.....de van némi fejlődés a légierő terén. 2017.március 24-én megérkezett Szolnokra az első kettő cseh gyártású Zlin 242L típusú alapfokú kiképző és gyakorlógép, amelyek a 2015 óta nem repülő Jak-52-esek feladatkörét veszik majd át. A kétüléses gépeket hamarosan kettő négyüléses Z-143-as követi majd, de ez még mindig csak a kezdet, mivel a tervekben szerepel további hasonló mennyiség beszerzése mindkét típusból. A némileg nagyobb 143-as már négy üléses, és a kiképzés mellett futár feladatok végrehajtására is alkalmas. Szerződés alapján 2019-ben befejeződik Kanadában az NFTC keretében folyó hajózó képzés a magyar légierő számára, azt követően meg kell teremteni egy köztes, sugárhajtású gépre alapozott lépcsőfokot, mielőtt a növendékek a Gripenre kerülhetnek. Ennek részleteit még nem dolgozták ki, de miniszteri szinten elhangzott, hogy V4-en belüli megoldás várható. Ez gyakorlatilag azt jelentheti, hogy vagy beszerzünk néhány ugyancsak cseh L-39NG Albatros-t, vagy az akkorra a cseh légierőben már rendelkezésre álló hasonló gépek kihasználatlan üzemidejéből vásárolunk.
A gyári Z-143-as kíséretében, még cseh lajstromjellel érkeztek meg az új gépeink
Miniszteri érdeklődés
A Z-242L műszerfala részben már digitalizált.
Szemtől szemben múlt és jövő
Hagyományos, de korszerűnek számító technika