Lépések és kérdések

Elkészült a honlapod, megírtad a Linkedin profilod vagy éppen erre készülsz? Négy lépés, amit ajánlott időről-időre megismételned.

szemelyes_marka_4.png

Keress a nevedre!

Akár most kezdtél az énmárkád építésébe, akár építed már egy ideje, érdemes a nevedre rákeresned, hogy megtudd a találatok alapján milyen kép rajzolódik ki rólad. A következő kérdések pedig segítségedre lesznek a találati lista elemzésében: Megmutatja azokat a tulajdonságaidat, amik megkülönböztetnek? Mi az, ami hiányzik? Mennyi időre van szükség ahhoz, hogy összeálljon a kép rólad: néhány kattintásból kiderül vagy úgy kell összegereblyézni a digitális információ-morzsákból a legfontosabb tudnivalókat rólad? 

personal_branding_2.png

Leltározz!

Pontosabban egészítsd ki az önéletrajzod az elmúlt időszak eredményeivel. Gondold végig, miért adnál magadnak bónuszt? Mi az, amire büszke vagy? Mi az, amiben fejlődtél az elmúlt időszakban? Emellett a hibákat sem árt felidézni. Persze, nem azért, hogy feleslegesen rágódj rajta, hanem azért, hogy legyen stratégiád az elkerülésükre és azonosítani tudd, miben kellene fejlődnöd. A leltár eredményét – nemcsak az eredményeket, hanem akár a hibákat is - másokkal is megoszthatod, például a saját blogodon. 

enmarka_1_2.png

Cserélj!

A megfelelő profilkép jó minőségű, nem pixeles és nem utolsó sorban, hasonlít rád vagyis a fotó alapján felismerhető vagy. Ezen túl pedig már személyes döntés kérdése, hogy minden online felületen ugyanazt a képet használod vagy sem. És persze az sem árt, ha időnként lecseréled a profilképed. Például az adott évszakhoz igazítod, hiszen a magazinoknál sem véletlenül alakult ki az a szokás, hogy az évszakok hangulata visszaköszön a képeken. 

szemelyes_marka_1_1.png

Csekkold a Linkedin profilod és a honlapod!

Még akkor is változhatnak a hangsúlyok, elavulhatnak bizonyos információk, ha nem váltottál munkahelyet, nem kezdtél bele valami újba. Éppen ezért nem árt időnként friss szemmel ránézni a Linkedin profilodra – legfőképp a summary szekcióra - vagy honlapodra, különösen a bemutatkozó oldaladra. Ebben segítségedre lehetnek az előző két pont kérdései a következőkkel kiegészítve: A honlapod – Linkedin profilod – valóban tükrözi a jelenlegi állapotokat? Kiderül, hogy miért érdemes veled dolgozni, téged választani? Azokat a tulajdonságaidat, tapasztalataidat mutatod meg, melyek lényegesek a közönséged számára? 

enmarka_3.png

Ha pedig elkészültél a változtatásokkal, akkor teszteld a végeredményt. Kattints a legfőbb konkurensed oldalára és képzeld el, hogy az átalakított summary szekciód vagy bemutatkozó oldalad szövege ott szerepel! Ha illik a konkurenciához is, akkor írdd újra, csiszold tovább!

Az illusztrációk David Flaherty munkái.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása