Nosztalgia
Van egy olyan szokásom, hogy gyakran utána nézek a gépek lajstromjelének.Néhány légitársaságnak szinte az egész flottája már a fejemben van, s ha egy géppel repültem valaha, arra még inkább emlékszem. Szerencsére van egy remek oldal –www.airfleets.net-, ahol hamar meg lehet ismerni egy-egy gép történetét. Ma is erre az oldalra kattintottam, amikor megláttam a mai műsoromat.
A kora reggeli gép a szokásos Transavia Schönefeld volt nem túl sok utassal, nagyon kevés feladott csomaggal és nagyon kedves crewval. Feledtették velem a tegnapelőtti apró kellemetlenséget.
A mai Air Baltic gépcserés járat volt. Eredetileg CS300 volt a járatra tervezve és az utasok is arra csekkoltak be, de a légitársaság gépet cserélt, s egy öreg, nagyon lepukkant B733-as jött. Itt-ott a festék tartotta össze a gépet, de ennek ellenére volt fílingje. Egyébként szeretem az idősebb repülőket, mert jó nézelődni rajtuk. A járattal gyorsan végeztünk, s időben indult el.
Lett után ma is ír. Ugyanaz a rögbis gép jött Dublinból, mint két nappal korábban. Amikor kinyílt a gép ajtaja, majdnem elnevettem magam. Mintha maga Mr. Bean nyitott volna ajtót, a purser annyira hasonlított rá. Egyébként nagyon kedves ember volt, s jól ment vele a közös munka. Gyorsak és eredményesek voltunk, így korábban szállhatott fel az Airbus Dublin felé…
Ma sem maradtam Condor nélkül, egy A-320-as ment telt házzal Gran Canariára. Egy apróbb, már kijavított technikai hiba késedelmes dokumentálása okán kis késést összeszedve tudtuk a járatot melegebb égtáj felé indítani
A következő gép igaz különlegesség volt, s nagyon boldog voltam, hogy én dolgozhattam vele. Reggel az irodánkban láttam, hogy egy francia charter gép jön Párizsból, s oda is megy majd vissza utasok nélkül. A típust és a lajstromot látva mentem fel az airfleet.net-re, s nem akartam hinni a szememnek. Az F-GZTA jelű gép első üzemeltetője az EasyJet volt, másodikként pedig a SkyEurope Hungary használta HA-LKV lajstrommal. Ekkor jött a startkönyvem, s abból pedig kiderült, hogy 2006-ban ezzel a géppel repültem Amszterdamba… Később az Europe Airpost lett a gép üzemeltetője már a mostani lajstrommal és átalakították cargo géppé. Két éve használja a gépet az ASL Airlines France, most éppen utasszállítóvá visszaalakítva. Ebből gépen belülről annyit lehet érzékelni, hogy az utas ülések egy kicsit magasabban vannak, mert a padozatuk alatt megvan a görgősor is. A személyzet egyébként nagyon készséges volt velem, s megengedte, hogy fényképezzek. Sajnos ma csak a tabletem volt válam, ami miatt gyengébb minőségű képeket tudtam csak készíteni.
2006. február 2. Ferihegy 1 5P606-os járat Budapest-Amszterdam HA-LKV
HA-LKV Beszállás. A gép beépített lépcsőin az EasyJet színei és feliratai...
Az ASL Airlines France gépe Münchenben. Egykor G-EZYI, később HA-LKN, most F-GZTA
A cargová alakítás nyomai a gép oldalán.
Idős gép ízléses utastérrel.
Sárga-fehér-szürke-kék
Push back után, gurulásra készen.
Végül egy kis film a SkyEurope Hungary Amszterdam-Budapest útról. A gép lajstromjele HA-LKR. Egyébként ez a gép is aktív még, a Jet2 flottájában repül: