Ahogy összeér

Messziről fogom kezdeni.

...

Bodrogmenti kanyargós

Ahogy böngésztem a blogot, hogy újra felvegyem a bejegyzések fonalát, azt láttam, hogy a legelső posztom csaknem hét éve született egy rövid felvidéki bringatúráról. 2015-ben még nem tudtam, milyen meglepő fordulatokat tartogat számomra a Csigakaraván útja, de a Zemplén iránti rajongásom hét esztendő alatt sem változott semmit – sőt, amióta újra „itthon” élek, azóta csak fokozódott. Mi mással ébreszthetném hát fel a blogot Csipkerózsika-álmából, ...

5 rejtett (és nem annyira rejtett) kincs Miskolcon

A borsodi megyeszékhelyről mindenkinek van valamilyen elképzelése: tapasztalataim szerint többnyire a „vas és acél városaként” emlegetik, és a „sorsod Borsod” axióma is gyakran felmerül a településsel kapcsolatban. Sokaknak Diósgyőr focicsapata, másoknak a hírhedt Búza téri buszállomás ugrik be elsőnek, de a várost egyértelműen az Edda Művek írta bele a magyar rockkultúrába: a vonatkozó idézet annyira evidens, hogy inkább le sem írom. Idecitálom ...

Múzeumok éjszakája – Bécsben

Bécsről egész sorozatot lehetne indítani itt a blogon. Írhatnék egy bejegyzést külön a parkokról, külön a múzeumokról, külön a kötelező látványosságokról, és még mindig nem érnék a végére. Most csupán egy részletet mutatnék meg a szomszédos főváros pezsgő kulturális életéből: számtalan izgalmas kiállítást láttam az ORF által szervezett Lange Nacht der Museen – ’Múzeumok hosszú éjszakája’ rendezvényen, és szeretném megosztani az ...

Templomok, múltak, vallások – Zemplén-Abaújban a reformáció emléknapján

Blogunk hosszú álmát aludta egész mostanáig, nem függetlenül attól, hogy lakóhelyet váltottunk: a napfényes Alföldről a kies Zemplénbe költöztünk. Ezalatt sajnos kevés időnk maradt blogbejegyzéseket írni vagy utazgatni, de októberben már elkezdtük kisebb mélyfúrásainkat a környéken. Első egynapos utunk a reformáció emléknapján, a 95. tétel kitűzésének (vagy ki-nem-tűzésének...) 500. évfordulóján Vizsolyba vezetett; előtte azonban Mádon és ...

Tihany tranquility

Tihanyról legtöbbször az apátság hófehér falai vagy a végtelen levendulamezők jutnak eszünkbe, pedig a különleges természeti adottságaiért 2003-ban Európa-díjat kapott Tihanyi-félsziget számtalan egyéb látnivalót is tartogat a kirándulók számára. A tihanyi Ekhó háromszor is becsalogatott minket a félszigetre, de hangja azóta is hívogat minket, hiszen még mindig nem fedeztünk fel mindent. A következő utunk nem mostanában lesz, de addig is továbbadjuk a ...

"Istenem, az isztriai félsziget minden csücske ... a szívem csücske" (Tolnai Ottó)

A tengernek nincs gerendája, szokta mondani Mackó úr – de van neki kéksége, csillogása, sötétje és smaragdzöldje is. Sebők Zsigmond hősének talpanyomában járva idén húsvétkor az Isztriai-félszigetről csodáltuk a tengert és a környék további látványosságait. Szokásunktól eltérően most nem egy összefüggő elbeszélésben számolok be élményeinkről, hanem rövid hangulatjelentést írok mindegyik településről, ahol megfordultunk. Fedélzetre fel, irány ...

Beregi barangolások

Írásainknak nemcsak az a célja, hogy képek és szövegek segítségével ismertessünk meg egy-egy általunk bejárt települést vagy tájegységet, hanem az is, hogy a bemutatott helyek meglátogatására ösztökéljük az olvasókat. Utóbbi cél ezúttal is hangsúlyos, hiszen egyedülállóan izgalmas helyek felé kanyarodunk: meglátogatjuk a „mezítlábas Notre Dame”-ot; a mosolygó szentek templomát; egy másikat, amelynek a kulcsa kézről kézre jár; és megismerkedünk a ...

Télborzolta Toszkána - második rész

A harmadik napot Pisa alaposabb feltérképezésére és a közeli kisváros, Lucca bejárására szántuk. A januári nap nem volt ezúttal annyira derűs, mint előzőleg, de azért így is viszonylag kellemes sétáló időnk lett. Úgy terveztük, hogy nem a főpályaudvaron, hanem a kisebb San Rossore állomáson szállunk föl a luccai vonatra, így nappal is föl tudtuk fedezni a belvárost, mint például a péntek este éjjeli fényben már körbejárt főteret, a Piazza de ...

Télborzolta Toszkána - első rész

A Csigakaraván történetének első rendhagyó beszámolója következik! Legutóbbi kirándulásunkról két részben tudósítunk, s ez alkalommal az országhatárt is messze magunk mögött hagyjuk. Bár külföldi helyszínekről nem szoktunk írni, most mégis megtesszük, mert szeretnénk minden olvasónkat arra buzdítani, hogy ha tehetik, bátran vágjanak bele egy rövidebb toszkán kalandba: sokkal egyszerűbben kivitelezhető, mint gondolnánk.

Egy esős októberi napon, ...