Lépések és kérdések
Elkészült a honlapod, megírtad a Linkedin profilod vagy éppen erre készülsz? Négy lépés, amit ajánlott időről-időre megismételned.
Keress a nevedre!
Akár most kezdtél az énmárkád építésébe, akár építed már egy ideje, érdemes a nevedre rákeresned, hogy megtudd a találatok alapján milyen kép rajzolódik ki rólad. A következő kérdések pedig segítségedre lesznek a találati lista elemzésében: Megmutatja azokat a tulajdonságaidat, amik megkülönböztetnek? Mi az, ami hiányzik? Mennyi időre van szükség ahhoz, hogy összeálljon a kép rólad: néhány kattintásból kiderül vagy úgy kell összegereblyézni a digitális információ-morzsákból a legfontosabb tudnivalókat rólad?
Leltározz!
Pontosabban egészítsd ki az önéletrajzod az elmúlt időszak eredményeivel. Gondold végig, miért adnál magadnak bónuszt? Mi az, amire büszke vagy? Mi az, amiben fejlődtél az elmúlt időszakban? Emellett a hibákat sem árt felidézni. Persze, nem azért, hogy feleslegesen rágódj rajta, hanem azért, hogy legyen stratégiád az elkerülésükre és azonosítani tudd, miben kellene fejlődnöd. A leltár eredményét – nemcsak az eredményeket, hanem akár a hibákat is - másokkal is megoszthatod, például a saját blogodon.
Cserélj!
A megfelelő profilkép jó minőségű, nem pixeles és nem utolsó sorban, hasonlít rád vagyis a fotó alapján felismerhető vagy. Ezen túl pedig már személyes döntés kérdése, hogy minden online felületen ugyanazt a képet használod vagy sem. És persze az sem árt, ha időnként lecseréled a profilképed. Például az adott évszakhoz igazítod, hiszen a magazinoknál sem véletlenül alakult ki az a szokás, hogy az évszakok hangulata visszaköszön a képeken.
Csekkold a Linkedin profilod és a honlapod!
Még akkor is változhatnak a hangsúlyok, elavulhatnak bizonyos információk, ha nem váltottál munkahelyet, nem kezdtél bele valami újba. Éppen ezért nem árt időnként friss szemmel ránézni a Linkedin profilodra – legfőképp a summary szekcióra - vagy honlapodra, különösen a bemutatkozó oldaladra. Ebben segítségedre lehetnek az előző két pont kérdései a következőkkel kiegészítve: A honlapod – Linkedin profilod – valóban tükrözi a jelenlegi állapotokat? Kiderül, hogy miért érdemes veled dolgozni, téged választani? Azokat a tulajdonságaidat, tapasztalataidat mutatod meg, melyek lényegesek a közönséged számára?
Ha pedig elkészültél a változtatásokkal, akkor teszteld a végeredményt. Kattints a legfőbb konkurensed oldalára és képzeld el, hogy az átalakított summary szekciód vagy bemutatkozó oldalad szövege ott szerepel! Ha illik a konkurenciához is, akkor írdd újra, csiszold tovább!
Az illusztrációk David Flaherty munkái.