Angela Ahrendts, az Apple retail vezére egy CBS-nek adott interjúban fejtette ki, mennyire szeretné, ha a fiatalok az Apple Store-okban találkoznának, dumálnának, lógnának, szóval

hogy az Apple Store-okra ne elsősorban boltokként gondoljanak.

Angela elmondta, hogy egy csomó tech-cég üzlethálózat-fejlesztésen gondolkozik, de igazán a Starbucks fogta meg a lényeget. “Találkozzunk a Starbucksban” - ezt a gyakran elhangzó mondatot szeretné az Apple retail-istennője hallani az Apple Store-okkal kapcsolatban is. “Találkozzunk az Apple-nél”, vagy “Láttad, mi volt az Apple-nél ma?”.

sf_copy.JPG

A Genius Barok, ahol a vevők találkozhattak az Apple specialistáival, megmutatva nekik a hibás készülékeket, Genius Grove-vá alakult San Franciscóban, sok növénnyel, és nagy, nyitott terekkel. Közben hallhattuk, hogy egyre több ingyenes oktatást is szerveznek Today at Apple néven, sőt, performanszokkal is találkozhatunk majd az Apple Store-okban, aminek köszönhetően mindkét kérdés elhangzik majd:

“Találkozzunk az Apple-nél”, vagy “Láttad, mi volt az Apple-nél ma?”

Egyébként amikor könyvet írtam, valahogy én is a Király utcai Starbucksban kötöttem ki a legtöbbször, noha általában igyekszem nem a konvenciók alapján dönteni. Végiggondoltam, miért: nagyon kellemes, halvány fények (de nem túl halványak), kényelmes fotelek, egy rakás másik ember, akik szintén órákig ott ülnek és olvasnak (főleg vizsgaidőszakban), és sehol egy állandóan minket kérdezgető pincér.

Az Apple láthatóan inkább a pályaudvar-effektusra játszik, nyílt tereket alakítana ki a Store-okon belül, amire a fiatalok is inkább közterületként gondolhatnak, semmint üzletként. Ez más, mint amit a Starbucks valósít meg, de tény, hogy egyik helyen sem nagyon érdemes kávét kérni, mert az vagy nem jó, vagy nincs.