Ami ránézésre csak egy adag formába öntött fekete massza, valójában mérnöki bravúr fúziója. Egyes esetekben valóságos műremek, amely képességeivel a lehetetlen határait feszegeti.
Kumho Carlino
A Hyundai koncepció szabadidőautójához, a Carlinohoz tervezet gumiabroncs tulajdonképpen a kerék sokszögletűsítése. A futófelületre egymástól nagyjából 5-6 centire nagy méretű, szinte már szögletes formájú bordázatok kerültek, melyek méhsejt formával mintázottak. Bár a SUV-ok nem kifejezetten terepjárók, a Kumho gumiabroncsa az off-road kalandokat is vállalja, ami épp azért forradalmi, mert eltörli a különbséget a két autókategória között. Ráadásul – épp a 3D-s méhsejt mintának köszönhetően – a kategóriától megszokott hangos üzemmód is lecsendesült.
Bridgestone Air Free Concept
A márka második generációs, „légmentes" (nem-pneumatikus) abroncs koncepciója. Az abroncs belsejében kialakított egyedi küllőszerkezet tartja a jármű súlyát tartja, ezért nincs szükség rendszeres kerék felfújására, és a defekt veszélye is kiküszöbölődik. A küllőszerkezet hőre lágyuló gyantából készül, az abroncshoz felhasznált anyagok pedig – a futófelület gumijával együtt – újrahasznosíthatók. A szabadalmazott technológiák révén elért rendkívül alacsony gördülési ellenállás fokozza a vezetés biztonságát, a széndioxid-kibocsátás csökkenése, pedig környezetkímélőbbé teszi ezt a modellt.
Nexen Green Hive
Környezetbarát koncepció abroncs, amely már négy egymást követő évben is díjat kapott különféle nemzetközi formatervezői versenyeken, többek között a 2016-os Red Dot Design Awards mezőnyében is. A Green Hive, vagyis Zöld Kaptár azt a paradigmát dönti meg, miszerint az elkopott abroncsokat le kell cserélni. Ehelyett a folyamatos megújulás lehetőségét kínálja. A futófelületen található, a méhkaptár sejtjeit utánzó cellák tulajdonképpen öntőformák, melyekbe hő hatására újra- és újratöltődik a gumikeverék, amely vastag rétegben van az abroncsba építve. Amikor elfogy, akkor sem a teljes abroncsot kell lecserélni, csupán ezt az újratöltő réteget kell pótolni.