2017. sze 20.

Facebook célzási tippek a B2C kommunikációhoz

írta: Vértes Zsuzsanna
Facebook célzási tippek a B2C kommunikációhoz

34829729360_e4a3efc771_b.jpgAmikor a vállalatok rájöttek a Facebook üzleti célú használatára, megörültek annak, hogy itt aztán bárkit el tudnak érni. Legyen akár másik földrészen, nő vagy férfi, fiatal vagy idős, célzott kampányok hadát indíthatjuk útjára a megfelelő célcsoportnak. Ám sok vállalat mégsem tudja sikeresen használni ezt a lehetőséget, mert nem tudja, hogyan is érdemes céloznia.

Első lépésként mielőtt belevágnál az új követők felkutatásába a legfontosabb feladatod, hogy nem szabad elfeledkezni a már meglévő követőkről sem. Főként mivel fontos információval szolgálnak a későbbi potenciális ügyfelek megszerzésében. Ismerd ki a jelenlegi célcsoportot, miért követ, miket szeret megnézni, milyen jellemzőkkel rendelkeznek, milyen korúak, honnan nézik az oldalad, stb. Ezt követően indíts nekik kampányokat, és mélyítsd el velük a kapcsolatot, hogy hűséges követőid legyenek. Azok a követők, akik semmilyen aktivitást nem mutatnak vállalatod irányában, legfeljebb nyereményjátékok alkalmával, nem lesznek segítségedre a későbbiekben, és nem fogsz belőlük hűséges vásárlói kört sem kialakítani.

Ha már megvan az egyéni vásárlói köröd, és a tőlük megtudott információk, akkor kezdhetsz el hasonló, de szélesebb körben potenciális ügyfeleket felkutatni. Ahhoz, hogy minél több új embert vonzz be, érdemes több kreatívot készítened, mely megjelenésében más, de szövegben azonos. Ezeket egymás mellett futtatva felmérheted, mi érdekli jobban a megcélzott kört, mi ér el nagyobb átkattintási arányt, így könnyebben találhatod ki, melyik kampány lesz hatásosabb és ennek megfelelően tudsz újakat kreálni. Fontos, hogy a mindig azt feltételezd, hogy a követőid még nem próbálták ki a termékeidet, nem vették igénybe a szolgáltatásaidat, ennek megfelelően informáld őket. Alulról építkezz, előbb az alacsonyabban lévő gyümölcsöket szedd le, és csak utána haladj a fa teteje felé. A megszerzett követőket utána egyéni csoportokba rendezve tudod majd kezelni, és hatásosan tudsz az érdeklődésüknek megfelelő célzást létrehozni.

Az alulról építkezés egy másik előnye, hogy lendületet ad a vállalkozás számára. Ha kisebb számú célzott közönséggel kezded a kampányaidat, akkor amellett, hogy te magad is jobban megismered a célcsoportod, a Facebook is jobban megismer téged. Ha a meglévő követőket aktivitásra tudod bírni, és tesztelni tudod, mi érdekli őket, később a Facebook is könnyebben talál olyan potenciális ügyfeleket, akiket érdekel a tartalmad. A Facebook érdeke is, hogy releváns tartalmakat jelenítsen meg a potenciális célcsoportnak, különben az embereket nem érdekelné ennyire. Így ha látja, hogy a követőid aktívak a posztjaid esetében, bátrabban jeleníti meg a bejegyzést másoknak. Minél jobban ki tudja ismerni a célcsoportod, annál megbízhatóbb és eredményesebb algoritmussal tudja kiválasztani a megfelelő célközönséget számodra.

Szánj időt a követőid megismerésére és könnyebben fogod tudni kiszélesíteni a célcsoportjaid körét. Te sem így csináltad eddig? Akkor itt az ideje elkezdeni a megfelelő stratégia kidolgozását! Sok sikert!

Forrás: https://blog.hootsuite.com/facebook-targeting-principles-b2c/

 

Szólj hozzá

kommunikáció rajongó b2b elköteleződés követő tartalommarketing