Tíz hír az F1-es nyári szünetből

Nyári szünet vége, csapó! Hétvégén Belgiumban folytatódik a szezon. Összeszedtem néhány releváns (nem bulvár) hírt.2019-től Hamilton pirosban, Vettel ezüstben?

1, A Sebastian Vettel győzelmét hozó Magyar Nagydíj után érdekes mondat hagyta el a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne száját: szerinte megtiszteltetés lenne, ha Lewis Hamilton náluk fejezné be a pályafutását. Ha belegondolunk, hogy állítólag Vettel csak egy évre szeretne szerződést hosszabbítani a Ferrarival és Hamilton sem tárgyal még a 2018 utáni folytatásról a Mercedesszel, amely Mercedes állítólag szintén nem erőlteti a dolgot… Azon már szemem se rebben, hogy Vettel Kimi Raikkönent szeretné csapattársának. 

Röviden: Vettel-Hamilton helycsere van előkészülőben?

Update: a poszt élesítése után negyed órával megérkezett a bejelentés, hogy igen, Raikkönen marad.

2, Robert Kubica helyt állt a hungaroringi hőségben megrendezett kollektív teszten. A Renault elégedett volt vele, és ő is önmagával, de nem mehetünk el amellett, hogy most vezetett először turbó autót. Egyelőre nem tudni, kap-e vezetési lehetőséget valamelyik szabadedzésen az év hátralévő felében. Szerződtetése ellen szól egyrészt a 40%-os erőkifejtésre képes jobb karja, másrészt az, hogy harminckét éves.Nélküle sokkal kevesebb látogatót vonzott volna a teszt

3, Miután megerősítették, hogy a szerződés ellenére mégsem váltanak Honda motorra, felröppent, hogy Ferrari-junior csapat válhat a Sauberből. Új főnök, új(abb) motor, új versenyző(k). Arra egyelőre nem fogadnék, hogy mindkét, Forma-1 kapujában toporgó Ferrari kötődésű fiatalnak (Charles Leclercnek és a kétszeres beugró Antonio Giovonazzinak) szorítanak helyet, ahogy arra sem, hogy Pascal Wehrleint megtartják 2018-ra.

4, Nem egészen nyári szüneti a hír, de mivel a teszten felszerelték a Mercedesre, helyet kaphatott a listámon: lenyomták a csapatok torkán a halót. Tavaly én is írogattam (1, 2, 3) a fejvédelemmel kapcsolatos fejlesztésekről, aztán elhanyagoltam a témát, holott Silverstone-ban bemutattak egy harmadik eszközt is, ami még annyit se élt, mint a Red Bull szélvédője. Azóta annyi történt, jövő évi tervek egy része már a kukában landolt, miután a csapatok 9-1 arányú NEM szavazata ellenére mindenki halót kap a feje fölé. A döntéshozókat az se hatja meg, hogy pl. a Haas már augusztusban attól tart, hogy nem készülnek el a téli tesztekre. Hogy melyik csapat szavazott a halo mellett? A Ferrari.

5, A Hungroringről kettős pontszerzéssel távozó McLaren Honda végre nem aggódik a megbízhatóság miatt, valamint elárulták, hogy most tartanak ott, ahol a szezon előtti teszten szerettek volna. Spa és Monza után valószínűleg árnyalni fogják a teljesítményüket.

6, Valtteri Bottas hisz abban, hogy meg tudja nyerni az idei bajnokságot. Nyilatkozata előtt egyeztethetett volna Toto Wolffal, ő ugyanis teljesen mást gondol a témáról: burkoltan bejelentette a csapatsorrendet, mert „a Ferrari is egy emberre tett fel mindent”, különben is „a csapaton belüli verseny = hátrány a csapatnak”. Mivel Bottasnak van kevesebb pontja, logikus, hogy kinek kell legközelebb (is) félreállnia, viszont többet nem fogja visszakapni a pozícióját.

7, A Red Bull pedig abban hisz, hogy 2016-hoz hasonlóan idén is legyőzhetik a Ferrarit, blabla, mi adnánk világbajnok autót Max Verstappennek, csak nem tudunk, mert ezzel az átkozott Renault erőforrással nem megyünk semmire. Mintha a Hondáról beszélnének. Verstappent akkor is foggal-körömmel védik és simogatják az egóját, amikor a saját csapattársát csapja ki a pályáról, mert csak. Ha Daniel Ricciardo ütötte volna ki a hollandot, EKKORA lett volna a Horner-Marko duó feje. Lesz majd, amikor a bika karámból kifelé nézegető (értsd: a maradását feltételekhez kötő) védencük kap egy jobb ajánlatot és egy működő autót.         Verstappen nem akar még egy ilyen évet, mint az idei            

8, Még két büntetőpont és Danyiil Kvyat végleg kint találhatja magát a Forma-1-ből. Ezeket a figyelmeztetésnek szánt pontokat csak ritkán osztogatják egyesével. Novemberig októberig (10.23), vagyis az első megszerzett pontjai elévüléséig eltiltás lebeg a feje felett.

9, Újból felmerült a csapatok költségeinek lefaragása. Nem az FIA, hanem a Forma-1 tulajdonjogát birtokló Liberty Media az erőviszonyok kiegyenlítése és a gyártók F1-be csalogatása érdekében egységesítene néhány alkatrészt. Léteznek ilyen sorozatok, úgy hívják őket, hogy F2, GP3, F3 stb. A nagy csapatok soha nem fognak beleegyezni, kitalálni is kár volt.

10, Vezető nélküli Safety Car érkezhet. Nem hinném, hogy a biztonsági autó jelentené a legégetőbb, megoldásra váró problémát, mindenesetre még csak a javaslat szintjén tart a dolog.

 Vitriol a Facebookon

(Kommentszabály: kulturáltan)