Találd meg az utad a vendégekhez

Turizmus Lounge

Turizmus Lounge

3 poszt ötlet, amelyet csak ritkán használsz, pedig többet kellene!

2022. január 31. - Turizmus Lounge

cimsor_hozzaadasa_blogszalagkep_1.png

 

Ha február akkor mindekinek a Valentin nap és a farsangi időszak jut eszébe.

Pedig turisztikai szolgáltatóként  most van idő gondolkozni, sztorizni és igazán minőségi tartalmat készíteni. Számos posztolási lehetőség áll rendelkezésre, amelyek figyelemfelkeltőek és aktivizálják a közösségedet.

cimsor_hozzaadasa_blogszalagkep.png

 

 

 

 

 

 

 

1.Tanító jellegű posztok – Légy kreatív

Mint turisztikai szolgáltató sokkal nagyobb gyakorlatod van a vendégvárásban fogadásban, mint a laikusoknak. Te vagy a mester és számos olyan tippet tudsz adni, amelyeket az évek során megtapasztaltál. Oszd meg érdeklődőiddel.

  • A tökéletes vendégvárás 3 titka: itt leírhatod pár szóban tapasztalataidat és a gyakorlatot, hogy mit fog tapasztalni a vendég amikor hozzád betér.
  • A legtutibb vendégváró falat: oszd meg egy receptedet és kérdezz rá, hogy nektek mi a sikerreceptetek?
  • A környék látnivalóinak más szemszögből való bemutatása: múzeum, termálfürdő, tanösvény akár egy „Tudtad-e hány pipája volt Deák Ferencnek?”  vagy "Ki tudja hány lépéssel tehető meg a tanösvényünk?" posztban

A téma kifogyhatatlan és megunhatatlan egyaránt és játékos. Játszani pedig mimndenki szeret.

izletes_rizike.png

 

 

 

 

 

Fotó: flavor.hu

 

2. Világhírek, helyi hírek, bulvársajtó - Légy mindig naprakész

 A hírolvasás sosem volt egyszerűbb, hiszen úton-útfélen beleütközünk az aktuális hírekbe. Pár tipp azok közül is, amelyekkel ebben a hónapban találkoztam.

  • Olvastad, hogy Ronaldo nem vesz a 11 éves fiának telefont? Mit szóltok hozzá? (családbarát, beszélgetés indító) Itt belinkelheted a cikket is.
  • Sárga Fiat Seicento esete Debrecenben (fiatal célközönség, humoros) �
  • Ízletes rizike lett az év gombája (2022) (senioroknak, ínyenceknek, érdekes, beszélgetésindító) „Neked mi a kedvenc gombád?”
  • Szálláshelyeddel kapcsolatos friss hírek: megújult, új szolgáltatás, SZÉP kártya bevezetés. „Mi minden zsebből elfogadjuk �”
  • Műhelytitkok: „Sokan kérdeztétek, hogy mitől marad napokig illatos és friss az ágynemünk? Most eláruljuk!” „Felfedjük a titkot, hogy ki a tisztaság felelősünk!”
  • Környéked hírei, közeledő programok (farsangi, Valentin napi, báli események).

velemeny.png

 

 

 

 

 

 

 

3. Vendégvélemények – Légy büszke!

A jó bornak is kell cégér!

Tárd a nagyközönség elé bátran a visszajelzéseket. Megdolgoztál értük és ez a munkád gyümölcse.

  • Oszd meg a vendégvéleményeket. A vendégkönyvből kifotózva is jobb mintha nem osztanád meg. Ha van időd, szerkeszd meg egy szép képen, idézet keretében
  • Buzdítsd a vendégeidet, hogy ha elfelejtett véleményezni akkor itt a lehetőség.
  • Ha bekerültél a sajtóba, elértél eredményeket (booking, szallas.hu, szallasvadasz) ne titkold!

 

Ugye nem is olyan nehéz?

A legfontosabb, hogy a kommunikációd Téged, a szálláshelyedet tükrözze.

Minden posztban. 

Ehhez pedig elengedhetetlen a tervszerű posztolás legalább egy hétre, optimálisabb esetben egy hónapra előre elkészített tartalomnaptár keretében, amely nem egy szemfényvesztő feladat, nagyban segíti a munkádat és kívülről mutatja a tartalmad összhatását! 

Jó munkát hozzá!

Ha úgy érzed hasznosat olvastál, kövess be hogy értesülj az új bejegyzésekről elsőkézből!

Vendég szemmel

Avagy mit lát a leendő vendég ha szálláshelyedre keres?

Sok esetben látok hiperszuper szálláshelyeket és sajnos az online tükörképük nem ezt adja vissza. Rossz minőségő fotók, kevés és felületes információ, köszönetnyilvánításokkal roskadásig töltött vendégkönyv de kevés vagy szinte nulla online vélemény.

A mai világban elkerülhetetlen az ütős online jelenlét.

Mint minden évben, hamarosan elindulnak az érdeklődések a kiemelt ünnepekre a szálláshelyek iránt. Az egyszerűbb út a szállásközvetítő oldalak ahol minden egy helyen van és ott érdeklődnek, vagy először a tripadvisoron illetve a google-n böngésznek és úgy akadnak rá a kiszemelt szálláshelyre. Akár, hogy is érkeznek, a szállásadónak minden oldalon fel kell készülnie.

Minden út a szálláshelyekre vezet, azonban nem mindegy, hogy mekkora a visszafordulási arány. Ebben az időszakban van idő helyre tenni a felületeket, az árakat beállítani (ha még nincs meg), a megváltozott adatokat feltüntetni, friss képeket és videókat feltenni.

Összeállítottam egy listát a teljesség igénye nélkül, amely egy vonalvezető, hogy csinosba öltöztesd szálláshelyed megjelenését. 

  1. Saját honlap
  • Adatok, bemutatkozás
  • Szobák felszereltsége
  • Ajánlatok, foglaltság
  • Fotók, videók
  • Információ a környező látnivalókról, kikapcsolódási lehetőségekről

Itt megjegyezném, hogy nem csak a személyes találkozásnál van az az első benyomás mindent eldönthet sztori. Nyisd meg a honlapod és mit üzen neked első blikkre? Van-e kedved tovább keresni árakat, ajánlatokat, képeket?

  1. Google Cégem
  • adatok (nyitvatartás)
  • leírás, bemutatkozás
  • képek, videók
  • csomagok, ajánlatok
  • bejegyzések
  • be van-e kapcsolva az üzenet szolgáltatás
  • vélemények megvannak-e válaszolva

Sok esetben tapasztalom, hogy a szállásadók nem adnak kellő figyelmet a Google cégemnek, pedig egyszerű, jól kezelhető felület és ha közvetlenül a szálláshelyre keresnek az érdeklődők, - bár a baloldalon egyből a szállásközvetítők jönnek fel- jobb oldalon egész feltűnő, kis csinos profilt mutat a cégről asztali gépen. Telefonon pedig egy picit lejjebb görgetve a profil és az ajánlatok is megjelennek. Hetente két releváns poszttal csodákat tehetsz hosszútávon.

Érdemes vele komolyabban foglalkozni. Az üzenetküldő funkció bekapcsolása után, közvetlenül kapcsolatba léphetnek veled az érdeklődők írásban is, amelyről értesítést fogsz kapni. 

  1. Szállásközvetítő portálok
  • Adatok, felszereltség
  • Szabad szobák
  • Kiemelt ünnepek árazása (pl. márc 15. 4 napos hosszúhétvége)
  • Fotók frissítése
  • Csomagok, ha van rá lehetőség pl. szállásvadász

A szállásközvetítő portálokkal az a helyzet, hogy egyik szemünk sír (jutalék fizetéskor), a másik nevet (vendég érkezéskor).

Azonban kikerülhetetlenek hiszen kis szállásadóként egy jól beállított oldallal, szuper árakkal és szép képekkel akár azonnali vendégekre is lehet számítani, amelyet önerőből igencsak sok időbe telne kivitelezni, hacsak nem vagy ünnepelt celeb, vagy óriási marketing guru.

  1. Közösségi média - Facebook
  • Fejlécben az üzenet vagy a hívás lehetősége
  • Adatok, bemutatkozás
  • Szobák felszereltsége
  • Csomagok, ajánlatok, események
  • Fotók, videók, sztorik
  • Információ a környező látnivalókról, kikapcsolódási lehetőségekről

Állandó jelenlét! Lehet az heti háromszor, de minden héten...

Ugye azt pedig már meg sem kell említenem, hogy céges profil legyen a szálláshely mert ellenkező esetben, ha a Mr. Zucki észleli, azonnal törli a profilod.

  1. Közösségi média - Instagram
  • A bio kitöltése
  • Fotók, videók, sztorik
  • hashtagek legalább 11, maximum 20 db, hogy legyen értelme. A posztodhoz, illetve a szálláshelyedhez kapcsolódó hashtageket gyűjtsd csokorba a poszt alatt.

Itt is betudod állítani a céges profilt és lehetőséged van összekötni a facebookos oldaladdal, így csak egy helyen kell megosztanod és mindkét felületen megjelenik.

Ha picit jobban beletudod ásni magad, illetve érzel rá affinitást, szánj rá egy vagy 2 napot és állítsd össze, hogy miről szeretnél kommunikálni a következő hónapban. Hány videós, hány képes és hány szöveges posztot tervezel. Készítsd el őket előre és ütemezd be. Így nem kell minden hetet azzal kezdened, hogy mit posztolj adhoc.

6. Tripadvisor

  • Adatok, bemutatkozás
  • Külső és belső fotók, az utcafrontról is, fotó aláírások
  • Kulcsszavak és címkék beállítása
  • vélemények napra kész megválaszolása

A tripadvisor a legkorrektebb utazási portál. Egyre nagyobb szerepe van hazánkban is a vendéglátóegységek és a szálláshelyek megítélésében.

Csak regisztrált felhasználók írhatnak véleményt, amelynek minimum terjedelme 100 karakter. Tehát nincs olyan lehetőség, mint a Google-nél, hogy odadob egy kétcsillagos véleményt valaki és nem indokolja. Ha az üzemeltetőnek fenntartásai vannak az értékeléssel, a platform törölheti, ha véleményező értékelése nem jogos. Utolsó szó jogán - ami a legjobban tetszik - a tripadvisoron az üzemeltető válaszol és az értékelőnek már nincs lehetősége visszareagálni. Ennek köszönhetően nem lehetséges egy végeláthatatlan vita, amelyből lehetetlen kiszállni.

Te hogy állsz a Tripadvisoron?

A teljesség igénye nélkül szedtem össze csokorba azokat az alapvető felületeket, amelyek által - ha gondosan kezeled - versenyelőnyhöz is juttathatnak. Persze időigényes munka, de megér minden fáradságot, hisz' meglesz a várva várt eredménye.

Jó munkát!

 

Milyen a járványügyi hozzáállásod?

Covid szabályzat szálláshelyeknek

Az már nem lehet kérdés, hogy van-e járványügyi előírásod, az a kérdés, hogy feltüntetted-e bármilyen formában.

Ha még nem volt rá idő, akkor most jött el a pillanat, hogy időt szakíts a saját, szálláshelyedre szabott COVID szabályzatod megírására. Ha már van, akkor használd útmutatóként, amely segíti a sajátod finomítását.

Miért fontos?

 A szabályzat nem csak a vendégek, hanem a dolgozóid és a saját egészséged megőrzését is szolgálja. Az utóbbi egy év tapasztalata mutatja, hogy gondos odafigyelés nélkül és még odafigyeléssel is milyen könnyen elveszíthető.

vigyazzunk_egymasra.jpg

Milyen egy jó szabályzat?

  • bemutatja a járványügyi irányelveket
  • biztonságérzetet ad
  • szakértelmet tükröz
  • van célja (kihangsúlyozza az egészség fontosságát)
  • pozitív töltetű (nem kelt félelmet és negatív érzéseket) 


Mit tartalmazzon?

  • Amit a szálláshely nyújt
  • A vendégektől elvárt hozzáállás
  • Egészségügyi jellegű, helyi elérhetőségeket

Kizárólag az legyen papírra vetve, amit teljesíthető és tükrözi a valóságot.

A szálláshely tekintetében az alapdolgok, amelyek nem lesznek ismeretlenek:

hasznalatra_kesz_fertotlenitve_taviranyito.jpg

  • Tiszta, fertőtlenített szobák (itt kitérhetsz arra, bár a tisztaság mindig is erősséged volt, de most speciális fertőtlenítőre váltottatok, az ágyneműt magas hőfokon, antibakteriális mosószerrel van tisztítva)
  • Kézfertőtlenítési lehetőség a közösségi terekben
  • Kézfertőtlenítő folyékony szappan bekészítése a mosdókhoz
  • Az egyik „legádázabb” tárgy a szobákban a távirányító, amelyek fertőtlenítésére sokan nem fordítanak figyelmet. Világosítsd fel a vendégeket, hogy távozásonként fertőtlenítve vannak és akár egy kis vidám laminált kártyával is jelezheted, hogy "frissen fertőtlenítve :)"
  • Wellness rész esetén, adj pontos leírást arról, hogy milyen gyakran tisztítjátok. Jelölj ki napszakot erre.
  • Vidám és egészséges dolgozók.
  • Szájmaszkot hordunk.
  • Oltakozottság. Mindenkinek joga van eldönteni magánszemélyként az oltáshoz való hozzáállását, azonban, ha a szolgáltatásaink elválaszthatatlanok a  közvetlen emberi érintkezéstől, ebben az esetben erősen javallott az oltakozás mindenki érdekében. 

 Extra szolgáltatások:

  • A fürdő napi takarítása
  • A szobák teljes napi takarításának lehetősége. 
  • Szálláshely-gyógyszertár lehetősége. Több fajta, nem vényköteles gyógyszertári termék beraktározása (fájdalomcsillapító, Fenistil gél, Normaflor esetleg fülcsepp, szájmaszkok és lázmérő) is pozitív benyomást kelt a vendégekben. 
  • Közösségi terek takarítási rendjének a feltüntetése
  • Gyors ("expressz) bejelentkezés. Ajánld fel, hogy már otthonról online (érintésmentesen) bejelentkezhet, vagy ha nem támogatja a szállodai szoftvered akkor érkezés előtt, emailben elküldve el az adatokat, felvihető a gépre.
  • A készpénzforgalom minimalizálása. Kártyás fizetés előtérbe helyezése vagy bankterminál hiányában, kicsekkoláskor a telefonos utalás felajánlása.
  • Érintésmentes reggeli, előre tálakra kiszervírozott finomságok családonként, vagy kolléga segíti a svédasztalról való választást.

6_tipp_a_covid_szabalyzatodhoz_blogra.jpg

Mit kérhetünk a vendégtől?

  • Kizárólag egészségesen érkezzen (itt fel lehet tüntetni, hogy gond esetén az előleg xy napig felhasználható, átruházható ajándékutalványként vagy visszautalásra kerül)
  • A kihelyezett fertőtlenítők használatának a kérése
  • A maszk használata addig a pillanatig amíg a kormány máshogy nem rendelkezik.
  • A távolságtartás betartása
  • Éljen az online bejelentkezés lehetőségével
  • Jelezze napi takarítási igényét

A helyi orvos, gyógyszertár neve címe és telefonszáma, apróbetűvel a lap aljára kerülhet.

A saját COVID szabályzat felhasználása:

  • szobákba bekészítve laminálva
  • honlapra, közösségi oldalakra, szállásközvetítő portálokra
  • ajánlatok kiküldésénél a végére belinkelve
  • a szabályzat pontjai felhasználható külön posztonként a közösségi felületekre

A saját szabályzat megírásánál a legfontosabb, amit szem előtt kell tartani, hogy a vendégek pihenni, kikapcsolódni érkeznek, maguk mögött hagyva a kötöttségeket és a feladatokat.

Legyen könnyed hangvitelű, teljesíthető és a szálláshely arculatára szabott. 

 

Így csekkold a szálláshelyed a nyitásra!

Biztos, hogy felkészültél?

Talán lassan elérkezik a MI időnk is és újra megnyithatjuk szálláshelyeinket. Ez az 1 év óriási anyagi kiseséssel járt mindenki számára, amelyhez több teltház közeli év is szűkös lesz, hogy helyrehozzuk.

Soha nem tapasztalt kereslet van a belföldi utazásra. A legtöbb, amit tehetünk felkészülünk 1000%-ra. 

csekklista_turizmus_lounge_vendeghaz.jpg

  1. Szálláshely kívül-belül

"Rendes udvar, tiszta ház"

  • Már túl vagy a tavaszi nagytakarításon, már minden bútor újra a helyén, egy utolsó pillantás vendégszemmel, elfogulatlanul. A jelenlegi helyzetben egy hajszál vagy egy apró plecsni a terítőn, megpecsételheti a te nyaradat is...
  • A karbantartási munkákkal is végeztél, villanykörték, csaptelepek, zuhanyfejek és még sorolhatnám, ellenőrizd le utoljára. Televíziók bekapcsolása, tv csatornák, internetjel ellenőrzése.
  • Ülj le az egyik szobában vagy apartmanban és nézz körül, hogy tükrözi-e bármiben, hogy milyen járványügyi kezelésssel kapcsolatos intézkedéseket hoztál pl. egy bekészített tájékoztató „A járványhelyzet miatt bevezetésre kerül speciális szabályzat”, kézfertőtlenítő bekészítése, napi takarítási kártya kikészítése.
  • Külcsíny: a ház körüli teendők sosem fogynak el, csak szezonálisan változnak. Nézd meg kívülről a házat, rendezett udvar, parkoló stb. Ellenőrizd utcafrontról, jól látható-e a kiírás, a házszám. Ellenőrizd a helységtáblától, hogy könnyen megtalálható-e szálláshelyed, ellenkező esetben még van pár heted, hogy orvosold.

 

  1. Honlap, közösségi média, szállásközvetítők, hírlevél

Legyen rend az online megjelenésedben. Ahogy a házadat, úgy az online felületen elérhető adataidat is mindig rendben kell tartani, aktualizáld őket.

  • Honlap: Elérhetőségek, csomagok, árak és fotók ellenőrzése. Ha a fotóid elavultak, most még van időd frissíteni őket. Teszt email, teszt ajánlatkérés küldése magunknak. Ellenőrzés mobilon, hogy jól látható, gyorsan betöltődik az oldal és alkalmazkodik a mobilon való megjelenéshez.
  • Közösségi oldalak: A Facebook ellenőrzése, profil, leírás, képek rendezése, heti 2-3 poszt felrakása. Nagyon fontos, bár egyre kevesebb helyen tapasztalom, hogy a szálláshelyet ne személyként, hanem üzleti oldaként regisztráld, a FB ezért büntet és törli az oldaladat is, kár lenne a sok vendégedért. Készítsd el előre a „megnyitottunk!” posztodat, légy kreatív és egyedi. Használd az instagramot, tölts fel fotókat, pillanatképeket, perces videókat és sztorizz!
  • Szállásközvetítők: az egyik legnagyobb dilemma az utóbbi években a szállásszolgáltatóknál. Egyre növekvő jutalék és szűkülő lehetőségek miatt többen elengedték a szállásközvetítők adta biztonsági zónát. Azonban, ha nem vagyunk olyan merészek akkor is van megoldás, apró praktikákkal csökkenthetjük ezt a költségnemet, pl. ha félpanzióval kínálod a szállást honlapodon, akkor a portálra tedd fel csak reggelivel, de a leírásban jelezd, hogy főétkezésre is van lehetőség.
  • Hírlevél: Ugye van címlistád?? Remélem sokan bólogattok és az ünnepi üdvözlésen kívül, havonta legalább egy emailt kifut a vendégeiteknek. Szerkeszd meg előre itt is a "megnyitottunk!" üzenetedet és a neves időpontban 1 gombnyomással a vendégeit tudtára adhatod, hogy tárt kapukkal várod őket.

 

  1. Szolgáltatások, szolgáltatók, partnerek

Ahogy már többször említettem, a fogyasztói magatartás az utóbbi években nagyon sokat változott. Az utazni vágyók már nem „csak” egy szálláshelyet keresnek, hanem élményekre vágynak. Megvizsgáltad már a szálláshelyedet ilyen szemszögből?

Mit tudsz vagy tudnál nyújtani:

csekklista_turizmus_lounge_reggeli.jpg

  • szálláshelyen belül közvetlenül pl. falusi reggeli a teraszon kertből szedett zöldségekkel
  • helységen belül pl. másik szálláshelyek (ha te már megteltél, tudj ajánlani), termálfürdő, múzeum, túra, TDM
  • környékeden (max 50 km-es körzeten belül) balatoni hajózás, vár nézés, kalandpark

 

Azon szolgáltatói partnerekkel, akikkel már együttműködsz, frissítsd fel a kapcsolatot, érdeklődj meglévő és új szolgáltatásaik iránt. Készíts programokat leendő vendégeidnek.

Vegyél fel új élmény lehetőségeket a kínálatodba. Menj el próbáld ki, tapasztald meg, hogy jó szívvel tudd ajánlani őket.

Légy össszehasonlíthatatlan! Ha egy vagy kettő szolgáltatást, élményelemet beleteszel ajánlataidba, már többet adsz mint aki pusztán szállást kínál.

 

  1. Elérhetőség

Az emaileket és üzeneteket egy órán belül próbáld megválaszolni. A Facebookon is. Ha éppen elfoglalt vagy akkor kérd a türelmüket, de válaszolj. Minél több felületen adj lehetőséget a kapcsolatfelvételre.

Légy MINDIG elérhető. 

  1. Beszállítók

Porold le a beszállítói listádat, hívd fel őket, hogy megy a soruk, hogy vannak? Üzemelnek? Jól fog esni nekik és neked is. Nem mellesleg elég kellemetlen lenne nyitásnál szembesülni, hogy új tisztítószeres vagy mosoda után kell nézni.

Légy kitartó, vidám és pozitív.

Ezt a pár hetet már fél lábon is kibírjuk. Addig is türelmes készülődést kívánok!

 

Előleget kérni vagy nem kérni? - ez itt a kérdés

"A kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon" dilemma

turizmuslounge_eloleg_dilemma.jpgA szálláshelyünk árainak kialakítása mellett, sokkal nagyobb figyelmet kell szentelnünk az előleg kérdéskörére.

  • Kérjünk előleget vagy sem?
  • Ha kérünk akkor csökken az érdeklődők száma?
  • Ha nem kérünk akkor van-e rá garancia, hogy megérkeznek a vendégek?
  • Nem megérkezés esetén véd-e valami, vagy valaki minket?
  • Vállajuk-e bármelyik megoldás kockázatát, vagy létezik-e aranyközépút?
  • Hogyan maradjunk "jófej" szállásadók?

2 év alatt nagyon sokat változtak a vendégek szokásai és igényei egyaránt. Az európai foglalási magatartáshoz képest hazánkban 5-10 éve sokkal elnézőbbek voltak a szálláshelyek az előleghez kötött foglalásokkal kapcsolatban, amely főleg a vendégházak, apartmanházak és a panziók tekintetében volt tapasztalható. Azonban az utóbbi években elkezdődött a felzárkózás és a vendégek kezdtek hozzászokni a garantált foglalás fogalmához. Ami sok esetben köszönhető a SZÉP kártyák megjelenésének, illetve azon szállodai rendszereknek amelyek kisebb szálláshelyek számára is elérhetővé vált és leegyszerűsödött a foglalások és az előlegek rendszerezése. 2 éve szinte alig akadt olyan szálláshely, akiknél előleg fizetése nélkül szállást foglalhatott az ember. 

Most pedig úgy érzem, hogy kezdünk visszaesni ugyanarra a szintre, hogy meg kell győznünk az előleg fizetés fontosságáról a vendégeket.

Muszáj erről beszélgetnünk, hogy egy olyan lehetőséget, járható utat találjunk, amely mindenki számára elfogadható legyen, mivel:

 

az előlegmentes, garantált foglalás az utazók sarkalatos pontja lett. A februárban befejeződött turisztikai felmérésben a válaszadók (1910 fő) 45%-a tartotta a legfontosabbnak a foglalások tekintetében.

Ahhoz, hogy eredményre jussunk kénytelenek vagyunk feltárni vélhető okokat, hogy megértsük a felmérésben mutatkozó nagymértékű szkeptikusságot az előleg fizetése iránt.

  • Sokan károsultak. Nem kapták vissza, vagy csak részben az előleget.
  • Sok utánajárás után kapták csak vissza az előleget, amely rengeteg idővel és mérgelődéssel járt
  • A foglalás lemondása esetén félnek a következményektől, illetve az ezzel járó "macerától" 

A tény az, hogy óriási kockázatnak tesszük ki üzletünket, ha előlegmentes foglalásokat regisztrálunk. Pláne egy nagyobb csoport fogadása esetében. Több mint fél év korlátozás után, ilyen rizikónak kitenni a szálláshelyet a forgalom növekedés érdekében nem a legoptimálisabb útirány. Természetesen kivételt képeznek az egyedi esetek, amelyeknél nincs mód az előleg igénylésére. Olyan feltételrendszert kell kialakítani, amely mindenki számára biztonságot ad. Óriási szerepe van a vendégeinkkel való kommunikációnak ebben a folyamatban.

Mi lehet a megoldás?

  • Az előleg százalékos csökkentése pl. 50-ről 20-30%-ra
  • A foglalás meg nem valósulása esetén a felhasználhatósági idő kitolása 90 napról, 365 napra
  • Visszafizetési garancia feltüntetése, időintervallum megjelölésével, amely maximum 5 munkanap legyen
  • Kommunikáljuk le a lemondási folyamatot lépésről lépésre 
  • A céges bankszámlán egy alszámla nyitása, a befolyt előlegek elkülönítésére

A "lazított" előlegfizetési rendszert publikálni kell a honlapon (fizetési feltételekben), ajánlatkérés esetén az ajánlat végén és a közösségi médiában posztok keretében.

Úgy gondolom, hogy a "jófejség"  a vendégek szemében, nem csak az előleg eltörlésével lehet egyenlő. A "jófejség" az, hogy a lehetőségeinkhez mérten, mindent megteszünk, hogy a vendég biztonságban érezze a pénzét és a foglalását és ehhez készek vagyunk a legrugalmasabb fizetési feltételeket adni.

Élménycsomag vs. szimpla szállás?

Avagy, hogyan alkalmazkodjunk az egyre növekvő vendégigényekhez?

turizmuslounge_elmenycsomag.jpgAz elmúlt évekhez képest, soha nem tapasztalt érdeklődést láthatunk a belföldi szállások iránt. Lassan fél éve tartanak a korlátozások. Ingerszegény környezetben, szinte online telnek a mindennapok. Az emberek  mindennél jobban vágynak az utazásra, az élményekre. A választott úti cél során a lehető legtöbb látnivalót szeretnék megnézni és mindent szeretnének megtapasztalni.

Sok esetben az utazók tanácstalanok a helyszín és a szállás kiválasztásánál és gondos kutató munka után döntenek. A megváltozott vendég igények miatt, a szimpla szállásajánlatokat kínálók hátrányt élveznek, a csomagajánlatokat kínáló szállásadókkal szemben. A vendégek nyitottabbak az élményekkel tűzdelt ajánlatokra, de még az élmények lehetőségének feltüntetése is nagyobb hatással van rájuk, mint egy szimpla szállásajánlat.

Több okai is van:

Biztonságérzetet ad:

Ez akkor a legfontosabb, ha új, még nem tapasztalt helyet szemelt ki a leendő vendég. Az ajánlat elemeiből, egy körvonalat kap a hely adottságairól és a szállásadó a helyhez való elkötelezettségéről is, amely bizalmat ébreszthet az érdeklődőkben.

Levesszük a terhet a vendég válláról:

Ha feltüntetjük a honlapunkon és a közösségi médiában a lehetőségeket, akkor nem a vendégnek kell komplett piackutatást végeznie a helyről, éttermekről, kikapcsolódási lehetőségekről, megtalál minden információt egy helyen.

Élményeket kínálunk - garantálunk ( nem csak alvási lehetőséget.)

Amely, valljuk be őszintén, már első olvasásra is jobban hangzik.

A februárban befejeződött, utazási felmérést kitöltők 2. legfontosabb szolgáltatásnak jelölték meg az élménycsomagokat, az előlegmentes garantált foglalás után. Megelőzve ezzel az érintésmentes reggelit, a konyhával felszerelt szállást és a napi takarítást is! Ez az adat is tükrözi, hogy milyen nagy mértékben igénylik az utazni vágyók az élményeket.

Hogyan reagáljunk a megváltozott vendégigényekre?

Minden szálláshelynek más adottságai vannak. Ezen adottságokhoz mérten a teljesség igénye nélkül, lépcsőkbe szedtem a lehetőségeket.

1. LÉPCSŐ

A szálláshely a szállásdíján felül, a helyben elérhető szolgáltatók, szolgáltatásaik és elérhetőségeik feltüntetése a saját honlapon és/vagy közösségi felületen.

Bár a vendégházak szuperül felszerelt konyhával vannak ellátva, de fél év bezártság után, ezen a nyáron nem biztos, hogy a nyaralás alatt a vendégek szívesen odaállnak minden nap a tűzhely elé, meleg ételét varázsolni a családnak. Lehetőséget kell adni, hogy eldönthessék önellátók maradnak vagy valamelyik helyi étterem félpanziós ellátását választanák. Ezen információk feltüntetése online és a szálláshelyre bekészítve, bizalmat kölcsönöz a vendég részéről.

2.LÉPCSŐ

Csomagajánlatok biztosítása félpanzióval. A már jól megszokott szállás-önellátással ajánlatok mellett, félpanziós csomagok foglalásának lehetősége saját oldalon és a szállásközvetítők oldalán egyaránt. Ezzel szélesebb vendégkört érhető el és a szolgáltatások köre is bővül a szálláshelyen. 

3.LÉPCSŐ

A félpanziós ajánlatok mellett, komplett csomagok kínálása. Minél több aktuális információt nyújt a szállásadó, annál nagyobb bizalommal fordulnak felé az érdeklődők.

Az étkezési lehetőség mellett a helyi és a környékbeli szolgáltatók ajánlása élménycsomagba fűzve vagy a szolgáltatókkal előre leegyeztetett kedvezményes kupon formájában. Pl. 10% kedvezmény egy kirándulásból. Ez is egy jó példája a helyi összefogásnak a szolgáltatók között. Az aktív turistáknak túra útvonalak és túra programok, a családosoknak gyermek programok, a kulturális élményekre vágyóknak pedig a múzeumok és a kulturális örökségeink beépítése egy ajánlatba vagy bővebb tájékoztató küldése.

4. LÉPCSŐ

Mindazonáltal, hogy a 2. és a 3. szint is óriási előrelépés a szimpla szállásértékesítéshez viszonyítva, azonban a turizmus Szent Grálja az összefogás helyi és desztinációs szinten. Amikor nem a szálláshelyet hirdetjük, nem magunkat harangozzuk be, hanem a helységet ahol vagyunk, a helységet, ahol rajtunk kívül még nagyon sok élmény várhat az utazókra. Ami, ha őszintén belegondolunk, egy sokkal járhatóbb út, hiszen sokkal több esély van arra, hogy magáról a városról vagy faluról már hallott az érdeklődő, mint arra, hogy a szálláshelyünkről. Itt nem egy Salirisre és nem is egy Hunguest hotelre gondolok, hanem vendégházakra, panziókra.

A szálláshelyek és szolgáltatók, felzárkózva a településük neve mögé, közös együttműködéssel, magasabb és színvonalasabb élménycsomagok összeállítására képesek. A közös munka gyümölcse, hogy a turisztikai piacon erősödik a helység pozíciója és a szálláshelyek értéke is.

Közös hangon, azonos kommunikációval, egy hullámhosszon.

A turisztikai kutatás és a jelenlegi helyzet is azt tükrözi, hogy az élményszolgáltatásé a jövő, amely helyi összefogással a kisebb szálláshelyek számára is könnyen elérhető szolgáltatássá válhat.

Példaértékű összefogás Kehidakustányban

Új fejezet nyílt Kehidakustány történelmében. 

 

deak_setaosveny.jpgSokak számára ismeretlen, hogy a Haza Bölcse több mint 40 évig Kehidakustányban élt. Az orvosa javaslatára, ebéd után több órás sétára indult minden nap a Kehidai erdőben található forráshoz. Az ikonikus útvonala mára már majdnem feledésbe merült. Az út nagy részét visszavette a természet és olyan benyomást keltett mintha megállt volna az idő.

A forrás amely ma már Deák kútként elhíresült, a Szent György vonal mentén fekszik és tavasszal medvehagymában gazdag terület. A túrázók mellett a Kehidakustányban pihenő turisták egyik kedvenc kirándulási célpontja. Ezidáig csak a felső, szőlőhegybe vezető úton volt elérhető, amely a gyurgyalagokkal belakott löszfalak mellett vezet el.

A hetekben, privát kezdeményezésre Pál Imre helytörténész és barátai, akik Kehidakustány visszatérő vendégei, feltárták és megtisztították a sétautat. A munkálatok oroszlánrésze kész van. Az út járható és megcsodálható Kehidakustány vadregényes oldala. Ezzel a fejezettel új turisztikai lehetőségek nyíltak meg a falu számára, amely az aktív turizmus erősítését szolgálja és eggyel több kirándulási lehetőség a helyi lakosok számára, a kulturális múltba való időutazásra a természet lágy ölén.

A nép szava az utazásokról

"Hallasd a hangod" - Turisztikai felémérés

A kérdőív célja az utazók (utazni vágyó emberek) igényeinek, utazási szokásainak a felmérése a pandémiás időszak függvényében.

Az első korlátozások alatt felmerült a kérdés, hogy vajon az emberek miként fognak viszonyulni a szálláshelyekhez, szolgáltatásaikhoz, milyen új igények merülnek fel és milyen másodlagos igények kerülnek a pandémiás időszak után a legfontosabb elvárások közé.

A kérdőív felépítése és érdeklődési köre nem teljeskörű, a vendégekben felénk - mint szálláshely - megfogalmazott kérdéseikből, illetve aggályaiból építettem fel.

A kérdőívet facebookon publikáltam, a résztvevők online töltötték ki. Összesen 1910 fő vett részt.

 1_kerdes.png

1.sz ábra

Korcsoport szerinti eloszlása:

A válaszadók korcsoport szerinti elosztása diverzifikált képet mutat. A diagramon látható, hogy a kitöltők 30-31%-a 41-50 és 51-60 éves korcsoportból, a 14-15%-a 61-70 év közötti és 31-40 év közötti körcsoportból származik. A válaszadók 2-3%-a vallotta magát 18-26 év közöttinek magát.

A második kérdéscsoport a válaszadók utazási szokásait méri fel. A válaszok alapján elmondható, hogy a kulturális látnivalókkal egybekötött utazást (37%), és az aktív pihenést (30%) részesítik előnyben. A termálvízzel egybekötött kikapcsolódást (18%) csak a harmadik helyre került. Az utóbbi adat nagyon nagy meglepetést okozott, hiszen a KSH adatai alapján az elmúlt 12 év TOP 30 települései között bebetonozott helyen szerepeltek eddig a gyógyfürdők a vendégéjszakák tekintetében.


2_kerdes.png

2.sz. ábra

 

A harmadik kérdéscsoport a válaszadók földrajzi helyváltoztatását taglalta. Bátran elmondható, hogy a kitöltők belföldi és az európai utak között nem tettek különbséget, ugyanolyan biztonságban érzik magukat egy európai úttal kapcsolatban, mint belföldi utazás esetén, azonban a tengerentúlra a válaszadók 17%-a utazna csak el.             

A szálláshelyek foglalásának módjánál, a körültekintő, megfontolt foglalás a jellemző (65%), megelőzve ezzel a bizalmon alapuló szálláshely választását (26%), amely azt is előjelzi, hogy a visszatérő vendégeinkre sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni, mint valaha.

 3_sz.png3.sz. ábra

 

Az ötödik kérdéskör arra keresett választ, hogy mikor utaznának el szívesen a kitöltők pihenni. A válaszadók 64%-a azonnal útnak indulna a korlátozások feloldásával, amely némi bizakodásra ad okot. 13% elsőkörben csak nyaralást tervez.

Utazás az oltakozás függvényében:

A válaszadók 44-35% arányban választották, hogy maradjon minden a régi rendszer szerint vagy maximum negatív teszthez kössék az utazásokat. Ötöde az oltáshoz kötött utazáshoz ragaszkodik.

6_sz.png

 4.sz ábra    

 

A szálláshelyek típusa szerinti a 40% szállodát választotta, 33% kisebb szálláshelyet, panziót ellátással, 24% vendégházat és 3% a kempinget. A 7%-os különbség a szállodák és a panziók között is mutatja, hogy a tavalyi „újranyitásnál” elkezdődött trend tovább dominál. Tavaly nyáron a szállodák kihasználtsága jelentősen csökkent, a panziókban és a vendégházakban eltöltött vendégéjszakákhoz képest. A KSH adatai szerint a 2020.év júliusi és augusztusi vendégéjszakák a 2019. évhez képest a szállodákban 58% és 64% volt, míg ez az adat a panzióknál 88% és 96%, a vendégházak tekintetében pedig 75% és 82% volt.

 

A következő kérdéscsoportnál lehetősége volt a válaszadóknak priorizálni tulajdonságokat az utazás tekintetében.

Nem okozott nagy meglepetést, hogy a tisztaság a legfontosabb, amelyet a kényelmes matrac és a kedves személyzet követett.

A „jó ha van” kategóriában a túrázási lehetőség mellett a kulturális programok és a kedvezményes ajánlatok kapták a legtöbb voksot.

A legnagyobb meglepetést az érdektelennek jelölt kérdés alcsoport hozta. A termálvíz közelségét választották a legtöbben (36%) érdektelennek. Csaknem kétszer annyian, mint fontosnak és csak 8%-kal jelölték többen „jó ha van” kategóriába.

A felmérésben másodszor igazolódik vissza a termálvízhez fűződő semleges hozzáállás. Vajon a turizmus történelmében fordul a kocka? Új trendek fogják elhomályosítani a termál turizmus fényét vagy a pandémia elmúltával visszaállnak a régi szokások?

8_kerdes.png

5.sz ábra

 

A szállásfoglalás tekintetében a közvetlen foglalást választották döntő többségben (50%) amely mutatja, hogy az utazók bár gondos kutató munka után választanak szálláshelyet, de támogatják a szálláshelyet a közvetlen foglalásukkal a szállásközvetítő portálok helyett, amelyet a 33% jelölt be.

A szálláshelyhez kötött szolgáltatások tekintetében az előleg nélküli garantált foglalás (45%) amely a legtöbb bizalmat adja az utazók részére. Ezt követi az élménycsomagok szabadidős tevékenységekkel és az érintésmentes svédasztalos reggeli. A középmezőnyben a konyhával felszerelt szoba, a napi takarítás és az időkorlátoktól mentes (12-21 óráig) félpanziós főétkezés végzett. 10_kerdes.png

6.sz ábra

 

A kutatásról összeségében elmondható, hogy a kitöltők körében az utazási kedv magas, szeretnék a régi „utazási rendszert” visszakapni és önálló döntések alapján, saját felelősségükre utazni. Az óvatosság tetten érhető mind a szálláshely választásánál, a foglalásoknál, azonban az a konzekvencia is levonható, hogy nem éreznek egy európai utazásnál nagyobb veszélyt, mint egy belföldinél.

A gyógyfürdők vonatkoztatásában az eredmények megdöbbentőek vajon ezek a fenntartások a korlátozások feloldásával elhalványulnak vagy a gyógyhelyeknek kell új koncepció kialakításán elgondolkozniuk?

Az emberek soha nem vágytak jobban utazásra és élményekre, mint most. A széleskörű igények - amelyet a felmérés is tükröz - kielégítésére csak összefogással, a helyi és regionális szolgáltatók közös munkájával érhető el.

 

COVID biztos éttermi élménycsomag?

Avagy a 10.000 lépés Kehidakustányban születése

Bizonyos, hogy a pandémiás időszakot még sokáig fogjuk emlegetni és tanulmányozni. Milyen utóhatásai, termékei, új szolgáltatási formái maradnak velünk és melyek fognak elhalványulni? 

Elkeserítő látni a közösségi médiában, hogy éttermek búcsúznak el vendégeiktől VÉGLEG. Én is érintett vagyok a témában hiszen a cég, amelynél Kehidakustányban dolgozom, egy éttermet és két szálláshelyet üzemel. Saját bőrömön érzem a turizmus fájdalmát. 

A korlátozások bevezetésével az éttermek vagy felakasztották kötényükkel együtt az üzletkulcsot a fogasra, vagy az ételkiszállítás dzsungelébe léptek, ahol új, ismeretlen feladatok és kihívások hada teszi kalandossá mindennapjaikat. Mi ez utóbbit választottuk és így lettünk "mi soha nem adunk napi ajánlatot" és "aki éhes az biztos eljön érte" étteremből legfinomabb napi ajánlatos étterem, 11 km-es körön belül ingyenes kiszállítással. Sokat kaptunk és kapunk ettől az időszaktól, soha nem volt ilyen összetartó a csapatunk és közelebb kerültünk a helyi közösséghez is. Az út nem volt ilyen egyszerű, de a csapatszellem és a vendégek pozitív visszajelzései átsegítenek minket a nehéz időszakon.

Várjuk már nagyon az "újranyitást", ahogy mindenki. Azonban joggal aggódom azon, hogy mi lesz velünk ősszel? Lesznek-e korlátozások? Ennek okán mindenképp szerettem volna olyan szolgáltatásokat az étteremhez kapcsolni, amely:

  1. Élményt ad.
  2. Nem csak az étterem, de a falu jó hírét is viszi.
  3. Az egészséges életmódra ösztönöz.
  4. Közösséget épít, amely hozzánk mint étteremhez és Kehidakustányhoz köthető.
  5. A korlátozások alatt és után is értékesíthető.

Így a túrázás és a helyi kulturális értékek tiszteletéből született meg a 10.000 lépés Kehidakustányban ötlete, amely a falu 10 nevezetes pontját érinti. 

Az ötletet megvalósítás követett. Leléptük a túrapontokat, hogy hány lépés és ez alapján lett megszerkesztve a térkép. Az élménycsomagba 1 pizzát, egy üdítőt, a térképet, egy 10.000 lépés Kehidakustányban karkötőt és egy hűtőmágnes oklevelet raktunk, amely igazolja, hogy megtették a távot. A beharangozását nagy érdeklődés követte, amely már hozott kisebb csoportokat is.

10_000_lepes_magnes.jpg

A következő lépés a helyi szállásadóknak való kiajánlás lesz, amelyet a félpanziós ajánlatunk mellett kínálhat az érdeklődőknek az újranyitás alkalmával. 

A legfontosabb, hogy van egy COVID biztos szolgáltatásunk/ajánlatunk, amelynek a pandémia sem állhatja útját. 

Neked már van COVID biztos ajánlatod? Oszd meg velünk!

"Hallasd a hangod!" Turisztikai felmérés utazók részére

Januárban egy kutatást indítottam utazók részére. Kíváncsi voltam hogy, a pandémiás időszak alatt mennyit változott az emberek hozzáállása az utazásokhoz és azokhoz kapcsolt szolgáltatásokhoz.

Utaznának? Hova mennének? Milyen szálláshelyre? Hol foglalnának? Milyen szolgáltatásokat részesítenek előnyben szálláshely választásnál?

A kérdőívet 1.910 fő töltötte ki, amely számomra is pozitív meglepetést okozott. A felmérés online volt elérhető és 20 napig tartott.

Az eredményeket hamarosan publikálom.

süti beállítások módosítása