Kerékpározás igazi turistaként

A természeten kívül a teljesítmény is érdekli. Felszereli magát GPS-el, videokamerával, ha a szükség úgy kívánja, nekivág a legmagasabb hágóknak és örül, ha meghódítja őket. A csúcson jól érzi magát: élvezi a megtett utat, a nehézségek legyűrését...

2022. okt 01.

B-HARD Ultra távú brevet 2022 - befejező V. rész

írta: Mansi

Út a célig avagy a Vlasic-hegy a mérleg nyelve

Katonás jó reggelt kívánt hajnalok hajnalán, egészen pontosan 03:30-kor a telefon ébresztője. Mi tagadás tudtam volna még horpasztani, de a vak sötétben hamar kinyíltak a csipák.
Az első érzés most nem az volt, hogy óóó már megint rohadt korán kell kelni, hanem bazzeg, este már a célban lehetek, akár! Ennek fényében robbantam ki az ágyikóból, de talpra állva éreztem, hogy egy hangya kukival se lettek jobbak a bokáim a négy óra alvást követően. Felszisszentem.
Mindegy, ez már ilyen marad. Egy törölközővel letöröltem a maradék kenőcsöt, amit nem szívott fel a bőröm, miután vastagon bekentem minden jósággal. Nyomkodtam az ujjaimmal, végigsimítottam az Achillesem... hát rohadtul meg voltam ijedve, hogy fog-e menni ez így a maradék ...

2022. sze 08.

B-HARD Ultra távú brevet 2022 - IV. rész

írta: Mansi

Višegradtól Bjelašnicaig - Királyetap - Csak egy Ötztaler Radmarathon harmadik napra

Ettől a résztől fosott szerintem mindenki, aki áttekintette a .gpx-et, de hogy ez a valóságban mit jelent majd az csak a helyszínen megfáradtan lehetett kideríteni, mert azért nem mindegy, hogy null állapotban, vagy 700 kilométerrel és közel 7500 szinttel a lábakban veselkedünk neki az adott feladatnak. Amikor agyaltunk a magyar kollégákkal, hogyan osszuk be a távot/szinteket arra jutottunk, hogy maradunk a klasszik tervnél. Ez azt jelentette, hogy pontosan annyi távot és szintet kellett letekerni, mint az alcímben jelzett híres osztrák egynaposon, amin ráadásul voltam 2016-ban . Belegondoltam az akkori élményekbe, ott 18.30 körül értem a célba, kora reggeli indulással. Igen ám, de az 9 grammos üres biciklivel történt, ráadásul kipihenve, erőtől ...

2022. júl 01.

B-HARD Ultra távú brevet 2022 - III. rész

Mostartól Višegradig

Kifizettük a szállás összegét - 25€ per kopf - a szőke hajú házinéninek, majd körbevezetett minket a kétszobás 4 ágyas helyen. Elmondta mi merre hány méter, erre a fürdő, arra az emeleten van két ágy. Serényen bólogattunk, hogy oké-oké, köszönjük szépen, de így 10 óra magasságában mennénk már egyet tusolni, aztán meg jöhet a csucsu. Kedvesen elmagyarázta, hogy sajnos van egy kis rumli a konyhában, mert most lett kész a pakolással, mosogatással, de megnyugtattuk, hogy eszünk ágában sincs most nekiállni főzőcskézni. Különben is, olyan fasza friss szendvicset kaptunk Nikicáéktól pecsételés közben, amilyen finomat ezek után egy helyen sem ettünk, pedig a 'Pekara' nevezetű helyeket alaposan megszemléltük belülről, gyomrunk ...

2022. jún 24.

B-HARD Ultra távú brevet 2022 - II. rész

Banja Lukától Mostarig

Miután félreállítottak minket Nikicáék a benzinkúton felsorakoztunk a tényleges rajthoz.
Jó hangulatban egy bon voyage kíséretében csatoltuk be a pedálokat, hogy célba vegyük az első kötelező ellenőrző pontot, amely a track legészaknyugatibb csücskét jelentette. Még egy utolsó csekk, hogy a helyén van e brevet kártya, egy végső hörpintés a gyorsan megvett reggeli kólából és indulhatott a menet.
Lacival ketten egymás után indultunk el, és csakhamar felvettünk egy számunkra kényelmes utazótempót. Mind a kettőnknek van wattmérője a bringán, úgyhogy megbeszéltük, hogy váltott vezetéssel simán el leszünk egymás mögött, aztán alakul, ahogyan alakul.

...

2022. jún 23.

B-HARD Ultra távú brevet 2022

és ami mögötte van - I. rész

img_20220611_165931.jpgKénytelen voltam három kőkemény esztendőt követően klaviatúrát ragadni, hogy kiírjam magamból legfrissebb bringás eseményen való részvételemet. 2019 óta nem sok minden folyt le a Dunán, mindössze munkahelyet váltottam, új városba költöztem és lement(?) egy világjárvány...

De hol is kezdjem? Ja persze, a bemutatásnál és a miértnél.
A B-HARD brevet eseményt azt követően szemeltem ki magamnak miután sikeresen teljesítettem a PBP-t. A Párizst négy évente rendezik, hasonló erősségű és távú kihívás keresgélése közben bukkantam rá még 2019 végén az akkor még 1000km-es teljesítmény túrára, amelynek első kiadása '20 Júniusában zajlott le. Sajnos nélkülem. A '21-es év sem hozott sikeres részvételt, mert a Covid-protokoll ...

2019. aug 28.

Paris-Brest-Paris 2019 kerékpáros teljesítménytúra

Első bálozós sikeres teljesítés

img_3021.JPGAjajj, hát már az alcímben spoilereztem egy nagyot, de tényleg kezdem a lényeggel.
Intenzív, 2016 óta tartó teljesítmény túrázós "karrierem" eddigi legnagyobb csúcspontjára érkeztem el 2019 augusztus derekán, hiszen bő 83 óra alatt sikerült letekernem a 19. alkalommal, 4 évente megrendezendő, óriási hagyományokkal rendelkező 1200 km hosszú és 12.000 méter szintemelkedést tartalmazó kerékpáros teljesítménytúrát. A bejegyzés ezen pontján kb. meg is állok az önfényezéssel, hiszen nem arra szeretném kihegyezni, hogy mekkora atomkirály bringás csávó lennék, hanem egy picit szeretném jobban bemutatni - kendőzetlenül - a saját szemüvegemen keresztül az eseményt illetve ahogyan a 2015-ös teljesítők tették, a későbbi indulóknak ...