Utazások Európában

Nyolc könnyen elérhető európai főváros

2017. június 25. - PTom70

A fapados légitársaságoknak és a fapados busztársaságoknak köszönhetően szinte minden európai főváros könnyen elérhető Budapestről vagy Debrecenből. Ebben a posztban az általam is meglátogatottakhoz szeretnék kedvet csinálni. Nehéz döntenem, hogy melyik tetszett a legjobban, ezért inkább maradok az abc sorrendnél.

1. Berlin

Easyjettel mentünk, 3 éjszakára. Most már a Ryanair is repül oda, mindkét társaság gépe a Schönefeldre érkezik, a bejutás a városba nagyon könnyű és helyi közlekedéssel megoldható. Először azt gondoltam, hogy ennyi látnivaló nincs ott, de nagyot tévedtem. A feleségem szerint ez volt a legjobb kirándulásunk. Csak néhány ötlet: Alexanderplatz, Reichstag, Berlini Dóm, NDK Múzeum, Olimpiai Stadion, Brandenburgi Kapu, Berlini Fal, stb. Részletek: itt, itt és itt.

2. Brüsszel

A Wizzair és a Ryanair is Charleroi-ba repül, ami azért 60 km-re van Brüsszeltől, de Flibcoval könnyű bejutni és ha szerencsénk van, időben veszünk jegyet, akkor akár 5 euróból is megúszhatjuk egy útra. Grand Place, Pisilő Kisfiú/Kislány/Kutya, Atomium, Mini Európa, van mit nézni. Ráadásul egy napos túrába is belefér, hiszen a Wizz este és reggel is repül bizonyos napokon.

3. Koppenhága

A Ryanair repül ide közvetlenül Magyarországról, de én Malmőből buszoztam oda, mert ide a Wizz repül Budapestről és Debrecenből is (én speciel Gdanskból keveredtem oda). Malmö repteréről közvetlenül a Neptunbus-szal juthatunk el a Koppenhágai vasútállomáshoz (át a fantasztikus Öresund hídon), ami közvetlenül a Tivoli mellett található. Persze van még itt látnivaló: Kis hableány, Nyhavn, paloták, templomok. Én egy napot töltöttem itt, sajnos elég drága város.

4. London

Ide a legkönnyebb eljutni, hiszen a Wizz napi négy járatot indít Budapestről Lutonba, de Debrecenből is ide juthatunk. A bejutásra is több lehetőség van, mi a Green Line-t választottuk, nem olcsó (17 font oda-vissza/fő), de megbízható. Nem nagyon kell bemutatni a látnivalókat, azért néhányat felsorolok: Westminster Apátság, Tower, London Eye, Buckingham Palota, stb.

5. Luxembourg

Fantasztikus természeti adottságokkal rendelkező, igen drága főváros. Charleroi-ból Flibcoval elérhető, érdemes egyszer ott aludni, mert a buszút elég hosszú. Csodálatos fekvés, fantasztikus templomok, folyók, hidak, érdemes kipróbálni.

6. Párizs

Csak egy napot töltöttünk ott, mert egy normandiai nyaralás része volt. A Ryanair Budapestről, a Wizz Debrecenből repül Beauvais-ba, ahonnan még elég sokat kell buszozni, ami 15 euróba kerül. (Az Easy a Charles De Gaulle-ra indít járatokat.) Mi Évreux-ből (itt volt szállásunk) vonattal mentünk be. Nem kell ezt a várost sem bemutatni az Eiffel-toronnyal, a Diadalívvel, Louvre-ral, Notre Dame-mal és még sok más látnivalóval.

7. Szarajevó

Sokan félnek a Balkántól, de mindenképp érdemes elutazni, hiszen csodálatos fekvésű város, történelmi emlékekkel, templomokkal, mecsetekkel, fantasztikus Óvárossal. A tömegközlekedés egy kicsit kiszámíthatatlan, de minden nagyon olcsó és pár hónapja a Wizz repül oda szintén nagyon olcsón. Ne féljetek kipróbálni, számomra az egyik legjobb kaland volt és busszal még Mostarba is könnyen el lehet jutni. Részletek: itt és itt.

8. Varsó

Mi kocsival mentünk (hiba volt, mert nagyon hosszú az út), de a Wizz repül ide is Budapestről. Fantasztikus város, parkokkal, szép épületekkel, érdemes kipróbálni. Az árszínvonal egy kicsit lejjebb van, mint nálunk. Ráadásul Polskibus-szal egész Lengyelországot bejárhatjuk.

2017.06.27. 17:18:38

Az első hatba fölösleges menni, úgy tele van már ilyen harmadik világbeli csicska senkikkel, ezzel az erővel a putrisoron is nyaralhatnál. Menjetek horvátba.

PTom70 2017.06.27. 17:50:38

@aszfaltparaszt: Nekem az első hat is tetszett.

tompus 2017.06.28. 12:48:45

Hát ez egy elég semmilyen posztra sikeredett. Londonba repül még más társaság is a wizzairen kívül, sokszor olcsóbbak, különösen a ryanair. Luxembourgban mi a drága? Szállás olcsó, boltok olcsók, tömegközlekedés nevetségesen olcsó.

PTom70 2017.06.28. 13:41:57

@tompus: Igazad van, Londonba a Ryanair és az Easy is repül, kihagytam ezeket, köszönöm, hogy szóvá tetted. Luxembourg az átlagnál drágább pl. szállás, kaja. De persze ez pénztárcától függ.
Azért írtam ezt a "semmilyen" posztot, hogy kedvet csináljak ezekhez a városokhoz. Szerintem volt olyan, aki szívesen olvasta. Sajnálom, ha Neked nem tetszett.

PTom70 2017.06.28. 14:51:15

@ilya: Köszönöm! Valóban Varsót porig rombolták a háborúban, nekem így is tetszett.