A köztévé egyik legnagyobb beszállítója lett a TV2 gazdasági igazgatója

2016.01.28. 10:02
Elkezdődött a TV2 bekáderezése: a gazdasági és stratégiai igazgató posztjára azt a Halkó Gabriellát nevezték ki, aki egyrészt Szerb utca 9. alatti ingatlanán keresztül igen jó kapcsolatban van az ott rendszeresen feltűnő Habony Árpáddal, másrészt az Apropó Kft.-n keresztül a köztévé egyik legnagyobb műsorbeszállítójának számít.

Halkó Gabriella neve akkor vált ismertté, amikor gyermekénk apja, Jáksó László ötletgazdasága és Habony Árpád jótékony irányítása alatt 841 millió forint közpénzből legyártotta a Marslakók című tévésorozatot, ami a köztévé egyik leglátványosabb bukása lett, a nézettsége az akkori Nemzeti Főadónak számító m1 átlagát sem mindig érte el. A rendkívül drága műsor ( 77 részre vetítve 10 922 077 forintos epizódonkénti költséggel számolhatunk, plusz a cégnek fizetett lelépési pénzzel, 85 millió forinttal) bukása sem volt elég ahhoz, hogy Halkó Gabriella kikerüljön a pikszisből az MTVA-nál.

Apropó Kft. nevű cége 2013 óta gyártja a Ridikül című műsort epizódonként 3,4 millió forintért. Ez sem olcsó mulatság ám, iparági forrásaink szerint ez a piaci ár mintegy háromszorosa, hiszen egy állandó díszletben felvett műsorról van szó, amihez a műtermet is az MTVA biztosítja. Mivel eddig úgy 440 epizód készülhetett el, a női beszélgetős műsor összesen 1,6 milliárd forint környéki összegbe kerülhetett az adófizetőknek, de ezt legalább a délutáni műsorsávban úgy-ahogy nézik is.

Az Apropó emellett a Noé barátai – Minden, ami állat című magazinműsort gyártja az MTVA-nak, ebből 38 epizódot 70 millióért vállalt, Halkó Gabriella és  a Marslakók gyártásvezetője, Blázy András egy másik cégen át a Summa és a G7 gazdasági magazinokat szállítja a közmédiának, dettó 70 millióért. Ehhez jött hozzá A Dal, a köztévé eurovíziós nemzeti válogatóműsora, amit eddig a Show & Game gyártott, de idén már az Apropó Kft., úgy, hogy élő showműsorokat soha előtte nem készítettek. Az MTVA szerint ebben semmi kivetnivaló nincsen, hiszen

A Dal 2016 című műsor gyártását mind szakmailag, mind pénzügyileg a legmegfelelőbb partner végzi. Minden egyes produkcióra külön szerződik a társaság. A korábbi gyártónak sem adtunk korlátlan, határozatlan idejű megbízást. Mindezek alapján A Dal 2016 elnevezésű produkciót az Apropó Kft. készíti. 

Hogy Halkó Gabriella milyen gazdasági tapasztalatokkal rendelkezik, és miért pont őt tartják a legmegfelelőbbnek a TV2 igen fontos pozíciójának betöltésére, nem tudni. Az viszont érdekes, hogy Dirk Gerkens korábban többször kijelentette, hogy a TV2 független lesz, a Fidesz és a kormány befolyásától mentsen dolgoznak majd, ő maga pedig szabad kezet kapott a cég vezetőinek kinevezését illetően. Gerkens tévés szakember, aki pontosan meg tudja ítélni, milyen tévés lehet az az ember, aki a Marslakókat készítette, viszont ha azt az oldalát nézzük a dolognak, hogy 2011 óta csak a köztévével  2,58 milliárd forint értékben kötött gyártási szerződéseket (és ebben A Dalért járó, besclések szerint 200-210 millió még benne sincs), akkor elég ügyesnek tűnik.

Hogy aztán a miniszterelnök nagy barátja, a kaszinótulajdonos-filmbiztos Andy Vajna tévéje hogy lesz úgy független, hogy egy meglehetősen vad pletyka szerint a kreatív igazgató posztjára állítólag Habony Árpád testvérét nevezik ki, a gazdasági osztály élére meg ugye a főbérlője került, az már csak költői kérdés lehet.

Cikkünkre reagálva a TV2 az alábbi tájékoztatást adta:

A TV2 Csoport ezúton cáfolja, hogy Habony Mária lenne a TV2 csatorna kreatív vezetője. A feltételezéssel ellentétben a valóság az, hogy Habony Mária nem lett a TV2 kreatív vezetője, továbbá semmilyen egyéb pozíciót nem tölt be a TV2-nél.