EkkaPixels

WordPress webdesign & branding

Fájltípusok - képek, logók és fotók, hűha!

2024. április 25. 12:15 - EkkaPixels

Függetlenül attól, hogy mit csinálsz a napi munkádban, pusztán az emberi lét manapság (!) megköveteli, hogy egy kicsit elmerüljünk a fájltípusok világában- képek a nyaralásunkról, személyre szabott ajándékok a családnak, a munkahelyi dokumentumok elküldése és a közösségi média fiókjaink kinézetének fenntartása - mindezek esetében nagy segítség, ha egy kicsit ismerjük a fájltípusokat és azok használatát.

Bizonyos fájlneveket valószínűleg már jól ismersz - a JPEG, a PDF, sőt, a PNG is mind szerepel a szótárunkban manapság. De hacsak nem tervezőként dolgozol, és nem használsz nap mint nap különféle fájltípusokat, valószínűleg nem tudod, hogy ezek a fájlok miben különböznek egymástól, és hogy mikor melyiket válaszd.

Nos, nem kell tovább gondolkodnod! Ebben az egyszerű útmutatóban mindent megtalálsz - minimális szakkifejezés, maximális egyszerűség és minden, amit tudnod kell a fájltípusokról és használatukról.

Milyen fájltípusok léteznek, és hogyan válaszd ki a megfelelőt a képeidhez?

VEKTOROS VS. RASZTERES FÁJLOK

Mielőtt belemerülnénk az egyes fájltípusokba és azok használatába, válaszoljunk a kérdésre.

"Mi a különbség a vektoros és a raszteres fájltípusok között?"

Raszteres fájltípusok

Semmi köze Bob Marley-hoz 😁 A raszteres fájltípus vagy fájlformátum a pixelekből létrehozott fájlra használt kifejezés. A pixel, vagy másnéven képpont, egy kis színkocka, amelyből ha sokat nézünk együtt, akkor egy képet kapunk. A raszterfájlok képesek színátmenetek és finom részletek megjelenítésére, mint például a fényképeken (amelyek szinte mindig PNG vagy JPEG fájltípusok), azonban ha túlságosan felnagyítjuk őket, akkor "pixelessé" válhatnak, azaz a képet alkotó egyes pixeleket látjuk - biztos vagyok benne, hogy te is jártál már így !

Milyen előnyei vannak a raszteres fájloknak?

  • Jól mutatja a finom részleteket, a színátmeneteket és a textúrát.
  • A raszterelt fájlok (erről majd később) viszonylag kis méretűre tömöríthetők.
  • Szinte bármelyik program képes dolgozni az általánosan használt raszteres fájltípusokkal.

A raszterfájlok hátrányai

  • Szemcséssé, pixelessé vagy elmosódottá válnak, ha túl nagyra nagyítják őket.
  • A minőség fenntartása érdekében történő nagyítás nagyon nagy fájlméretet eredményezhet.

Raszterfájl példák

Vektoros fájltípusok

A vektoros fájltípus vagy fájlformátum olyan fájl, amelyet egy matematikai képlet formájában tárolnak. Ezek olyan képek, amelyeket a pixelekkel szemben arányos képletekkel hoznak létre, ezért megbízhatóbbak, ha átméretezik őket.

Milyen előnyei vannak a vektoros fájloknak?

  • Olyan nagyra vagy kicsire méretezhetők át, amilyenre csak akarod, minőségromlás nélkül.
  • Gyakran könnyen átalakíthatók más fájltípusokká, hogy különböző kontextusokban használhatók legyenek.
  • Fantasztikus minőséget és részletességet biztosítanak, ha "sima" vagy vonalas képekhez vagy szöveghez használják őket.
  • Az a tény, hogy matematikai képletekből készülnek, azt jelentheti, hogy "könnyebbek", azaz kevesebb memóriaterületet foglalnak el, mint az egyenértékű raszteres fájlok.

A vektorfájlok hátrányai

  • Nem képesek olyan finom részleteket megörökíteni, mint például az árnyalatokat és textúrát tartalmazó fényképeken.
  • A megjelenésük a megjelenítő alkalmazástól függően jelentősen eltérhet.

Vektorfájl példák

Most, hogy az alapokat tisztáztuk (és már a "No Woman No Cry"-t dúdolod), részletesebben elmagyarázom a leggyakrabban használt képtípusokat, beleértve a logókat, ikonokat és fotókat, valamint néhány kulcsfontosságú dolgot, amit figyelembe kell venned, amikor kiválasztod, hogy melyik képtípus a megfelelő ahhoz, amit tenni szeretnél.

A raszteres fájltípusok áttekintése - JPEG, PNG és GIF

Mi az a JPEG és hogyan használd?

A JPEG a legáltalánosabban használt fájltípus - eredetileg digitális fényképekhez fejlesztették ki.

Ez egyfajta raszteres fájl, ami azt jelenti, hogy pixelekből áll. Ez egy "veszteséges" fájl, ami azt jelenti, hogy csak a szükséges információkat menti el, a többit pedig elveti, ami lehetővé teszi, hogy a fájl mérete viszonylag kicsi legyen (más néven "tömörített"). Ennek a tömörítésnek megvan az a hátránya, hogy a kép gyengébb minőségű lesz, mint az eredeti (például PSD (photoshop) vagy RAW fájl), ezért nem a legjobb nagyméretű nyomtatáshoz, például reklámtáblákhoz használni, mivel valószínűleg pixeles lesz.

A JPEG-fájlok nagyszerűen használhatók elektronikusan a szilárd háttérrel rendelkező képekhez, például fényképekhez vagy a közösségi média grafikáihoz. Mivel azonban raszteres fájltípusról van szó, túl nagyra nagyítva veszítenek a minőségükből (vagy pixelessé válnak), még az interneten is. Ennek elkerülése érdekében webes felhasználás esetén legalább 72 ppi (pixel per inch), nyomtatáshoz pedig 300 ppi legyen.

Mikor használjunk JPEG-et

  • Weboldal fotók (szeretnél olyan gyönyörű képeket a weboldaladra, mint az enyém? Nézd meg a Styled Stock Society-t *, gyönyörű képeik vannak! *igen - ez egy affiliate link, én vagyok a legnagyobb rajongójuk!)
  • Közösségi média bejegyzések
  • Otthon kinyomtatható és bekeretezhető fotók

Mi az a PNG és hogyan használd?

A PNG a raszteres képek másik általánosan használt formája, és a legtöbb modern böngésző értelmezi őket, ami azt jelenti, hogy remekül használhatóak a weboldalakon. A JPEG fájlokhoz hasonlóan "veszteségesek", ami azt jelenti, hogy tömörítettek, és ezért viszonylag jó minőséget biztosítanak kis fájlméret mellett.

A fő különbség a PNG és a JPEG között az, hogy a PNG képek átlátszó háttérrel menthetők, így fantasztikusan alkalmasak logók és ikonok, vagy bármilyen más olyan weboldal képek készítésére, amelyek jobban néznének ki egyszínű háttér nélkül.

Mikor használjunk PNG-t

  • Logók
  • Weboldalon megjelenő ikonok/képek
  • Favikonok/ böngészőikonok
  • Bármilyen más kép, amelynek átlátszó háttérre van szüksége

Mi az a GIF és hogyan használd?

A GIF fájlok a JPEG és PNG fájltípusokhoz hasonlóan veszteséges, raszteres fájlok. Azzal a különbséggel rendelkeznek azonban, hogy rendkívül hatékonyak rövid animációs sorozatok vagy videók esetében, kevesebb helyet foglalnak, mint az MP4-ek, és dinamikusan érdekesebbé teszik a weboldalakat és a közösségi médiát.

A GIF fájlok statikus képekhez is használhatók, ezt azonban nem ajánlom, mivel kevésbé látványosak, mint a PNG és a JPEG.

Mikor használjunk GIF-et

  • Rövid animált részek weboldalakon, a közösségi médiában vagy 1:1 kommunikációban, például e-mailben vagy messengeren.
  • Rövid hang nélküli videók

Mi az a PSD (vagy photoshop fájl) és hogyan használd?

A PSD fájl a Photoshop beépített fájltárolója, amely több részletet és információt tárol, mint amennyit a kép módosítására és szerkesztésére lehet használni. Általában Adobe Photoshop szükséges a photoshop fájlok megnyitásához.

Miután a photoshopban befejeződött a kép szerkesztése, a felhasználás előtt más fájltípusba, például JPEG vagy PNG formátumba kell exportálni.

Mikor használjunk PSD-t

  • Fényképek szerkesztése vagy módosítása
  • Közösségi média grafikák vagy mock-upok készítése

Vektoros fájltípusok - PDF, SVG és AI (Adobe Illustrator)

Mi az a PDF fájl és hogyan használd?

A PDF-fájl egy univerzális szabványos fájlformátum, amelyet statikus információk (szöveg és képek) megjelenítésére használnak az interneten és nyomtatásban egyaránt. Vektoros és raszteres képeket egyaránt tartalmazhat - például ha van egy Adobe InDesign (vagy akár microsoft word) dokumentum, amelyet PDF-be exportálsz, a szöveg szöveges formátumban, a vektoros képek vektoros formátumban, a hozzáadott JPEG-fotók pedig raszteres formában kerülnek elmentésre.

A PDF megtekintéséhez nincs szükség semmilyen speciális szoftverre, és ezek kis fájlmérettel mentett, tömörített fájlok, így kiválóan alkalmasak digitális letöltésekhez és nyomtatásra szánt dokumentumokhoz.

PDF fájlok gyakori felhasználása

  • Digitális letöltések (pl. használati utasítás)
  • Nyomtatásra szánt dokumentumok (pl. brosúrák)
  • Névjegykártyák

Mi az a SVG fájl és hogyan használd?

Az SVG egy betűkből és számokból álló sorozat, amely raszterből, vektorból és szövegből álló képeket ír le. Mivel vektoros fájlról van szó, felbontásfüggetlen, ami azt jelenti, hogy a raszteres fájlokkal ellentétben nem pixelesedik vagy veszít a minőségéből, ha felnagyítjuk, és viszonylag kis fájlméretű marad. Az SVG-ket még nem minden böngésző támogatja, és mivel az SVG-fájlban lévő információk a forrásinformációból származnak, az elemek (például a szöveg) másképp jeleníthetők meg attól függően, hogy milyen alkalmazásból nézik. Nem minden webdesign platform támogatja eleve az SVG fájlokat.

SVG fájlok gyakori felhasználása

  • Weboldalak tervezésénél használt logók vagy ikonok

Mi az az AI (Adobe illustrator) fájl és hogyan használd?

Az Adobe Illustrator vagy AI fájl az eredeti logó, ikon vagy illusztráció létrehozásához használt Illustrator dokumentum szerkeszthető változata. Ez egy vektoros fájltípus, és hatalmas rugalmasságot biztosít az információk szerkesztéséhez és módosításához. Az AI fájlok nagyok, mivel nem tömörítettek, és tartalmazzák a fájl módosításához és szerkesztéséhez szükséges összes információt.

A photoshophoz hasonlóan, ha egy kép szerkesztése befejeződött az Adobe Illustratorban, a felhasználás előtt más fájltípusba, például PDF, SVG JPEG vagy PNG formátumba kell exportálni.

Az Adobe Illustrator gyakran a grafikusok által használt program logók, illusztrációk vagy ikonok létrehozására, amelyeket aztán JPEG, PNG, PDF és néha SVG fájlformátumban továbbítanak az ügyfélnek. Feltétlenül kérdezd meg a webdesignert, hogy milyen fájltípusokat fog átadni, és hogy a "forrásfájlokat" is átadja-e (ezekre akkor lesz szükséged, ha a logódat vagy más képeket különböző kontextusokban kell felhasználnod, azonban nem mindig adják át őket alapértelmezésben).

Nézd meg a többi fontos kérdést, amit fel kell tenned a webdesignerednek.

Megcsináltad - a fájltípusok szakértője vagy!

Tehát itt van - a vektoros és a raszteres fájltípusok közötti különbség, áttekintés mindegyikről, és hogyan használd őket a vállalkozásodban, vagy csak "emberként", aki ebben a digitális korban éli az életét! Menj előre, és nyűgözd le webdesigner barátaidat az új grafikai design rövidítésekkel!

Szólj hozzá!

8 kérdés, amely segít kiválasztani számodra a legjobb webdesignert

2024. április 18. 12:22 - EkkaPixels

A legjobb webdesignert kiválasztani ijesztő lehet - olyan sok nagyszerű van (plusz a nem annyira jók, akiket el kell kerülni!)

Az a tény, hogy jelentős összeget fektetsz be, némi nyomást gyakorol a döntési folyamatra, amikor megpróbálod kiválasztani a legjobb webdesignert számodra és kisvállalkozásod számára.
Egy egyszerű módja annak, hogy biztosabb legyél abban, hogy nagyszerű webdesignert választasz, ha sok kérdést teszel fel - de ha egy weboldalon először jársz, lehet, hogy nem tudod, hol kezdd … ne keress tovább….

Íme egy 8 kérdésből álló lista, amely segít megtalálni a számodra és vállalkozásod számára legjobb webdesignert.

#1 Mit tartalmaznak a webdesign csomagjaid?

A webdesignerek különböző csomagokat kínálnak, és a különböző platformok és webdesign- és fejlesztési megközelítések miatt nagyon fontos megkérdezni, hogy mi van benne, és mi nincs. Néhány dolog, amire érdemes rákérdezni:

  • Tárhelyszolgáltatási díjak
  • Platform díjak
  • Webdesign díjak
  • Webfejlesztés díjai
  • A weboldal oldalainak száma
  • Funkcionalitás típusa
  • Webes domain díjak
  • Weboldal bővítmény díjak
  • Brandépítés
  • Kulcsszókutatás
  • Szövegírás vagy tartalomfejlesztés
  • SEO beállítása
  • Jogi beállítások - cookie banner, cookie szabályzat, adatvédelmi szabályzat és általános szerződési feltételek

A webdesigner csomagja nem feltétlenül tartalmazza mindezeket a dolgokat (és néhány szolgáltatás nagyon speciális, így általában nem egy webdesigner végzi, vagy nem tekinthető egy webdesign csomag részének), de ezek mindegyike hozzájárul a weboldal létrehozásához. Ezt szem előtt tartva, ha ezek nem szerepelnek a webdesign csomagban, akkor ezeket máshonnan kell beszerezned, vagy magadnak kell elkészítened, ezért érdemes ezt előre tudni.

Az egyszerű árazás csak az egyik ok, amiért szeretem a WordPress-t. Nagyon sokféle weboldal típusra, szolgáltatásra lehet alkalmazni, és a bővítmények tárháza szinte végtelen.

#2 Milyen weboldal platformokat használsz?

Egyes webdesignerek kizárólag egy platformot használnak, mások pedig többféle platformot. Annak megértése, hogy a webdesigner milyen platformot használ és miért, nagyon fontos kérdés, hogy kiderüljön, ő-e a legjobb webdesigner számodra. Beszéld meg vele, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak az általa használt platform(ok)nak, és milyen (ha vannak egyáltalán) korlátozásokkal járhat a weboldalad igényei szempontjából. Lásd ezt a két legnagyobb versenyző összehasonlítását - Squarespace vs. Wordpress.

Egy jó webdesigner őszinte képet fog adni arról, hogy az általa használt platform mennyire felel meg weboldalad céljainak. Ha az általuk választott platform nem megfelelő, kérd meg, hogy ajánljon egy remek kollégát - sok webdesigner rendelkezik megbízható kollégák közösségével, és aki igazán jó, az támogatni fog téged, még akkor is, ha nem ő a megfelelő személy erre a feladatra!

#3 Milyen adatokat kell megadnom ahhoz, hogy elkészíthesd a weboldalamat?

Az előkészítés - általában a tartalom, például a fényképek, a szöveg (a weboldalon szereplő szövegek), a branding (például színek és betűtípusok) és a jogi dokumentumok összegyűjtése - minden weboldal projekt nagy részét képezi. Ügyfeleim mindig azt mondják, hogy a vártnál hosszabb időbe telik, amíg ezt sikerül megvalósítani - még nagyszerű támogatás és útmutatás mellett is.

Feltétlenül kérdezd meg a webdesigneredet, hogy mit, milyen formátumban és milyen határidőre kell biztosítanod.

A legjobb webdesignerek képesek lesznek ezt világosan és átláthatóan elmagyarázni. Ezután gondold át, hogy kell e valamit előkészítened, hogy készen állj - például ügyvédet kell megbíznod a szerződési feltételek elkészítéséhez, vagy fotózást kell szervezned, hogy kiváló fotók álljanak rendelkezésre a weboldaladhoz. Attól függően, hogy szerinted mennyi időt vesznek igénybe ezek a dolgok, alaposan gondold át, hogy mikor foglalod le a webdesign időpontját, hogy elegendő időt hagyj magadnak arra, hogy mindent összeszedj.

#4 Hogyan kezeled a weboldal szerkesztését és módosítását?

A szerkesztések, visszajelzések vagy módosítások minden weboldal tervezési folyamatnak kulcsfontosságú részét képezik. A webdesignerek mind másképp kezelik ezeket. Egyesek korlátlan számú módosítást végeznek egy meghatározott időn belül (én így dolgozom), mások pedig meghatározott számú módosítást. Ha tisztában vagy vele, hogyan kezelik ezt a folyamatot, és milyen módon tudsz visszajelzést adni, akkor felkészültebb leszel, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a folyamat e fontos szakaszából, és kiválaszd az általad kedvelt módszereknek legjobban megfelelő webdesignert.

Nézd meg a legjobb tippjeimet, hogyan adj egyértelmű visszajelzést a weboldalterveződnek - imádni fognak érte!

#5 Kié a szerzői jog?

És a többi felhasználási és szerződési feltétel, amire talán még nem gondoltál…

A webdesignerrel kötött szerződés feltételeinek megértése szuper fontos. Például egyes arculattervezők inkább használati, mint tulajdonjogot adnak a branding csomagjaikhoz. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek használhatják, de nem módosíthatják vagy szerkeszthetik a logójukat.

Néhány webdesigner olyan záradékot ír elő, amely szerint az ügyfelek egy bizonyos ideig (például 1 évig) nem szerkeszthetik a weboldal designját. Ellenőrizd, hogy tisztában vagy-e az általad elfogadott feltételekkel, és hogy megfelelnek-e neked. Minden felmerülő kérdésedet tedd fel, mielőtt aláírnád a pontozott vonalat!

#6 Hogyan néz ki a weboldal átadási folyamatod?

A weboldal átadása és elindítása egy igazán fontos szakasz, és fontos tudni, hogy mi tartozik ide, és hogyan fog működni.

  • A webdesigner végig fog vezetni a weboldalon?
  • Kapsz majd útmutatókat, hogy hogyan kell csinálni a feladatokat?
  • A webdesigner biztosít-e támogatást az indításhoz?
  • A webdesigner csatlakoztatja a domainedet, vagy elküldi a webhelytérképedet a Google-nak? Csatlakoztatja a Google Analytics-et, és megmutatja, hogyan kell használni az általa gyűjtött adatokat?

Ezeket a hasznos kérdéseket érdemes feltenned, hogy tisztában legyél azzal, hogyan fog zajlani a folyamatnak ez a része, hogy az igényeidnek és preferenciáidnak legmegfelelőbb webdesignert választhasd ki. Ahogy az 1. kérdésnél is mondtam, nem szükséges, hogy a webdesigner mindezeket a dolgokat megtegye - de a szerződés aláírása előtt tisztában kell lenned ezzel, hogy a tiéd mit

#7 Milyen indulást követő támogatás van? Mi történik, ha a jövőben változtatásokra van szüksem a weboldalán?

Ismétlem, hogy a weboldal elindítása utáni támogatás hogyan működik, az webdesignerek között nagyon eltérő lehet - néha van egy meghatározott "utógondozási" időszak, máskor óradíj, néhány webdesigner felkészít a készségekkel és a tudással, hogy magad kezeld a dolgokat, és néhányan kínálnak egy weboldal karbantartási programot az alapvető frissítésekre és változtatásokra.

Mint a legtöbb dologban, itt is igaz - ami az egyik vállalkozásnak megfelelő, az nem biztos, hogy a másiknak is az, de egy dolog, amivel kapcsolatban nagyon óvatosnak kell lenni, az az, hogy ne kerülj olyan helyzetbe, hogy egy kis változtatás a weboldaladon a jövőben egy vagyonba kerüljön neked. Ezért arra kérlek, mindenáron kerüld el, hogy ilyen helyzetbe kerülj, és kérdezd meg a webterveződet, hogyan működik a weboldal elindítása utáni támogatás és karbantartás.

Én pont ezért az átadáskor egy oktatást is biztosítok, amely felkészíti és képessé teszi az ügyfeleket arra, hogy a jövőben maguk végezzék el a változtatásokat - ez elengedhetetlen a gyorsan fejlődő vállalkozások számára!

#8 Végezd el a kutatást, valamint közvetlen kérdéseket tegyél fel a webdesignerednek

A webdesignernek feltett kérdések kulcsfontosságúak, de csak egy részét képezik a döntéshozatali folyamatnak. Ne felejtsd el megnézni a webdesigner kiválasztásáról szóló útmutatómat is, hogy biztosan figyelembe vedd a többi fontos döntési tényezőt is.

Itt van tehát a 8 legfontosabb kérdés, amelyet fel kell tenned a potenciális webdesignernek. Nos, 7 plusz egy top-tipp, de ki számolja!


Van más kérdésed is, amit szeretnél feltenni? Írd meg nekem - és sok szerencsét - a számodra és vállalkozásod számára legjobb webdesigner kiválasztása fontos és izgalmas döntés!

Szólj hozzá!

Ez a 6 dolog kell ahhoz, hogy magasabb áraid legyenek

2023. november 09. 11:35 - EkkaPixels

Minden vállalkozó álma, hogy magasabb árat kérhessen el a szolgáltatásaiért. Ahhoz, hogy magasabb áraid legyenek, először át kell lépned néhány akadályt.

Ezek között van néhány, amelyeket könnyedén átléphetünk. Néhányhoz azonban mélyebbre kell ásni, és jobban meg kell ismerni a saját iparágadat.

Megosztok veled egy általánosan elfogadott dolgot is, amelyről az emberek úgy gondolják, hogy mindenképpen szükséges, de amelyre valójában nincs is szükség.

Készen állsz arra, hogy magasabb áraid legyenek, és termékedet/szolgáltatásodat prémium ajánlatként pozícionáld? Íme, ezt kell tenned.

Valódi értékű termék, szolgáltatás

A legelső természetesen az, hogy legyen egy elsőrangú terméked, szolgáltatásod.

Az, hogy pontosan hogyan néz ki egy valódi értékű termék, szolgáltatás, minden iparágban más és más. Ezért ennek a megoldásához nagyon jól kell ismerned az iparágadat, az ideális vásárlóidat, és olyan élményt kell nyújtanod, amellyel megelőzöd a versenytársakat.

Szánalmas küszködés lesz, ha megpróbálod az alacsonyabb színvonalú termékedet, szolgáltatásodat magas áron eladni. Ráadásul szinte garantáltan szörnyű kritikákat fogsz kapni, ami megnehezíti a hosszú távú értékesítést.

Magabiztosság kell a magasabb áraid kialakításához

A második, amire szükséged van, az a saját elméd. Magabiztosság és gondolkodásmód. Ha nem vagy annyira magabiztos abban, amit eladsz, akkor nehéz lesz még az árakat is felemelni a weboldaladon.

Amiben minden kezdő vállalkozó hibás az, hogy nem hisznek magukban, és ha még sikerül is megvalósítani az ötletüket, csak filléreket kérnek érte.

✋ Én is ilyen voltam vállalkozásom elején.

Az első weboldalt 96 000 forintért készítettem el. Láttam, hogy sokan még ezt is sokallják, de lássuk be, egy weboldal sokkal többet ér ennél, ez nem kérdés.

Ha beállítod a gondolkodásmódodat arra, hogy magasabb árakat kérj, az hatalmas magabiztosságot ad. Az önbizalom valóban óriási értéket jelent, bízz magadban és abban, hogy termékeid/szolgáltatásaid megérik azt az árat. A magabiztosság/gondolkodásmód és a hatalmas értékű termék/szolgáltatás az a két dolog, amelyet magadban kell kialakítanod, neked kell létrehoznod, és ehhez ténylegesen meg kell ismerned az iparágadat.

Profi weboldal

A weboldalad az online boltod, az online otthonod. Akár egy „igazi” kirakattal rendelkező offline boltod van, akár egy tisztán online vállalkozásod, egy profi weboldal megléte ma már nem kérdés.

Ma már bármelyik iparágban a weboldalak egyre inkább a potenciális vásárlóinkkal való kapcsolattartás és az értékesítés elsődleges módszerei lesznek. Függetlenül attól, hogy személyesen vagy online vásárolsz, nagyobb valószínűséggel választod azt a vállalkozást, és bízol benne, amely büszke a megjelenésére.

Gondolj bele, ha egy Apple boltba lépsz, minden minimalista, letisztult és modern megjelenésű. Az Apple határozza meg a technológiai trendeket, és az a vágy, hogy a legjobbak legyenek, megmutatkozik az üzleteiben is. (Láttad már azokat a nyugtákat, amiket az asztal alól nyomtatnak ki?!) A munkatársak barátságosak, nagyon hozzáértők, szakmailag felkészültek.

Aztán gondolj a sarki műszaki boltokra. Az ablakokat kézzel rajzolt táblák takarják, amelyek a szolgáltatásaikat mutatják be. A rozoga, egymáshoz nem illő polcokon zsúfolva vannak a termékek, és sokszor az eladók sem a legjobb kinézetűek.

Hol vásárolnád meg szívesebben az 500 000 forintos számítógépet?

Tehát akár hagyományos boltod van, akár egy teljesen online vállalkozás, véleményem szerint a professzionális weboldal készítése a legfontosabb szempont abban, hogy prémium áraid lehessenek.

Profi email cím

A kissjulcsifotozas8506@gmail.com nem segít abban, hogy az ügyfelek komolyan vegyenek, és kicsi lesz az esélye annak, hogy nálad költik el a pénzüket. A professzionális e-mail elengedhetetlen ahhoz, ha nagyban szeretnél játszani.

Sokan azért nem szeretik a domain neves email címeket, mert azokat nehezebb kezelni. Vagy mindig be kell lépni a tárhelyszolgáltató felületére, vagy számítógépre telepíthető levelező rendszert kell használni (pl. Microsoft Outlook, Thunderbird).

De van egy harmadik lehetőség is. Ma már nagyon elterjedt a Gmail használata és van egy jó hírem neked. Össze lehet kötni a Gmail-es fiókodat a domain neves email címmel. Így tudsz a Gmail fiókodból olyan emailt küldeni, ahol a feladó pl. hello@ekkapixels.hu. És az erre az email címre érkező leveleket is kezelheted a Gmail fiókodban!

Ráadásul ma már a legtöbb tárhelyhez ingyen email cím is tartozik. Szánd rá az időt, és készíts magadnak profi email címet.

Bizonyítsd, hogy nagyon jó vagy abban, amit csinálsz

(ütős portfólió, esettanulmányok vagy vélemények formájában)

Ha még nagyon kezdő vagy, akkor egyelőre elég egy közeped portfolió vélemények nélkül. Azonban ha már nagyban játszol, és sokat kérsz el a termékedért/szolgáltatásodért, akkor bizonyítanod kell, hogy mennyire jó vagy abban, amit csinálsz.

A portfólió vagy az esettanulmányok tökéletesen jók arra, hogy a szolgáltatásalapú vállalkozások megmutassák, megvan a tudásuk ahhoz, hogy magasabb szintű munkát ígérjenek.

Az fontos, hogy nem hatalmasnak kell lennie a portfóliónak, hanem ütősnek.

Nem számoltam mennyi weboldalt készítettem már, de a portfóliómban csak azok vannak, amelyekre büszke is vagyok, és amilyeneket szeretnék a későbbiekben is készíteni.

Sokkal jobb, ha csak azokat a munkáidat mutatod meg, amelyek tényleg nagyon jók, minthafelteszed azokat is, amik csak éppen közepesek.

Termékeknél ezzel szemben az értékelésekkel tudod bizonyítani azt, hogy mennyire jók. Itt bizony az a jó, minél több vélemény van.

Szakértői státusz

Sokkal könnyebb magasabb árat kérni, amikor tudják rólad, hogy szakértő vagy az iparágadban.

Tóth Zsuzsanna a Pixelgyár Online Webdesign Tanfolyam alapítója, vezetője. Van tanfolyama, ami több, mint 700 000 forintba kerül. Bár vannak más webdesign tanfolyamok, és a Pixelgyár a drágább kategóriába tartozik, mégis rengetegen tanulnak nála, a workshopjain, kihívásain több százan vesznek részt.

Miért? Mert bíznak Zsuban. Zsu tekintélyes státuszt épített ki az online webdesign tanfolyamok világában, ezért elkérhet magasabb árat a tanfolyamaiért, a tudásáért. Természetesen a tanfolyamai egytől-egyik kiválóak, mégis Zsu tekintélye, tudása miatt választják diákok százai a Pixelgyárat.

Az egyetlen dolog, amire nincsen szükséged ahhoz, hogy magasabb áraid legyenek

Az online üzleti világban van egy dolog, ami közel sem olyan fontos már, mint egykor volt. Vagyis a végzettség. Félreértés ne essék, szerintem egy tanfolyam elvégzése jó befektetés a jövőbe, de nem szükséges a legtöbb online vállalkozásnál ahhoz, hogy magasabb áraid lehessenek.

Egyetlen egyszer sem kérdezte meg egy webdesign ügyfelem, hogy van e számítástechnikai diplomám. Egy személyes ajánlás vagy egy jól összeállított portfólió és egy sor nagyon jó vélemény az, ami kell a leendő ügyfélnek ahhoz, hogy veled dolgozzon.

Hát ennyi. Először egy valódi értékű terméket/szolgáltatást hozz létre, majd ezt kövesse a pozitív gondolkodásmód és önbizalom önmagadban és vállalkozásodban.

Ha ez a kettőt megvan, a következő dolgod a professzionális weboldalad és email címed létrehozása, ütős portfólió vagy vélemények (vagy mindkettő) összeállítása. Legyen szakértői státuszod és legyél jó abban, amit csinálsz.

Ami a szakterületedhez kapcsolódó oktatást illeti, az online vállalkozások túlnyomó többségében ezt a részt kihagyhatod. Ha akadémikus szeretnél lenni, akkor a neved elé a dr. címet kell írnod. Egy online vállalkozás számára azonban sokkal fontosabb, hogy valóban kapcsolatba tudjon lépni a közönséggel, és kiszolgálja azt.

A tekintélyi státusz sokkal többet jelent, mint egy kapcsolódó végzettség az online bizniszben, ezért ne hagyd, hogy a végzettség hiánya megállítson!

Szeretnéd az első vagy a következő webdesign ügyfeled megtalálni?

Itt van 4 stratégia, amelyeket könnyen és gyorsan alkalmazhatsz!

Szerezd meg! →

Szólj hozzá!

4 feladat, amit meg kell tenned weboldal készítése előtt

2023. november 02. 11:36 - EkkaPixels

Gratulálok neked, ha weboldal készítése előtt állsz! Ez egy nagy lépés az online üzleti világ felé, nagyon örülök neked!

Ügyfeleim nagy része megterhelőnek találja egy új weboldal megálmodását. Tudom, hogy már így is elég sok feladatod van a vállalkozásoddal kapcsolatban, úgyhogy ezt nagyon röviden összefoglalom neked.

Összeszedem neked azokat a feladatokat és kérdéseket, amelyeket érdemes elvégezned, megválaszolnod ahhoz, hogy kitaláld a vállalkozásodnak megfelelő weboldalt.

Webdesignerként adok néhány tippet, hogyan tudsz könnyedén megbirkózni ezekkel. Csak 4 lépés van, ez nem is sok, igaz?

Kezdjük!

Itt van néhány dolog, amit neked kell megoldanod, mielőtt elkezded a munkát egy webdesignerrel.

Habár a webdesigner tud neked segíteni, tanácsot adni néhány dologban, azért az a legjobb, akkor lesz a végeredmény igazán olyan, amit te szeretnél, ha a legtöbb kérdésben magad hozod meg a döntéseket.

#1 - Weboldal készítése előtt kérdezd meg magadtól, milyen oldalakat szeretnél a weboldaladra

Egyszer pánikolva jött hozzám az egyik ügyfelem. Azt mondta: "Új vállalkozást indítottam, és szükségem van egy weboldalra! Mennyibe fog kerülni?"

A weboldalak ára általában a tervezett oldalak számától függ. Gondolom el tudod képzelni, hogy egy 1 oldalas weboldal elkészítése sokkal kevesebb munka, mint egy 20 oldalas weboldal elkészítése. Mielőtt árat mondtam volna az ügyfélnek, tudnom kellett az oldalak számát.

Feladatod: Írd össze a kívánt oldalak listáját (pl. rólam, szolgáltatások, kapcsolat, galéria, ingyenes ebook, termékek...stb.), és számold össze őket. Így ha weboldal készítése előtt érdeklődsz egy webdesignernél, akkor már tudod mondani, hogy szeretnél egy X oldalas weboldalt.

#2 - Milyen funkcionalitást szeretnél a weboldalra

Szeretnél terméket vagy szolgáltatást online értékesíteni? Szükséged van arra, hogy az ügyfelek egyéni fiókkal rendelkezzenek az oldalon? Szeretnél egy interaktív naptárat (pl. Calendly), ahol az ügyfelek időpontot tudnak foglalni hozzád? Álláshirdetésekhez szeretnél jelentkezési űrlapot? Vagy szeretnél egy felugró ablakot hírlevél feliratkozáshoz?

Mindezek a funkciók növelhetik a weboldal elkészítésére szánt időt, ezért fontos, hogy a webdesignert már a weboldal készítése előtt tájékoztasd.

Feladatod: Írj össze egy listát azokról a „funkciókról”, amiket szeretnél a weboldaladra. Mégegyszer, amikor webdesignernél érdeklődsz, tájékoztasd őt ezekről.

#3 - Weboldal készítése előtt válassz egy platformot

Mi az a platform?

A weboldalak régebben kódolással készültek, képzelheted mennyire macerás volt a szerkesztés és a frissítés.

A weboldal platformokat úgy hozták létre, hogy minden weboldalnak alapvető kiindulópontot adjanak anélkül, hogy az egészet kódolni kellene. A gyakori platformok közé tartozik a Squarespace, a WordPress, a Shopify és a Showit.

A platform kiválasztásának két módja van.

Először is nézz körül a neten, olvasd el az összehasonlító táblázatokat (ezek minden évben változnak – ezért mindenképpen keresd meg a legújabbakat).

Oké, értem, hogy itt már kicsit soknak találod a feladatokat, szóval mondok egy másik lehetőséget is. Az utolsó dolog, amit szeretnék, hogy túlterhelt legyél, és végül örökre a tennivalók listájának rabja maradj.

A másik lehetőség a platform kiválasztására, ha nem tudod eldönteni, melyiket választod, hogy megkérdezel egy webdesignert és tanácsot kérsz tőle.

Figyelj oda, hogy egyes tervezők csak 1 platformra specializálódtak, ezért ha tanácsot szeretnél kérni egy webdesignertől, és teljesen biztosra akarsz menni, hogy elfogulatlan véleményt kapsz, válassz inkább olyan webdesign ügynökséget, amely nem csak egy platformon tervez weboldalakat. Így biztos lehetsz benne, hogy a webdesigner nem csak azt a platformot ajánlja, amelyiket használja.

Tudd, hogy a webdesign ügynökségekkel való együttműködés általában drágább, mint az egyéni tervezőkkel, de pusztán azért, mert felteszel egy kérdést az ügynökségnek, nem jelenti, hogy kötelezően velük kell dolgoznod.

Mit kerülj el mindenképpen: Gyakran látok embereket, akik megkérdezik a Facebook csoportokban, hogy „milyen platformot használsz a weboldaladhoz?”, és azt kell mondanom, hogy ez nem a megfelelő kérdés ahhoz, hogy megkapd az értékes információt. Csak azért, mert valaki, aki coaching vállalkozást vezet, a WordPress-t használja, még nem jelenti automatikusan azt, hogy ez egy jó platform az online fürdősóboltodhoz.

Feladatod: Nézd meg a platform összehasonlításokat és a platformokról szóló cikkeket. Ha még mindig úgy érzed, hogy elakadtál, kérdezz meg egy webdesign ügynökséget, amely több platformon is készít weboldalt. Mondd el nekik, mit szeretnél a weboldaladon, és mutass nekik akár néhány inspiráló weboldalt is.

A legtöbb projekt ára függ a weboldal platformtól, az oldalak számától és a funkcióktól. Ha tisztában vagy ezekkel a részletekkel, a webdesigner hamar tud neked árajánlatot adni!

#4 - Szöveg és fotós tartalom előkészítése

Vannak webdesignerek, akik akkor is együttműködnek veled, ha a weboldal szövegét és fotóit nem szeded össze előre. Ekkor a „lorem impsum”-ot (helyettesítő szöveget) és stock képeket használnak.

Mindkét felállásban van már tapasztalatom az oldalak tervezésében, és meg kell mondanom, az ügyfelek SOKKAL jobb végeredményt kapnak, ha előre elkészítik a valódi tartalmat.

Mivel én is ennek a híve vagyok, most már csak akkor tudok együttműködni az ügyféllel, ha a tartalom elkészült, sőt rajtam kívül sok másik tervező is így van ezzel. Ne gondold, hogy plusz terhet teszünk rád, csak igazán törődünk a projekteddel, és igyekszünk olyan weboldalt készíteni, amely valóban hasznos számodra.

Azt tapasztaltam, hogy az ügyfelek nehezen tudnak visszajelzést adni egy weboldalról, ha az tele van olyan tartalommal, ami nem a végleges. Ezenkívül, ha nem végleges tartalmat használnak, és a weboldal elkészült, akkor még véglegesítés előtt be kell lépniük az admin felületre, és ki kell cserélni az összes valódi tartalmat. Ha meg akarod kímélni magadat ettől, akkor készítsd elő a tartalmat. Valójában csak időpocsékolás, ha a webdesigner által beír tartalmat ki kell cserélned – különösen, ha nem vagy jártas a weboldal szerkesztésben.

Ezenkívül, ha készen van a valódi tartalom, a webdesigner további tanácsokat is tud adni neked a tartalom, a címsorok, a navigációs elemek, a cselekvésre való felhívások (CTA gombok) stb. optimalizálásához, ami által még jobb weboldalt kaphatsz!

Feladatod: Készíttess profi fotóssal képeket, vagy kezdj el te fényképezni. Ülj le nyugalomban, készíts magadnak egy finom teát, és kezdd el megírni a weboldal tartalmát. Jó móka, meglátod!

Ennyi! Nem is hangzik rosszul ugye? Ha ezekkel a feladatokkal készen vagy, kiválaszthatod a neked megfelelő webdesignert és indulhat a móka, a weboldalad készítése!

Amikor platformot választottál, a WordPress mellett döntöttél? Tökéletes! Vedd fel velem a kapcsolatot, mert a WordPress webdesign a szakterületem!

Készítsük el a weboldalad! →

CTA gyorssegéd

Nincs ötleted, mit írj a cselekvésre ösztönző gombra, linkre?

Ebben a CTA gyorssegédben adok neked 44 ötletet, amivel kreatívabban cselekvésre ösztönözheted weboldalad látogatóit.

Kérem az ötleteket! →




Szólj hozzá!

A legegyszerűbb módja annak, hogy több pénzt keress és kevesebbet dolgozz webdesignerként

2023. október 25. 11:35 - EkkaPixels

Amikor elkezdted a webdesign vállalkozásodat, valószínűleg egy olyan szabad életről álmodtál, ahol:

✓ A saját napjaidat tervezheted.

✓ Úgy érzed, hogy a munkád által kiteljesedhetsz.

✓ Szereted az ügyfeleidet.

✓ És rengeteg pénzt kereshetsz a szakértelmedért 👌

 

De lehet, hogy (ha olyan vagy, mint sok új webdesigner) ehelyett ez egy kicsit inkább így néz ki…

✗ Többet dolgozol, mint a 8-4 órás munkádban.

✗ Kiégettnek, alulértékeltnek és nagggggyon alulfizetettnek érzed magad.

✗ Egy csomó extra, nem túl ideális projektet vállalsz, csak hogy legyen bevételed.

✗ Állandóan hajnali 3 óráig dolgozol és istentelen mennyiségű koffeint fogyasztasz, hogy mindent elvégezz (és mégsem jutsz előrébb).

Hogyan csinálják ezt a sikeres webdesignerek?

Hogyan van az, hogy több pénzt keresnek 💰💰💰 mindezt úgy, hogy közben több szabadidejük van, és csak olyan projekteken dolgoznak, amiket szívesen csinálnak?

Nos, az 1. lehetőség, és az első dolog, amire az emberek hajlamosak, hogy létrehoznak valamilyen passzív bevételt hozó terméket.

DE személy szerint ezt csak annak ajánlom, akinek már jól működő 1:1 egyéni webdesign vállalkozása van, mert tényleg szükséged lesz arra a jövedelemre, amíg arra vársz, hogy a passzív termék tényleg beinduljon és megbízható bevételt kezdjen generálni.

Ráadásul időbe telik új termékötlettel előállni, létrehozni, értékesíteni… az egészet!

Szóval mi lenne, ha azt mondanám, hogy van egy módja annak, hogy több pénzt keress anélkül, hogy több ügyfelet vállalnál (és anélkül, hogy megpróbálnád kitalálni a következő legjobb passzív bevételt hozó terméket)?

Mi az? Mi a titok?

Szeretnéd az első vagy a következő webdesign ügyfeled megtalálni?

Itt van 4 stratégia, amelyeket könnyen és gyorsan alkalmazhatsz!

Szerezd meg! →

Hozz létre egy prémium szolgáltatást valamiből, amit már amúgy is kínálsz

És most nem arról beszélek, hogy 57 féle új szolgáltatással állj elő, vagy készíts egy hosszú listát az extra szolgáltatásokról, amit az ügyfél megkap a weboldal átadásakor!

A több érték hozzáadása nem jelenti azt, hogy többet dolgozz

Sőt, ha jól csinálod, akkor ez valójában megkönnyíti a munkádat (miközben továbbra is elkápráztatod az ügyfeledet! 🤯).

Néha csak nagyon kevés egyszerű módosításra van szükség valamin, amit már csinálsz, hogy a dolgok új irányt vegyenek.

Mik ezek a finomítások?

Íme 2 egyszerű változtatás, amit még ma bevezethetsz a vállalkozásodban… 2 dolog, amit észrevettem, hogy nagyjából minden egyes sikeres webdesignerben közös, ami megkülönbözteti őket az összes többi webdesignertől, akik megpróbálnak érvényesülni.

Hogyan kezdj el magasabb webdesign árakat elkérni anélkül, hogy több munkát végeznél?

1. titok

Niche (azaz a célközönséged)

A niche, ha nem tudnád, arról szól, hogy kiválasztasz egy nagyon specifikus ügyféltípust, és minden, amit az üzletedben csinálsz, csak róluk szól.

És ez hogyan növeli azonnal az értékét annak, amit webdesignerként kínálsz?

Megmutatom, hogyan!

Az ügyfél szempontjából a szűkítés előnye…

#1 Jobban felkészült leszel az ügyfél kiszolgálására

Amikor nem próbálsz meg mindenkit kiszolgálni, több teret adsz magadnak arra, hogy jobban kiképezd magad az ideális ügyfeled iparágáról.

Képes leszel előre látni ideális ügyfeleid igényeit, és proaktívan szuperjó ajánlásokat tudsz majd adni! Ahelyett, hogy megvárnád, amíg megkérdezik, hogy "meg tudod-e csinálni?", és gyorsan találnod kell egy megoldást, hogy a projektet időben befejezd.

Azzal, hogy te leszel a legjobb forrás a saját szakterületén, kiveszed a házi feladatot az ügyfeled kezéből, így kevesebb időt kell googlizással töltened, mert nem érted, hogyan oldj meg valamit, és több időd lesz arra, hogy a saját területeddel foglalkozz!

Ha ez nem "prémium szolgáltatás", akkor nem tudom, mi az!

#2 Még inkább rokonszenves, empatikus és megbízható leszel

Az ügyfelek nem mindig hozzáértőket keresnek… olyasvalakit keresnek, aki ugyanúgy törődik az üzletükkel, mint ők. Elég nehéz bebizonyítani, hogy te törődsz a legjobban egy olyan iparággal, amiről nagyon keveset tudsz. 🤷‍♀️

Amikor meghatározod a niche-t, szinte név szerint szólítod meg az ideális ügyfelét.

Azt mondod: "Én megértelek. Értem a félelmeidet, és hogy mit szeretnél. Látom a küzdelmedet, és az egész karrieremet annak szenteltem, hogy CSAK olyan embereknek segítsek, mint te, és senki másnak."

És azok az álomügyfelek, akiket keresel? Akiknek igazi, nagy költségvetése és előre kész tartalma van, és alig várod, hogy velük dolgozhass?

Ők általában nagyon szenvedélyesen szeretik a saját iparágat (ezért olyan sikeresek), így ha nagy pénzeket fognak neked fizetni, látniuk kell, hogy te is szenvedélyesen rajongsz érte.

Elég nehéz bizonyítani, hogy valamelyik iparágnak a megszállottja vagy, ha az összes iparágat kiszolgálod, igaz? Tehát ismét, a niching azonnal az egyetlen lehetőséggé tesz, és úgy érzed, mintha az ideális ügyfeled legnagyobb támogatója lennél.

Ha kiválasztod a niche-t, sokkal könnyebb lesz értelmesen kommunikálni a tevékenységed értékét.

Nehéz az előnyökről beszélni, ha nem tudod pontosan, hogy a szolgáltatásod kinek jó.

Ha tehát halogatod meghatározni a niche-t, mert attól félsz, hogy elüldözöd a többi fizető ügyfelet, akkor csak lehetőségekről tudsz beszélni (vagy alapvetően egy felsorolásod lesz arról, hogy mit tartalmaz a csomagjuk).

De amikor meghatározod a niche-t, hirtelen már csak te és az az egy ügyfél lesz. És írhatsz neki egy 10 oldalas szerelmes levelet az összes előnyről, és arról, hogy mit kapnak, ha igent mondanak neked!

#3 Gyorsabb webdesigner leszel

Nem véletlenül fizetnek többet a szakértőknek… Azért, mert ugyanazt a munkát gyorsabban, jobban és magabiztosabban tudják elvégezni.

Hogyan? Mert szó szerint csak ezt csinálják!

Ha megvan a niche, az együttműködés hirtelen gyerekjátékká válik mind számodra, mind az ügyfeled számára, mert már nagyon jól ismered az iparágukat, így nem kell elmagyarázniuk a szakzsargont és az aktuális trendeket.

Ó, és nem lesz többé az, hogy nem tud dönteni az ügyfél. Mert kívül-belül ismered az iparágukat, és nem kell minden apró dolgot előbb átfutni az ügyféllel!

Ehelyett gyorsan és magabiztosan tudod meghozni a tervezési döntéseket, mert pontosan ismered az ügyfeled igényeit, és tudod, hogyan kell a tervedet az ügyfél célközönségéhez igazítani.

És a legjobb az egészben...

A Niche megtalálása visszaadja az idődet!

Miért?

Mert nem próbálsz meg mindenkinek megfelelni, és nem adsz minden projektedhez milliárdnyi kiegészítőt.

Te leszel a szakértő, ami könnyen igazolja a magasabb árat.

Ráállsz arra az egy dologra, amit jobban csinálsz, mint bárki más, és arra koncentrálsz, hogy ezt az egy szolgáltatást vagy élményt emeld magasabbra.

A magasabb szintű szolgáltatás azt jelenti, hogy prémium árakat számíthatsz fel…

A prémium árak pedig azt jelentik, hogy kevesebb ügyfelet tudsz vállalni!

És voilá! Többet keresel, kevesebbet dolgozol!

Arról nem is beszélve, hogy az ügyfeleid imádni fogják azt a hozzáadott értéket, hogy teljes, osztatlan figyelmedet csak az ő projektjükre fordítod, mert nem próbálsz meg zsonglőrködni a végtelen mennyiségű más ügyfélmunkával!

Szóval igen! Az első lépés ahhoz, hogy valamit, amit már csinálsz, prémium szolgáltatássá alakítsd, a niching! Nem csak egy speciális ügyfél kiválasztása, hanem még annak a szolgáltatásnak is a kiválasztása, amelyet ennek a speciális ügyfélnek nyújtasz.

Mert úgy tűnik, hogy minden szakmában kiválóan dolgozni nagyon értékes dolog, de ezek a felső kategóriás ügyfelek luxus, felső kategóriás szolgáltatásokat keresnek. És amikor választaniuk kell egy specialista és egy általános szakértő között, akkor mindig a specialistát választják!

Szeretnéd az első vagy a következő webdesign ügyfeled megtalálni?

Itt van 4 stratégia, amelyeket könnyen és gyorsan alkalmazhatsz!

Szerezd meg! →

Nah, nézzük mi a 2. titok ahhoz, hogy kevesebbet dolgozz és többet keress webdesignerként…

2. titok

Szexibb rendszerek és folyamatok

Szárnyaló kapcsolatod van a jelenlegi webdesign ügyfeleiddel? Ők megmondhatják…

De ne aggódj, a niching (az #1-es tipp, amiről most beszéltünk) segít ebben!

Látod, ha nem próbálsz mindenben minden embernek megfelelni, automatikusan könnyebb lesz a rendszer a vállalkozásodban. Felállíthatsz egy szuper tervet arra, hogy a dolgokat zökkenőmentesen, és mindig pontosan ugyanabban a sorrendben végezd el.

Az email sablonjaid, amelyeket a munkafolyamatok automatizálására állítasz be, hirtelen sokkal személyre szabottabbak lehetnek, mivel csak egy adott személynek szólnak.

Az ügyfelek pedig imádni fogják a személyes jelleget!

Ráadásul, ha mind a kiszolgálandó ügyfelek terén, mind a kiszolgálás módjában megvan a niche-ed, nem kell többé millió különböző szolgáltatási szintet vagy csomagot kínálnod, amelyek az adott ügyféltől függően percenként változhatnak.

Megtervezhetsz 1-2 tökéletesen személyre szabott, egyedi szolgáltatást vagy csomagot… majd létrehozhatsz egy szuperszexi folyamatot, amellyel mindezt (egyetlen kihagyott lépés nélkül) a weboldal közzététel napjáig el tudod végezni.

A zökkenőmentes start → finish tervezési folyamat azonnal növeli az ügyfélélményed értékét, így álmaid ügyfelei sokkal inkább téged fognak másoknak ajánlani.

Többször, mint amit egy szép weboldallal valaha is elérhetsz!

És a több ajánlás több ideális érdeklődőt jelent, akikre nem kell személyesen vadásznod! (Vagyis kevesebb órát kell marketinggel töltened!)

Beruházás a megfelelő eszközökbe és szoftverekbe

Néha a kevesebb munka a vállalkozásodban nem arról szól, hogy kevesebb dolgot csinálsz, hanem arról, hogy hatékonyabban csinálod azokat!

Gondolj bele, mi mindent kell tenned az ügyféllel az első kapcsolatfelvételtől kezdve egészen addig, amíg ténylegesen elkezded megtervezni a weboldalát:

  • elküldöd az áraidat és csomagjaidat.
  • megbeszéled a konzultáció időpontját.
  • egyedi ajánlatot küldesz (bár nem feltétlenül kell, minden esetben).
  • elkészíted a szerződést.
  • kitalálod, hogyan tudnak fizetni neked.
  • keresed az ügyfelet, ha egy hétre eltűnik a föld színéről.
  • (újra keresed)
  • küldesz egy kérdőívet az ügyfélnek.
  • összegyűjtöd a weboldaluk tartalmát…

Mi lenne, ha ahelyett, hogy minden egyes ügyfélnek írnál heti több emailt, mindezt automatizáltan, mindössze néhány gombnyomással megtehetnéd? És hogy minden egyes email következetesen márkahűen és személyre szabottan nézhetne ki, anélkül, hogy a postaládádhoz lennél kötve?

Lehetséges - a megfelelő eszközzel!

Ezért az egyik első dolog, amit a Webdesign Business Booster tanfolyamon tanítok, az az, hogyan állítsd be a webdesign vállalkozásodat egy megfelelő CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) szoftverrel!

Az ügyfeled számára ez a különbség aközött, hogy…

Olyan valakivel dolgozol, aki minden részletre odafigyel, és mindig egy lépéssel előtted jár, hogy a projekted időben elkészüljön…

V.S.

Aközött, hogy a héten 11. alkalommal kell e-mailt küldenie a webdesignernek, hogy megtudja a következő lépéseket, és hogy mikorra várhatja a terv elkészültét.

Egyetlen ügyfél sem szeretné úgy érezni magát, hogy a sötétben tapogatózik, miközben te az egyik feladatról a másikra ugrálsz a projektjükben.

Ha úgy érzed magad, mint egy másodlagos feladat, az nem éppen a "prémium szolgáltatásról" árulkodik, nem igaz? De megfelelő rendszerekkel és folyamatokkal valójában időt takaríthatsz meg, miközben biztosítod az ügyfél számára, hogy ő a TE első számú prioritásod!

Tehát, ha meg akarod tanulni, hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt aközött, hogy több pénzt keress és kevesebbet dolgozz, akkor alakíts át valamit, amit már amúgy is szolgáltatsz prémium szolgáltatássá azáltal, hogy megtalálod a niche-t és felállítod a megfelelő rendszereket!

Lehet, hogy ez egy kis időt és tervezést igényel, de sokkal könnyebb, mintha megpróbálnál feltalálni egy csomó új, kipróbálatlan terméket vagy szolgáltatást, hogy remélhetőleg több pénzt keress….

És csodálkozni fogsz, mennyi időt tudsz megspórolni a marketing, és a tervezési fázisban!

Tehát amellett, hogy befektetsz az oktatásba, ami a tényleges webdesign képességeid fejlesztéséhez szükséges (ami mindenképpen jó ötlet, ha high-end tervezői árakat akarsz felszámítani), a két legegyszerűbb dolog, amit ma elkezdhetsz tenni a cél elérése érdekében, az 1) hogy komolyan veszed a niche kiválasztását, és 2) hogy időt szánsz arra, hogy végre megfelelő rendszereket és folyamatokat állíts fel a vállalkozásod számára!

Boldog tervezést!

Szólj hozzá!

Egyedi weboldal tervezés vagy DIY?

2023. szeptember 14. 13:59 - EkkaPixels

Most egy percre eljátszom itt az ördög ügyvédjét. � Őszintén hiszem, hogy az egyedi weboldal tervezés nem mindenkinek való. A saját kezűleg épített weboldalnak és a professzionális webdizájnnak is megvan az ideje és a helye.

Azért vagyok itt, hogy támogassalak és segítselek az utadon, és nem fogok rád erőltetni olyan döntést, amelyben nem vagy teljesen biztos! Szeretnék azonban segíteni a döntés megkönnyítésében! Ebben a bejegyzésben megosztom veled tippjeimet és tanácsaimat, mikor érdemes és mikor nem szabad több százezer forintot költeni professzionális weboldal tervezésre.

Mi az a DIY (Doing it Yourself) webdesign?

A „Doing it Yourself - Csináld magad” azt jelenti, hogy az egész weboldalt az alapoktól kezdve neked kell megépítened. Kiválasztod a weboldal építő platformot (pl. Elementor, Divi és társai), kiválasztod a képeket, megírod a szöveget, és gondoskodsz arról, hogy mindez jól működjön. Ez azt jelenti, hogy a saját idődet használod fel, hogy mindezt megcsináld!

Mindkét lehetőségnek vannak előnyei és hátrányai – akár a DIY mellett döntesz, akár egy szakemberrel készítteted el a weboldalad. Mutatok néhány olyan esetet, amikor a DIY jó választás lehet a számodra!

#1 - Újdonsült vállalkozó vagy

Először is gratulálok Neked! Egy vállalkozás indítása nehéz lehet! Saját vállalkozásomat vezetem én is, mint WordPress webdesigner, és több éves webdesigner tapasztalattal rendelkezem. Amikor elindul a vállalkozásod, előfordulhat, hogy költségvetésed nem lesz ugyanakkora, mint egy bejáratott vállalkozásé. Kezdetben sokkal fontosabb, hogy legyen legalább egy egyszerű weboldal a vállalkozásod számára. Eleinte nehéz megjósolni, hol lesz pár hónap múlva a vállalkozásod!

Ne feledd, jobb a kész, mint a tökéletes!

Inkább fókuszálj a vállalkozásodra, mert idővel tapasztalatot szerzel, és megtudod, mely üzleti feladatok és projektek várnak rád, amelyek alapján akár át is alakíthatod a weboldalad, és ekkor már befektethetsz az egyedi weboldal tervezésbe, ha van egy erős alap, amire építeni lehet.

#2 - Egy új készséget szeretnél elsajátítani

Ha szeretnéd megtanulni, hogyan kell megtervezni és karbantartani egy weboldalt, akkor a sajátod remek hely a gyakorlásra! Amikor a weboldaladat építed, nincs más dolgod, mint megtanulni, hogyan szerkesztheted, frissítheted és kezelheted weboldalad minden részét. Teljes tervezési szabadságod van, és ahogy vállalkozásod változik és növekszik, úgy alakítod a weboldalt! Így a weboldalad akár portfólióként is szolgálhat a munkádhoz. Illetve sokkal könnyebben elvégezheted az összes szükséges frissítést anélkül, hogy másokra kellene várnod.

#3 - Pénzt szeretnél megtakarítani

Nem titok, hogy az egyedi webdesign komoly befektetés! Bár ez egy olyan befektetés, amely szinte garantáltan megtérül, az új vállalkozók számára nem mindig praktikus. Nem szükséges professzionális webdesignert, webfejlesztőt vagy egyéb segítséget, például szövegírót és grafikai tervezőt felvenned. A szűkösebb költségvetésű új vállalkozások számára az egyedi weboldal tervezés nem feltétlenül szükséges. A DIY weboldal készítőkkel ez egyszerűbb lehet, mint gondolnád! Az összes lehetőség segítségével gyönyörű weboldalt készíthetsz akkor is, ha nem tartod magad műszaki zseninek.

Ezeket tartsd szem előtt DIY webdesign esetén

Annak ellenére, hogy manapság egyszerűbb saját magadnak elkészíteni a weboldalad, nem feltétlenül kell hinni minden DIY weboldal készítőnek, aki azt állítja, hogy egyetlen nap alatt létrehozhatsz egy gyönyörű weboldalt. Sok munkába és erőfeszítésbe kerül, bármennyire is könnyűnek tűnik egy platform!

Az, hogy kiszervezed a weboldal készítést, vagy te magad készíted el, ne legyen hirtelen döntés. Ha éppen ez a kérdés merült fel benned, akkor előbb gondolj át néhány szempontot.

  • Megengedhetem magamnak a kiszervezést?
  • Ténylegesen mennyi időbe telne, ha magam készíteném a weboldalt?
  • Szükségem van egy divatos, többoldalas weboldalra, vagy most elegendő valami egyszerű megoldás is?
  • Tudok erre időt szánni?
  • Ismerem a webdesignt csínját-bínját, vagy meg kell tanulnom, hogy kell elkészíteni a weboldalt?
  • Gyakran kell frissíteni a weboldalamat?
  • Van egy világos elképzelésem a vállalkozásomról?

Mi az az egyedi weboldal tervezés?

Nah, itt jövök a képbe én! 

Egyedi weboldal tervezés az, ahol szakemberrel szerződsz, aki mindent elvégez helyetted. Nyugodtan hátradőlhetsz, és biztos lehetsz abban, hogy weboldalad nagyszerűen fog kinézni, és a legjobb marketingstratégia lesz, amibe befektettél.

Ha kíváncsi vagy arra, hogy milyen a 3 hetes weboldal tervezés folyamatom, akkor ezt a bejegyzést mindenképpen olvasd el!

Az egyik kedvencem az egyedi weboldal tervezés során, hogy együtt létrehozunk egy olyan weboldalt, amely segít kiemelkedni a tömegből, ezáltal megemelheted az áraidat, több ügyfeled lesz, és rendkívül világosan meghatározod a küldetésedet!


Kattints a gombra, ha többet szeretnél megtudni az egyedi WordPress webdesign szolgáltatásomról, vagy olvass tovább, hogy megtudd, mikor a legjobb választás az egyedi weboldal tervezés!

Megnézem a szolgáltatásod →


Mikor érdemes egyedi weboldal tervezés mellett dönteni?

Nagyon sok véleményt hallani arról, hogy valóban szükséged van e weboldalra, ezért vigyázz, nehogy valaki fölöslegesen rávegyen, hogy neki adhasd a pénzed. Mindenképpen végezz kutatást, ha az alábbi helyzetek egyikében találod magad, és készen állsz a weboldal tervezés kiszervezésére!

  1. Egy éve vagy régebb óta dolgozol a vállalkozásodban – valószínű, hogy megalapoztad, és szilárd terveid vannak a jövőre nézve. Ez azt jelenti, hogy itt az ideje befektetni egy olyan oldalba, amely valóra váltja álmaidat, és évekig szolgálja a kívánt célt!
  2. Megvan a tiszta és érthető márka üzeneted arról, hogy ki az ideális ügyfeled - ha tudod, hogy kikhez beszélsz és kiket szeretnél bevonzani, akkor a webdesignernek könnyű dolga lesz megjeleníteni azt egy funkcionálisan jól felépített, gyönyörű weboldal által. Egy olyan weboldallal, amely életre kelti ezt az üzenetet, és bevonzza álmaid ügyfeleit.
  3. Weboldalad saját kezűleg való elkészítése nagyon naggggyon sok idődet elveszi - lehet elkezdted összerakni, de sok idő elment vele és ráadásul nem is úgy működik, ahogy szeretnéd. Vagy tudod, hogy neked sok időbe telne elkészíteni, ezért inkább leveszed ezt a terhet a válladról, és olyan feladatokkal foglalkozol, amelyek sokkal fontosabbak ennél, míg a háttérben valaki összerakja helyetted a weboldalad. 
  4. Megengedheted magadnak - ha megvan rá a kereted, miért fognád vissza magad? Olyan weboldalad lesz, amilyet szeretnél, és ami még jobban is néz ki, mintha saját magad csináltad volna! Ráadásul valószínűleg sokkal gyorsabban megoszthatod weboldaladat a világgal!

Mi van, ha nincs egyértelmű márkaüzeneted?

Lehet, hogy még nem tartasz a weboldal építés közelében. Lehet, hogy eltévedtél, és nem tudod, hogy kinek szeretnél szolgáltatni, mitől különleges a vállalkozásod, és hogyan kezdheted el bevonzani azokat az embereket, akikkel valóban együtt szeretnél dolgozni. Ebben az esetben érdemes előbb ezeket a kérdéseket tisztázni.

Ehhez készítettem neked egy ebookot. Ez az ebook segítségedre lesz abban, hogyan nyűgözd le az ideális vevőidet, hogyan tudod nekik átadni a márkád üzenetét. És hogyan is építsd meg a márkádat.

Töltsd le itt →

Szólj hozzá!

Mire számíts, ha webdesignert alkalmazol?

2023. szeptember 07. 12:00 - EkkaPixels

Tehát elszántad magad, és ismeretlen területre lépsz azzal, hogy profi webdesignt bízol meg a weboldalad elkészítésével?

Először is gratula!

Ez egy hatalmas befektetés a vállalkozásodba, és igazi fordulópont sok vállalkozás és vállalkozó számára. Nem leszel többé az újonc, aki maga barkácsolja a weboldalát. Minden vállalkozás számára izgalmas előrelépést jelent, ha egy komoly, profi weboldallal lép az online világba.

Nem egyszerű feladat kitalálni, hogy a csudába legyen online jelenléted, de szerencsére egy webdesigner sokkal könnyebbé és élvezetesebbé teheti az egész folyamatot. Így foglalkozhatsz más fontos dolgokkal… például a vállalkozásod vezetésével, ami szerintem önmagában is teljes munkaidős állás.

Tehát mire számíts, ha webdesignerrel dolgozol? Mindjárt megtudod! Minden webdesigner a maga módján csinálja a dolgokat, de van néhány állandó dolog, amire érdemes odafigyelni.

Bár bevallom, nem ez a világ legizgalmasabb témája, de ha tudod, hogyan csinálja a legtöbb webdesigner, az segít kiválasztani a megfelelő tervezőt.

Fizetési feltételek

Általában a webdesignereknek előleget kell fizetned, amivel biztosítod a helyedet. Ez a teljes weboldal tervezési árának 25-50%-a között mozog. A tervezőtől függően a projektedet hetekkel, vagy hónapokkal később tudja csak vállalni.

Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetjük, hogy az ügyfelek 90%-a szeretné "minél hamarabb" elindítani a weboldalát, amikor érdeklődik. De jó ha tudod, hogy az igazán keresett tervezőknek általában van némi várakozási ideje a foglalás és a projekt indulása között. Ha le szeretnéd "foglalni" a hőn áhított webdesignert, ne halogasd, nézd meg a weboldalát, hogy megtudd, mikorra tud vállalni, és ennek megfelelően tervezd meg, mikor kérsz árajánlatot.

Sok tervező ezután a fennmaradó (50% - 75%) kifizetést a projekt befejezésekor kéri. Igaz, az sem szokatlan, hogy a tervezők felosztják a fennmaradó összeget, és két kisebb befizetést kérnek, egyet a projekt tényleges megkezdésekor, egyet pedig akkor, amikor az befejeződik.

Szerződés

A webdesigner szerződést köt veled, mielőtt elkezdené a közös munkát. Pontosan felvázolja, hogy mit tartalmaz a csomag (oldalak száma, extra funkciók, átfutási idő, fizetési feltételek stb.). Ez véd téged és a webdesignert is, és minden le van tisztázva, hogy mit és mennyiért kapsz. Ezért figyelj arra, hogy csak olyan tervezővel dolgozz együtt, aki szerződést köt veled. Így tudni fogod, hogy nem kerülsz semmilyen kínos helyzetbe.

Ó, és tudod… mindenképpen olvasd el a szerződést, mielőtt aláírod. Mindig szívesen átbeszélem a dolgokat azokkal az ügyfelekkel, akiknek kérdéseik vannak a szerződésünkkel kapcsolatban. Sok webdesign szerződésben benne van, hogy ki készítette a weboldalt (X. által tervezett oldal) minden oldal láblécében szerepel, és ott is kell maradnia. De vannak olyanok, akik nem szeretnék, hogy ott legyen, nekik gyakran fizetni kell azért, hogy ne jelenjen meg. Ez csak egy példa arra, hogy miért fontos a szerződés elolvasása.

A projekt hossza

A projekt hossza valójában a weboldal méretétől függően változik. A legtöbb átlagos méretű weboldal (5–10 oldal) elkészítése 4–8 hetet is igénybe vehet. Általában nincs garantált befejezési dátum, a projekt akkor fejeződik be, amikor az ellenőrzési és módosítási körök befejeződnek. Minél gyorsabban adod át a webdesignernek a tartalmat és kívánt módosításokat, annál gyorsabban halad a tervezési folyamat.

Néhány webdesigner úgy módosította a folyamatát (engem is beleértve), hogy egyszerre csak 1 ügyfelet vállalnak, és 2-3 hét alatt elkészítik a teljes weboldalt, fix befejezési dátummal. Ez a folyamat nagyon sokak számára vonzó lehet, de ez megköveteli, hogy az ügyfelek gyorsan adjanak visszajelzést, és a projekt megkezdése előtt legyen készen a weboldal tartalma: szövegek és képek. Tehát mindkét folyamatnak vannak előnyei, ez csak az általad preferált időtartamtól függ, és attól, hogy tudsz-e gyorsan reagálni, és visszajelzést adni a weboldalról.

Módosítások, visszajelzések

Minden webdesigner lehetőséget ad arra, hogy módosítsd a weboldalt. 2-3 módosítási kör a norma, amelyet a weboldal tervezési csomag tartalmaz. Általában a tervezők több módosítási kört is engedélyeznek, ha a szerződésben szereplő módosítási körökön kívül szeretnél még némi finomítást, de ezekért általában felárat kell fizetni.

Folyamatos támogatás

Sok WordPress tervező havi karbantartást is nyújt, amelyet érdemes igénybe venned, mivel amikor a WordPress-szel kapcsolatos problémák merülnek fel, általában szükség van a weboldalak hátterének és kódolásának alapos ismeretére.

Oktatás

Sok webdesigner a weboldal átadása után ad némi oktató anyagot arról, hogyan használd a weboldalad, hogyan kell idővel szerkeszteni és frissíteni. Néhányan ezt egy példaweboldalon előre felvett videó formájában teszik meg, mások (beleértve engem is) élőben, képernyőmegosztással mutatják meg a weboldal használatát. Én fel is veszem ezeket a konzultációkat, és elérhetővé teszem a videót az ügyfelek számára, hogy újra megnézhessék, hogyan kell csinálni valamit, ha elfelejtik.

Ha fontos számodra, hogy magabiztos legyél a weboldalad kezelésében, és tudj fényképeket cserélni, árakat módosítani, és saját magad elvégezni finomításokat, mindenképpen válassz olyan webdesignert, aki a weboldal átadása után megmutatja neked a weboldal használatát.

Weboldal tartalma

A webdesignerek általában megkövetelik, hogy a weboldal tartalmát (szöveget és fényképeket) készítsd elő még a tervezés megkezdése előtt. Mások enélkül dolgoznak, és „példa” tartalmat helyeznek el (Lorem ipsum és stock fényképek).

Terveztem már weboldalt mind a két módszerrel, és azt kell mondanom, hogy az ügyfelek lényegesen jobb weboldalt kapnak, ha a valódi tartalmaikat használjuk fel a tervezés során. Ha nem a végleges tartalom van a weboldalon, nehéz visszajelzést adni. Ráadásul ha a weboldal „elkészült”, az ügyfélnek be kell lépnie, és ki kell cserélnie az összes tartalmat a valódira. Ami igazából csak felesleges munka, ezt a tervező is elvégezhette volna. Ha valódi tartalmat használunk a tervezésben, a weboldal elkészültét követően valóban készen állsz az indulásra.

Mivel jobban szeretem úgy átadni a weboldalakat, hogy már a végleges tartalom van rajtuk, ezért én már csak akkor kezdem el az ügyfelek weboldalát tervezni, amikor a tartalom is készen van.


Ha készen állsz a nagy lépésre, és tetszik az ötlet, hogy a weboldalad mindössze 3 hét alatt elkészül, akkor írj nekem!

Készítsük el a weboldalad →

Szólj hozzá!

Használd a ChatGPT-t a következő blogbejegyzésed gyorsabb megírásához

2023. augusztus 31. 10:30 - EkkaPixels

Néha egy blogbejegyzés megírása órákig is eltarthat. Különösen, ha hiányzik az inspiráció, vagy olyan témáról írsz, amely egy kicsit több kutatást igényel. De az ingyenes mesterséges intelligencia alkalmazások, például a ChatGPT térnyerésével és fejlődésével a blogírás sokkal könnyebbé vált. Hacsak nem bujkáltál egy szikla alatt, biztosan hallottad, hogy a mesterséges intelligencia itt van, és nagyban megváltoztatja a dolgokat oly sok iparágban.

A Grand View Research jelentése szerint a globális mesterséges intelligencia piac értéke 2020-ban 62,35 milliárd USD volt, és 2021 és 2028 között várhatóan 40,2%-os összetett éves növekedési rátával (CAGR) fog növekedni. A jelentés kiemeli a növekvő keresletet AI-technológiákhoz különféle iparágakban, beleértve az egészségügyet, a kiskereskedelmet, a pénzügyet és még sok mást.

Bloggerként a ChatGPT használata hatalmas segítség lehet. De csak akkor, ha stratégiailag használjuk, nem pedig saját kreativitásunk és szakértelmünk teljes helyettesítésére. A ChatGPT által segítséget kaphatsz ötletek generálásához, blogbejegyzéseid finomításához, gyors információszerzéshez és figyelemfelkeltő címek készítéséhez, amelyekkel kiemelheted a tartalmat.

De továbbra is szánd rá az időt a téma kutatására, saját egyedi hangodnak és stílusodnak a kialakítására. Hiszen fontos, hogy a tartalom megfeleljen a közönséged igényeinek, szükségleteinek és elvárásainak. Ha a ChatGPT-t olyan eszközként használod, amely kiegészíti készségeidet és tudásodat, gyorsabban írhatod meg blogbejegyzéseidet, és hatékonyabbá teheted őket a forgalom és a weboldal iránti elkötelezettség növelésében.

Itt van néhány módszer, amellyel időt tudsz megtakarítani a következő blogbejegyzésed megírásakor. Tudom, hogy ezek működnek, mert magam is használtam őket.

#1 - Használd a ChatGPT-t blogtéma ötletek generálásához

Az egyik dolog, ami a bloggerek számára nagyon sok időt vesz igénybe, hogy egy érdekes blogtémával álljanak elő. A ChatGPT segítségével gyorsan generálhatsz témaötleteket a célközönséged alapján. Kezdd azzal, hogy a ChatGPT-nek megadsz egy alapvető témát vagy kulcsszót, és létrehozol egy listát a kapcsolódó ötletekről, amelyeket inspirációként használhatsz a következő bejegyzéshez.

Például beírhatsz egy olyan témát a ChatGPT-be, mint a „webdizájn trendek”, és ez generál néhány kapcsolódó ötletet, például „10 követendő webdizájn trend 2023-ban”, „A minimalizmus hatása a webdizájnban”, vagy „Hogyan tervezzünk olyan weboldalt, amely egyszerre szép és funkcionális”.

Vagy ha még abban sem vagy biztos, hogy hol kezdd a témát, a ChatGPT segíthet ezeknek az ötleteknek a megalkotásában is! Íme néhány témageneráló figyelmeztetés, amelyeket kipróbálhatsz:

Melyek azok a gyakran feltett kérdések vagy tévhitek _________________________ kapcsolatban, amelyeket egy blogbejegyzésben megválaszolhatok?

Melyek azok az aktuális problémák vagy kihívások [a szakterületeden vagy iparágadban], amelyeket érdemes lenne megvizsgálni egy blogbejegyzésben?

#2 - Használd a ChatGPT-t ötleteid bővítéséhez

Ha van egy téma, ami nagyon érdekel, a ChatGPT segíthet kibővíteni ötleteidet és továbbfejleszteni a tartalmat. Hozzáadhatsz néhány meglévő tartalmat, amelyet már megírtál, és a ChatGPT javaslatokat generál további információkra vagy különböző szempontokra.

Szeretem ezt a módszert használni, amikor néhány releváns példát, forrást vagy statisztikát szeretnék írni írásomhoz. Akkor is ezt a módszert használom, ha már tudom, hogy egy bizonyos blogbejegyzésben a legtöbb pontra szeretnék kitérni, de segítségre van szükségem néhány részlet kitöltéséhez.

Íme néhány utasítás, amelyek segíthetnek egy hosszabb bejegyzés megírásában ezzel a módszerrel:

Tudsz adni néhány statisztikai adatot vagy kutatást a [témával] kapcsolatos blogbejegyzésemben szereplő érvelésem alátámasztására?

Melyek azok a jelenlegi trendek vagy fejlemények a [témában], amelyekre figyelnem kell blogbejegyzésem írásakor?

#3 - Javíts írásaidon az AI segítségével

Az ötletek kibővítésének másik megoldása, ha a ChatGPT segít a dolgok leegyszerűsítésében, az írási stílus finomításában és a nyelvhelyesség javításában. Egyszerűen adj meg egy bejegyzést vagy tartalomrészletet, amelyet már megírtál, és a ChatGPT javaslatokat generál a mondatszerkezetre, a szókincsre és az általános egyértelműségre vonatkozóan.

Szívesen használom ezt a technikát, ha szeretnék gyorsabban a lényegre térni. A ChatGPT segíthet tömörebben megfogalmazni az ötletet.

Íme néhány utasítás, amelyek segíthetnek a tartalom finomításában:

Problémáim vannak a [témával] kapcsolatos gondolataim rendszerezésével. Tudnál adni néhány tippet a blogbejegyzésem hatékony felépítéséhez?

Milyen módszerekkel javíthatom a blogbejegyzésem felépítését és rendszerezését, hogy könnyebben olvasható és követhető legyen?

Bár a ChatGPT határozottan segíthet egy nyelvtanilag helyes blogbejegyzés megírásában, ne hagyd, hogy az írásaidból minden személyiség és személyes tapasztalat eltűnjön. Ha mindannyian csak olyan blogbejegyzéseket írnánk, amelyek úgy hangzanak, mintha a robotok írták volna, a blogírás már senkinek sem lenne szórakoztató.

#4 - Optimalizáld a SEO-t a ChatGPT segítségével

Blogbejegyzéseid SEO optimalizálása elengedhetetlen ahhoz, hogy organikus forgalmat érjen el a weboldalad. A ChatGPT ebben is segíthet. Megadod a tartalmat, és a ChatGPT javaslatokat generál a releváns kulcsszavak beépítésére és a tartalom optimalizálására.

A Chat GPT-t szeretem metaleírások írásához is használni, mert ez segíthet maximalizálni a 155 karakterszámot, hogy a legtöbb kulcsszó beleférjen.

Íme néhány utasítás, amelyeket kipróbálhatsz:

Melyek a [témához] kapcsolódó releváns hosszú (long tail) kulcsszavak, amelyeket blogbejegyzésemben használhatok a SEO javítására?

Írj SEO-optimalizált meta leírást a [témával] kapcsolatos blogbejegyzésemhez, ügyelve arra, hogy a következő kulcsszavakat tartalmazza: _______________ és _________________.

#5 - Hozz létre figyelemfelkeltő blogbejegyzés címeket az AI segítségével

Néha előfordulhat, hogy az első blogcím, ami eszedbe jut, nem a legjobb. A lenyűgöző cím kitalálása azonban elengedhetetlen ahhoz, hogy felkeltse a közönséged figyelmét, és arra ösztönözze őket, hogy valóban kattintsanak a bejegyzés elolvasásához. Szerencsére a ChatGPT segíthet olyan ütős cím létrehozásában, amely kiemeli a tartalmat.

Itt van, hogyan:

Tudnál javasolni néhány erős szót vagy érzelmi indítékot, amelyeket a blogbejegyzésem címében használhatok, hogy erőteljes reakciót váltsak ki az olvasókból?

Segíts egy vonzó és keresőoptimalizált blogcímet találni a [téma]-ról szóló bejegyzésemhez.

A ChatGPT segítségével kísérletezhetsz, és finomíthatod a címet, amíg meg nem találod a legjobban működőt. Különböző kulcsszavakat vagy kifejezéseket írhatsz be a témádhoz, és a ChatGPT számos lehetséges címet generál, amelyek közül választhatsz. Ez segíthet olyan cím létrehozásában, amely egyszerre vonzó és releváns a tartalomhoz.

Záró szavak

Tudtad, hogy a Google rendelkezik olyan irányelvekkel (szakértelem, tekintélyesség és megbízhatóság - EAT=Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), amelyek alapján értékeli a weboldalak minőségét?

Az E-A-T koncepciója különösen fontos az egészséggel, biztonsággal, pénzügyekkel vagy boldogsággal foglalkozó weboldalak esetében. Ezekben az esetekben a Google elvárja, hogy a tartalmat olyan szakértők írják, akik rendelkeznek a pontos és megbízható információk biztosításához szükséges hitelesítő adatokkal és tapasztalattal.

Tehát mit jelent ez? Mi a különbség a jó és a rossz tartalom között, és valóban meg tudja-e mondani a Google, hogy valaki tapasztalatból írta-e a tartalmat, vagy csak mesterséges intelligencia segítségével hozta létre mindezt? Olvasd el a következő példákat, és nézd meg, meg tudod e mondani…

1.példa: „A megfázás kezelésének számos módja van, például vény nélkül kapható gyógyszerek szedése, pihenés és sok folyadék fogyasztása. Próbálja ki ezeket a gyógymódokat, és nézze meg, mi a legjobb az Ön számára.”

Ez a példa nem különösebben hasznos, mert nem ad konkrét információt a megfázás kezelésére használható legjobb gyógymódokról, és nem ad magyarázatot az író szakértelmére vagy képzettségére a témában.

2. példa: „Mint okleveles háziorvos, aki több mint 10 éves megfázás kezelési tapasztalattal rendelkezik, azt javaslom, hogy vény nélkül kapható gyógyszereket, például ibuprofént és acetaminofent használjon fájdalom- és lázcsillapításra, valamint cinkpasztillákat vagy hasonló kiegészítőket a betegség lefolyásának rövidítésére. Az is fontos, hogy sokat pihenjen, és hidratált maradjon víz, tea és leves ivásával. Ne felejtsen el gyakran kezet mosni, és kerülje a másokkal való szoros érintkezést, hogy megakadályozza a vírus terjedését."

A második példa sokkal hasznosabb, mert konkrét ajánlásokat ad a megfázás kezelésére, valamint megalapozza az író szakértelmét és képesítését, mint a több mint 10 éves gyakorlattal rendelkező, okleveles háziorvos. Ez megbízhatóbbá teszi az információkat, és segít az olvasóknak abban, hogy magabiztosak legyenek a kapott tanácsokban.

Ez azt jelenti, hogy a Google nagyobb bizalmat ad ennek a tartalomnak azokhoz a tartalmakhoz képest, amelyek egyszerűen átfutják a témát, és nem mutatnak semmilyen tapasztalatot vagy szakértelmet. Ezért olyan fontos, hogy ne kizárólag a mesterséges intelligenciára hagyatkozz, hogy minden írást elvégezzen helyetted.

És végül...

A ChatGPT egy csodálatos forrás azoknak a bloggereknek, akik időt akarnak megtakarítani és jobb tartalmat szeretnének írni. Ha a ChatGPT-t ötletek generálására, a tartalom bővítésére, az írás fejlesztésére és a SEO optimalizálására használod, olyan blogtartalmakat hozhatsz létre, amelyeket olvasóid imádni fognak, és végső soron nagyobb forgalmat irányíthatsz a weboldaladra.


Ha kíváncsi vagy arra, még milyen eszközök segítenek nekem a vállalkozásomban, akkor kattints ide! →

Szólj hozzá!

Hogyan levelezek 9-5 óráig és mégis elégedettek az ügyfelek

2023. augusztus 24. 09:00 - EkkaPixels

Legyünk őszinték, a legtöbb vállalkozó nem azért hagyja ott a 8-16 óráig tartó munkát, hogy aztán 0-24-ben a postafiókja rabszolgája legyen. Ugyanúgy szeretek egy pihentető hétvégét vidéken eltölteni, vagy a családommal több időt együtt lenni, mint bárki más.

Amikor először elkezdtem vállalkozásomat, határozottan megküzdöttem az e-mailekkel kapcsolatos belső harcokkal. Új voltam, szerettem volna, ha ügyfeleim SZERETNEK engem és azt, hogy milyen gyorsan válaszolok nekik. Szerettem volna, hogy ajánljanak mindenkinek, akit ismernek, aki egy új weboldalt szeretne.

Hajlamos voltam egy órán belül válaszolni az e-mailekre, de mihez vezetett ez? Válasz 5 perccel később, 2 perccel azután, és további 7 perc múlva ugyanattól az ügyféltől. Az e-mail fiókom tulajdonképpen chat ablakká vált, miközben küzdöttem, hogy összpontosítani tudjak az éppen aktuális feladatomra, és eredményes is legyek.

Ez sem csak egy hétfőtől péntekig tartó időszak volt, mert az ügyfelek tudták, hogy fénysebességgel fogok válaszolni, tudták, hogy mindig figyelem az e-mailjeimet, és hétvégén, ünnepnapokon, 23:00, 3:00-kor küldhetnek e-mailt, bármikor.

Ahogy ez folytatódott, egyre frusztráltabb lettem, de valójában ez a saját hibám volt. Nem támasztottam elvárásokat, és azt mutattam feléjük, hogy éjjel-nappal elérhető vagyok.

Volt néhány kulcsfontosságú változás, és egy online eszköz, amit IMÁDOK, ami radikálisan jobbá tette a postafiókomat.

Megmondom ügyfeleimnek, hogy nem dolgozom hétvégén

Amikor az előzetes, ingyenes konzultáción beszélgetek az ügyfelekkel, akkor egyeztetünk a projekt menetéről, a munka várható befejezéséről, és azt is tudatom velük, hogy hétvégén nem dolgozom. Az, hogy nem dolgozom hétvégén, még sosem befolyásolta azt, hogy az ügyfél munkája ne időre készüljön el. Mindig úgy tervezem a munkákat, hogy határidőre elkészüljek.

Persze eleinte izgultam, hogy ezt az általam merésznek tartott kijelentést megtegyem, de eddig egyetlen ügyfél sem akadt fenn ezen. �

És ha valamilyen oknál fogva megkeresésem érkezik a hétvégén, arról automatikus válaszadóm (Dubsado) gondoskodik! �

Olyan formában küldöm az e-maileket, amilyen formában én is szeretném kapni

Ahelyett, hogy egy e-mailt küldenék egy kérdéssel, majd 5 perccel később még egy e-mailt, tudatosan törekszem arra, hogy az e-maileket úgy küldjem, ahogy szeretem, rendszerezve, és mindent egy üzenetben összesítve.

A legjobb, ha listába szedve írom meg az ügyfélnek a teendőket. És szeretem, ha a weboldalról szóló visszajelzések is listába szedve vannak. Sokkal egyszerűbb megválaszolni, és így sokkal egyértelműbb is.

Persze van, amikor az ügyfél mindent egybe ömlesztve ír meg, de törekszem arra, hogy úgy írjak e-mailt, ahogyan szeretném én is kapni.

Csak 9 és 16 óra között küldök e-mailt

Szerencsére úgy tűnik, hogy ez a gyakorlat üzenetet is küld (azaz mikor vannak a munkaóráim), és ez drasztikusan csökkentette a munkaszüneti időben kapott e-mailek számát. Még mindig van, hogy kapok este is e-maileket, de az ügyfelek megszokták, hogy reggel válaszolok, így nem morognak, ha nem válaszolok azonnal.

Természetesen, ha ég a ház, és azonnal sürgős eset van, akkor válaszolok. De igyekszem már nem is ellenőrizni a postaládámat, miután a családom hazaért, hiszen velük szeretnék foglalkozni.

De elárulok neked egy titkot! Ha mégis este írok meg egy e-mailt, beidőzítem másnapra a küldését. A Gmail lehetővé teszi, hogy beütemezzem az e-mailek küldését.

Viszont hallottam egy nagyon hasznos eszközről, de még nem próbáltam. Ez a Boomerang. Ezzel hasonlóan a Gmail saját funkciójához, időzíteni tudod a leveleket. Sőt mi több! Amikor elküldesz e-mailt, amire mindenképpen választ vársz, bekapcsolod a "Boomerang this" funkciót. Így ha nem kapsz választ egy e-mailre, akkor bizonyos nap múlva újra olvasatlanként jelenik meg a beérkező levelek között, emlékeztetve arra, hogy újra elküldd az emailt. Így soha nem felejted el elküldeni a fontos üzeneteket.

Ez a 3 változtatás nagyban segít nekem abban, hogy hatékonyan tudjak kommunikálni az ügyfelekkel, és ténylegesen eredményes legyek, mert már nem vagyok kötve a postaládámhoz.

 

Szólj hozzá!

3 ok, amiért a potenciális ügyfeleid nem téged választanak

2023. augusztus 17. 09:00 - EkkaPixels

Ugye, mindannyian ismerjük az érzést. Egy potenciális ügyféltől megkeresés érkezik a postaládába, küldesz nekik árajánlatot, majd . . .

Semmi.

Ha többször találod magad ebben a helyzetben, mint szeretnéd, akkor olvass tovább!

Íme néhány ötlet arra vonatkozóan, hogy pontosan hogyan kell felépíteni egy ajánlatkérő folyamatot, hogy ne hagyjanak válasz nélkül az érdeklődők.

#1 Nincs lehetőség nálad ingyenes konzultációra

Először is lenne egy kérdésem hozzád. Van nálad ingyenes konzultációra lehetőség a potenciális ügyfelek részére? Ha a válasz nem, akkor meglehet, hogy ez az egyik legnagyobb oka annak, hogy nem választanak téged.

A weboldal tervezésébe való befektetés nagy dolog a kisvállalkozások és a kreatív vállalkozók számára.

Valószínűleg az érdeklődőknek vannak kérdései, mivel sokan először vágnak bele a weboldalkészítésbe, ezért sok az ismeretlen dolog a kivitelezésben és a folyamatban.

Az, hogy emailen egyeztettek bizonyos kérdéseket, nem igazán hatékony, nem beszélve arról, hogy az e-mailek általában nagyon hosszúak lehetnek. És minél hosszabb egy e-mail, annál több időt igényel a válaszadás. Ha neked is érkezik olyan levél, amire igennel vagy nemmel kell válaszolni, általában gyorsan megválaszolod. Ha viszont kapsz egy kisregényt tartalmazó emailt, akkor egy pár napig biztosan halogatni fogod a válaszadást. Vagy (urambocsá) nem is válaszolsz rá.

Amikor megkeresés érkezik, az első lépés az, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben személyesen beszélsz az érdeklődővel.

#2 Nem használsz időpontfoglaló rendszert a konzultációs időpontok lefoglalására

Ugye figyeltél, amikor fentebb írtam, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben személyesen beszélj az érdeklődővel?

A kulcs itt a „lehetőleg leggyorsabban és legegyszerűbben”. Ez azt jelenti, hogy az oda-vissza e-mailek a konzultáció időpontjának lefoglalására nem alkalmasak!

Válassz egy időpontfoglalót, mint pl. a Calendly, és küldd el az időpontfoglaló linkjét az érdeklődőnek, hogy lefoglalhassa a számára megfelelő időpontot, amely azonnal bekerül mindkettőtök naptárába. Ugyanis a legtöbb időpontfoglaló szinkronizálható a Google Naptárral, így nem lesz átfedés a konzultációkon, illetve az egyéb számodra fontos eseményekkel.

#3 Túl sokáig tart, amíg válaszolsz a megkeresésre

Amikor gyorsan válaszolok a megkeresésekre, azaz néhány percen vagy órán belül, az ügyfelek mindig kellemesen meglepődnek, és ez egy nagyon jó első benyomást kelt. Ha egy vagy több napot vesz igénybe, hogy válaszoljak, az ronthatja az eladás esélyeit.

De tudom, mit akarsz mondani: „Nem szeretném a laptopomhoz kötve és a postaládámban tölteni az életem”. Hogy őszinte legyek, teljes mértékben megértelek, mert én is sem vagyok hajlandó éjjel-nappal a vállalkozásom rabszolgájaként dolgozni.

De minden ok, a technológia megment minket!

Egy CRM-rendszer, mint pl. nekem a kedvencem a Dubsado (ez affiliate link, 20% kedvezmény az első hónapra vagy akár évre!), képes automatizált (de teljesen személyre szabott és a márkádon alapuló) válaszokat küldeni a megkeresésekre. Ez azt jelenti, hogy minden megkeresésre személyre szabottan és gyorsan válaszolhatsz, és megkérheted őket, hogy foglalják le az ingyenes konzultációra az időpontot, hogy egyeztetni tudjatok a projektről.

Ha nem szeretnéd 30 percenként ellenőrizni a postafiókodat, akkor a CRM egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi, hogy kiváló szolgáltatást nyújts az ügyfeleknek (ami azt jelenti, hogy több megkeresésből értékesítés lesz), és mellette közben mással foglalkozhass.

Jó helyre megy a pénz, igaz?

Szuper, akkor most itt az ideje, hogy őszintén megvizsgáld vállalkozásodat, és tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  1. Van lehetőség nálam ingyenes konzultációra?
  2. Ha van ingyenes konzultáció, akkor az világos a nyilvánosság számára is? Megemlítem a lehetőséget a weboldalamon, a közösségi média felületeimen stb.?
  3. Rendszeresen történik konzultációs időpont foglalás oda-vissza e-mailben vagy időpontfoglalón keresztül?
  4. Általában mennyi idő alatt válaszolok a megkeresésekre?
  5. A megkeresésekre adott átlagos válaszidőm hosszabb néhány óránál?

Ha őszintén megválaszoltad ezeket a kérdéseket, akkor itt az ideje megvalósítani néhány dolgot, amelyek segítenek abban, hogy a megkeresésekből ügyfelek legyenek.

  • Ha nincsen nálad ingyenes tanácsadás, vagy ez nem világos a nyilvánosság számára. . .
    • Említsd meg a weboldaladon több helyen is.
  • Ha még nincs időpont foglaló rendszer. . .
    • Ideje beszerezni egyet. Javaslom a Calendly-t.
  • Ha több órát vesz igénybe, hogy válaszolj a kérdésekre. . .
    • Legfőbb ideje, hogy kipróbálj egy CRM rendszert, mint pl. a Dubsado.

Tudom, hogy félelmetes lehet befektetni az üzletedbe különféle szoftverek által, de gondoljunk csak bele, ha egy érdeklődőből ügyfél válik, valószínűleg többet fog fizetni, mint amit te fizetsz a CRM rendszerért egy évben - mire nem jó a ROI!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása