5 jóslat a podcastek jövőjéről

5 jóslat a podcastek jövőjéről

Az ilyen kristálygömbös révedezések soha nem szoktak irányadóak lenni, de ha Chris Peterson az iHeartRadio podcastért felelős alelnöke suttogja fátyolos hangon, akkor arra érdemes adni. Pláne, ha az a zsinórmértéknek is beillő Jacobs Media oldalán történik. Lista a kép után!

A podcastipar szinte felrobbant az elmúlt években. Minden új tanulmány szerint mutatja, hogy egyre több ember fogyaszt podcasteket, és a tudatosság hihetetlen ütemben növekszik.
De mit jelent mindez, és mit várhatunk 2017 hátralevő részében, és a 2018-as évben?

1.Rendes analitika...végre!

Ha podcaster vagy, akkor biztos tudod, hogy valójában nem tudod, hogy kik, mikor és miért hallgatnak. Eddig. 
Januárban az iHeartMedia és az Art19 bejelentették az úttörő API bevezetését. Ez abban segít, hogy az iHeart platformon jobb elemzéseket oszthassanak meg az alkotókkal. Ez a bejelentés volt a legfontosabb mérföldkő a podcast világ számára, mivel ez az első alkalom, hogy egy platform részletesebb analitikát biztosít a tartalomkészítők számára. Remélhetőleg még több adat jön majd a jövőben, ami az értékesíthetőség szempontjából lesz a legjobb. Miért?

2. Jobb adatok = több márka = több pénz

A jobb adatok megnyitják az árkádokat olyan új hirdetők irányába is, akik főleg a korlátozott analitika miatt távolodtak el a podcastektől. Amellett, hogy azt tudjuk, hogy ki hallja a podcasteket és mennyi epizódot fogyaszt, az új Art19 API földrajzilag és demográfiai módon is célozhat hirdetéseket. Az iHeartRadio-ban már látni lehet, hogy a podcastek márkák iránti érdeklődése egyre nagyobb érdeklődést mutat, és arra számítanak, hogy ez tovább fog folytatódni, mivel az egész iparág intelligensebbé válik.

3. A podcast mainstream-be lép

Szakértők szerint egyre nagyobb a "zavar" a vizuális térben. Az audió egy forró médium, és a nagyobb cégek egyre szívesebben fektetnek olyan stratégiába, amellyel új, és elkötelezettebb fogyasztókat tudnak bevonzani. És mivel csak az iHeart negyed milliárd hallgatót ér el, ez már igencsak mainstream-nek nevezhető. A számok pedig csak növekednek.

4. Tartalom bárhol, bármikor

Az intelligens hangszórók és a virtuális asszisztensek egyre általánosabbá válnak. Nem kell sok, hogy minden háztartásban legyen egy. A podcast ipar robbanása, ha lehet még nagyobb, vagy gyorsabb lesz, mivel ezek a termékek egyre szélesebb körben elterjednek, és így lehetőséget nyújtanak az iparág számára az új, kifejezetten az intelligens hangszórókhoz szabott tartalmak kifejlesztésére. Az év elején például az iHeartRadio partnerségre lépett a Spoken Layer-rel, amely webes cikkeket alakít át hangfelvételekké, és így lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy azonnal "fogyasszák" a legfrissebb kiadványokat. Mindezt úgy, hogy megkérik az okos hangszórójukat. Itt lesz nagy lehetősége a podcasteknek!

5. Új tartalom, új hallgatóknak

Peterson felhívja a figyelmet a cikkben, hogy nagy esély mutatkozik a podcastek számára, hogy a képernyőidőt feltörjék. Mennyivel szívesebben indít el egy nem képernyő elé szegező tartalmat egy anyuka, ugye? 
A másik oldalon pedig ott állnak az idősebbek, akiknek még felfedezhetőségi problémáik vannak a podcastekkel kapcsolatban - itthon még inkább - de már látszik a számokból, hogy a nagyon beszélgetős alapú műsorokat szeretik. 

Így a lényeg az innováció! Fejleszteni kell a tartalmat, amire a podcast közegben nem hat a szabályozás.Maximum csak a szerzői jogok. Merjünk kísérletezni, mert olyan kontent születhet belőle, amire a rádiónknak is nagy szüksége lehet.

A szakember továbbá felhívja a figyelmet:

Ahogy egyre több rádiós személyiség csatlakozik a podcast mozgalomhoz egyre több embert tudnak berántani ebbe a térbe.

Ez pedig nem jelenti a rádió halálát!Sőt! Erősíti azt, amit ha átgondolt közösségi stratégiával rendelkezel csak az előnyödre fordíthatsz.
Hogyan?
Szívesen beszélgetünk erről veled, csak keress meg minket!