Az Air Baltic Cseries 300-as gépe
Az Air Baltic naponta két járatott üzemeltet Riga és München között. A lett légitársaság Boeing B-737-300-as, B-737-500 és De Havilland Canada DHC-8-402Q gépekkel jön ide Münchenbe. A Boeing Classicok már elég idősek, a legfiatalabb 17, a legidősebb 24 éves, s megérettek a cserére. A lettek a Bombardier legújabb típusának a CSseries 300-asnak szavaztak bizalmat, s ezzel váltják le a Boeingeket. A megrendelt húsz újgenerációs gépből eddig kettő állt szolgálatba. Szerencsémre itt Münchenben az én cégem szolgálja ki az Air Baltic gépeit, s néhány hete már dolgozhattam is az alig pár hónapos CS300-asokon. Az egyelőre két gépes CS300-as flotta márciusban bővül majd tovább a harmadik gép megérkezésével.
Kívül-belül csodaszép a gép. A tágas pilótafülke leginkább a Dreamlinerére emlékeztet, s nem is alaptalanul. A gép avionikája sokban hasonlít Boeing széles törzsűjére. Az 145 üléses utastérben egy sorban öt ülés található 2+3 elrendezésben. A fedélzetre lépve ugyanaz az érzése az embernek, mint amikor egy új autóba ül: új szaga van, minden tiszta még, szinte érintetlen. A személyzet nagyon készséges volt, amikor fényképeket készítettem a gépről, s a pilóták úgy állítottak be néhány képernyőt a „szentélyben”, hogy azokról érdekes képeket készíthessek.
A CS300 kiszolgálása egyszerű, nem ad többletmunkát a többi típushoz képest. Push back során a pilóták iktatják ki az orrfutó kormányzását, ezért nincs szükség PIN-re, vagy gombnak az átállítására.
Szokatlan még a típus rövidítése
Érkezőben
PW1521G hajtómű
A gép pilótafülkéje
Útvonal és időjárás
Müncheni reptér térképe
Sidestick
Utastér: Tágas és világos