Kiszolgálás / Elégedettség / Élmény

Egy szakmai blog nem csak szakmabelieknek

Céges ajándékozás – akkor most adjunk, vagy ne adjunk?
Céges ajándékozás – akkor most adjunk, vagy ne adjunk?

A karácsonyi időszakban a magánemberként megtapasztalható ajándékozási kényszer a vállalatok számára is problematikus kérdéskör. Már akinek. Hiszen le lehet ezt tudni megszokásból is (munkatársaknak céges party standupossal, ügyfeleknek meg céglogós bögre – ’oszt jó’ van az úgy…), de talán az utóbbi években a pandémia által kikényszerített mindset change ebben a témában is ráébreszti a döntéshozókat: érdemes lenne néhány dolgot ezen a ...

A pandémia hatása a kreativitásra
A pandémia hatása a kreativitásra

2020. március 11. - az Evolution konferencia egyik szünetében:

 „Szervusz Zoli! Engedd meg, hogy bemutatkozzak: Takács Anti vagyok, nagyon tetszett az előadásod…”

– „Szia! Dr. Németh Zoltán. Köszönöm, örülök, hogy tetszett, de azt hiszem a várakozás a bejelentésekre kicsit elvitte a fókuszt… Amikor terveztük az előadást még nem volt ennyire kritikus a helyzet, és a humorstílusok – ami az idei évben az egyik fő kutatási területem – talán ...

Aki jót tett, hallgasson. Beszéljen róla az, aki kapta.
Aki jót tett, hallgasson. Beszéljen róla az, aki kapta.

Lucius Annaeus Seneca kétezer éves gondolata talán ellentmond mindannak, amit a XXI. században az ügyfél- vevőkapcsolatainkról, és egyáltalán: a markeringről, tágabb értelemben pedig a piacgazdaság működéséről gondolunk.

Hiszen a modern marketing egyik alapvetése: ahhoz, hogy sikeres legyél, jól működjön a vállalkozásod, növelni tudd a piaci részesedésedet, lehetőleg minél több emberhez kell eljuttatnod a "híred" (még az is mindegy, hogy milyen ...

Idegenforgalom, vendéglátás, turizmus - alulnézetből
Idegenforgalom, vendéglátás, turizmus - alulnézetből

Az elmúlt időszak negatív következményei nem egyformán sújtották az egyes szektorokat, a legnagyobb problémák bevétel és forgalom szempontjából elsősorban a "személyes" műfajokat érintették, ezek között is talán a turizmus és a vendéglátás volt az, ami - népiesen szólva -  beleállt a földbe .

A híreket olvasva jól látszik, hogy messze még a hajnal, hiszen egyelőre nem tudjuk meddig fogunk jelentős korlátozások között élni, és azt már korábban ...

Ez nem a vég. Nem is a vég kezdete. De talán ez a kezdet vége.
Ez nem a vég. Nem is a vég kezdete. De talán ez a kezdet vége.

A Winston Churchill idézet a címben jól szemlélteti azt a helyzetet, amiben most vagyunk. Hiszen május 4-től "vége" az eddigi korlátozásoknak az ország nagy részében, helyettük jön néhány új szabály (felkészül Budapest és Pest megye...), "megmozdulnak" az emberek, indulnak az érettségik. Mi fog történni?

Számos dolog, de a blog tematikájához hűen én most elsősorban az ügyfélkapcsolatok szempontjából szeretném megvizsgálni a kérdést, illetve az ...

Most kérdezz - vagy ne?
Most kérdezz - vagy ne?

Általában véve is kiemelt fontosságú, hogy tisztában legyünk az ügyfeleink véleményével. Lassan 15 év tapasztalatából mondom: ez a terület még mindig sok esetben csak amolyan "mostohagyerek" vagy éppen "csináljuk, mert muszáj", egyfajta kötelező kör, amit boldog-boldogtalan jól (sajnos inkább rosszul) megfut.

Az ügyfelek megkérdezésének fontossága, szempontjai, módszertana szétfeszítené egy blog kereteit, ráadásul tankönyvi tudáson túlmenően a jó ...

Ez már egy másik világ.
Ez már egy másik világ.

Gyermekkoromban volt népszerű egy nagyon izgalmas számítógépes játék, amivel sokat játszottam. A főhős egy másik világba csöppent, és az volt a feladat, hogy az új környezet, az új szabályok és lehetőségek között túléljen, illetve a játék végén, az akadályok legyőzését követően visszajusson a saját világába. Akkor még nem gondoltam, hogy évtizedekkel később ez nem játék lesz, hanem maga a valóság…

Az elmúlt hetekben sok vállalati ...

A koronavírus "kreativitása"
A koronavírus "kreativitása"

A cím első olvasásra képzavarnak tűnhet, de úgy gondolom, hogy mégsem az, hiszen a kérdés nagyon is időszerű: az egyes emberek és csoportok szintjén miért hat teljesen eltérő módon ugyanaz a járvány okozta helyzet? A választ a pszichológia tárgykörében, az egyénre vetítve is kereshetném, de nem teszem, mert egyrészt nem vagyok pszichológus, másrészt a téma neves szakértői ezt már megtették, vagy éppen ezt teszik.

Ami a blog témájához viszont ...

Lehetünk mások a munkában, mint a magánéletben?
Lehetünk mások a munkában, mint a magánéletben?

A címben feltett kérdésre a válasz egyszerű: Nem. Vagyis dehogynem.

Az egyértelmű, hogy másképpen viselkedünk attól függően, hogy milyen helyzetben, szituációban, vagy éppen környezetben vagyunk. Ezért is meglepő néha, ha összefutunk a bevásárlóközpontban egy üzleti partnerünkkel, akivel addig kizárólag a tárgyalások és meetingtermek formális keretei között találkoztunk.

Mivel mindannyian úgy működünk, hogy az adott szerepünknek megfelelően ...

42 (!) lehetőség, amit a járvány tartogat számunkra
42 (!) lehetőség, amit a járvány tartogat számunkra

Ömlenek a rossz hírek, rengeteg a kérdés és a megoldandó probléma. A kislányommal szoktam játszani, hogy ha valami gond van, akkor együtt kitaláljuk, hogy ennek ellenére mégis mi a jó, vagy lehetőség az adott helyzetben – most az élet aztán tényleg feladta a leckét.

Nem az okoskodás, vagy „coelhovagyok” vezérelt, hanem az, hogy bemutassam: ha felismerjük a nehézségben a lehetőséget, akkor kellő kreativitással, lelkesedéssel, pozitív hozzáállással ...

Mindset-change az oktatásban
Mindset-change az oktatásban

Hányszor, de hányszor hallottuk, hogy: "egy dolog állandó: a változás", meg: "az lesz sikeres, aki képes alkalmazkodni a változásokhoz". Nem degradálva a gondolatok igazságtartalmát, azért azt vegyük észre, hogy most egy világméretű mindset-change van születőben.

Mindez azért sokkoló, mert nem egy-egy terület, vállalat, szektor az érintett, hanem mindenki. És azt könnyebb elfogadni, ha egy-egy valami megváltozik, de most minden változik - egyszerre. Honnan ...

Egy könyvre is lehet visszajelzést kapni...
Egy könyvre is lehet visszajelzést kapni...

Azt gondolom, hogy nem igaz az, hogy a témáról már mindent elmondtak/leírtak, amit lehetett. A könyv írása közben a forrásokat kutatva meglepődve szembesültem azzal, hogy a külföldi irodalom jelentősnek mondható, a hazai azonban meglehetősen szűkös. Ha az ügyfélkapcsolatok témakörét nézem, akkor a helyzet még érdekesebb: az egyes "altémák", vagy egyedi megközelítéssel (marketing, sales) írott anyagok bőségesek, sok esetben azonban egymásnak ...

Országomat egy jó meetingért!
Országomat egy jó meetingért!

Kicsit több, mint egy éve járta be a világsajtót a hír: Jeff Bezos, az Amazon alapítója a vállalati meetingeken betiltotta a PowerPoint prezentációk használatát. Hogy jó okkal tette, az bizonyos - a saját szempontjait figyelembe véve mindenképpen.

Az már egy másik kérdés, hogy bár a médiában cikkek, írások, elemzések tengerét indukálta a döntés napvilágra kerülése (és ez egyben jó marketing is az Amazonnak és személyesen Jeff Bezosnak), illetve az ...

Kiszolgálás / Elégedettség / Élmény

Legyen bár vevő, vásárló, megrendelő, ügyfél, utas, vendég, páciens - a kapcsolat nem akkor ér véget, amikor eladtad és ő megvette. És ez a kapcsolat lehet forrása az elégedetlenségnek, és az örömnek is, attól függően, hogy hogyan gondolkodunk róla, és mit teszünk meg érte...

Friss topikok

süti beállítások módosítása