Degeszre kereste magát a plakátkampányon Rogán szomszédja

2016.11.05. 08:58 Módosítva: 2016.11.05. 09:21

Reklámközvetítői-, illetve közzétételi díj címen 900 millió forintot, de akár ennél is többet, 1,9 milliárd forintot kerestek Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának cégei, tudta meg a Magyar Nemzet. Rogán Pasa parki szomszédja különböző cégeken keresztül a kvóta-népszavazási és a "Üzenjük Brüsszelnek" kampányt bonyolította le, amiért jár az elhelyezett plakátok hirdetési értékének 15 százaléka.

Csetényi Csaba
Csetényi Csaba

A Miniszterelnöki Kabinetiroda a Magyar Nemzet közérdekűadat-igénylésére elismerte, hogy bruttó 7,5 milliárd forintot költöttek a végül érvénytelen népszavazást megelőző kampányra.

Ebből kiderül, hogy a nettó összeggel számolva Csetényi a cégein keresztül 900 millió-1,1 milliárd forint bevételhez juthatott a kormánynak köszönhetően. Az összes valószínűleg azért lehet magasabb, mert a népszavazást megelőző reklámkampány költségei jóval nagyobbak, valószínűsíthetően 12-13 milliárd forintba kerültek.

A Csetényihez köthető cégek tavaly december és idén augusztus, tehát még a kvóta-népszavazás előtt, közel bruttó 6,5 milliárd forintot kaptak olyan feladatokra, mint a kabinetiroda kormányzati intézkedésekről szóló, lakossági tájékoztató hirdetéseivel kapcsolatos feladatok ellátása. És itt még nincs vége, Rogán szomszédja augusztus elsején bruttó 2,4 milliárdos, augusztus 19-én újabb 2,5 milliárdos szerződést az államtól. Utóbbit a kényszerbetelepítés ellen kezdeményezett népszavazásra vonatkozó kampány feladataira kapták, előbbit pedig kormányzati intézkedések tájékoztató- és információs kampányaihoz kapcsolódó feladatok ellátására. Szeptember 27-én ismét aranyeső hullott Csetényi szép kis cégeire, mert  a lakossági kampánnyal kapcsolatos feladatok ellátására újabb bruttó egymilliárd forintot kaptak a cégei. Ezek az állami ügyletek a Magyar Nemzet számításai szerint 12,5 milliárd forintba fájtak az adófizetőknek, ebből Csetényi a cégein keresztül megközelítőleg 1,9 milliárdot vehetett ki, ha a 15 százalékos reklámközvetítői díjjal számolunk.