Arcadia Quest: Inferno - I. rész: Bucifejű ördögök
2017. március 22. írta: PixelDrake

Arcadia Quest: Inferno - I. rész: Bucifejű ördögök

Arcadia Questtel és annak kiegészítőjével már foglalkoztunk korábban is a blogon és az akkor még csak készülő Infernóról is többször adtunk hírt. Most végre a Kickstarterről a kezem közé került a termetes doboz több, mint fél év csúszás után. Meg kell mondjam, minden hírlevelet izgatottan olvastam, amikor pedig jött az értesítő, hogy úton van a csomag, alig tudtam rendesen aludni. Hiába na, van ezeknek a CMON-féle gigaprojekteknek valami varázsa.

A csomag

Az alapfelállás (tartott vagy 10 percig...) az volt, hogy az Inferno alapdoboz mellé jár majd egy darab exkluzív figura, összesen száz dollárért. Mivel a kitűzött százezer dolláros célt sikeresen túlteljesítette a nép úgy tizenhétszeresen, a végén 42 exkluzív figura külön tárolóban, egy új kampány, egy mini kiegészítő és egy komplett sárkányos doboz érkezett meg ahhoz, aki csak az alap pledge-et fizette ki. Én ezt egy plusz hőspárossal és egy sárkány-szettel dobtam még meg. A Pets kiegészítőt (utólag persze bánva) kihagytam a buliból.

aqmacskak.jpg

A csomag jó tíz kiló volt és két részletben érkezett. Térfogatra olyan 2-3 macska fér el benne, amit a blog kabalái a bontás után ki is használtak. 

Igen, a Ludens blog macskái kipárnázott Arcadia Questes dobozban alszanak. Na, ezt hívják stílusnak...

Hasonlóképp boldoggá tette az állatokat a bontás után keletkező széttúrható szemét, leszaggatható ragasztószalag és rugdosható papírgalacsin is. Rendelj társasjátékot és tegyél boldoggá két embert és két állatot...

Bontás közben egyszer megvágtam magam, de a minimális fájdalmat feledtette az élmény, amit a kanapéra kipakolt dobozok látványa nyújtott. Valószínűleg a Lego-korszak hozadéka, de szeretem a nagy és sok dobozokat. És itt sok és nagy dobozt kaptam.

16865009_1386835771384429_346590255246294210_n.jpg

Az alapdoboz

Sajnos nem mindenki olyan szerencsés, hogy Kickstarterről rendeljen magának ezt-azt, ezért most csak azokkal a dolgokkal fogok foglalkozni, amik az egyszeri, bolti vásárló számára is elérhetőek lesznek majd az első pillanattól fogva. Ha az extrákra és a kiegészítőkre vagy kíváncsi, tekintsd meg a második részt (hamarosan...).

Az Inferno tehát önállóan játszható kiegészítő, új alapjáték, második évad, stb. Lényeg, hogy önmagában is teljes értékű játékot képvisel, de szabadon kombinálható az eredeti Arcadia Questtel is. Összesen tizenkét hős, öt angyal és hétféle gonosz lapul a dobozban.

Sajnos ehhez az impozáns minimennyiséghez megint csak egy kampányt sikerült mellékelni. Az előző alapdoboz legnagyobb kritikája az volt, hogy bár az egy kampányt kétféleképpen lehet lejátszani, egy komplett játéksorozat egy nap alatt kipörgethető, ezért kicsi az újrajátszhatósági faktora. El kell ismernem, ez azért nem nélkülöz minden alapot, bár egy-egy küldetés többször lejátszva is élvezetes a sokféle tárgynak és hősnek köszönhetően. Szerencsére a mindenki által elérhető stretch goalok között van egy új kampányfüzet, ami kombinálja az összes eddigi játékot, valamint szép számban készülnek rajongói kalandok is - de ez már nem a játék érdeme.

Pokolfajzatok

Arcadiát már megpróbálta leigázni egy sunyi vámpír, egy feketemágus, egy őrült professzor és egy brutális élőhalott nagyúr is. A város annyi megpróbáltatáson ment keresztül pár év alatt, hogy az emberek szinte el is felejtették az alattuk élő Mélység Urát (Underlord). Régen ő volt a mumus és a réz...bagoly, maga a gonoszság megtestesítője. Most viszont mindenki vámpírokkal meg zombikkal riogatja a gyerekeket. Hát senki nem tiszteli már az ördögöket?

Hogy ezen a tarthatatlan helyzeten változtasson, a Mélység Ura úgy döntött, megleckézteti az arcadiaiakat, méghozzá személyesen. Fölkelni azonban nem volt hajlandó a trónjáról, ezért inkább a várost rántotta le magához (vagy a poklot vitte fel?), hogy néhány démoni szolgálójával megmutassák a hitvány embereknek, kitől is kellene igazán félniük. A kirajzó ördögök hírére persze alászálltak az égből az angyalok...

Amint az történetből (és a dobozból és a címből) is látszik, itt bizony ördögökkel lesz dolgunk, méghozzá nem is kevéssel. A festés szerelmeseinek nem árt, ha már most beruháznak egy extra tégely pirosra és narancssárgára, mert szükség lesz rá.

Az ördög nem alszik, de az angyalok sem

Játékmenetben az Inferno nem sokat változott az alapjátékhoz képest. Ismét maximum négy klán versenyez egymással, hogy minél előbb teljesítsék a kitűzött feladatokat közben pedig minél több pénzt harácsoljanak össze.

Az alapok még egyszer röviden: Egy játékos egy klánt irányít, egy klán három hőst takar. Minden körben maximum egy hőssel lehet lépni, aki tud mozogni a pályán és támadni. A szörnyek maguktól nem mozognak és csak akkor támadnak, ha valaki elmegy mellettük, vagy ha megütik őket.

A küldetések mindig az adott scenariótól függenek, van köztük PvP (ölj meg egy hőst egy másik klánból) és PvE (egyél a fogadóban elrejtett tortából) típusú. Egy scenario akkor ér véget, ha valaki három küldetést teljesített, melyből legalább egy PvE típusú. A scenariók végén a hősök bezsebelik a küldetésekért járó jutalmakat és új felszerelést vásárolnak maguknak az összegyűjtött pénzből.

Az alapjátékhoz képest újdonságot jelentenek a pályákon elszórt kénkő lapkák. Ezek a Beyond the Grave kiegészítőből ismert sírkő kártyák helyi megfelelői. Rájuk lépve egy mozgásponttal aktiválhatóak és rendszerint a szörnyeket mozgathatjuk velük. Mivel a gonoszok alapból csak egy helyben álldogálnak, amolyan interaktív tereptárgyként és eddig soha nem mozogtak maguktól ez a lehetőség nagyszerű új színt és taktikai lehetőségeket hoz a játékba.

A második újítás az angyalok jelenléte. Nekik többféle szerepük is lehet. Ha a küldetés során sikerül megmentenünk őket, akkor játszható (és erős) hősként az őket megmentő klánhoz csatlakoznak. Ha úgy fejezünk be egy scenariót, hogy senki nem mentette meg az angyalt, akkor rendkívül erős extra ellenségként térnek majd vissza egy későbbi küldetésben.

Lehet tehát mérlegelni, hogy mi éri meg jobban: ha már én nem tudom kimenteni az angyalt, akkor engedjem meg másnak, hogy később könnyebb dolgunk legyen vagy vállaljuk be a kollektív szívást csak azért, hogy másnak ne legyen jobb...?

Pokolian jó

...ugyan ki mérlegelne ebben a helyzetben?! Természetesen mindent megteszünk azért, hogy a másiknak ne legyen jobb! Az Arcadia Quest még most is a rivalizálásról szól és a lételeme a kitolás. Valóban van a játékosoknak egy nagy közös ellensége, de az kit érdekel, amíg pénzt lehet elszedni a másiktól! Üsse csak ő az ördögöket ha akarja. Persze csak addig, amíg nem profitál belőle. Akkor már inkább én ütöm őket.

Az Arcadia Quest tehát nem változott sokat az előző kiadás óta. Ha nagyon szigorúak akarunk lenni, akkor azt is mondhatjuk, hogy szinte semmit. Ugyanazok az előnyök, ugyanazok a hibák, mint évekkel ezelőtt. De ez nem is baj, mert az AQ-t így szeretjük. Ez nem egy mély stratégia. Ez kockacsörgetés, fogcsikorgatás, hangosan anyázás az elképzelhető legigényesebb köntösben. Ha korábban nem tetszett a stílus, piros dobozban sem fog tetszeni. Ha viszont szereted, már valószínűleg neked is a polcodon van. Nekem egy egészet elfoglal.

A bejegyzés trackback címe:

https://ludens.blog.hu/api/trackback/id/tr4412296399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása