5 Nap a Városban

Toszkán Útinapló

2017. március 27. - schrekuci

Ezen a héten visszatértünk Európába és egy kis szeletét megnéztük Olaszországnak. Firenze, Pisa és a lenyűgöző Chinqueterre.

Először egy gyors áttekintés, amit a környékről érdemes tudni. Firenze és Pisa a Toszkán régió része, míg a Chinqueterre Ligúria régió szépségét emeli. „Olaszországban mindig süt a nap és meleg van!”, gondolnánk mi, azonban télen bőven fagypont alatti hőmérsékletek a jellemzőek, havazással. Népességüket tekintve, nem beszélhetünk hatalmas metropoliszokról, hiszen Firenze esetében kb. 300.000, míg Pisa esetében kb. 100.000 lakosról van szó. A Chinqueterre jelentése pedig „5 föld”, mivel a területén 5, a sziklás partjának köszönhetően nehezen megközelíthető, település található: Riomaggiore, Manarola, Vernazza, Corniglia és Monterosso al Mare.

1. Nap

A reneszánsz bölcsője. Firenzét szokták ezzel a névvel is illetni és ez nem véletlen. Kulturálisan nagyon sokat ad a város. Mi két napot töltöttünk Firenzében, ami egy ennyire élő város megismerésére csak felszínesen elég.

Airbnb-n szálltunk meg ami a vonatállomástól egy jó fél óra volt gyalog, ami a hatalmas bőröndjeinkkel a tűző napon nem volt egy hatalmas élmény. Utólag persze minden megszépül és igazából megérte, hiszen egy igazi olasz lakásban lakhattunk. ( Azoknak akik szállást keresnek: Plus Hostel, én a hálózat berlini és prágai egységében már megszálltam, csak pozitívan tudok nyilatkozni, sajnos beteltek, mikor mi szerettünk volna foglalni. A belvárostól kb. 5-10 perc sétára van, a pályaudvartól pedig max.15.) Miután lepakoltuk a cuccainkat, besétáltunk a városba. Igazából ekkor még nem igen tudtuk, hogy mit is keressünk, mivel még nem néztük meg a „Top 10 látnivaló Firenzében” postokat, csak mentünk a nagyvilágba. Szeretjük így feltérképezni a várost, mivel így azt vesszük észre ami tetszik és nem azt amit észre kell venni, mert hivatalosan látnivaló. Természetesen a Dóm téren található Santa Maria del Fiore mind a kettő egyben. Szép is és „kötelező” is. Itthon is szeretünk a Bazilikánál kávézni és beszélgetni, így egy jó pár órán át estébe nyúlóan a téren tartózkodtunk és minden szegletét megnéztük Európa 4. legnagyobb katedrálisának. A környéken található szépségeket, mint a Palazzo Vecchio, Ponte Vecchio, Uffizi képtár, Santa Croce és a Basilica di San Lorenzot is megnéztük magunknak a kis városi sétánk alatt. Minden amit lehet, azt érdemes megnézni belülről is, de a mi sztorinkhoz hozzátartozik az, hogy már 2 hete Olaszországban voltunk és minden pénzünket elköltöttük vonatjegyekre, így sok minden kimaradt belülről. Persze ez okot ad arra, hogy később visszatérjünk és bepótóljuk azt ami kimaradt. Firenzére már csak boltban vásárolt kenyérre és felvágottra futotta, amit mi persze egyáltalán nem negatívumként fogtuk fel, hanem úgy, hogy láthatjuk Firenzét és egy igazi kis kalandos úton vehetünk részt.

Azóta, hogy mi nyáron ott voltunk, kijött a meglehetősen gyenge Inferno című film. Hogyan is kerül ez ide? Ha másra nem, arra jó volt a film, hogy bemutassa a Boboli kertet és a Palazzo Pittit. Nyugtáztuk, hogy mennyire jó, hogy élőben is láthattuk. Ez elvehetett volna egy napot is, minket viszont szorított az idő és még el szerettünk volna menni Piazzale Michelangelo kilátóhoz, ami teljesen a másik irány. Ezért sajnos nagyon gyorsan néztünk körül…pedig rengeteg kiállítást rejteget magában a korábbi uralkodói rezidencia.

A Piazzaele Michelangelónál nem csak a páratlan kilátás tárult elénk, hanem a Dávid szobor bronz mása és a Medici sírok napszakokat ábrázoló másolata is.

Indult a vonatunk Pisaba, ezért vissza kellett sétálni a szállásra, majd ki a pályaudvarra, ami szerencsére a belvárosban található. Azért, Murphy törvényei alapján a nagy bőröndjeinkkel sétálva zúdult ránk az ég. Mikor elindult a vonatunk Pisaba, természetesen elállt az eső és újra szikrázó napsütés várt ránk.

Itt meg kell osztanom egy személyes történetet, mely tanulsággal szolgálhat, hogy miért ne bízzunk a GPS-ben. Pisai szállásunk egy Pisa tőszomszédságában található faluban, Ghezzanoban volt, ami a pályaudvartól egy jó órás séta volt… Lelkesen követtük a GPS-t, ami a szállásunk mögötti pusztára vezetett. Megkerülni egy újabb 30 perc lett volna, ezért úgy döntöttünk, hogy bőröndökkel árkon bokron át, de a rövidebb utat választjuk. Mikor szembe jött velünk egy kis patak akkor már nem tudtuk eldönteni, hogy sírjunk vagy nevessünk. Egyikünk átugrott a partra és adogattuk egymásnak a csomagokat. Tehát tanulság, hogy ne vegyük 100%-os megbízhatóságúnak a GPS által adott instrukciókat.

1. nap

Hajnalban keltünk és újabb vonatozásra adtuk a fejünket, mivel minden vágyunk volt eljutni a Chinqueterrére. Újabb 45 perces séta a vonatállomásig. Vonatozás La Speiza városába, majd újabb vonatozás Riomaggiore-ba.

A terv az volt, hogy a parti útvonalon haladunk Riomaggiore-ból Monterosso-ig, azonban az le volt zárva. Első dolgunk volt tehát eltévedni az első faluban. Tudtuk, hogy többféle út vezet, van ami magasabban, van ami kicsit „extrémebb” környezetben, de tekintve, hogy a parti útvonalat terveztük, részletesen nem néztük meg a többit. Sikerült teljesen véletlenül a hegymászós útvonalra keverednünk, ami az egész nyaralás egyik legjobb élménye volt. Olyan kilátás tárult elénk, ami minden fáradtságot megért. Szandálban még nagyobb kihívás volt a szőlőtőkék között sétálni. Még csak Vernazzánál jártunk, de az óra már ketyegett és terveztünk fürödni Monterossoban, ezért utolsó euróinkból vonatjegyet vettünk Monterossoig. Nagyon fáradtan érkeztünk, a fürdés igazán frissítő volt. Azt persze senki ne képzelje, hogy Monterossoba a tengerparti rész miatt kell menni, mivel nem ez a lényege, de az 5 falu közül ez helyezkedik el a legkevésbé sziklás parton, így ez a legalkalmasabb fürdőzésre.

Hazafelé még várt ránk a „szokásos” hosszadalmas séta a szállásunkra, így nagyon hamar kidőltünk.

4-5. nap

Elérkezett az idő, hogy ténylegesen megnézzük Pisát, amit azért vontam össze, mert utolsó nap igazából egész idő alatt a ferde torony melletti füves területen feküdtünk, mivel már se pénzünk, se energiánk nem maradt.

Mit érdemes megnézni Pisában?

Erre mindenki rávágja, hogy a ferde tornyot. Azért azt ne felejtsük el, hogy a mellette lévő Dóm és Baptisterium - ami Olaszország legnagyobb keresztelő kápolnája - , is igazán figyelemre méltó. Van még pár templom: Santa Maria della Spina, San Michele in Borgo és a San Paolo a Ripa d’Arno.

Mindegyik épület gyönyörű volt, azonban Pisa-ban csalódtunk kicsit, mivel nem adott olyan hangulatot, amit egy olasz várostól megszoktunk. A toronynál eszméletlen sok turista, a sok pózolás, kép készítés, viszont ezen kívül elég kihalt városka. Persze nagyon élveztük és méltó megkoronázása volt a két hetes Olasz utunknak, amiből a blogon csak a Toszkán vonulatról esett szó.

Ez most inkább egy személyes hangvételű post lett, ezért ez most inkább azok számára lehet érdekes, akik ismernek, de ígérjük jövőhéten újra a tippek bemutatása lesz a fő vonal.

Jövőhéten New York-ot mutatjuk be Nektek!

Ne felejtsétek, hogy a Facebook-on, már hétfőtől követhetitek, hogy merre járunk! https://www.facebook.com/5napavarosban/

2017.03.27. 23:46:26

"A toronynál eszméletlen sok turista, a sok pózolás, kép készítés, viszont ezen kívül elég kihalt városka."
"...mert utolsó nap igazából egész idő alatt a ferde torony melletti füves területen feküdtünk, mivel már se pénzünk, se energiánk nem maradt."

A toronynál természetes, hogy sok a turista, hiszen a világ egyik leglátogatottabb helye.
Talán kicsit odébb kellett volna sétálni a városban. Sok véleményt hallottam Pisáról, de kihaltnak még senki nem titulálta. Persze egy nap alatt, a torony melletti füvön komoly benyomásra lehet szert tenni.