Segítek a célok elérésében lépésről lépésre

Siker-mentor

Könyvajánló: Mit tanultam Richard Bransontól?

2017. február 23. - fogkefe1

Ha követsz Facebookon akkor szerintem sejtetted, hogy erről lehet szó, amikor azt írtam, hogy hamarosan érkezik A Virgin megalkotójáról egy cikk avagy mit tanultam Mr. Branson fiától Richardtól. Igen, ennyire közvetlen emberünk, minden alkalmazottjának csak simán Richard.

Richard Branson: A Virgin-módszer

Ha röviden kellene leírnom mit tanultam, annyit mondanék. A fenébe is, vágjunk bele. Ez Richard Branson mottója. Ha valaki nem ismerné, akkor életéről röviden annyit, hogy saját magazint szerkesztett majd később, lemezboltot nyitott, ekkor robbant be a köztudatba a Virgin név. Utána már nem lehet megmondani mi mindennel is fogalkozott. Több mint 300 cég tartozik birodalmához, közte több légitársaság, telefontársaság, bank, hotel. De volt Forma1-es csapata is egy időre, ráadásul a Kóla bizniszbe is belevágott...

Könyve röviden egy sajátos vezetéselméleti könyv, menedzsment kategóriába sorolnám. Könyvéből kiderül, hogy nem másolt sablonokat, mindent úgy csinált, ahogy ő jónak látta és különös érzéke van erre, de erről az érzékről majd később.

Aki multinál dolgozik, belül sírni fog a könyv olvasása közben. Aki vállalkozáson gondolkozik vagy cégvezető szerintem befogja építeni tudását a szervezetébe, akarva vagy akaratlanul. Olyan egyszerű és követhető tippeket ír le, például hogy folyamatosan jegyzeteljünk és figyeljünk oda! Ez a kettő a különös érzéke. Ha valakivel tárgyal vagy konferenciára megy, mindig jegyzetel és mindig 100%-an figyel, így később is emlékezni fog mindenre.

Mottói közé tartozik, a nevess, bulizz az életben. Ha valamit csinálsz és nem élvezed, nem ér semmit. Ő olyan abszurd dolgokat álmodott meg amit akkor mindenki kinevetett, mégis siker lett. Pl. Elsőként találta ki a klubbokat a repülőtereken, hogy ne teljen annyira unalmasan a várakozás. Bank ügyfeleknek közösségi irodát nyitott egy zongorával. Később persze kassza siker lett, mert mindenki azért látogatott oda.

De mi is akkor az a titok? Félig már kiderült, az egyik, hogy minden ötletébe vitt egy csavart, egy merész dolgot, ami vagy megbukott vagy siker lett, na igen ehhez kell az úgynevezett üzleti érzék. A titok másik fele pedig, hogy valójában nagyon jól tudta mi kell az ügyfeleknek. Folyamatosan kérdezgette az alkalmazottakat, sosem nézte le őket, rengetegszer adott a véleményükre. Rengeteget beszélt recepciósokkal, takarítókkal, front office vezetőkkel. Sok multinál, nem adnak a beosztott szavaira, mindenben a fejesek döntenek. Na igen, csak ha nincsen tapasztalatuk az adott területen, akkor főleg lutrira.

Branson nagyon ad erre, hogy jó légkört alakítson ki a vállalaton belül és kívül is. Ahogy mondtam a legtöbb fejnehéz multi helyett, nagyon decentralizárt társaság a Virgin. Gyorsan tudnak változtatni, gyorsan tudnak lépni, ez az egyik remek előnyük. A másik pedig, hogy remek vezető Richard Branson.

Szerinte a mai világban már nem állja meg a helyét az, ha egy cég csak a nyereségért jön össze, a minél nagyobb profit motiválja. Ő az ügyfelei elégedettsége és a környezetünk védelme motiválja, na meg a fiatal vállalkozót támogatása. Azt vallja, ha valami ilyen startupba kezdesz, a profit sem fog elmaradni ne aggódj.

Összegezve tehát: A könyv egy élmény, nem tipikus üzleti könyv. Nem tanít részletesen, nem is célja. Inkább mesél, de azon nagyon jól szórakozol majd. Közben pedig észre sem veszed mennyi minden ragad rád.

Jó olvasást! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://siker-mentor.blog.hu/api/trackback/id/tr4812263978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása