oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 20. 06:31,  Kalandos út Bermudára és az első benyomások 89 komment

2017. február 20. 06:31 Határátkelő

Kalandos út Bermudára és az első benyomások

Úgy másfél héttel ezelőtt jelent meg Aurum írása, akkor még Budapestről, melyben a bermudai indulást tervezgették. Nos, jelentem, nemrégiben meg is érkeztek, úgyhogy most lássuk, miként zajlott az út (működött-e dobozos megoldás…), illetve mik az első benyomások. Az biztos, hogy drága helyről van szó, mint Aurum fogalmaz, megtakarításuk úgy fogy, mintha kazánban tüzelnének a pénzzel.

cim_11.jpg

„Az előző rész még otthonról íródott, ez már helyszíni riport lesz. Próbálok válaszolni a leggyakoribb kérdésekre, bár az angol nyelvben még nem vagyok annyira otthon, hogy a nyelvtani vitába is beszálljak. 

Rosszul indulunk 

A BA-val jöttünk ki Londonon át. A gép pontosan érkezett, gyorsan fordult, pár perccel a hivatalos indulási idő előtt már taxizott a kifutópályához. 

Aztán megállt, vártunk vagy öt percet, de csak nem akartak a gép nekilódulni, majd a kapitány bejelentette, hogy valami gond van, visszagurulunk a terminálhoz, de mindenki maradjon a helyén. Jön szerelő a géphez, megpróbálják rendbe rakni. 

Meg is jött a mérnök úr, kalapács, harapófogó, feszítővas, na, ez nem volt nála. Ellenben beült a kabinba és bőszen nyomogatta a gombokat. Egy modern repülőgép már inkább számítógép, mintsem gép, legalább is, ami a pilótafülkét, a vezérlést jelenti. Fizikai meghibásodás a legritkább esetben történik. 

Így is álltunk másfél órát járó hajtóművel, mire a kapitány bejelentette, hogy sikerült a hibát elhárítani, de már meg üzemanyagot kell felvenni, mert elpöfögtük álló helyben. 

Az üzemanyagos bácsi lassított felvételben mozogva húzta a tömlőt, tankolta a gépet, majd ugyan ilyen komótosan pakolt el maga után. Nem volt egy kapkodó idegbeteg, csak mi izgultunk, ahogy az ablakból láttuk, miközben mindenki azt számolta, eléri-e még a csatlakozását. 

A várakozás közben természetesen kaptunk inni, csokit, mogyit szolgáltak fel, akinek szoros volt az átszálló ideje, automatikusan átfoglalták, panaszra nem lehet okunk, a meghibásodás benne van a pakliban. 

Nekünk viszont az átfoglalás azt jelentené, hogy egy napot várunk Londonban, napi egy járat van a szigetre. Ráadásul nekünk repteret is kell váltani, a Heathrowról át kell mennünk Gatwickre, ami legalább egy óra, plusz a csomagokat is fel kell venni, meg kell várni, amíg kihozzák, az is idő. 

Átszállás, vagyis átrohanás 

Szerencsére az úton sikerült a bő másfél órás késésből majd 20 percet visszahozni, gyorsan kiértünk. Eredetileg transzferbusszal terveztünk átmenni a két repülőtér között, de valami megérzésből inkább rendeltem egy taxit, legyen itt egy kis reklám, mert hasznos lehet másnak is, a Twelve Transferstől. 

Profi szolgáltatás, segítőkészek, még előtte nap is felhívtak, hogy minden rendben van-e a foglalással, nem módosítottam közben, stb. Külön megkaptam a sofőr elérhetőségét, hol vár a reptéren, milyen autóval megyünk, stb. 

Kettőnknek mindössze 10 fonttal volt drágább, mint a National Express buszos transzfere, időben viszont sokkal rövidebb, nem kell várni és a sofőr segített a csomagokat pakolni. A járatszám alapján a cég követte mikor szállunk le, nem kell aggódni azon, hogy a késés miatt elunja magát a sofőr és otthagy. 

Mivel volt közel 6 óra a két járat között, bőséges átszálló idővel foglaltam a két jegyet, bő fél óra autózás után két órával az indulás előtt kiértünk Gatwickre. A csomagokat újra feladtuk, de itt a mérlegelés után el kellett vinnünk az oversized feladási pontra, amit az átépítések miatt alig találtunk meg, jól elrejtették. 

A jegyünkön, amit még Ferihegyen megkaptunk, nem volt rajta a kapuszám, beültünk a lounge-ba ebédelni, közben folyamatosan figyeltük a kijelzőt, mikor jelenik meg a kapu száma. 

Azt tudtam, hogy a kapuzárás 14:00-kor van, de még 13:40-kor is csak az volt a táblán, hogy a kapu bejelentése 13:15-kor meghirdetésre. Aztán egyszer csak megjelent a kapu kiírása, de egyben a figyelmeztetés is, hogy 10 perc van a kapuzárásig. 

Felkaptuk a csomagokat és futólépésben indultunk, persze a legtávolabbi kapuhoz. Mivel a BA két fedélzeti csomagot enged, amit ki is használtunk, ez nem volt egy könnyed menet. Lihegve, izzadtan, egy perccel a kiírt zárás előtt értünk a kapuhoz, utolsó felszállóként, de végül csak sikerült. 

Szép lett volna, ha a budapesti incidens dacára azért késsük le a gépet, mert sokat ücsörögtünk a váróban, pedig időben kiértünk a reptérre. Alig foglaltuk el a helyünket, már tolták is a gépet. 

Ezután eseménytelen hét óra repülés után a felhők felett mindig kék eget felváltotta Bermuda eső utáni naplementéje - de ekkor már a szigeten voltunk. 

Bevándorlás 

Ránk a többiektől eltérően hosszabb útlevél ellenőrzés várt. Az én tartózkodási engedélyem már készen vár a bevándorlási hivatalnokhoz leadva, de Judit papírjait még csak most hoztuk, hogy itt adjuk be. Hivatalosan ő csak turista, amíg meg nem kapja a tartózkodási engedélyt. 

Igen ám, de akkor max. 90 napig maradhat és kell lennie visszafelé jegyének ezen időn belül. Persze, hogy nem volt, majd csak nyár végén megyünk haza látogatóba, úgy vettem a jegyet. 

A cégtől is csak két nappal ezelőtt szóltak, hogy most mondták nekik is, amikor a papíromat leadták és rákérdeztek, hogy a páromnak mit kell tennie, mivel még nincs meg az ő engedélye. 

Tanakodtunk ezen sokat az utolsó két napban, tovább stresszelve az amúgy sem nyugodt idegeinket. A cégtől ajánlották, hogy vegyünk egy jegyet biztos, ami biztos, vagy módosítsuk, de ez nettó pénzkidobás, nem akarunk hazajönni 3 hónapon belül. 

Volna ugyan olcsó jegy USA-ba, meg talán fel is használnánk, de azt nem fogadják el, mert ha nem engednek be az államokba, akkor onnan Bermudára küldenek vissza, az meg neki nem megnyugtató, a home countryba kell szólnia a visszairányú jegynek. 

Végül arra jutottam, nem idegesítem magam emiatt, majd rögtönözünk, így nem vettem másik jegyet, a visszaút dátumát sem módosítottam korábbra. Amikor megkaptam a saját belépési engedélyem és a páromra került a sor, rögtön el is hangzott a kérdés, hol a visszairányú jegye 90 napon belül. 

Elővettem a megnyerő mosolyom, megmutattam a BA applikációt a telefonon, hogy itt a jegy, BDA-LON. Hát ez nem jött be, a kisasszony rögtön kiszúrta, igen, de ez július végére szól, az meg túl van a 90 napon. 

Semmi baj, B-terv. „Igen, de ez open ended ticket, a lejárati dátumán belül bármikor lehet módosítani, ha mégsem kapná meg a tartózkodási engedélyt, majd átíratjuk egy korábbi dátumra és időben elhagyja az országot.” 

Széles magabiztos mosollyal kísérve, a legbecsületesebb ábrázattal megtámogatva. Láttam, hogy a kisasszony bizonytalan, nekem higgyen, vagy a szemének, ez akár igaz is lehet, de még nem hallott ilyet. 

Áthívta egy kollégáját, magyarázta neki, hogy 90 napon túl van a visszaút dátuma, de nyílt végű jegy, most mi legyen. Mivel utolsók voltunk, aznap már nem jött több járat, gondolom mindenki ment volna már haza a műszak végén, így arra jutottak, hogy írjuk rá a leszálló kártyára, a tervezett tartózkodás 90 nap, ő meg beírja, hogy meg van a retúrjegy. 

Azért volt még egy C-terv is. Ha nem vették volna be a huncutságot, akkor fel voltam készülve, hogy veszünk egy jegyet ott helyben. A BA-nál 24 órán belül vissza lehet váltani az online jegyeket, pl. ha nem megfelelő a dátum, a visszaigazoláson látja a kedves vevő, hogy hibás jegyet rendelt. De akkor már úgysem a bevándorlási irodában leszünk. 

A D-terv a flexible opció lett volna, amit módosítunk egy jóval későbbi dátumra, amikor másodjára akarunk hazamenni, de így egyrészt sokkal drágább a jegy, másrészt ki kell fizetni az esetleges árkülönbséget. Csak azért írom le ezeket, másnak is szüksége lehet erre a trükkre. 

Apartman, taxi, csomagok 

Közel 22 óra utazás után, aminek minden állomása tartogatott némi izgalmat, benn voltunk a szigeten. A cég által intézett taxi sofőrje magányosan várakozott a már néptelen váróteremben. Bepakolta a csomagjainkat és indultunk is. 

Útközben még elvitettük magunkat egy bolthoz, hogy legalább kis vizet, másnapi reggelit vegyünk, majd alig negyed óra autókázás után meg is érkeztünk a szálláshoz. Kulcs persze sehol, nincs 24 órás recepció sem. 

Sofőrünk felhívta a szállásadót, akitől megtudtuk, hogy a lakás nyitva, nyugodtan menjünk be, kulcs az asztalon, welcome! Ez tetszik, ha nyugodtan nyitva hagyják a lakásajtót, ez itt így természetes, akkor nem kell aggódnunk a közbiztonság miatt. 

Pár szót a bőröndökről, izé dobozokról. A legtöbb hozzászólás ebben a témában érkezett. Nos, jelentem, minden holmink sértetlenül itt van velünk. Mivel a dobozok nagyobbak, mint egy normál bőrönd, végig külön kezelték. 

A Heathrown-n külön kocsival hozták ki és nem a szalagra pakolták, együtt kaptuk meg egy zenekar törékeny hangszereivel. Gatwicken eleve a túlméretes csomagoknál kellett feladni, ami megint csak külön elbánást jelent, nem a szokásos szállítószalagot. Bermudán is egy kézikocsira rakva vártak bennünket. Szóval nem volt ez olyan rossz megoldás.

borondok.jpg

Időjárás

Az élményblogolás után következzen némi hasznos információ is. Az időjárás kellemes tavaszias, 18-21 fok. Amikor érkeztünk épp egy eső után voltunk, de reggelre kiderült, szépen sütött a nap, időnként itt-ott felhők takarták. 

Persze minden nap más, elég változékony tud lenni az idő az óceán közepén, plusz február a leghidegebb, legnedvesebb hónap. Amikor sétáltunk, többször eleredt, de igen furcsa eső volt. Olyan, mint egy meleg ködszitálás, szinte el sem érte a talajt, csak nedves volt a levegő. Nem volt hideg, sem áztatós. 

Strandidő még nincs, az óceán 19-20 fokos, amiben lehetne ugyan fürödni, ha a levegő melegebb lenne. Este 16-18 fokra hűl le a levegő, de a beton épületek, amelyek kellemesen hűvösek maradnak nyáron, most kellemetlenül hűvösek. Minden relatív. 

Szerencsére a légkondink fűteni is tud, elég volt 10 percre beindítani és máris kellemes meleget varázsolt a szobába. A lényeg, nem fázunk, strandolásra pedig lesz még időnk. 

part.jpg

Mosoly 

Ami a legszokatlanabb, az emberek mosolyognak az utcán és köszönnek. Laktam 10 évet lakótelepen, a lépcsőházi szembe szomszéddal ennyi idő alatt sem jutottunk el a mosolyig és köszönésig. Utána a családi házban a szomszédok is évek után köszöntek vissza először, pedig próbálkoztam. 

Itt meg sétálunk az utcán és mindenki ránk mosolyog, köszön. Az autóból, motorról is. Ha ránézel valakire, máris mosolyog és köszön. A boltokban is az eladók! Kicsit furcsa. :) 

Ezt még szokni kell, mert nem akarunk bunkónak látszani, de igyekeznünk kell, hogy megelőzzük őket és ne csak visszaköszöngessünk. 

Árak - ide nem elég a magyar megtakarítás 

Azt tudtuk, amikor készültünk ide, hogy itt minden drága lesz. De mégsem tudtunk felkészülni rá. Csak pár kiragadott példa. 

Boltban 2 liter kóla $4.60, negyed kiló kávé $10.95, Heineken 600ml $5.50, fél kiló kenyér $5.50, Kellog’s kukoricapehely 400gr $6.95, croissant, péksütemény $2-$5. Ez már eleve volt $50, pedig csak másnapra vettünk ennivalót. Prepaid telefonkártya havi $50, 600 perc, 600 SMS, 600 MB. 

Szerencsére már hetek óta dolgozom a cégnek távmunkában, nem sokára fizetésnap. A megtakarításunk úgy fogy, mintha kazánban tüzelnénk a pénzzel. 

Hogy mégis miért lesz ez jó, miért jöttem ide? Mert a fizetés is ennek az árszínvonalnak megfelelő. Nem érdemes átszámolni forintba a bruttó bérem, ugyan vonzó összeg jön ki, de sok elmegy az itteni életre. 

Ha viszont csak 15-20%-ot meg tudok belőle spórolni havonta, az sokkal jobban hangzik, mint az otthoni fizetésből hasonló arányban félretenni. Többől több marad. 

Autók, közlekedés 

Az előző posztnál valaki felvetette, hogy itt nincs is autó, csak bicikli és golfkocsi. Ezt meg kell cáfoljam, rengeteg autó van. Főleg közepes méretűek, Kia, Toyota, Suzuki, Mazda, Hyundai többségében. 

Leharcolt autót nem láttunk, mind pár éves modell, jó állapotban. Még több moped, az a fő közlekedési eszköz. Biciklit eddig csak drága versenygépeket láttunk, csapatostól tekernek az emberek a dimbes-dombos utakon. 

Általánosságban is látszik, sportosak az emberek errefelé, mindenütt versenybringások, futók. Elhízott embert alig látni.

komp.jpg

Van néhány helyi buszjárat, mindenhová el lehet jutni azzal is. A bérlet érvényes ezeken felül a kompokra is, amelyek a Great Sound nevű, a hidakkal összekötött szigetek által körbeölelt öbölben közlekednek. Nem kell körbeautózni, a hajó gyorsabb.

busz.jpg

Egyelőre ennyit tapasztaltunk. Holnap reggel kezdek az irodában, személyesen találkozom végre a kollégákkal, akikkel eddig csak Skypeon beszéltem. Pár hét múlva újra jelentkezem, addig gyűlik a következő cikk anyaga.”

Külföldre mennél dolgozni? Már kint élsz, de munkát keresel? Válogass közel ezer (!!!) álláshirdetés közül a Határátkelőn!

HÍRMONDÓ 

Nyugati-magyar élelmiszerbotrány: „nonszensz” a más minőség? 

Nem nagyon csitul az a botrány, ami azt követően robbant ki, hogy egy vizsgálat szerint más minőségű élelmiszer kapható ugyanazon márkanevek alatt Magyarországon (és a régióban), mint Európa nyugati felén. Sorra jönnek a cáfolatok – ti mit tapasztaltok

Az elvándorlás az „Orbán-kormány legnagyobb bűne”? 

Az Orbán-kormány legnagyobb bűne, hogy több mint félmillió magyarnak el kellett hagynia az országot – ezt Botka László, az MSZP kormányfő-jelöltje jelentette ki a párt rendezvényén

Érdekes magyar siker Angliában 

Guinness-rekordot döntött egy liverpooli magyar bartender, méghozzá megadott időn belüli legtöbb egykezes üvegpörgetés számban.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Bermuda

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5312274091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

verkagrafomanka 2017.02.20. 07:56:29

De jó, köszi az update-et, nagyon izgalmas volt, várom a folytatást!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.20. 07:56:49

Szerintem egy jó kaland az egész. Jól van megírva a poszt.

Golf2 2017.02.20. 08:01:17

Szuper,cserélnék.

Csodabogár 2017.02.20. 10:05:37

Már várom a folytatást, eddig csak készülődés és uti kalandok voltak. Milyen az élet ott ez érdekel már.
Egyébként ez a mindenki mosolyog, mindenki köszön dolog, már a könyökömön jön ki. Ha ez kötelező, akkor már nem is érdekel a hely. Nem vagyok, az a reggel felöltöm a mosolyom és estig le se veszem, közben meg köszöngetek jobbra balra egész nap, tipus. Nem is tudom, hogy lehet ilyesmit elviselni. Ezt most nem a posztolonak írom direkt, hanem úgy általában, mert állandóan előjön a frissen kimenteknél, hogy akárhol ahova mentek, mindenki mosolyog meg köszön. Itthon valószinű fel se tünt ugyanez, ahol normális mértékben megvan ugyan így. Megvan a szomszédokkal és megvan az üzletekben, vendéglőkben stb. Az utcán nem fogok soha sehol bárgyun mosolyogni és köszöngetni vadidegeneknek, se én se más.

macamuca [IHUN] 2017.02.20. 10:26:32

@Csodabogár:
Nem kötelező, "csak" szokás. Afféle helyi izé. Úgy tűnik, sokfelé szokás alapból mosolyogni, no nem tarkóig érő vigyorral, csak amolyan félmosollyal, derűs tekintettel-arckifejezéssel reagálni egy másik (idegen) ember elcsípett-észrevett tekintetére.
Hogy ezt a külföldre költözők majd' mindegyike megemlíti?, nos, akkor talán nem ehhez voltak szokva, talán mégsem olyan általános, megszokott, stb dolog ez Mo-on.... Ugye, a szomszéd, kolléga, gyakran (!!!) látogatott üzlet /vendéglő/stb személyzete nem kimondottan idegen, tehát az, hogy ők mosollyal fogadnak, pláne köszönnek is (netán egy kis/több small talk is van), az nem ugyanaz, mint amikor ugyanez egy idegentől "érkezik"...
Úgy tűnik, tényleg az "ökölbeszorított arc" az általános Mo-on, ezért feltűnő a mosolygó arc külföldiában, és hogy meg is említi /szóvá teszi a külföldre költözők zöme, az (számomra) azt jelzi, hogy ez az apróság is fontos (meghatározó eleme a mindennapok alaphangulatának).
Részemről 2,5 év után is észreveszem és tetszik...
:)

Dikusz 2017.02.20. 10:36:07

Nagyon jó, és jól megírt poszt. Ilyenkor sajnálom igazán, hogy aki írta a bejegyzést, nem szokott jelen lenni.
A dobozbőrönd fantasztikus ötlet, állítom nem sok utazónak jutott ez eszébe, de bejött:))) Egyébként mi van akkor, ha felnyitják a dobozokat, szokták egyáltalán?

Az mindenképpen sokat jelent, ha valakinek piacképes foglalkozása van, és beszél angolul. Az informatikus pedig az, itthon is. Ismerős -állami intézményben dolgozik- munkahelye hosszú ideje keres informatikust, nem talál. Gyakorlat nélkül, valamilyen OKJ-s egy éves tanfolyammal, szakmai felsőfoknak mondott képzéssel is 300e Ft körüli bért kérnek, kezdő mérnök IT-s 500e alatt nem is áll szóba velük.

A párjának is remélem hamar talál munkát. Az, hogy itt egy nagy kereskedelmi cégnél (D..nn-raa gondolok) üzletvezető helyettes, itthon már nem sokat jelent. Nem láttam még az ilyen üzletekben olyan eladót, aki évekig ott dolgozott volna.

Buchhalter 2017.02.20. 10:36:34

Jó kis úti beszámoló.Azon viszont röhögök,hogy Botka és az MSZP a Fideszre fogja a kivándorolt fél millió magyart.Szerintem az ő kis brancsuk is benne volt vastagon.Vagy ti máskép látjátok?

Dikusz 2017.02.20. 10:49:49

@macamuca [IHUN]: nesze: :))))))))), mosolygok:D

Elhiszem amit mondtok, hogy ott, ahol éltek most többet mosolyognak egymásra az emberek, azért gondolom nem állandóan.
Magam is azt mondom, hogy nem kell állandóan fülig érő szájjal járkálni, éppen elég, ha barátságosan viselkedik valaki. Sokkal többet elér az ember, ha normális hangnemben kér valamit, és nem nagy arccal követelőzik. Hadd kérdezzem meg -nem kötözködésből- itthon te is mosolyogtál az emberekre, vagy furcsálltad?

Dikusz 2017.02.20. 10:51:03

@Buchhalter: ha szépen megkérhetlek -csak a magam nevében-, hogy erre a blogra ne hozd be a politikát. Éppen elég ilyet lehet találni.

DieNanny CH 2017.02.20. 10:58:42

@Csodabogár:

"Az utcán nem fogok soha sehol bárgyun mosolyogni és köszöngetni vadidegeneknek, se én se más."

Fura, hogy pont te írod, aki élt Svájcban is. Itt a falumban ez bizony így van, reggel, ahogy kimegyek a félcsukott szemű emberek közé, mindenki köszön mindenkinek.
De, már megérkezve a 15 ezres szomszéd városba, nem így van. (Pontosabban, ott inkább az idősebbek köszönnek még.)

Nekem jólesik, és én szívesen mosolygok rájuk.
Pont, hogy otthon, a kisvárosomban furcsa (eleinte úgy kellett magamat erre beprogramoznom) hogy nem köszönünk senkinek.
Persze, az utcámban lakóknak, vagy valahova belépve, igen.

Nincs nekem egyikkel sem problémám, igazából az sem gond, hogy neked tele van ezzel a megjegyzéssel a hócipőd, csak furcsállom, hogy furcsállod.
:-)))

DieNanny CH 2017.02.20. 11:00:28

@Dikusz:

Sajnos a kishírek van róla szó, a poszt alatt.

DieNanny CH 2017.02.20. 11:02:55

@Dikusz:

A dobozfelnyitás: a néptánccsoportunk úgy csinálta, hogy utazás előtt 1-2 nappal kijött egy vámügyintéző, átnézte a tucatnyi bőröndöt és ládát (néptáncruhák, hangszerek voltak benne), és az ő jelenlétében lettek lezárva, ő meg lepecsételte.
Lehet, a dobozokat is előtte le lehet ellenőriztetni, majd azután lezárni.

Buchhalter 2017.02.20. 11:05:23

@Dikusz: a napi hírmondóban volt a cikk alatt.Reagálást kértem nem azt hogy menjek innen.Ha nem tetszik ne olvasd amit írtam!Nem ittál még elég kávét,hogy ilyen nyügöske vagy?

nyuszigonosz 2017.02.20. 11:24:22

Akkor nem tüntek el a posztolóék a Bermuda háromszögben. :-)

Amúgy meg: klassz poszt, tetszik.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.20. 11:26:01

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Én is szeretem, hogy nem azonnal elkapják a tekintetüket, ha összeakad velük az enyém, s éppen tegnap mosolyogtunk össze egy nővel a villamoson, csak mert éppen sikerült egyszerre egymásra néznünk. Ha komoran visszanéz, netán látványosan elfordul, valószínűleg ront a hangulatomon. Nem az örökös művigyor és álérdeklődés szerintem amiről beszélnek, csak ne legyen az a "szemben a világgal" arc.... s az, hogy köszönök és visszaköszönnek, szerintem az odatartozást is erősíti.

Dikusz 2017.02.20. 11:38:14

@Buchhalter: igazatok, tényleg ott van a napi hírmondóban. De úgy látom (nem biztos, hogy jól), ott is lehet kommentelni.
Amit írtam, az is egyfajta reakció -úgy látom félre is értetted- csak annyit kértem, ebbe a posztba ne hozd be a politikát. Visszaolvastam a hozzászólásom, sehol nem írtam azt, hogy ne gyere ide, nem is volt szándékomban ezt mondani. Hogy jött ez le neked?
Köszönöm kérdésed, ittam kávét, többet is mint kellene. Senkivel nem szeretnék vitatkozni, veled sem, ha pedig nem egyezik a véleményünk, akkor azt békésen szeretem megbeszélni.

Golf2 2017.02.20. 11:45:49

@nyuszigonosz: Ha elöbb utóbb el is tünnek,a dobozokat tuti megtalálják a vízen lebegve.

Dikusz 2017.02.20. 11:46:17

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: tényleg ott van, csak annyira nem jó már az, hogy emberek azon képesek egymás torkának ugrani, hogy politikailag más a véleményük, hogy legalább itt nem szerettem volna olvasni róla.

Néptáncoltál? Azt nagyon szeretem nézni, sajnos ez(is) kimaradt az életemből, mint annyi más. Pár évig jártam táncházba, a zenét hallgatni, és a táncolókat csodálni. Kevés olyan gazdag tárháza van a népzenének-néptáncnak, mint a magyar. Mindig rácsodálkoztam a lépésekre (főleg a férfitáncosoknál), hogy egy apró lépés, mozdulat mennyire jellemző az adott vidékre. Abban a táncházban ráadásul egy olyan zenekar játszott, amelyiknek a vezetője (pár éve ment el fiatalon) teremtette újra a hazai táncházmozgalmat. Nagyon szerettem odajárni:)

Buchhalter 2017.02.20. 12:04:40

@Dikusz: oké lehet erős voltam.Elnézést.A poszt különben tetszett.Napfényes tengerpart vagy Óceán ,tök mindegy egy darabig biztos éldegélnék ilyen helyeken.Sajnos asszonykám szülő függő ami néha kiakaszt.Lassan megint lenne egy jó kis Németországi lehetősség ,de nem is tudom hogy közöljem vele.Na mindegy ez se ide tartozik.

**mimi** 2017.02.20. 12:27:40

Nagyon jo, en is várom a folytatást !
A dobozok miatt fölöslegesen aggódtunk

P.Elliot 2017.02.20. 12:49:39

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Annak tunik fel az allando mosolygas, vagyis az sem allando hiszen senki sem modolyog csak ugy maga ele aki nem szokott hozza.
Nekem amikor ide kijottem nem volt furcsa hiszen 72-ben meg otthon is mosolyogtak az emberek, minden ismerosnek koszontunk elore, merges vagy utalkozo arcot nemigazan lehetett latni, meg a hivatalokban is kellemesen ment az ugyfelfogadas, termesztetes volt hogy ra mosolygunk a szomszedra, idegen kisgyerekre is es nem ugy meregetjuk mint az ellenseget, egyaltalan mosolyogtak akkor az emberek pedig kicsi fizetesek voltak, meg kellett kuzdeni a lakas vasarlassal, berlessel es megis, az emberek tudtak orulni mindennek. Fokeppen egymasnak.
Mi tortent azzal hogy mar a mosoly is feltuno es ellensegesen emlegetik. Ha engem kora reggel mar dult keppel fogadna barki nekem el lenne rontva a napom...

P.Elliot 2017.02.20. 13:09:06

Egyebkent jo poszt, en sem tudok valami sokat Bermudarol, a nagyon regi idokben volt ott egy baratnom ott nyaralni, neki tetszett, annyit mondott hogy motorozva lehet joforman csak kozlekedni, akkoriban, mara ugy latszik mar az autokat is megengedik meg jo pasasokrol beszelt akikkel bejarta az egesz szigetet, ferjem rosszindulatu megjegyzese szerint mas elmenyekben is volt resze, / szo-ami szo igazan kotetlenul elt addig amig jott egy kinai orvos akinek tetszett ez az eletvidam no, felesegul vette es mint a no vidaman mondta bebortonozte a hazassag ketrecebe/, szoval o annyit mondott csak hogy kellemesen lehet ott elni.
Az arakra o is azt mondta / 30 evvel ezelotti/ hogy felhaboritoan magasak.
Ha a fizetesek is magasak akkor ugy latszik hogy csak a turista ajul el....
Az itt felsorolt nehany aron en is hapogtam...
Ugy tudom New Yorkbol kozvetlen hajojarat is van oda-vissza idonkent vagy legalabbis regen volt.

Csodabogár 2017.02.20. 13:24:03

@macamuca [IHUN]: Amerikában a frászt hozták rám, mikor megüdvözült mosollyal közelítettek felém. Mit akar? Kérdeztem magamban. Lehet, hogy kissé anti szociális vagyok vagy aspergeres, de én csak akkor mosolygok ha van rá okom. Az utcán magamban biztos nem, vadidegenekre szintén nem. A hiba az én készülékemben van.

Csodabogár 2017.02.20. 13:27:54

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Soha nem laktam se Svájcban se máshol falun. Lehet, ezért tűnik nekem fölöttébb furcsának és idegennek ez a bájolgás.
Reggel korán, meg jobb ha embert se látok magam körül.:-)

P.Elliot 2017.02.20. 13:33:37

@Csodabogár: Most jol megnevettettel ezzel a koran jobb ha embert sem latok magam korullel...valahogy olyan humorosan jott ki..
En estere nem szeretek latni senkit/ idegent/, addigra elfaradok az egesz nap utan es mindenki hagyjon beket...
Most meg friss vagyok, vidaman indulok a tennivalok utan...

Csodabogár 2017.02.20. 13:33:46

@P.Elliot: Nos ha neked 72-ben itthon is mosolyogtak, akkor ma se csinálnak mást. Számomra semmit nem változott a köszönés és viselkedés az elmult 50 évben. Szerintem 72-ben is, akkoriban csak hazajártam, ugyanannyi mosoly volt mint ma. Most Budapestről beszélek, vidéki életet nem ismertem.

P.Elliot 2017.02.20. 13:42:52

Igen, mosolyogtak, teljesen jol emlekszem ra, Budapesten laktam a 11 keruletben, panelben, mindenkit ismertunk es tobb emberrel osszejartunk a hazbol, koszont is mindenki, segitettek egymasnak ebben, abban, a tobbi lakohaz embereibol is sokat ismertunk, volt ott park ami leert a Dunahoz, a parkban is a hazak gyerekei, emberei, kutya nem volt sok, nem volt kutyaszaros a kornyek, nagyon kedves parkor meg dolgozok neha amikor rendben tartottak, de bizony baratsagos hangulat volt. Akkor. Valoszinu hogy ott is elromlott mar.
Videken csak kirandulni voltam akkoriban ott is koszonos/ idegennek/ jonapotok abszolut ismeretlen emberektol, a gyerekkorom nehany falusi evet meg teljesen atszotte a kedvesseg, baratsagos hangulat az utcakon.
Hidd el, en sajnalom legjobban hogy megvaltozott, a testverem aki sokat volt itt o is mondta hogy milyen rossz hangulat van odahaza.
De most megyek mert ilyen ragyogo idoben egy percet sem ulok itt tovabb, valahova elmegyunk kirandulni...

CJKrisz 2017.02.20. 13:44:46

Jópofa poszt, biztos nagy kaland lesz!
Közben látom, hogy a szigeten járt Digger is! :D
https://www.google.hu/maps/@32.2695853,-64.8081952,3a,75y,66.52h,84.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1pAjC5DKMP88ONOgquiRdA!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu

brumm.a.tejbe 2017.02.20. 14:01:35

@Dikusz: "Ilyenkor sajnálom igazán, hogy aki írta a bejegyzést, nem szokott jelen lenni."
De igen, karibi arany néven ;)

Taxomükke (UK) 2017.02.20. 14:10:15

@macamuca [IHUN]: @Csodabogár: Nekem speciel jobban tetszik az, ha ram neznek es ram mosolyognak, meg koszonunk egymasnak, mint az a verzio, amikor a szemebe nezel valakinek, es a reakcio: "Mi a faszt bamulsz, bazmeg?"
Dehat izlesek es pofonok...

Shaktee 2017.02.20. 14:37:10

@Csodabogár: én láttalak mosolyogni morci csudaság :-)

Csodabogár 2017.02.20. 14:55:04

Ha van kire, akkor mosolygok szivesen.:-)

Csodabogár 2017.02.20. 14:58:30

@Taxomükke (UK): Nekem ha mosolyognak rám, van olyan érzésem, hogy akar valamit tőlem az illető.

gabors 2017.02.20. 14:59:54

"Boltban 2 liter kóla $4.60, negyed kiló kávé $10.95, Heineken 600ml $5.50, fél kiló kenyér $5.50, Kellog’s kukoricapehely 400gr $6.95, croissant, péksütemény $2-$5. Ez már eleve volt $50, pedig csak másnapra vettünk ennivalót"

Ezt nem ertem lehet okosban "nem boltban" is venni kolat/kavet/sort????

gabors 2017.02.20. 15:06:19

Most jol ertem hogy posztolo leirja hogy mi van Bermudan 2 het utan ???? ez meg boven turista idoszak ... nem HA

egyik kollegam onnan valo (marmint bermudai) es mindig mondja hogy 56-os magyarok gyerekeivel jart iskolaba (nyilvan fiatalabb mint en ) es hogy jo kajakat evett a magyaroknal ... vagyis vannak ott is elszortan

gabors 2017.02.20. 15:29:09

ez a lenyeg ezert mennek vissza mert ilyen csoda barkivel tortnhet

index.hu/gazdasag/2017/02/20/meszaros_lorinc_vagyona/

lilyhammer 2017.02.20. 16:05:33

A .urvajólélek mosoly az én arcomon is ott figyelne.
Cserélnék én is.

London2009 2017.02.20. 16:06:57

Eszmeletlen talalmany az a papirdoboz borondfullel. Oriasi! Szabdalmaztatni kellene. :D

"Ha viszont csak 15-20%-ot meg tudok belőle spórolni havonta, az sokkal jobban hangzik, mint az otthoni fizetésből hasonló arányban félretenni. Többől több marad. "

Mindig ezt mondom en is! Hiaba dragabb Londonban az elet, a tobbol akkor is tobb marad. Ha egy atlagos magyar fizetesnek elteszem a 20%-at egy honapban, azzal pont ott vagyok ahol a part szakad. Mig ha ezt itt teszem felre, az azert egy sokkal csinosabb osszeg lesz. Nagyon egyetertek ezzel a mondattal.

Din Serpahis 2017.02.20. 16:48:33

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Úristen, itt ilyen Zürichben biztos, hogy nincs, reggel a buszmegállóban mindenki a mobilját bámulja meredten, eszébe nem jut köszöngetni. Pedig gyk minden reggel ugyanazokkal utazom együtt.

Csodabogár 2017.02.20. 17:13:40

@Din Serpahis: Bizony! Ha nem vigyázol még fel is löknek, annyira el vannak merülve a telefonban.

@London2009: Ha így számolsz, arra is gondolj, hogy mennyiből veszel itthon egy házat és mennyiből Londonban. Már nem is lesz akkora nyereség.

Shanarey 2017.02.20. 17:36:51

Bermuda, mosoly, Botka, kivándorlás........

Ehhez nekem még túl korán van, mert nemrég ébredtem fel.

Bermuda háromszög, az a hely ahol el szokás tűnni. Én azért kipróbálnám, hátha kiderülne, hogy van ott egy interdimenzionális térkapu.
:-)
Bermuda a sziget, ahol mindenki vigyorog.
Számomra, ez egy kicsit ijesztő lenne.

" tégy úgy mint ha nem hallanád, bármi lesz is mosolyogj rám, aki fél nevessen szépen, vagy sírjon örömében"

Botkának annyiban igaza van hogy 2010-től nagyságrendekkel nőtt a kivándorlás, viszont a kivándorlás üteme 2007-ben kezdett emelkedni.

puhacica 2017.02.20. 17:46:52

@Csodabogár: es aztan arra is, hogy ha magyarorszagon veszel ingatlant hitelbol es aztan veletlenul elveszited a munkad, akkor mi tortenik, illetve ha londonban esik meg ugyanez, akkor mi lesz a vegeredmeny.

____

jo kis poszt volt, jonnek elo az emlekek tole. :)
az autokrol amit irt, feltunt nekem is most, mikor spanyolorszagban voltam. az itteniek sokkal fiatalabbak es jobb szorben vannak deli kollegaikhoz kepest.

Shanarey 2017.02.20. 17:59:19

@Din Serpahis:

Na ez az igazi "Z nation", nem az amit a moziban mutogatnak, s terjed is rendesen, az egész világon.

Csodabogár 2017.02.20. 19:20:15

@puhacica: Erre nem tudok válaszolni. Ingatlant is csak készpénzért vettem mindig. Szeretek nyugodtan és gondatlanul aludni.

karibiarany 2017.02.20. 19:22:04

@Csodabogár: Ki mondta, hogy a bermudai megtakarításból Bermudán akarok házat venni? Pár évi itteni megtakarításból palotát veszek valahol Indonézia környékén és urasan élek még 100 évig.

blackhairlady 2017.02.20. 19:24:45

Ugy tunik most mar mindenkinek tetszik ez a dobozos megoldas, a ketkedoket is meggyozte :))

Sok sikert a posztoloeknak, remelem sikerul a holgynek is megkapna a szukseges papirokat. Es feltetlenul varjuk a folytatast:)

puhacica 2017.02.20. 19:31:25

@Csodabogár: es gondolod, hogy akik hitelre tudnak csak venni, azok nem szeretnenek nyugodtan aludni, nem szeretnenek kp-ra ingatlant venni? vagy hobbibol vesznek fel hitelt? :D

Taxomükke (UK) 2017.02.20. 19:53:50

@puhacica: Aki nem keszpenzert vesz ingatlant, annyit is er.

gabors 2017.02.20. 20:26:17

@Csodabogár: ez azert csoda lehet (vagy nyertel?) lakast/Hazat hosszutavra vesz az atlagos ember vagyis semmi gond nincs avval hogy hitelre veszi (persze okosan kell ezt is csinalni)

de hogy csak kezpenzert .. ez valami orosz maffia duma

2017.02.20. 20:27:16

Hat ez csucs, nagyon tetszett. Bermudaval vigyazni kell, nekem volt egy ismerosom aki kiment oda "egy evre". Ez mar 7 eve volt es ha jol tudom, meg mindig ott van. :D

gabors 2017.02.20. 20:30:34

"de hogy csak kezpenzert"

errefele mar nem is lehet kezpenzert venni szinte semmit foleg nem ingatlanat "bank"-bol kell hogy jojjon a penz az persze lehet "cash" is de olyan nincs hogy kistaskabol kifizeted a hazat szazdollarosokkal .... (Scarface ???)

2017.02.20. 22:01:18

@gabors: "de olyan nincs hogy kistaskabol kifizeted a hazat szazdollarosokkal ...." Dehogynincs, bar itt Monacoban inkabb az a szokas, hogy a kistaskaval elobb a kaszinoba kell menni, utana mar nyeremenynek szamit, es a masik kistaskaval mehetsz a bankba, rairjak egy normalisnak latszo szamlara es tadamm, nem is drogbaro vagy mar hanem rendes uzletember, vehetsz is amit csak akarsz. :D

jojó78. 2017.02.20. 22:36:23

@puhacica: Akkor én az otthoni hitellel nem érek most semmit. :)))))))))))))))))))))))))))))))

blackhairlady 2017.02.20. 23:10:30

@gabors: ez a kp, cash csak annyit jelent, hogy nem banki kolcsonre, nem pedig tescos szatyorbol .

FutureFry 2017.02.20. 23:10:31

@Csodabogár: Ha nem túl tolakodó: Hány éves korodban vetted az első ingatlanodat?

Csodabogár 2017.02.20. 23:25:39

@karibiarany: Azt hiszem senki se mondta, elvben beszéltünk a ház vásárlásról, bárhol is legyen.

Csodabogár 2017.02.20. 23:33:13

@gabors: Nem. Pont azért nem akartam soha ingatlant, mert nem szeretem a megkötöttségeket. Remek bérlakásokban laktam. Az első apartmant kb. 50 éves koromban vettük, aztán 10 évvel később a másodikat Pesten. Ahhoz megvettem még egy kicsit ugyanott. Ezeket eladtam abból lett az amiben lakom. Kényszer volt, mert Pesten nincs normális bérlakás piac. Közben volt Floridában is még két lakásunk egymás után. Már szerencsére az sincs meg. Ahol lakom ott is csak haszonélvező vagyok holtomig. Ebben nincs semmi maffia. Volt átmeneti kölcsönöm barátoktól 2-3 hónapra és kész. Egy hosszasan fizetendő kölcsönbe soha az életembe nem mentem volna bele. Nekem egy túlfokozott szabadság igényem van.
A vicc az, hogy Amerikában minden készpénzzel vettünk, ezért pl. a Macy's nem akart kártyát adni nekünk, mert nem volt kredit történetünk.:-)

Shaktee 2017.02.20. 23:34:04

@gabors: ne butáskodj..50 éve még össze lehetett spórolni az ingatlanra.

Csodabogár 2017.02.20. 23:37:01

@gabors: Persze, hogy betettük a bankba a pénzt, de hitelt nem vettünk fel. Betettük átutalták és kész.
Régimódi nevelésben volt részem. Első számu szabály volt szülők részéről, hogy kölcsönt nem kérünk és nem veszünk fel. Néha kicsit éheztünk, de túléltük. Régi világ, ezt ma már senki nem érti és jobb is így.

puhacica 2017.02.20. 23:46:53

@jojó78.: ra se basszal, mi is a semmiteresre torekszunk :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 00:55:12

Haha, f@$za jó kis poszt, sok sikert.Kérünk minél több visszajelzést, legalább egyet egy hónapon belül, aztán fél év múlva és egy év múlva.Sűrűbben is lehet persze, csak ritkábban nem... :D
Érdekesnek tűnik a hely, szívesen körbesasolnék arrafelé.
Ja, és a legelső legyen, hogy vesztek mindenkinek egy, a szigetről elnevezett rövidnadrágot.Én valszeg egész évben abban flangálnék, ott élve. :-)

Az elvándorlás nem csak Viktátorék bűne, hanem kb, az összes eddigieké, együtt.CSak egyszerűen Viktátorék alatt csúcsosodott ki.Az egész bandát lámpavasra kéne húzni, akinek eddig kormányzáshoz köze volt, mindet.

M. Péter 2017.02.21. 00:56:20

@gabors: Valamikor olvastom egy amerikai könyvet arról, hogy hogy kell ingatlanmágnássá lenni,és a szerző egyik tippje pont az volt, hogy egy aktatáskányi készpénzzel kell menni, és azzal lenyűgözni eladót.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 01:21:26

Ez a credit history nekem is tök cseszlovák, ekkora m@rhaságot még sose hallottam, szerintem.Ha én egy bank vagyok, akkor nekem az a legtutibb üzleti partner, aki még sose vett fel hitelt, mert nem kényszerült rá...Persze ettől még szabad az üzleti partnert á-tól zettig átvizsgálni, meg még a s3gge lukába is belenézni, főleg ha én, a bank vagyok érdekérvényesíthetőbb szerepben...
:-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 01:33:31

Hej, HÁ, az a baj, hogy kezd q-ra idegesítő lenni ez a rohadt f@$zbúkos agresszió minden alkalommal, mikor fölfelé kimegy az egérmutató a képből...Nem lehetne elhagyni, de úgy örökre...?
Nem volna elég mondjuk egy szövegdoboz oldalt, hogy gyere ide, hülye látogató, itt a fb-oldal, olvasd ezt is...
Szerintem már mindenki belefutott húszezerszer, amióta köszönhetjük ezt az "áldásos" featúrét a bloghu-soknak...Illetve nem értem ezt a f@$zbúk-függést sem, ennyire számít pár gyüttment olvasó???

Amit még nem értek, (de már nem a HÁ blog működése végett) hogy a tecsős (gyk:youtube...) feltöltők miért rimánkodnak egytől egyig, hogy szubszkrályboljak (fuhhbzmg, szikrázik a billentyűzet... :D ) a videójuk megnézése után...Olcsóbb lesz nekik a kenyér, vagy miért ez a rettenetes mértékű rüszülés???
Ennyire fontos elmondani a kocsmában a haveroknak, hogy uhh, képzeld, a héten is összejött 24 követő, hát nem fantasztikus...
Asszem, nekem sem erre a világra kellett volna születnem, irgalmatlanul maradi, begyepesedett felfogású vagyok...
:-))))))))))

A reggel, sőt egész nap a szájbavert telefonjaikat bámulók itt is megvannak, pár napja olvastam egy cikket egy orvostól, hogy mennyire durva következményei lesznek a sok sms-nyakú embernek, idősebb korban.Simán besétálnak a telefont szekszualizálva az autó alá is, nem zavartatja magát egyik sem.
Na mindegy, ez már csak úgy kijött belőlem, de azért építő jellegű kommentnek vegye mindenki...
:-)))))

Dikusz 2017.02.21. 05:51:36

@geegee: mindenképpen építő jellegűnek vesszük:)))
A lámpavasas témában meg különösen igazad van.

Itthon a banknak a nyugdíjas ügyfél a jó ügyfél, mert fix jövedelme van. Ezt nem igazán értem, mert ha kicsi a nyögdíja, akkor ugye mitől jó. Az okát nem keresgetem, mert én sem szoktam felvenni hitelt. Tudom azért jól, hogy vannak helyzetek, amikor nincs más megoldás, a hiba ott van, amikor felelőtlenül ugranak be az emberek a hitelbe.

Okostelefont nyomkodók mindenhol vannak a világon, itt mondjuk tíz emberből nyolc tuti azt toszogatja.

LittleG (uk) 2017.02.21. 07:44:04

@geegee: Vannak youtuberek, akik ebbol megelnek, nem is kevesen. Azt hiszem 1-2 millio subscriber felett mar tejel a "biznisz", nem tudom pontosan, hogyan.

De a kis nyikhaj is, akit a lanyom kovet, szupermarketes polcpakolokent kezdte, majd egyre inkabb a videoi feltoltesevel toltotte az idejet, most sokmillioan kovetik, szupermarketet otthagyta, atkoltozott egy nagy klassz hazba es ebbol el. Kb 25 eves..

skye8 2017.02.21. 08:11:00

@geegee: egyaltalan nem marhasag, a bank nem tudhatja hogy jo kliens vagy amig nincs jo credit historyd. Meg aztan az ugyfelek nagy resze kolcsont is vesz fel a bankbol,nem csupan a megtakaritasait/fizeteset tartja a szamlajan.egy jo credit history pedig csak annyit jelent hogy a credit cardodat mindig gyorsan kifizeted.

London2009 2017.02.21. 09:42:56

@Csodabogár: ezt minden evben kiszamoljak, hogy hany eves brutto berbol lehet venni ingatlant kulonbozo orszagokban. Meglepoen alig van mar kulonbseg a ket orszag kozott.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 13:02:58

@LittleG (uk): és miket tölt fel az a jutuber?
A szobszkrályber mennyiség számít, nem a látogatottság?Én aszittem, az előbbi...
Röhej, de én is egyre többet gondolkodok ilyesmin, manapság nem kétkezi szakmát, vagy szellemi foglalkozást kell kitanulni, hanem ilyen tecsős mágusnak kell menni.Csak tudnám, hogy akkor ki fog kenyeret csinálni, meg villamost vezetni...Néha én is olvasok ilyeneket, hogy elképesztő pénzeket keresnek és találnak ezek a feltöltők.
De én mindig a látogatók számát gondoltam fontosnak.Azokért viszont nem rimánkodnak...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 13:09:40

@skye8: Viszont, ha ennyivel "meg lehet vezetni" egy bankot, valahol az is erősen szomorú.
Tegyük fel, minden hónapban felveszek/elhasználoknevezzük bárhogy 100 dollárnyi hitelt és két nap múlva visszafizetem, akkor ugye lesz egy kiváló credit historym, ugye?Na most ezen minősítés birtokában felveszek hirtelen 100 ezer dollárt, mert mondjuk házat vennék; de megpattanok vele, felszívódok, stb.Vagy nem is pattanok meg vele, csak tegyük fel ,hogy szándékomon kívül bedőlök, mert ügyetlen f@$z vagyok, nem értek a pénzügyekhez, sz@r házat veszek, vagy elmerülök a hitelkártya-spirálban.
Ez megéri a banknak?Akkor ez egy korrekt és valós adósminősítő rendszer?
Attól, hogy egy filléres dolgot szépen visszafizetek mindig, következik az, hogy majd egy nagyobb összeget is ugyanígy fogok?Szerintem ez akkor is elég hülye elgondolás...

adg 2017.02.21. 13:14:55

@geegee: haha, ezt egy picit leegyszerusotetted. :D

Ha havi 100 dollarod megy ide oda, az semmit nem fog segiteni anlakashitelednel. Es ugye azt sem a kezedbe adjak, hogy itt anpenz, manj hazat venni. :DD

puhacica 2017.02.21. 13:57:38

@geegee: vegletekben gondolkodsz. nem kell 50 hitelkartya, eladosodas, kutyafacaperkelt.. egy, okosan kihasznalva, teljesen jo dolog. nekunk legalabbis bevalt. meg ugy is, hogy rohadtul idegenkedtunk tole.

P.Elliot 2017.02.21. 14:20:03

@adg: Nem csak az, a bank kikuldi a szakemberet felbecsultetni a haz allapotat es erteket, olyan nincs hogy kolcsont adna ra ha neki vesztesege szarmazna abbol ha hirtelenul nem tudjak fizetni es visszaszall az o kezebe.
Reszletfizetesre nem hulyeseg hazat venni, inkabb az hogy kozben annyit kell rakni meg bele pluszban amennyit csak lehet, ha csak 1 dollarja van az illetonek akkor annyit, mi is 30 evre vettuk mert nem mertuk kevesebbre, ki tudja a jovot mi lesz, annyi reszletfizetes kell ami akkor sem lesz teher ha baj van. Mi fixed rate-re vettuk de mindig toltunk bele extra penzt, vegyulis 16 es fel ev alatt fizettuk le....
Most sem csinalnam maskeppen.

LittleG (uk) 2017.02.21. 14:53:32

@geegee: szerintem látogatottsága is van bőven, nemrég Amerikába hívták valami rendezvényre, aztán Ausztriába.

Videókat arról, hogy hogy játszik. Veideójátékokat. Dan TDM a neve és a Minecraft-os videóival jött fel (TDM = The Diamond Minecraft azt hiszem), de mindenféle mást is játszik és kommenteli őket.

Van még egy pár mindecraftoló angol jutuber (Stampy Longnose, a másiknak nem tudom a nevét), nekik egészen más a stílusuk, együtt is szoktak játszani, de azt hiszem Dan a legfelkapottabb.

Kíváncsi vagyok, meddig megy még ez a szekér. És hogy mi vonzza a nézőket? Hát, gondolom, hogy ő kipróbálja a játékot, amit ők még nem, mindehhez a legújabb gadgettel, meg trükköket mutat nekik.

Okosan lovagolja meg a srác. Minden nap tölt fel új tartalmat, képernyőn vállalható feje van (szerintem sok kis csaj van oda érte), és van még egy jutub csatornája, ahol őt lehet megismerni, körbevisz a házában, megmutogatja a kutyáit, vagy ahogy valami kérdezz-felelek keretében nyers tojást ütögetnek egymás fejéhez a feleségével.

Itt pl. lerajzolja és kommentálja, hogy juitott ő idáig:

www.youtube.com/watch?v=N2D9Y6lSFkw

Amiért még nézhető, nem nagyképű. Legalábbis nem jön át :P

2017.02.21. 14:57:24

@geegee:

"Ha én egy bank vagyok, akkor nekem az a legtutibb üzleti partner, aki még sose vett fel hitelt, mert nem kényszerült rá"

Nem-nem. Hitelt adni megéri, szeretik/akarják csinálni. Az a legjobb ügyfél, aki mindig mindent hitelre vesz (és aztán visszafizeti kamattal együtt), olyannyira, hogy például azért is bünti van, ha valamit elő szeretnél törleszteni.

A hitel is csak olyan, hogy jobb adni, mint kapni.

"De én mindig a látogatók számát gondoltam fontosnak.Azokért viszont nem rimánkodnak..."

Hát, ugye, azért már nem rimánkodnak, mert mire odajutsz, már rákattintottál, megnézted.

A feliratkozó viszont azért fontos, mert így újra és újra bekerülnek a fejánlott videók közé, a követők azonnal értesülnek róla, ha lehet menni kattintani.

Ezzel együtt szerintem youtube-ból, travelblogból meg a hasnlókból rohadt nehéz megélni. Kemény és szopó meló mindegyik, én senkitől sem irigylem, aki végül befut vele.

LittleG (uk) 2017.02.21. 15:14:37

@LittleG (uk): nem Ausztriába, hanem Ausztráliába, ott mutogatta a hotelszobáját :P

skye8 2017.02.21. 15:22:53

@geegee: ezzel vitatkoznek. Nem megvezetesrol van szo, de aki egy hitelkartyat sem tud fedezni, annak egy bank sem adna szivesen kolcson. Meglepodsz de sok csalad Nem tud tervezi, koltsegvetest kesziteni es azt betartani stb, sok szaz dollart fizetnek fedezetlen hitelkartya kamatokra minden honapban.
Filleres tetelek- Ez egyaltalan Nem biztos, en a heti nagybevasarlast hitelkartyabol intezem majd azonnal utalom is a debit kartyamrol a penzt, Ez tobb szaz dollar minden honapban. Viszont en valoszinuleg a kivetel vagyok,masok minden kiadast hitelkartyarol fizetnek.
Hazvasarlas- Szerintem a bank kockazata itt elore Jol ki van szamolva, ezert kell eloleget adni, kamatot fizetni Es persze a banke a hazad ha Defaultolsz.
Szerintem a legnagyobb csalok eppen a Bankok baratai,gondolok itt az offshore tranzakciokra,azokat ugye senki Nem intezi kp-ben hanem a bankok kedves kozremukodesevel.

FutureFry 2017.02.21. 16:14:16

@puhacica: @geegee:
A túl sok hitelkártya (nagy hitelkeret jövedelemhez képest) akkor is ronthatja a credit score-t, ha mindig mindegyiket rendszeresen/időben visszafizeted. Az meg további mínusz pontokat jelenthet, ha ezen felül túlságosan kihasználod a keretet (pl. $1000-os keretből - amit jövedelem- és kockázatfüggően állapítottak meg - minden hónapban $800-at felhasználsz és visszafizetsz).
Ráadásul a credit history-ban nem csak a felvett hitelek szerepelhetnek hanem a rendes közüzemi számlák is (pl. ha nem fizeted időben).

FutureFry 2017.02.21. 16:17:01

@Nagy kámpics: "A hitel is csak olyan, hogy jobb adni, mint kapni.
"

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it ... he who doesn't ... pays it.”

- Albert Einstein (+ Warren Buffett)

HighTroller 2017.02.21. 20:21:10

"Ha viszont csak 15-20%-ot meg tudok belőle spórolni havonta, az sokkal jobban hangzik, mint az otthoni fizetésből hasonló arányban félretenni. Többől több marad. "

Ugyanigy kalkulaltam en is, amikor kijottunk Kanadaba januar elejen :)

FutureFry 2017.02.21. 20:23:28

@M. Péter: Anno egy (amerikai) mortgage-bankos mondta, hogy nehogy kp-ban hozzam a kért összeget mert azzal probléma lesz (mert valaki más tényleg ezt csinálta korábban). Az elfogadott procedúra egyébként az ilyesmire a cashier's check.

DieNanny CH 2017.02.22. 12:42:10

@mojyo:

Az utolsó mondatodra valami olyat vártam: "Már hét éve nem hallottunk róla - eltűnt."

:-DDD

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2017.03.03. 17:48:09

Az elso harom bekezdesben netto hulyesegek vannak, az is nagy pofaval.

Pl bevandorlashoz eleg egy foglalas (jegy nelkul) barmilyen legitarsasagnal, amit ki lehet nyomtatni es lobogtatni. Ha nem egy "leszarjuk-sziget" mentalitasu helyre probalkozott volna, ugy deportaljak az asszonykat, hogy meg pislogni sincs ideje (nem, a nagysagos D tervet korberohogtek volna - az olyan, mint jegyeket-berleteket felszolitas utan menni lyukasztani, es nem erteni, miert kapni megis csekk).

eeezy 2017.03.30. 18:11:07

Az, hogy itt nincsenek kövér emberek, az nagyon jó :) Gondolom azóta már láttál egy párat, amúgy tényleg sokan sportolnak és minden második hétvégén van valamilyen futó, biciklis vagy egyéb sport rendezvény.
A rossz hírem az, hogy a barátnődnek így is, úgy is el kell hagynia a szigetet, amikor beadják a papírokat munkavállalási engedélyhez, akkor fizikailag nem lehet a szigeten. Tudom, mert nekem is ez volt, többször is... NY-ba átruccani, akár 1 napra is lehet, mondjuk akkor már egy hosszú hétvége vagy hasonló megéri.
Azt, hogy így beengedték ritka, de velem az is előfordult, egyszer elfelejtették kérni a visszarepjegyet.
Azt meg ne hangoztasd, főleg ne bermudai előtt, hogy a barátnődnek nincs munkája, de majd találni fogtok, mert az nem legális. Ha ez kitudodik és eljut az Immigration-höz, akkor titeket végleg kitiltanak a munkáltatót meg nagyon megbüntetik. Csak úgy jöhetsz a szigetre dolgozni, ahogy te is, hogy már megvan a munkahelyed és minden le van papírozva Work Permit stb.
Sok sikert és készüljetek fel a nyárra, mert hatalmas buli főleg hogy idén lesz az Americas Cup!!! Berp-berp

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása