Levelezz úgy, mint egy tudós!

Ahogy mondani szokták az ördög a részletekben rejlik. Nincs ez másképp az énmárkaépítés esetében sem. Hiszen nem egyszer pont az egyéni apróságok, saját szabályok azok, amik megragadnak a fejekben és növelik a hitelességed.

enmarka.png

Az énmárkaépítésben minden apróság szerepet játszhat. Sokszor nem a nagy, teátrális gesztusok, hanem az apró dolgok azok, amik megragadják a figyelmünket és igazán emlékezetessé tesznek valakit.  Ilyen részlet lehet az is, ahogy egy mindennapos problémára megoldást találsz. Például, hogyan küzdesz meg a postafiókodat elárasztó üzenetekkel. Nem foglalkozol vele, valaki más rendszerét alkalmazod vagy éppen saját szisztémát alakítasz ki?

Dan Ariely, a viselkedési közgazdaságtan elismert professzora a harmadik lehetőséget választotta. Úgy döntött, hogy saját szisztéma szerint küzd meg a naponta ráömlő üzenet áradattal. De nemcsak döntött, hanem aktívan kereste is a megoldást.  Információkat gyűjtött, szisztematikusan figyelte a beérkező leveleit, kategorizált és tipikus helyzeteket modellezett. Ahogy azt a kutatási projektjeiben is teszi. Ennek eredményeképp arra jutott, hogy egy automatikus válaszadó felület kialakításával, jelentősen csökkenthetné az elektronikus levelezés frusztrációs faktorát. Amikor már teljesen pontosan tudta, hogy milyen struktúrát szeretne és milyen elemeknek kell szerepelniük a felületen, egy programozásban jártas kollégáját is bevonta a munkába.

Bár maga Ariely nem tekinti tökéletesnek a megoldást, de használatával rengeteg idő megspórolható. Természetesen a másik fél sem jár rosszul, mivel pontosan tudhatja, hogy mire számíthat és így ő is kevésbé frusztrálódik. Ráadásul, Ariely azon tudósok táborát gyarapítja, akik munkájuk eredményét szívesen osztják meg másokkal. Éppen ezért, Ariely módszerét ingyenesen használhatja bárki, aki rendelkezik Twitter fiókkal. De nézzük, miből is áll Ariely, tudóshoz méltó alapossággal összerakott - és személyre szabható - rendszere

ariely.png

A küldő felet egy üdvözlő szöveg fogadja, amiben Ariely elmagyarázza az okokat és feltételeket. Az elköszönés is jellemző, hiszen Ariely kutatási szakterülete az emberi irracionalitás.

 

screen_shot_2017-03-23_at_14_22_19.png

Majd a leggyakoribb kérdések következnek. Természetesen az adott kérdésre kattintva, rögtön válaszokat is kaphatunk.

screen_shot_2017-03-23_at_14_25_33.png

Ez után az üzenetküldő formula következik. Itt lehetőség van az üzenetünk kategórizálására. Az-az megadhatjuk például azt, hogy miért szeretnénk kapcsolatba lépni a címzettel, mint ahogy azt is, hogy mennyire sürgős az üzenetünk. 

screen_shot_2017-03-23_at_14_31_21.png

Ariely tapasztalatai szerint a választási lehetőségek felkínálásával, az igazán sürgős üzenetek aránya mindössze 2 százalékra zsugorodott.

ariely_enmarka_2.png

Végül, pedig megadhatjuk az adatainkat, ha szükséges csatolhatjuk az önéletrajzunkat és kipipálhatjuk a 'felhasználási feltételeket' vagyis jelezhetjük, hogy figyelembe vettük a címzett kéréseit. Ha pedig Ariely példáját követnéd, ide kattintva megteheted!

Az első kép: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása