Sokszor előfordul, hogy a GPS, vagy egy véletlen elírás félrevezeti a futárt. Ilyenkor azonban tennie kell valamit, hisz a csomag nem maradhat csak úgy ott a kezében. Sokan ilyenkor dühösek, hogy miért ilyen "szerencsétlen", pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ő hibája. De mit szokott történni ilyen esetekben? Eláruljuk Neked!
Egyeztet a címzettel
Ha a futár nem találja a megadott címet, akkor mindenképpen felhívja majd a címzettet, ezért fontos, hogy megadd a telefonszámát (és e-mail címét), amikor feladod neki a csomagot. Amennyiben a kontakt nem veszi fel a telefont, akkor megpróbál Téged felhívni, hátha te el tudod magyarázni neki, hogy hol található a hely pontosan. Ilyenkor nyert ügyed van, ha a címzetted éppen otthon tartózkodik.
Nincs semmilyen elérhetőség? A depóhoz fordul
Elképzelhető, hogy elfelejtesz telefonszámokat írni. Azonban valahogyan így is be kell azonosítani a megfelelő címet, hiszen nem viheti a csomagodat akármilyen címre. Ezt általában egy elektronikus üzenetküldő rendszeren tehetik meg, ahol jelzik, hogy a megadott cím hibás, vagy nem található. Persze ilyenkor a futár nem fog várni a válaszra, hanem visszaviszi azt a raktárba. Ezt követően a központ megpróbálja majd felvenni a kapcsolatot Veled, hogy a címet egyeztetni tudjátok, másnap pedig megkísérlik újra a kiszállítást, ami remélhetőleg már sikeres lesz.
Mi történik a legvégsőbb esetekben?
Ha a visszaszállított csomagnak sem a feladóját, sem pedig a címzettjét nem érik el, akkor jobb esetben visszaszállítják a feladó címére a csomagot, vagy pedig lefoglalják azt. A csomag akkor kerülhet kiszállításra ebben az esetben, ha a feladó fel tudja venni a kapcsolatot a depóval, és egyeztetni tudja a hibás információkat.
Kép forrása: reference.com