Letagadta saját borászatát az RTL Híradónak L. Simon László

2015.07.27. 20:19
A Miniszterelnökség államtitkára azt állította, nincs köze a nevét viselő L. Simon Borászathoz, a cég kizárólag a feleségéé. L. Simon Lászlót a borászat által forgalmazott, és rákellenes szerként reklámozott barackmag miatt kérdezte az RTL Klub. A letagadott cég hivatalos adatai szerint az államtitkár a többségi tulajdonos.

Az Agárdon működő L. Simon Borászat nem csupán madárnévre keresztelt palackozott borokat, hanem csomagonként 1000 forintos áron sárgabarackmagot is forgalmazott. A borászat erről a termékéről azt állította, hogy rákellenes, méregtelenítő hatású, tisztítja a májat és javítja a látást.

A HVG hetilap múlt heti száma kiderítette, hogy a sárgabarackmagot tilos ezekkel az állításokkal reklámozni, mivel a hatás nem bizonyítható, a mag túlzott fogyasztása viszont akár rosszullétet is okozhat.

Az RTL Klub Híradója hétfőn egy rendezvény után a rákellenes szerként árusított magról igyekezett megkérdezni  L. Simon Lászlót, aki először elmenekült a kamera elől, majd mégis ráállt az interjúra.

Az államtitkár lényegében annyit mondott, hogy nincs is barackmagügy, mert egyetlen barackmagot sem tudtak eladni, elromlott ugyanis a barackmagtörő gép. Ráadásul szerinte a cég nem is az övé, hanem a feleségéé.

Ehhez képest a borászat honlapon még az ő fényképe fogadja a látogatókat, és az alábbi bemutatkozó szöveg, amely az alábbi módon, "D" nélkül indul:

ÜVÖZÖLJÜK 

AZ L. SIMON BORÁSZAT OLDALÁN!

Üdvözöljük oldalunkon, ahol az író és politikus

L. Simon Lászlót most családi cégének borain keresztül ismerheti meg közelebbről.

A letagadott Simon és Simon Kft. a Céginfó és L. Simon László államtitkári vagyonbevallása szerint 57,7 százalékban az ő tulajdona, és a nyereségből is ilyen arányban részesül.

Bár ebből hivatalosan sok pénzt nem láthat.

A cég, amely egy 13 szobás agárdi panziót is üzemeltet, a cégadatok szerint súlyos veszteséget termel. A kft. tavaly 33,8 milliós árbevételt produkált, ami nagyon komoly visszaesés a 2013-as csúcsévhez képest, amikor közel 66 millió forint értékben forgalmazott. Az eredmény azonban az elmúlt években rendszeresen 20-30 milliós mínuszban volt.