Balmain kollekció: félelem és reszketés a H&M-ben

Ahogy minden évben, idén is részt vettünk a H&M dizájnerkollekciójának boltokba kerülésén – azaz elvegyültünk a tolongó tömegben. Alexander Wang, a Margiela,Isabel Marant, a Versace és a Marni után 2015. november 5-én a Balmain tervezője, Olivier Rousteign kerül sorra, aki méregdrága, kicsit giccses és elég elegáns kollekciót tervezett a fast fashion óriásnak.

Az idei tolongás azonban más mint az eddigiek: számunkra annyiban, hogy emberkísérletet csináltunk a dologból és már reggel 6-kor kiálltunk a Vörösmarty téri bolt elé, a vásárlók számára pedig annyiban, hogy már online is intézhetik a sorbanállást – elvileg. Plusz az is új, hogy az árakról csak annyit tudunk, amennyit a Fashionista kiszivárogtatott, sehol egy forintos részletezés és az is, hogy kedden egy VIP shopping keretében elkezdhették a készletet fosztogatni a kiváltságosok. Szenvedés, tolongás, kifagyott böngészők és egyéb tapasztalatok a hajtás után!

A profik éjjel érkeznek

Minden évben őrület övezi a H&M tervezői kollaborációjának boltokba kerülését, és ugyan már rengetegszer végignéztem a cirkuszt, úgy döntöttem, hogy idén én részt is veszek benne, kipróbálom, mit él át az, aki nagyon-nagyon szeretne egy tervezői H&M ruhát, de se nem blogger, se nem celeb. A korábbi tapasztalatok alapján arra jutottam, 6-kor elég kiállni a Vörösmarty térre, még bőven be fogok férni az első csoportba, akit beengednek. Hatalmasat tévedtem: idén jóval többen voltak kíváncsiak a kollekcióra, mint korábban és már 6:20-kor olyan sor kígyózott, mint máskor 9:00-kor.

Az első a sorban 4-5 pasi volt, akik azt mondták, éjjel kettő óta strázsálnak az ajtóban: később kiderült, hogy valószínűleg nem azért voltak ilyen kitartóak, mert Balmainben akartak járni, hanem az eBay-re készültek a holmikkal. Legalábbis erre enged következtetni, hogy mindenből annyit vásároltak, amennyit csak lehetett (fejenként egy ruhából maximum egy vihető) és nem igazán válogattak se a méretek, se a különböző ruhák közt, fogták, amit értek és már mentek is a kasszához. De erről később.

Itt ma jópáran felfáznak!

Egyelőre még ot tartunk, hogy reggel 7-re a három zokni, aláöltözet, télikabát, sapka és kesztyű ellenére azt hittem, megfagyok, pedig még csak 40 perce álltam a téren. Így voltak ezzel a mellettem állók is: csodás alkalmi barátságok alakulnak ki ilyen sorokban, végül hiába vittem könyvet, ki se nyitottam, nem maradtak el a szokásos "mi tök hülyék vagyunk, hogy itt álldigálunk" és az "úristen, itt ma mindenki fel fog fázni!" típusú poénok se. Aztán együtt lehetett gyűlölni azokat, akik bepofátlankodtak a sor elejére, és latolgatni az esélyeinket - ami (ez is csak későb derült ki) egyáltalán nem volt.

És bár eleinte csigalassúsággal telt az idő, 8:45-kor azon kaptuk magunkat, hogy mindjárt nyit a bolt. Ha azt tervezi, hogy jövőre ön is bevállalja a két és fél órás ácsorgást egy novemberi hajnalon, három jótanácsom van: érkezzen 6 előtt, öltözzön sokkal melegebben, mint gondolná és vigyen magával kisszéket. Kávét viszont fölösleges vinni, mert azt osztogatnak és a pisilés nem megoldott: azt hittem 9-re megőrülök, annyira kellett. A kisszék nagyon jól jött nekem, mert bár egy percet se ültem rajta (túl hideg volt), de le tudtam rá tenni a táskámat, és a nyitási tömegjelenetek alatt is védte a hátam. Erre szükség volt. 

Félelem és reszketés

Merthogy ugyan 8:50-kor körbement egy kedves biztonsági ember, hogy mindenki vigyázzon a másikra, mert a testi épség fontosabb, mint a ruhák, ez senkit nem érdekelt: itt ugyanis a több órás sorállás után a ruhák már mindennél fontosabbak voltak. Látszott az arcokon, hogy akkor is megszerzik a kiszemelt csiricsáré minit, ha azért ölni kell. Akkor is, ha százezer forint és akkor is, ha rossz lesz a méret. Három órányi fázás után már tökmindegy, az ember tudata beszűkül, és nincs más a célon, ez esetben a vágyott ruhán kívül.

Ennek megfelelően zombiapokalipszist idézően indult meg a tömeg 9-kor, még az eladóknak se volt idejük meglepődni. Mivel a hevenyészett kordon nem tartotta meg a tömeget, az ajtót erővel kellett behúzni, miután kábé 50 vérmesen elszánt vásárló betolakodott az üzletbe. Én bekeveredtem a tömeg közepébe, hátulról nyomtak, elölről azt kiabálták, hogy hátráljunk. Borzalmas volt. Kiálltam volna a sorból, ha lehetett volna, de nem lehetett, mert a kirakatüvegre tapadtam sok más nővel egyetemben, a tömeg pedig csak nyomott tovább. Ijesztő volt.

Végül a sok sikítozás és kiabálás hathatott, vagy egyszerűen kicsit oszlott a benti tömeg, mert beengedtek még egy adag embert: mondanom sem kell, hogy nem azok jutottak be, akik 6 óta a téren álltak, hanem azok, akik a kordonon kívülről odarohantak a bejárathoz és betolakodtak. Én harmadik engedésre tudtam befurakodni, de ekkor már pánikközeli állapotban voltam, úgy éreztem, ha most nem engednek be, és nem jutok levegőhöz, nekem végem. Alábbi videón kicsit átjön, mi történt: egyszerűen nem számítottak ekkora tömegre, ezért nem is tudták kezelni azt. (Megkérdeztük a H&M-eseket, azt mondták, ilyen tömeg még sose volt és nem számítottak arra, hogy ennél komolyabb felkészülés kellene).

Interjú a tervezővel - Olivier Rousteing-t kérdeztük

Szerinted milyen hatással lesz ez az együttműködés a karrieredre, mire számítasz?

Nagyon örülök a H&M-es kollaborációnak, csodás, hogy új ajtók nyílnak a márkám számára olyan országokban is, ahol eddig nem lehetett Balmain-t kapni. A H&M ismertebb márka, mint a Balmain, nagylelkű a részükről, hogy márkánkat megosztják vásárlóikkal és így több ember a világunk részévé válhat.

Nem félsz a szexualitás hangsúlyozásától, általában szexi ruhákat tervezel: szerinted ki fogja a H&M x Balmain ruhákat hordani és milyen alkalmakkor?

A kollekcióval a Balmain valódi sokszínűségét szerettem volna megmutatni, vannak olyan darabok a kollekcióban, amit bárki viselhet, kortól, stílustól függetlenül. És aztán vannak azok a szexi ruhák, amikről ismertek vagyunk, de a szabások is fontosak, ezek adják a Balmain alapját, a vállban erős blézerek például. Az egyik kedvencem a kollekcióból a gyöngyökkel kirakott bársonyblézer, melynek csodás oversized szabása van, szóval igazán lazán áll. Bárki felveheti és csodásan érezheti magát benne! És megtalálhatók a "városi harcos" alapdarabjai is, mint a bőrnadrágok vagy a fémes csillogású pulóverek. Nagyon szórakoztató lesz, amikor az emberek elkezdik majd tömegesen használni a #HMBalmaination hashtaget, szelfiket készítenek majd bulikban, vagy talán őrült couture darabokban mennek le a boltba, vagy pihennek a haverjaikkal otthon. Annyit tudok, hogy szupererősnek fogják érezni magukat a ruhákban és az álmom részeivé válnak!

Nagyon fiatalon a csúcsra értél. Hol látod magad 10 év múlva?

Meglep a sikerem, meglep, hogy az emberek szeretnek és odáig vannak a márkáért, ugyanakkor nagyon keményen dolgozom ezért már fiatal koromtól. Sose adtam fel. Gyerekként a szüleim kedvére akartam tenni, mert féltem, hogy visszavisznek az árvaházba, ahonnan örökbe fogadtak. Amikor elkezdtem a Balmainnél dolgozni, az elnöknek akartam tetszeni, hogy megtartsam a munkám és a vásárlóknak is, hogy minél több ruhát vegyenek. De végülis mégiscsak saját magamnak kell megfelelnem. Az utóbbi években sokat fejlődtem, mint férfi, mint ember. Sokmindent elértem, de nem szabad elszakadnom a valóságtól. Nem akarom elveszteni magam a divatház hatalmas sikerében. Az a legjobb bennem, hogy fiatal vagyok és merek álmodni! A nap, amikor abbahagyom az álmodozást, egyben az a nap is lesz, amikor abbahagyom a tervezést.

Nem hiszi, hogy mi interjúztunk a tervezővel? Pedig de, a H&M-nek köszönhetően küldhettünk kérdéseket Rousteing-nek!

11 szomorú perc

Ami a ruhákat illeti: 9:06-kor már szinte semmi nem volt a női részlegen, a férfirészleg 9:11-re teljesen kiürült. Elmebeteg módon halmozták fel a göncöket, akik először bejutottak: 5 pólót is megragadtak, 3 ruhát és rohantak is el velük, nehogy másnak is jusson. Lehangoló volt látni, hogy akikkel 3 órát álltam kint együtt, nem tudták megvenni az áhított darabokat, volt, aki elsírta magát (meg tudom érteni), közben meg a kassznánál százezreket hagytak azok, akik valószínűleg haszonszerzés céljából állták ki a sort vagy verekedték magukat előre.

Szóval jó duma ez, hogy a Balmain most közelebb kerül az emberekhez, de nem sokhoz került közelebb: nagyon kicsi volt a készlet, táskát pl. egyáltalán nem láttam, a slágerdaraboknak nyoma se volt, egy pár pink ruha, felső és fekete blézer árválkodott a fogasokon. Pólóért sokan érkeztek, na azokból se volt sok. A VIP shoppingon biztos jutott minden azoknak, akiknek fontos, bloggereknek, celebeknek: legalábbis az Instagramon ezen háborognak angol és spanyol vásárlók, akik közül többen azzal tüntettek, hogy nem vásároltak - más mondjuk megtette helyettük, érdemes a #hmbalmaination hashtaget nézegetni Instán és Twitteren, de ezek a képek is elég sokat mondanak a külföldi helyzetről. Rengeteg szomorú ember távozott az üzletből - de legalább senki nem sérült meg, én már ennek is örülök. Meg annak, hogy még nem vagyok beteg, bár a megfázás nem 2 óra alatt jön ki. Összességében azt gondolom erről a délelőttről: totál csalódás, álldigáljon a hidegben, akinek hat anyja van, én több ilyen emberkísérletet nem vállalok. Na jó, ezt még meglátjuk, ki tudja, ki lesz jövőre a vendégtervező, mert ha olyan, akit szeretek, akkor kiállok már hajnal 4-kor a Vörösmartyra...

Addig nézze meg a galériában, micsoda küzdelem folyt!

Mit gondol Ann-Sofie Johansson, a H&M vezetőtervezője? - őt is megkérdeztük!


Miért Olivier Rousteing-t választotta az idei kollaborációhoz?

Olivier Rousteing az egyik legizgalmasabb fiatal tervező most a világon. Új színeket hozott a divatba, Instagramján keresztül összekapcsolódhat egy új, nemzetközi generáció, mely a Balmain-világ részének érzi magát. Emellett nagyon tiszteli a divatház hagyományait, kézművességét, és egyre fejleszti őket, hogy a XXI. században is relevánsak maradjanak. Rengeteg ember van, aki szeretne Balmaint viselni, nagyon várjuk, hogy megadjuk nekik a lehetőséget ezzel a Balmain x H&M kollekcióval.

Melyek a kedvenc darabjai a kollekcióból?

Olivier kollekciójában szerencsére rengeteg olyan sokoldalú darab van, amit könnyen lehet kombinálni a H&M más ruháival, vagy a kedvenc farmereddel, téli kötött pulcsiddal. Személyes kedvencem a gyöngyökkel hímzett ruha, mert ez a legaprólékosabb munkával készített darab, amit H&M együttműködésekben valaha készítettünk. Szeretem a kollekció apró részleteit, például a cipzárokat, ahogy végigfutnak a ruha hátán, vagy a sziluettet, melyet a széles vállú blézerek adnak. Ha tényleg csak egy darabot választhatnék, a duplagombolású blézer lenne az, mert abban benne van a Balmain lényege, ez egy olyan darab, amit sok szezonon keresztül viselhetünk.

Nem hiszi, hogy mi interjúztunk a vezetőtervezővel? Pedig de, a H&M-nek köszönhetően küldhettünk kérdéseket Johanssonnak!

  A neten is állt a sor

A honlap leírása figyelmeztet arra, amit a rutinos sorban állók már rég tudnak: minden ruhadarabból (és kiegészítőből) egyetlen méretet rendelhetünk - ha megjön a termék és mégsem tetszik vagy rossz méretet választottunk, akkor az általános online vásárlási szabályzat alapján kell eljárnunk. A debütálást megelőző napon kapott hírlevél szerint míg a boltokban 9 órától kaphatóak a termékek, addig a webshop esetében 10-ig kell várni. Háromnegyed tízkor üzenet fogadott minket a honlapon. "Éppen sorban állsz" - írták, majd arra is figyelmeztettek, hogy attól, hogy a kosárba pakolunk cuccokat, még nincsenek lefoglalva, így bárki más elhappolhatja előlünk, ha nem nyomunk elég gyorsan a Fizetés gombra.

25 percen át lelkesen kattintgattunk a Try again gombra, de nem történt semmi. 11 óra után pár perccel egyik kollégánknak betöltött az oldal, így akár be is vásárolhatott volna, ha szeretett volna, persze csak abból a pár dologból, ami megmaradt. A "nyitás" után egy órával a 79% viszkózból készült, egyébként százezer forintba kerülő gyöngyös blézerből már csak 34-est lehetett kapni - hasonlóan a 80 ezres bőrdzsekihez, aminek késő délelőtt már csak a 34-36-osok örülhettek. Furcsa, de a hatvanezres, méregzöld-lakkbőr kombinációjú kézitáskából neten volt még bőven délelőtt, pedig a boltban nyoma sem volt. Ha a 90 ezres gyöngyös selyemblúzra, vagy a 110 ezres, hasonló tulajdonságokkal rendelkező ruhára vágyott, van egy rossz hírünk: maximum az eBayen szerezheti be online, ugyanis a webshopból elfogyott.

A férfiak is a pénztárcájukba nyúltak: az oroszlános, enyhén Versace (és gagyi) beütésű százezres bőrdzseki már 11-kor készlethiányos volt, és a termékfotón elég szomorúan kinéző 60 ezres, duplasoros szövetkabátból is már csak 46-os volt, mire mi bejutottunk a honlapra. Érthetetlen módon a 18 ezres melegítőalsót már elkapkodták és csak XS-es kapható belőle, ha cipőre vagy bakancsra vágyik, akkor viszont jól jár, ugyanis azokból kaphatóak emberi méretek is. Frissítés: az oldalt frissítve visszadobott az Éppen sorbán állsz oldalra, ennyi volt a móka. Próbálkozzon ön is, nézzen szét a női és férfiruhák közt!

UPDATE: Olvasónktól kaptunk az infót, a Jófogáson már fent is van egy 8990 forintos férfipóló - 20.000 forintért. Kedvencünk a 3500 forintos reklámszatyor - amit ingyen adnak a vásárlás mellé az üzletben. Az eBayen háromszoros szorzóval dolgoznak a keselyűk, és hol van még ennek a vége!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra