HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

3D nyomtatással újul meg Szingapúr kötöttpályás közlekedése

ferenck 2017.11.22. 08:30

A 3D nyomtatás úttörői közé tartozó Szingapúrban hamarosan Dubaihoz hasonló nagyszabású projektekbe kezdenek. A Szárazföldi Közlekedési Hatóság (LTA) és privát vasúti szolgáltatók ugyanis 3DP-vel, kiterjesztett és virtuális valósággal (AR, VR), robotikával és más „ipar 4.0-ás” megoldásokkal tervezik megújítani az infokommunikációs technológiák alkalmazásában szintén élenjáró délkelet-ázsiai városállam kötöttpályás közlekedési rendszerét.

Folyamatos karbantartás nélkül a vasúthálózat kevésbé hatékony, és Szingapúrban – persze máshol is – sokallják a megrongált vagy törött alkatrészek javítására fordított időt és költségeket. Vasút helyett egyébként pontosabb metróhálózatról beszélni, mert Malaysiából már nem közlekedik hagyományos értelemben vett vonat a városállamba.

3dnyomtatas_szingapur_1.jpg

Hagyományosan két megoldás között választhatnak: vagy nagymennyiségű alkatrészt állítanak elő és tárolnak, vagy külföldről intézik a szállítást. Egyik sem ideális.

Itt jön képbe a 3D nyomtatás, amellyel gyorsan és olcsón előállíthatók a régit helyettesítő részek. Az LTA beszámolt, hogy négy szerelvényajtó-kilincs egyetlen éjszaka alatt printelhető, és a prototípuskészítés is gyorsan megy. A tesztelés szintén egyszerűbb és költséghatékonyabb.

3dnyomtatas_szingapur0_1.jpg

Automatizált pályavizsgáló rendszert a négy belvárosi vonalon már használnak, de a külső vonalakra szintén tervezik. A kocsik fölé helyezett képszenzorok és lézerszkennerek folyamatosan monitorozzák a sínek állapotát, és az első szokatlan jeleknél, már ki is javíthatják azt, ami még el sem romlott.

Ettől a rendszertől függetlenül működő másikat is terveznek, az a szerelvényeket vizsgálná lézereivel, kameráival és érzékelőivel. 2018 végéig szeretnék munkába állítani.

Ezekkel a megoldásokkal a megelőzésről az előrejelzésre, „előrejelző karbantartásra” tevődik át a hangsúly, ahogy Khaw Boon Wan, közlekedési, valamint infrastruktúra-koordináló miniszter elmondta.

Az új technológiákkal a potenciális problémák felderítési ideje is drasztikusan, szerelvények kerekei és fékjei esetében például hat óráról két percre csökkent. Autonóm mobilrobotokkal pedig egyszerűbb a javítás is. Az e célra fejlesztett gép 635 kilót nyom és képes navigálni, egyelőre szerszámokat és alkatrészeket cipel.

A kiterjesztett és a virtuális valóságot a működtető és karbantartó személyzet tréningjein tervezik alkalmazni.

Címkék: közlekedés Szingapúr

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr6113344949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása