Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (25) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Izsák Lili (24) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (21) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (631) opera (22) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (22) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (59) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Azt hittem, hogy hamarabb sikerül a második művészt sorra keríteni, sőt biztosra vettem, hogy mivel csak telefonon tudom megírni a szöveget, majd jó tömör lesz. Nem lett eléggé az. Ezzel romba dőlt a legutolsó illúzióm is, de most már mindegy, annak is örülök, hogy fel tudom végre tenni. Egy bejegyzés megközelítőleg tíz nekifutásra.9594895 be00602d18f04be52f48c07dd08cd825 wm

A Figaro 2.0 összes eddigi előadásán Barbarina szerepét énekelte, és most további hét előadása lesz az Operakalandban is. Hábetler András rendező felnövelte Barbarina szerepét és a cselekménynek egy jóval korábbi pontján is behozza. Látunk egy néma szobalányt, aki jelentőségteljesen összekacsint a Grófnéval, ugyanakkor egy pillantásából is érezzük, hogy közelebbii ismeretségben áll a Gróffal is. Az előadás egyik legmagabiztosabb szereplője, aki képes az érdekeit érvényesíteni. Ez a határozottság vonzó nőiességéből fakad, illetve abból, hogy nem sokat tépelődik azon, hogy mit kellene tenni. Nem hagyható figyelmen kívül, ha a színpadon van. Barbarina szerepe valóban nem hosszú, de éppen azért, mert igazán életre kelt az énekes által, a néző vele kapcsolatban sem érzi (ebben a rendezésben), hogy „a futottak még” kategóriába tartozik.

Bucsi Annamária 2006-ban, amikor megjegyeztem magamnak a Kovalik-féle Mozart-maraton kapcsán (ahogy az elsőként sorra került Megyesi Zoltánt is), hasonlóan feltűnő jelenség volt, ugyancsak a Figaróban, de Marcellinaként. (Vannak róla még korábbi emlékképeim is 2004-ből, a szintén Kovalik Balázs által rendezett Artemisz diadalából is.)

Aki ismeri a Figarót, az tudja, hogy ez a bizonyos Marcellina, akinek a címszereplő házasságot ígért, valójában annak elveszett anyja, tehát legalább húsz évvel idősebb. Igazán meghökkentő választás volt a szerepre a húszas éveinek még bőven az első felében járó énekesnő.

Ez a rendezői döntés nemcsak a ráismerés jelenetének valószínűtlenségét húzta alá, illetve az előadás játékosságát erősítette meg, de az előadás fő vonalát is érintő üzenetet is hordozott. A Figarót felületesen nézve lehet valakinek az a benyomása, hogy a kellően nem eléggé elítélhető nőcsábász gróf el akarja csábítani az ártatlan jófiú szolgájának menyasszonyát, de ez a kép ennél jóval árnyaltabb.

Bucsi Annamária a viccek "klasszikus szőke nő" figuráját is eszünkbe juttatta, legegyszerűbben szexbombának lehetett volna minősíteni. Ragyogóan szép, ahogy fényes esőkabátjában, miniszoknyában és tűsarkúban ide-oda tipegett és biztosra vehető, hogy korábban Figaró valóban házasságot ígért neki egy önfeledt pillanatában.

Ez a Marcellina, akit feltehetően mind a férfi, mind a női nézők kigúvadt szemmel bámultak, sokat adott hozzá az előadáshoz, ráadásul remekül szólt a Marcellina-ária is, amelyet Kovalik Balázs nem húzott ki a darabból. (Ezt sem szokták bent hagyni, akár a Don Curzio áriát, más rendezésben nem volt szerencsém hozzá soha.)

Bucsi Annamária feledhetetlen jelenség volt, és talán akkor is ezt mondanám, ha csak egyszer néztem volna, nem mind a négyet, ahányszor 2006 és 2007 folyamán ment a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében.

A Maraton legtöbb résztvevője – Kovalik-tanítványok voltak - ezek után kezdett feltünedezni az Opera műsorában, nem kellett túlzottan erőlködni ahhoz, hogy meghallgassam őket. Voltak akik viszont nem, és mivel éppen az Operettszínházba évekig sem fordultam meg, csak némi csúszással vettem észre, hogy Bucsi Annamária (illetve a "konkurenciát' - Susannát - éneklő Geszthy Veronika is) itt látható néha, így miatta el is mentem egy - két előadásra. ((Ahogy később kiderítettem, énekelt Szegeden, Debrecenben és Kaposvárott is, de a vidéki előadások megnézése a három gyerek mellett végleg irreális gondolatnak tűnt jó ideig, így lényegében a műsor határozta meg, hogy kiket és mennyit nézek. Nem mentem utána vidékre, ahogy Kovalik Balázs után sem utaztam eddig még el Münchenbe. Egy miskolci előadását láttam, a Titkos házasságot.))

Az énekesnő valóban erős színpadi jelenség, ezekből a későbbi előadásokból is megerősítést nyert, sőt két éve a Spinoza Színház Popperájából az is kiderült, hogy jól érvényesül akkor is, ha prózai színdarabban szerepel. Van kisugárzása és nem hatnak mesterkélten a mondatai, nem olyan, mintha egy operaénekes beszélne.

Aki nézné, leggyakrabban Hábetler András több saját operabeavató szándékkal készült produkciójában lelhet rá.

Nem mondható el, hogy túl sok felvétel árasztaná el a youtube-ot, amelyből igazán jó képet kaphatna valaki művészetéről. A kevésből a három percnél alig hosszabb János vitéz-részletet linkelem be, kár, hogy a Barbarina-ária nincs fent, az lenne pedig az igazi. De majd élőben, szeptember 25-től...

Címkék: Opera Figaro házassága Bucsi Annamária Operakaland Figaro 2.0 Énekes-portrék

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr2212692491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása