Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

10 nyomós érv, amiért érdemes ellátogatni a Párizsi autószalonra

2016. szeptember 27. - Ződ2000

Lassan megnyitja kapuit a Párizsi Autószalon (tükörfordításban az Autó-világkiállítás, hivatalos oldala itt), és akárcsak egy éve, most is foglalkoztat a gondolat, hogy kinézzek. Itt most nem a sajtósok kötelező repis programjára gondolok, hanem mint magánszemély, autók iránt érdeklődő emberként saját büdzséből kivitelezett kalandtúrára, amit egy átlagos párizsi lakos egy metrójegyből és egy napijegyből kihoz. Már a frankfurti IAA és a korábbi Párizsi Autószalon kapcsán is leírtam, hogy nem vagyok a francia rendezvény rajongója: sosem fogom megbocsátani, hogy az Autó-világkiállítás látogatószám-rekordokkal reklámozza magát, ami a gyakorlatban a látogatók számára elviselhetetlen tömegjelenetekben nyilvánul meg… Tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy hétköznapi halandók nem mehetnek be emelt díjért a sajtónapon, mint Frankfurtban…

Tehát az hogy autókat normálisan megnézzen ez ember, szinte esélytelen… Az ember egy sarki autószalonban (jó esetben) bármilyen autót megnézhet, kipróbálhat. Akkor mire jó ha egy Loganért is át kell küzdenie magát egy tucat siheder legényen (akikre általában itt nem is a németes jó modor jellemző, mint Frankfurtban)?

1. Párizs megér egy misét.

Még akkor is, ha a szalon abszolút csalódást keltene (de azt ezért úgysem fog), vigaszként ott a világ egyik legszebb városa rengeteg élménnyel, szépséggel és érdekességgel. Szajna part és latin negyed az asszonynak, Disneyland a gyerekeknek. Ja igen, mellesleg vasárnap autómentes nap lesz Párizsban, kis bizonyíték a francia humorra...

Akit nem hoz lázba a metropolisz pezsgése, annak ajánlok egy autós kerülőt a francia vidékre, ha autóval indul az ember Párizsba, útba esik Strasbourg, esetleg onnan kicsit délebbre a Mulhouse-i Schlumpf gyűjtemény.

2. Tematikus különtárlat: a mozifilmek világa

Két éve a divatra összpontosító kiállítás nem tűnt egy nagy durranásnak, ezúttal a kiállítás tárgya azonban a mozifilmek autós világa, amelyben szerintem sokkal több látványosság akad. Kíváncsian várom, mit sikerül összedobni, de a téma mindenképpen ígéretesebb, mint a 2014-es divatközpontú tárlat.  A hivatalos honlap szerint ezek a sztárok parkolnak a vörös szőnyegen:

2_liste_cinema.jpg

3. A hazai gyártók

Az IAA esetében a német gyártók nagyon kitesznek magukért, Párizsban azonban nem érvényesül a hazai márkák dominanciája: a 2012-es szalon esetében a kis manufaktúra Lotus komolyabb standdal (egy egész csarnokkal) készült, mint a hazai gyártók. Két éve viszont itt debütált a Renault pszichedelikus lampionos álmennyezete, amit kábé minden kiállításon elsütöttek azóta. Remélem, most valami új dologgal készülnek.

A tavaszi Rertromobile mindenképpen reményre ad okot, bár a francia gyártók kínálata azért hagy kívánni valót, a tekintélyes múlt szerintem kiváló kiindulási pont lenne egy igényes tárlathoz. A francia gyártók mellett azonban aggasztó olyan fontos gyártók távolmaradása, mint a Ford (!!!), és a Mazda, vagy a luxusmárkák (mint a Lamborghini, a Rolls Roys, az Aston Martin, vagy épp a francia Bugatti). Előbbi főleg azért ciki, mert olyan kis gyártók, mint az Infiniti viszont rászánták a zsebpénzt.

4. Hölgyek

Erre családos emberként nincs galériám, de szinte minden magára adó autós oldal tett már közzé. : )

5. Világpremierek

A nemzetközi szalon hírverése midig jót tesz egy modell ismertségének, ezért a gyártók gyakran lepleznek le új modelleket a szalon idején. Sajnos úgy tűnik, hogy a gyártók egyre kevesebb jelentőséget tulajdonítanak a szalon premierjeinek. Szerény véleményem szerint nagyon be fogják ezt nézni, konkrétan, a Volvo kifejezett ön-tökönszúrást követett el a távolmaradással, miközben a Mercedes már kézzel fogható modelleket hoz el, addig ők csak a sajtóanyagok fotóit kínálják. A következő 5 alcím olyan premierekről szól, amelynek kedvéért szívesen elzarándokolnék Párizsig. Ezek közül nem minden valósul majd meg, de inkább reménykedek egy Stelvio premierben mint várom a Kia Rio beígért érkezését, vagy olyan autókat amelyeket már hónapok óta ismerünk, de közönséges halandóként élőben még nem láthattunk.

Elnézve a mikroszkopikus Alfa eladásokat, nagyon ráférne az egykor sokkal szebb napokat látott olasz prémiummárkára egy sikeres modell. A Giulia tesztútja felerősíti bennem a várakozásokat, az Alfa határozottan elindult fölfelé, és remélem ez a trend a Stelvióval tovább erősödik

Ugyanakkor több helyen is olvastam, hogy a Stelviót nem fogják bemutatni, mindazonáltal egy dögös tanulmányt igazán kihozhatnának…

6. Lexus NX

A Lexus tervezési részlegén megint valami nagyon durva anyagot toltak, de a véglegesített NX-nél pl épp annyira vettek vissza az aranylövésből, hogy a szériamodell még éppen emészthető legyen.

A képek alapján ígéretes autóval lesz dolgunk, de annyira fura az egész, hogy még a méretkategóriát sem tudnám megsaccolni (már pedig csak a két véglet valamelyikén lehet, mert a többit 1-2 éve mutatták be).

7. Mercedes E klasse All Terrain

A Mercedes stand mindig mindenhol a márka színvonalát tükrözi. Amúgy lógok egy giga bejegyzéssel minden idők legjobb autós múzeumáról. : )

 

8. Volvo V90 Cross Country - egyáltalán kint lesznek?

Bár úgy néz ki a Volvo ez évben is kihagyja az európai autószalont (tavaly Frankfurtban is passzoltak, most Párizs a soros a kihagyásra). Hogy ennek mi értelme, ne kérdezze senki, nemcsak a jó kávé rajongói siratják majd a döntést, a Volvo ez évi premierje simán esélyes lenne a szalon legdögösebb autója címre. Az új emelt hasú full-size Volvo kombi az elődökhöz híven egyszerre hozza a prémiumkombik kifinomultságát és az emelt hasmagasság biztosította komoly járdaszegély-leküzdési képességet.

9.Audi Q5

Megint egy furcsaság, a Q5 álcázott tesztautójáról már közel egy éve keringenek a fotók a neten. Ennek alapján semmi újdonságra ne számítsunk. Be rakhattam volna egy teaser képet, de alapjában véve az is elégnek bizonyulhat ha az aktuális modellről tennék be képeket. 

Mivel a képek alapján az új Audi Q5 pont olyan lesz mint az elődje, ami számomra felfoghatatlan, ismerve hogy mekkora tudástőke áll a VW csoport mögött: Da Silva, és az Alfa Centro Stile egykoron legjobbjai, ott a teljes Italdesign Guiggiaróékkal, és erre kihoznak egy teljesen olyan autót mint az előd. A második helyet igazából nem is a Q5 kapja, hanem a remény, hogy a VW csoport végre kikerül a gödörből, és a prémiummárkájuk végre magára talál egy olyan formanyelvvel, ami méltó a 10 évvel ezelőtt megkezdett Da Silva féle formatervekhez...

10. Renault Alpine

Bár Alpine szériamodellek gyártása 1995-ben véget ért,  a Renault (a rajongók hathatós segítségével) azonban gondoskodik róla, hogy megemlékezzünk az Alpine márkáról, legutóbb egy meglehetősen széria-közeli koncepcióval, amelyet természetesen a kontinensen turnézó Alpine-kiállítás díszhelyére tettek. A francia honlapok régóta várják ezt a premiert, neves francia márka felélesztése hazai pályán, most vagy soha!

Jómagam a brüsszeli Autoworldben csodálhattam meg a nagy múltú sportmárka szerteágazó történetét. Ez a kiállítás felülmúlta márkával kapcsolatos várakozásaimat, nem gondoltam volna hogy ekkora versenymúltja van az amúgy 3-4 modellből álló márkatörténetnek. Csak remélni merem, hogy azért vitték el Brüsszelből a kiállítást szeptemberben, hogy Párizsban valami komolyabb bejelentéshez asszisztáljanak vele...

 +1: mg egy aduász, de erről majd a később

Forrás: a nem saját fotók a netcarshow.com-ról és az örökzöld Wikipediáról kerültek ide, illetve az UX tanulmány képei a dedikált Lexus oldalról, a Q5 kémfotók meg keringenek a neten (végül asszem a motor-talk-ról töltöttem le).

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr3911686917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása