UNESCO-világörökségi épületben, Budapesten nyílik a kontinens egyik legnagyobb H&M-je

img 01
2016.04.29. 16:40
Hatalmas üzletet nyit a Váci1-ben a svéd divatcég, melyben Magyarországon egyedülálló módon a teljes kínálatuk megtalálható majd. Ralf Wein, a H&M regionális country managere szerint új budapesti üzletük a kontinens legszebbje lesz. Interjúnkból kiderül, hogy milyen nehézségekkel jár egy műemléképületben üzletet nyitni, és hogy milyen saját előírásoknak kellett megfelelniük a munkálatok során.

Hogyan választják ki egy üzlet helyszínét? 

Általában véve rengeteg tényező befolyásolja azt, hogy hol nyitunk új üzletet. Ezek közül a legfontosabb a vásárlóközpontúság, vagyis az, hogy olyan helyen legyünk, ami a legjobb elérést kínálja vásárlóink számára. Tehát üzleteinknek vásárlási szempontból egy város vagy egy bevásárlóközpont legjobb pontján kell elhelyezkedniük.

Jelen esetben a H&M Váci1 nemcsak egy újabb üzletünk, hanem a magyarországi zászlóshajónk is egyben. Minden országban, ahol jelen vagyunk, általában van egy ilyen üzletünk, aminek helyszíne vonzó, szimbolikus és stratégiai szempontból is van extra vonatkozása. Hogy mindez megvalósulhasson, egy különleges épületet választunk, aminek meglepő, sajátos karaktere van, és egy egyedi belsőt alakítunk ki, ami tökéletesen illik a környezetéhez. A Váci1-ben mindezt megtaláltuk.

Az épület műemlék volta nem okozott problémát?

A legnagyobb kihívásokat mindig is a zászlóshajó üzleteink kialakítása jelentette, mivel sokszor utcafrontra és műemléképületbe kerülnek, ahol rengeteg szabályozás mellett kell a munkálatokat levezényelnünk. Ugyanakkor ezek a különleges épületek lehetőséget adnak nekünk arra, hogy egy másik oldalunkat is megmutassuk. A Váci1 esetében is egy olyan épületről beszélünk, ahol a műemlékvédelem alatt álló részekhez nem nyúlhattunk, miközben nekünk is megvoltak a saját szabályaink és egy erős víziónk arról, hogyan szeretnénk kialakítani az üzletet úgy, hogy az a legnagyobb vásárlói élményt nyújtsa. Profi kivitelező részlegünk nagyon keményen dolgozott azon, hogy a tulajdonosokkal együtt megtalálja a legjobb megoldásokat a H&M-stílus és a műemléképület tulajdonságainak összeegyeztetésére úgy, hogy az értékes műemléki részleteket kiemeljük és megmutassuk a vásárlóinknak. Ez a kivitelezéskor több időt igényelt, de biztos vagyok benne, hogy megérte a fáradozást, és szerintem ez az üzletünk lesz a legszebb H&M Európában.

Miért pont erre az épületre eset a választásuk?

A város legjobb helyszíne nekünk annyira fontos szempont, hogy hajlamosak vagyunk inkább elhalasztani egy üzletünk nyitását addig, amíg a kiszemelt épület elérhetővé válik. Ez történt Budapest esetében is. Már egy ideje tudtuk, hogy a Vörösmarty téri boltunk nem elég nagy ahhoz, hogy minden részlegünket bemutassa. Végül a tökéletes helyszínt a Váci1-ben találtuk meg. Egy kivételes épületről van szó, amit a budapesti emberek jól ismernek, ugyanis a Budapesti Értéktőzsdének adott otthont, ráadásul az UNESCO világörökség része. Gyönyörű kívülről és belülről, és idáig egy vállalathoz sem volt köthető. Ráadásul Budapest központjában helyezkedik el, ami mindig tele van emberekkel, magyarokkal és külföldiekkel egyaránt. Szerintem a Váci1 egy csodálatos üzletünk lesz, ami tényleg egyedülállóan keveri egy budapesti épület építészeti szépségeit a H&M stílusával.

Hogyan érvényesül a fenntarthatóság a H&M filozófiájában és egy bolt esetében?

A fentarthatóságért folytatott munkánk évek óta nagyon fontos részét képezi az üzletpolitikánknak. Szerves része nemcsak a H&M működésének, de a mindennapi munkánkat is átitatja, és a H&M üzleti koncepciójába is beleírtuk: “Divat és minőség a legjobb áron, fenntartható módon”. Pontosan tudjuk, hogy a fenntarthatóság elengedhetetlen feltétele a jövőbeli üzleti tevékenységünknek és növekedésünknek, valamint azt, hogy nagyban hozzájárul ahhoz, hogy működésünk milyen hatással van az emberekre és a környezetünkre. Ennek tudatában kell lennünk a H&M hosszútávú sikeréhez. A divat terén vállalt fenntarthatósági törekvéseink mellett egy új üzlet nyitásakor is a fenntartható megoldásokat választjuk. A környezetvédelmi jogszabályok betartása nem mindig elegendő. A természetes erőforrások kímélése érdekében az energia- és erőforrás-takarékosságra koncentrálunk és partnereinktől is elvárjuk, hogy ebben együttműködjenek velünk. Üzleteink kialakításakor és üzemeltetése folyamán is olyan új technológiákat használunk, amelyekkel csökkenthetjük a környezetünk terhelését.

MG 9558

Pár példa erre: energiafogyasztás mérő berendezéseket létesítettünk azért, hogy optimalizáljuk és csökkentsük az összes üzletünk energia fogyasztását. Kizárólag energiatakarékos fényforrásokat használunk, valamint nagyon komoly előírásaink vannak a hűtés-fűtés-ventiláció terén, csakis a legújabb generációs VRF-rendszereket építjük be. Az épületekben újrahasznosítjuk a szürkevizet, amivel a vécéöblítést oldjuk meg.Van egy tiltólistánk a környezetet terhelő anyagokról is, így például kerüljük a PVC használatát.

Lesznek újdonságok az új üzletben?

Ez lesz az első, minden részlegünket felvonultató H&M üzlet Magyarországon. Ruhakínálatunk (Modern Classic, Everyday, Basic, L.O.G.G., Divided, Sport, H&M+, H&M Mama, stb) mellett Home részlegünk és a viszonylag újdonságnak számító, de remekül teljesítő Beauty részlegünk és a Magyarországon most először megnyíló kibővített cipőrészlegünk is mind megtalálható lesz. Ahogy már említettem a Váci1 épülete az UNESCO világürökség része. Ezt szeretnénk kiemelni és megmutatni a vásárlóinknak. Büszkék vagyunk a belső kialakításra is, a nagy átriumokra, a speciális fényeső megoldásainkra, a tükörborítású oszlopokra, a fény- és bútordizájnunkra.

Nyilván készülnek akciókkal a nyitásra.

Igen, az üzletnyitás napján, május 26-án, egész nap 20 százalékos akcióval kedveskedünk vásárlóinknak. Valamint, további akciókkal is készülünk: ajándékkártyát adunk az első 3, valamint az első 100 vásárlónknak, de Sziget-belépőket is fogunk sorsolni.

Hogyan értékeli a H&M jelenlegi üzleti helyzetét a magyar piacon? Elégedett?

A H&M 2005-ben érkezett Magyarországra. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy azóta 22 városban 39 üzlettel vagyunk jelen. Elégedettek vagyunk az eredményekkel, évről évre nagyon jók az eladásaink: az idei első negyedévben például 26 százalékos forgalomnövekedést értünk el az előző év ugyanezen időszakához képest. A jövőre nézve pedig továbbra is látunk potenciált a magyar piacon.

MG 9573

Terveznek még üzletnyitásokat Magyarországon?

Most az új, Váci1 üzletünk nyitására koncentrálunk, ami a H&M magyarországi történetének legjelentősebb üzletnyitása. Továbbra is rengeteg lehetőséget látunk a magyar piacban, biztos vagyok benne, hogy folytatjuk majd a terjeszkedésünket.

Területileg melyik üzletükre a legbüszkébbek?

Nagyon elégedettek vagyunk a regionális portfóliónkkal, amiben a magyar, a lengyel, a szlovák, a román és a cseh üzletek tartoznak bele. Ez az új üzlet azonban kiemelkedik mind közül: a gyönyörű épülettel, a belső kialakítással és a minden koncepciónkat felvonultató kínálatával kiemelkedő vásárlói élményt kívánunk nyújtani.

A cikket a Brand & Content készítette a H&M megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.