oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. december 07. 06:30,  Tíz érv Ausztria mellett 98 komment

2017. december 07. 06:30 Határátkelő

Tíz érv Ausztria mellett

Ausztria mellett rengeteg érvet fel lehet hozni (miként ellene is – mindkettőre volt már példa, például itt és itt, érdemes elolvasni), ám ezek az érvek sokszor legalább annyira sokat elárulnak a lista összeállítójáról, mint az országról. Egyebek mellett ezért is tetszik nekem annyira a most futó „Tíz dolog“-sorozat, és ezért tartom nagyon jónak, hogy egy-egy országról többen is megírják a saját listájukat. Ma Ausztria és Wien74 következik – lehet vele egyetérteni vagy vitatkozni, ízlés szerint!

Ha te is megírnád, miért jó ott élni, ahol élsz, ne habozz! Az írásod a hataratkeloKUKAChotmail.com címre küldheted.

ausztria_becs_lovaskocsi_foto_pixabay_com_domeckopol.jpg

„Sokat gondolkodtam rajta, vajon van-e egyáltalán értelme ennek a tízes listának? 

Ugyanis aki itt él, az úgyis tudja, érzi, nap mint nap tapasztalja az osztrák élet előnyeit. Aki pedig nincs itt, nem részese ennek az egésznek, annak hiába is magyarázom. 

Aztán mégis csak nekiveselkedtem. Hozzáteszem, én félkomolyra vettem ezt a felsorolást, látszólag aprócska, bárhol megvalósítható dolgokat sorolok fel. De mivel az élhető élet olykor apróságokon múlik, talán mégis érdemes elgondolkodni azon, hogy a lentiek mennyit tesznek hozzá a komfortérzetünkhöz. 

Íme az én szubjektív Top 10-em: 

Nyelv 

Lehet, hogy merész kijelentés, de nekem nagy kedvencem a német nyelv. Na, persze nem pont az, amit itt karattyolnak, de mivel győzött Ausztria közelsége, itt nem sok Hochdeutsch-ra számíthatok. 

Mivel valaha, a dicső múltban, a Németországban eltöltött Au-Pair Mädchen-kedésem nagyban hozzájárult a későbbi boldogulásomhoz, gondoltam, a gyermekeimnek is ezt adom “útravalóul”. 

Fantasztikus, hogy ők már most milyen természetességgel és könnyedén beszélnek németül, így két és fél év után. Ha egyéb hozadéka nem is lenne az országváltásnak (de van!), már ezért is megérte. 

Flott ügyintézés, barátságos arcok 

Bárhová megyek, bármilyen gondom is van, itt mindenki a megoldásra koncentrál. Nem egy probléma vagyok, hanem egy ügyfél, egy vevő, akinek az elégedettsége fontos. 

A kollégák között is érvényesül az “egy hajóban evezünk” elve. Nincs egymásra mutogatás, hátba támadás, furkálódás, szurka-piszka. Van viszont megbecsülés. Bárhol legyen is az a munkahely. 

Elcsépelt, tudom, de még a Billa pénztáros is mosolyog (meg a postás, a recepciós, a könyvtáros, a tanárnő, a gázszerelő és még sorolhatnám). 

Szabálykövetés 

Bármekkora lóerejű kocsim is van, nem dudál le senki, nem integet, nem anyáz, hanem (majdnem) mindenki halad a célja felé. Nyugodtan A sebességkorlátozás nem ördögtől való dolog, sőt itt a zebra sem csupán útra festett sorminta. 

Ha korlátozás van, lassítunk, ha a gyalogátkelőnél járókelő van, megállunk. Annyira egyszerű, nem? És működik. Hát igen, ezt hívják vezetési kultúrának. 

Bizalom 

Ez a társadalom alapvetően a bizalomra, a jóindulatra épül. Ez nyilván a fentebb említett szabálykövetésből fakad. Persze nagyritkán még elő-előbukkan még a magyaros gyanakvásom, de szerencsére kezdek kigyógyulni ebből a “betegségből”. 

Itt tényleg elhiszik neked a telefonban is az adatokat, bemondásra tudsz rendelni bármit, az adott szó kötelez. Ezáltal sokkal gördülékenyebbek a mindennapok. 

Sehol egy kék tábla 

Itt nem nyomják az arcomba nap mint nap az ügyeletes közellenség arcát, sőt kék táblákat sem kell bámulnom. Annak külön örülök, hogy az általam befizetett adót sokkal értelmesebb dolgokra fordítják. Ezeket láthatom is, ha például benézek a gyerekeim iskolájába vagy épp orvoshoz/kórházba megyek. 

Nyitottság 

Multi-kulti környezetben élünk. Gyermekeimnek már teljesen természetes a nyelvi sokszínűség. Nyitottak egymásra, a világra, az újra, sok különféle nemzetiségű barátunk van. 

És annyira jó látni, hogy mennyire nem számít, ki honnan jött. A török, a szlovák, a magyar és az osztrák meg még sok-sok náció remekül elvan együtt. Ez itt Európa. Mi meg európaiak vagyunk. 

Ha pedig a valós menekülthelyzetről akarok tájékozódni, akkor megiszom egy kávét Ailaval, a szíriai szomszédommal. Így első kézből hallhatom, miért is jöttek ide, min mentek keresztül, mivel tudunk nekik segíteni, hogy képzelik a jövőt. 

Mert itt tényleg élnek menekültek, így tudok róluk véleményt alkotni. Jót vagy esetleg kevésbé jót is. De mindenképp a média és hangulatkeltő politikusok bevonása nélkül. 

Gazdaságosság 

Itt a gazdagos kiszerelés nem azt jelenti, hogy 2. osztályú, silány vagy romlott. Szimplán annyit tesz, hogy nagyobb mennyiségben állítják elő, így az ára is kedvezőbb. Szóval ettől még a saját márkás termékek abszolute rendben vannak. 

Mondjuk az osztrákok torkán szerintem nem is lehetne lenyomni a gagyit. Nagyon tudatos vásárlók, a bolt tele van hazai termékekkel, melyet büszkén hirdetnek is a csomagoláson. Érthető, hisz ez (is) viszi előre az országot. 

Út, bicikliút 

Annyi van belőlük, hogy bárhová el tudunk tekerni. Nem reklámozzák, hogy kerékpárosbarát város, meg zöld falu, itt ez a normális, ez az alap. A hétvégén mindenki kirajzik a szélrózsa minden irányába és rengeteg futóval, cangizóval, görkorissal lehet találkozni. 

A fentiekből következik, hogy ha bicikliutakra jut, akkor az utcák aszfaltozása sem polgármesteri privilégium. Mivel minden utca ápolt, járható, pormentes, sőt még többnyire a traktor is betonozott úton jár, így itt ismeretlen fogalom a sár. Ergo: a cipőink és az előszobánk is sokkal tisztább. Kevesebbet takarítok, többet sportolhatok! 

Padka 

Viccesen hangzik, de ez nálam külön pontot érdemelt, mert komolyan a csodájára járok. Itt ugyanis az útnak van széle, padkája is! Nem törik le, nem gazos, hanem az út szerves része. Valószínűleg azon múlhat, hogy nem fogy el az anyag (a pénz) a végére. 

Külföldi nyaralás 

És igen: végre ezt is megengedhetjük magunknak! A kollektív szerződés ugyanis 14 havi fizetést ír elő. Így akár minden évben külföldön nyaralhatunk! Legkedvesebb úticélunk: a Balaton! 

Összefoglalva 

Itt a rend és a szabályok országában kiszámíthatóbb az élet. Mert hagynak élni. Ahol az előírás nem csupán szükséges rossz, hanem a kulturált együttélés elengedhetetlen feltétele, ott a kialakult normák is mások. 

Itt sem rózsaszín ködben élnek az emberek. Nincsenek illúzióim, bizony előfordul korrupció, akad talán kiskapu is, de nem ez az általános. Az arányok nagyon mások. 

Bevallom az én sarkos, rendszerető énemhez közel áll ez a mentalitás, a gyermekeim pedig szerencsére már ebben nőnek fel, így szocializálódnak. Szóval nekik a fenti pozitívumok jobbára már fel sem tűnnek. Vagy csak ritkán. Mondjuk, amikor látogatóba megyünk a “kolbászkerítés” túloldalára…”

HÍRMONDÓ 

Adóztatásban élen jár Magyarország 

Vajon befér Magyarország az OECD legdurvábba adóztató országai közé? Elsőre az lenne a tippünk, hogy mindent összevetve igen. Hogy jól tippeltünk-e, az rögtön kiderül. 

Miért van lemaradva Magyarország? 

Magyarország csúnyán le van maradva, a versenytársak pedig sorra hagyják le hazánkat. Románia például tizenöt éves növekedési pályán áll és lassan utolér minket. De miért? 

Tanárként is találhatsz külföldi munkát 

Általában azt gondolná az ember, hogy tanárkét nem olyan könnyű külföldön elhelyezkedni, és ez persze igaz is. Ugyanakkor a nyugati országokban is súlyos tanárhiány azért felcsillant némi reményt. Például Németországban.

A csúfos leszereplés után szép meglepetést okoztak a magyar gyerekek 

A siralmas PISA eredmények után nyilvánosságra kerültek a PIRLS nemzetközi szövegértési-vizsgálat eredményei: a magyar gyerekek jól szerepeltek. Van még remény a magyar oktatási rendszer számára?

(Fotó: pixabay.com/domeckopol)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria tízdolog tíz dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8013451331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.12.07. 06:40:24

Itthon is mosolyognak.Főleg a gázszerelők.

Din Serpahis 2017.12.07. 07:51:01

Hat a flott ugyintezes, baratsagos arcokat cafolnam...meg kell probalni mondjuk becsben letelepedesi engedelyt igenyelni (harom oras sorbanallas osszezarva mindenfele gyanus arcokkal, gratisznak a vegen buvalb...tt ugyintezo) es a bizalom is necces dolog (erdemes pl szjat visszaigenyelni, kb az ember hatsojaba is beneznek, es honapokig tologatjak a dolgot mondvacsinalt indokokkal...)

Din Serpahis 2017.12.07. 07:53:32

Ja es a nyitottsag is csak annyira igaz, hogy befogadjak a menekultet, mert az pc..de valojaban pl a magyarokat lenezik mint a szart.

SzZoole 2017.12.07. 08:07:17

“ A török, a szlovák, a magyar és az osztrák meg még sok-sok náció remekül elvan együtt”

Efelől nemi kétségeim vannak, hogy az osztrákok jól el lennének a bevándorlókkal.

arncht 2017.12.07. 09:04:24

Az ugyintezes semmivel sem gordulekenyebb becsben, mint gyorben. Salzburgban igen. A finanzamt konkretan katasztrofa, amiota politikai ugyet csinaltak a csaladi tamogatasbol az itteloknek is gyakran egy ev vagy tobb az igenyles, szabalyosan felrevezetik az embert.

A kozlekedes, odafigyeles masokra 15 eve tenyleg sokkal jobb volt, most a sok bevandorlo ugyanolyan idegbeteg modra vezet, mint otthon.

Nekem is ketsegeim vannak, hogy hude happy lenne az atlag osztrak a bevandorloktol, lsd csak a politikai tendenciakat. A napilapokban folyamatosan uszitjak a nepet a muszlimok ellen.

Atlagban jobb, de van itt is gond boven. Az ovodai rendszer es a betegellatas sincs a helyzet magaslatan, felesegem reven sajnos sikerult megtapasztalni.

Wien72 2017.12.07. 09:07:38

@Din Serpahis: Mièrt nèznènek le? Tegyük fel: jó vagy a munkádban, beilleszkedtèl, vagy legalább próbálsz, tapasztalataim szerint, ezt inkább becsülni szokták. Ha mègsem akkor lehet, hogy a hiba benned van.

Taxomükke (UK) 2017.12.07. 09:11:28

@Zoole Reloaded: nemi kétségeid vannak? Ezt nem gondoltam volna rolad...
:))))))))))

Din Serpahis 2017.12.07. 09:12:14

@Wien72: ez csak olyan finom megerzes...pl lakaskiadasnal pl nagyon ereztem, hogy kelet europaival nem szivesen allnak szoba. Most Svajcban elek, itt soha nem volt ilyen erzesen, pedig azert itt is van latens rasszizmus :)

SzZoole 2017.12.07. 09:15:39

@Taxomükke (UK): némi, így jauúú lesz :-))

arncht 2017.12.07. 09:28:55

@Din Serpahis: mashogy allnak a magyarokhoz becsben, es mashogy pl salzburgban (vagy zurichben). a hatar kozelsegen mulik, ez a sogor dolog sajnos eleg egyoldalu, nekik a hatarnal europa vegeter, mi max egy lesajnalt szomszed vagyunk, akikkel neha kozoskodni kell.

Tke 2017.12.07. 09:48:29

A második sorban az "itt és itt"-ről lemaradtak a linkek.

A poszt jó, kiegyensúlyozott. Igen, ilyen apróságokon múlik az élet.

Azzal a bizonyos toleranciával szerintem az osztrákok sincsenek kibékülve. Történetesen dolgoztam bevándorlókkal NÖ-ban (főiskolai gyakorlatként), és akad bőven súrlódás és ki nem mondott ellenérzés. Teszem hozzá, tök jogosan.

Határátkelő 2017.12.07. 09:50:47

@Tke: Jogos, betettem. Kösz szépen! :)

Bredpitt Monika 2017.12.07. 10:00:45

@Wien72: hogy lettél 74ből 72?

majd mindjárt jönnek a még ennél is kekecebb kérdéseim

Bredpitt Monika 2017.12.07. 10:03:04

"elhiszik neked a telefonban is az adatokat, bemondásra tudsz rendelni bármit"

ezt nem értem, én is tudok bemondásra rendeli, pl pizzát, mindig elhiszik a címet nekem, és van bizalom is, mert kihozzák a pizzát, pedig utólag fizetek....

Hufeisen 2017.12.07. 10:04:17

Azért a "nyitottság"-ot kissé meredek egy olyan országra mondani, aminek a határánál órákat kell várni, holott határellenőrzés elvileg nincs...

Bredpitt Monika 2017.12.07. 10:06:11

Azt én is erősen megkérdőjelezném, hogy a migránsokkal kapcsolatban olyan pozitív lenne mindenki véleménye, már csak azért is gondolom ezt, aki kívülről látja Ausztriát, mert úgy tűnik, hogy a szélsőjobbos pártjuk megint erősödik, vajon miért?

Bredpitt Monika 2017.12.07. 10:08:10

@Wien72:

amúgy mielőtt még újabb észrevételeim lesznek, azt elmondanám, hogy a lényeg, hogy te így látod, és jól érzed magad,

ez a fontos, a többi meg csak az unatkozó hozzászólók (beleértve engem is) ténykedése.....ami szintén fontos szerintem

Bredpitt Monika 2017.12.07. 10:12:52

Arról még, hogy szeretik a helyi termékeket, az jutott eszembe, hogy mivel készülünk a bécsi karácsonyi vásárba, kaptunk egy kis információt.

Miszerint a mi Vörösmarty téri vásárunk sokkal jobb, mert itt valóban kézműves, magyar termékek vannak, míg (a tanácsot adót idézve, aki volt Bécsben és árulta a saját portékáit) Bécsben nagyon sok kínai kacatot árulnak ezen a vásáron.

Igaz ez?

Wien72 2017.12.07. 10:20:50

@Din Serpahis: Hát igen, kelet európának vittèk rossz hirèt. Azt a kis megèrzès szerintem mindig ott lesz,mivel nem vagy született osztrák, svájci stb. Viszont a gyerekeinknek már nincs v. nem lesz ilyen gondja. Ezzel azèrt lehet együtt èlni

puhacica 2017.12.07. 10:35:49

"Az arányok nagyon mások."
en is mindig ezt mondom. :)

Wien72 2017.12.07. 10:37:23

@Bredpitt Monika: Èn wien72 vagyok, nem èn irtam a posztot.A poszter wien 74.

Pernilla 2017.12.07. 10:52:52

@Bredpitt Monika: "Bécsben nagyon sok kínai kacatot árulnak ezen a vásáron."
Ez így van, ha az agyonreklámozott Rathausplatzon lévő hótgagyi fővásáron szeretnéd honfitársaiddal agyontapostatni magadat. Nem ajánlom.
Gyakorlatilag az összes többi vásár a városban fényévekkel jobb nála, kézműves termékekkel, regionális ételekkel, kellemes hangulattal. Persze drágák, de a Vörösmarty tér is az.

Csodabogár 2017.12.07. 11:04:30

@Bredpitt Monika: Szerintem itthon is igen sok vacakot árulnak, nálunk pl. a románok. De nem vagyok nagy szakértő, mert se a hideget se a tömeget nem szeretem, így ezektől a helyektől távol tartom magam. Fenti megjegyzésem a közelemben lévő karácsonyi vásárra vonatkozott, ami mellett eljárok Az árusok román rendszámú autókkal és furgonokkal vannak jelen, minden évben.

Bredpitt Monika 2017.12.07. 11:20:34

@Golf2: javítva, csak egy gázszerelő mosolyog, a többi már elment a vadlibákkal

Bredpitt Monika 2017.12.07. 11:21:27

@Wien72: ja, bocs, megütötte a szemem, és van közöd a poszterhez, ha szabad kérdezni, vagy csak véletlen a dolog?

Bredpitt Monika 2017.12.07. 11:24:39

@Pernilla: @Csodabogár:

mi most voltunk a Vörösmarty téren, élvezhetetlen, két helyről volt élvezetes, az olasz étterem ablakából, az emeletről, meg a CCC (ahol szintén gagyi cipők vannak) emeleti kirakatából, olyan tömeg volt, hogy nem lehetett lépni anélkül, hogy valaki a sarkamra ne lépett volna,

ha ez a bécsi vásár is ilyen, lehet, hogy nem érdemes elindulni, ráadásul nagyon sűrű lenne a program karácsony előtt, majd meglátjuk, barátnőm szerinte, aki győri , Győrben is nagyon szép a vásár, lehet csak odáig jutunk majd,

Pernilla 2017.12.07. 11:33:45

@Bredpitt Monika: mindegyik vásárban sokan vannak, főleg hétvégén, efelől ne legyen kétséged. Ahogy írtam, a fő vásáron kimondottan csak egymáson taposás megy.
Ha mégis nekiindulnátok, szívesen ajánlok olyan helyet, ahol jól is éreznétek magatokat.

Bredpitt Monika 2017.12.07. 11:45:48

@Pernilla: ok, várom az ajánlatot, férjem kívánsága volt, hogy elmenne Bécsbe és látni szeretné, ha van más ötlet vagy azon belül nem a fővásár, jöhet

Demi78 2017.12.07. 11:51:50

Ezt a gazdasagosagot sosem ertettem. Vagyis inkabb annak a hianyat, amit itt tapasztalok FRben.
Ha veszel egy liter etolajat, az 1 € (jo, nem annyi, de igy erzékeltetheto a kulonbseg). Ha ketszer egy litert veszel, az 2 €.
Ha ketlitereset veszel, az 2.1-2.2 €.
Kolanal ugyanez, kisdoboz vaj es nagydoboz vajnal szinten.

Multkor olajcseret csinaltam a kocsinal es 5 literes helyett otszor 1 litert vettem. Sporolas.

Azert nem ertem ezt a rendszer, mert igy sokkal tobb szemetet termelunk, ha nem a nagyobb tetelt vesszuk. Es nem azt vesszuk.

Taxomükke (UK) 2017.12.07. 11:53:30

Mi a hétvégén Zürichben voltunk és szerintem elég jó volt a pályaudvar épületében tartott karácsonyi vásár (már annak, aki szereti), de - mily meglepő - rohadt drága minden. Nem csak a vásárban, minden drága még jó angol fizetéssel is.
Vicces volt amúgy, mert a városban sétálva megéheztünk, amikor megláttunk egy szendvicses-pereces standot, és ahogy beszélgettünk, mit együnk, kiderült, hogy az eladók is magyarok. (Persze lemagáztak minket, ami itt Angliában ritkább.)

Demi78 2017.12.07. 11:53:59

@Din Serpahis: "osszezarva mindenfele gyanus arcokkal" - gondolj bele, ok is ugyanezt gondoljak Rolad: na meg egy magyar:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.07. 12:22:30

És egy érv a svédek mellett:

index.hu/mindekozben/poszt/2017/12/07/sajtos-tejfolos_sonkas_kaposztas_ugyan_lazacos_meg_kaviaros/

Itt még a lángos is jobb! :D
Jó, én se mondom komolyan...
És azért 70-80 sek-ért már nem csak egy hambit kapni, hanem egy egész menüt itallal.Na mindegy.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.07. 12:25:23

A poszthoz meg nem tudok mást írni, mint hogy tündérkert.
És lehet még évekig vasaló nélkül lógni is az állami tőgyön...
:D
Azért ha egy igazi osztrákot megkérdeznénk, lehet, hogy a töke tele lenne a szájbaszökött mulltikultitól, teletubbi jelmezektől, hogy finoman fogalmazzak...Lehet, hogy le kéne itatni, de akkor megeredne a nyelve jó eséllyel.

Bredpitt Monika 2017.12.07. 12:26:03

@Pernilla: köszönöm, megnézem, később visszanézek

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.07. 12:26:22

Az oktatási rendszer tesztjét meg nevezzük csak simán vizeletnek.Nem kell ilyen vulgárisan fogalmazni!
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.07. 12:30:45

@Pernilla: a rathaus még mindig a patkányházat jelenti, ugye? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.07. 12:32:19

@Pernilla: a blumen meg a kék embereket.
A konditorei pedig a edzőterem, esetleg gyim...
Tudom én, tudom...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.07. 12:36:34

Érdekes, a többieket is elolvasva mintha mások is kételkednének ettől az osztrák rózsaszín bevándorlásimádattól...Furcsa, furcsa...
:-|

Pernilla 2017.12.07. 12:37:24

@geegee: a te humorod meg még mindig nagyon fárasztó :D

Virago_1000 2017.12.07. 12:42:48

"Így első kézből hallhatom, miért is jöttek ide, min mentek keresztül, mivel tudunk nekik segíteni, hogy képzelik a jövőt. "
- veget ert a haboru, kifustoltek az ISISt. Lehet hazamenni ujraepiteni az orszagot.

Csodabogár 2017.12.07. 13:03:00

@Bredpitt Monika: Bécsbe nem a vásár az érdekes, szerintem, hanem maga a város. Tényleg nagyon szépen és izlésesen van karácsonyra kivilágítva. Mi talán 2 éve voltunk, egyéb okból, de a város fényeit nagyon élveztük. Vásárokat kerülöm.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.07. 13:07:08

Ja, ez csak nekem furcsa?Miért kéne az EU-tól esetlegesen sokezer km-re fekvő, nyolcadik világbéli országoknak EU-kompatibilisnek lenniük??
Nooooooooooooooormális?
Dehogy...

www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/megvan-a-dontes-ez-a-17-orszag-kerult-fel-a-feketelistara.12.270105.html

Csodabogár 2017.12.07. 13:08:11

@Taxomükke (UK): Még szép, hogy egy eladó magázza a vevőket! A legnagyobb udvariatlanság a letegezés. Nem vagon én egy eladóval se olyan intim viszonyban, Hogy tegeződjünk. A minimum amit elvárok és Zürichben biztos meg is kapom, a jó modor.
Egyébként Zürichben és Svájcban általában minden mindig drága volt van és lesz. Állomás éttermében simán ott hagytunk 100 frankot a vacsoráért, pedig bort nem is ittunk, csak 2 sört. Tudtommal Angliában se kifejezetten olcsó a vendéglői kaja.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.07. 13:12:03

@Csodabogár: Néném, aszondod, nem tereltetek együtt libát? :D
De tényleg, ezelőtt évtizedekkel hogyan magázódtak a svédek?Milyenek voltak az ikea-reklámok? :-))

Mrs. Clayton 2017.12.07. 13:45:54

@Taxomükke (UK): mi par eve elmentunk a birminghami nemet karacsonyi vasarra, ez valami fetish itt, hogy a karacsony vasar az nemet. A lenyeg, hogy a ferjem mondogatta, hogy na akkor ezekkel beszelhetsz nemetul, kerd az italokat nemetul. En meg, dehogy Angliaban vagyunk. Szoval kertem volna angolul, de mielott szohoz jutottam volna, egy paraszos es szlav ho-t kaptam egyhe fej biccentessel az eladotol annak jeleul, hogy kulonosebben nem erdekli mit akarok, de mondjam mar.
En azota inkabb nem megyek karacsonyi vasarba itt.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.07. 15:58:21

Bocs az ujabb OFF miatt:) tudjatok, en vagyok az egyik onkentes hollywood-i tudosito innen a szomszedbol:) szoval az LA kornyeki tuzek a milliomosok hazait is elertek Bel Air kornyeken: nemteg Paris Hilton es Lionel Richie ex-felesege osztotta meg a kozossegi mediaban, hogy evakualniuk kellett...a tuz nagyon demokratikus, nem valogat...

Demi78 2017.12.07. 16:57:24

@Zsuzsi65: hala az egnek, nem csak a szegenyeknek kell megint szivni.

gabors 2017.12.07. 18:37:50

@Demi78: "@Zsuzsi65: hala az egnek, nem csak a szegenyeknek kell megint szivni. " szep !!! dogoljon meg az O tehenuk is

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.07. 18:38:22

@Bredpitt Monika: "ok, várom az ajánlatot, férjem kívánsága volt, hogy elmenne Bécsbe és látni szeretné, ha van más ötlet vagy azon belül nem a fővásár, jöhet"

En is csatlakozom :) johet az otlet! 10 ev ota eloszor megyunk haza karacsony tajan latogatoba (mindig csak nyaron voltunk eddig)...tudom, hogy tomegre kell szamitani. Esetleg tippek ?(mint pl. az az olasz etterem, amit emlitettel, Monika)

Bredpitt Monika 2017.12.07. 18:50:02

@Zsuzsi65: mindjart megnezem a neten mi a neve az etteremnek,

Pernilla 2017.12.07. 18:50:45

@Bredpitt Monika: jaj basszus, biztos? mert így nekem se lett lementve az üzenet.. :/

P.Elliot 2017.12.07. 20:11:26

@Zsuzsi65: Nalatok ugye nincs baj? Milyen tavolsagban van hozzatok a tuz?
Drukkolok hogy ne erjen el. A milliomosok hazai nem szamitanak, illetve nem annyira hiszen majd epitenek masikat, van penzuk, de aki nehezen szerezte mert orult ha elete folyaman egyet tudott venni, annak baromi igazsagtalansag hogy leegjen...

Bredpitt Monika 2017.12.07. 20:27:12

@Zsuzsi65: Il Pastaio a neve, az emeleten lehet az ablaknál ülni, de szerintem érdemes foglalni egy asztalt, onnan pont rálátni a vásárra, mi pont úgy érkeztünk, hogy még láttuk nappal is és már sötétben is, jó kis hely,

Cím: Deák Ferenc u. 7. a weboldal nekem most nem nyílik ki valamiért

www.ilpastaio.hu

Bredpitt Monika 2017.12.07. 20:28:07

@Pernilla: megnézem a gépről, a telefonon nem látom a szemetest, új címről érkezett email ek a szemetesben landolnak,

Bredpitt Monika 2017.12.07. 20:30:08

@Pernilla: igen, ott volt, köszi szépen, ezt fel fogjuk használni

Bredpitt Monika 2017.12.07. 20:32:23

@Zsuzsi65:

nektek biztos nagy élmény lesz, azért LA ben sincs sok hó, bár hóra itthon sem lehet mindig számítani, de a múltkor már az is elég volt, hogy egy pici esett és megmaradt a fákon, meg a bokrokon, nagyon szép látvány

montroyal ( CAN qc) 2017.12.07. 20:35:25

hu de megvaltozott ... 88-ban 2 évet éltem Bécsben ... de egész maskepp éreztem magam .. kb mint egy darab sz.... annyiba néztek az osztrakok .. pl ugyintezes bementem az erkolcsimert befizettem nem voltam buntetve jottem a papirert .. az ugyintezo vegig nézett rajtam , honnan vannak a ruhaim ,mibol veszem, mit csinalok majd o utanam nez ...jojjek vissza ... na fogadtam egy ugyvedet aki kikerte nekem ,ami minden tovabbi nelkul 10 perc alatt a kezembe v a cimemen lehetett volna ..

viszont az osztrak nok ... azok ugy keresztul néztek rajtam mintha en lennék a lathatatlan ember

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.07. 20:37:05

@P.Elliot: hat, tobb tuz is eg nagy LA teruleten. Az, amit emlitettem, valamivel messzebb van (kb. 15 merfoldre tolunk), de a Creek fire, ami Sylmar kornyeki domboldalakon eg, az itt van mellettunk
abc7.com/creek-fire-firefighters-steadily-increase-containment/2752605/
Kedd este a kisvarosunk nagy resze evakuacios zona volt, en is osszepakoltam egy par borondot, biztos ami biztos alapon...Mit mondjak, amikor ilyen kozel van egy katasztrofa, kicsit jobban megerinti az embert...Ezen a kornyeken sok ranch is van, lovakkal, mas allatokkal. Sajnos volt, ahol nem tudtak idoben kimenteni az allatokat. Vagy elengedtek oket, hogy szaladjanak, vagy sajnos volt, ahol elpusztultak..:((
De szerencsere mara a mi kornyekunkon mar normalizalodott a helyzet, a szel is csokkent kicsit. Mashol viszont meg kuzdenek. Ventura tuz a legnagyobb, az mar kozel 100,000 hektaron eg...

Bredpitt Monika 2017.12.07. 20:51:46

@montroyal ( CAN qc): "viszont az osztrak nok ... azok ugy keresztul néztek rajtam mintha en lennék a lathatatlan ember "

minket meg követtek az áruházban, hogy nehogy ellopjunk valamit, azóta nem is vágyom Bécsbe,

bezzeg , ha lett volna nálad egy delfines kép, biztos jobban jártál volna, ritkán látom a neved mostanában,

Bredpitt Monika 2017.12.07. 20:56:39

Azért ez nagyon ijesztő lehet. Mi New Jerseyben éltünk át egy ilyet, bár nekünk pakolni nem kellett, sima erdőtűz volt, de közel a lakóparkokhoz. Közel sem akkora terület égett, mint nálatok, én férjemtől tudok a dologról. @Zsuzsi65:

SzZoole 2017.12.07. 21:01:24

@montroyal ( CAN qc): “bementem az erkolcsimert befizettem nem voltam buntetve”

Zolibatyo you must be joking, tiszta erkölcsi neked, hahahaha :-)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.07. 21:02:57

@Bredpitt Monika: hat, az biztos, hogy eleg felelmetes tud lenni, foleg este. En mar eltem at itt par tuzet, egy nagyobbat kb 5-6 eve, akkor is egett a velunk szemben levo hegyoldal, eleg felelmetes volt. De most, amikor evakuacios zonaban voltunk, kicsit jobban erintett...
Ezen a videon az egyik tuz (Skirball fire) az LA-n atvezeto egyik legnagyobb autopalya (405) egy szakasza melletti domboldalon tort ki tegnap hajnalban, es mielott lezartak volna az utat, a reggeli munkaba menet az autosok kb. egy apokaliptikus film jelenetben erezhettek magukat (hja, Hollywood a kozelben :) Onnan terjedt Bel Air iranyaba at...
www.youtube.com/watch?v=hK6_DR26rpY

Csodabogár 2017.12.07. 23:07:49

@geegee: A svéd nyelv ebből a szempontból igen komplikált. Magázódni körülményes. Én ugyan simán hozzá szoktam volna, de nem lehetett. Nem tudom mikor és hogy hagyták el a "ni" használatát, illetve mitől lett megalázó ha valakivel szemben használták. Szóval ez is egy plusz pont volt, ami nem tetszett nekem ott, de nem ez volt a legfőbb szempont.
Végül is azért tudnak normálisan is beszélni. Már csak látogatóban voltam ott, mikor egy barátnőmmel, akiről azt hitte mindenki, hogy svéd, olyan tökéletesen beszélt, elmentünk az NK-ba. Valamelyik elárusítóval kezdtem tárgyalni én, akiről persze hallatszott, hogy nem vagyok svéd. Barátnőmet simán letegezte az eladó, velem viszont nagy tisztelettel tárgyalt.:-)

Csodabogár 2017.12.07. 23:13:00

@Zsuzsi65: Pesti ötleteket kérsz? Nagyon tudom ajánlani a Rosenstein éttermet. Olyan igazi régi polgári konyha, de fehér abrosz, jó kiszolgálás. Olasz éttermebe én a Pasaréti ótra járok, egy kis hely, nem, drága és szerintünk nagyon jókat főznek. Mindkét helyre asztalt kell foglalni, mert rendszerint tele vannak. Gondolom steakre nem vagytok kiváncsiak Pesten, de ha kell megírom, melyik az az egyetlen hely, ahol garantáltan jót lehet kapni.

Csodabogár 2017.12.07. 23:15:33

@Bredpitt Monika: Onnan te a Vörösmarty térre láttál??? Már gondolkoztam, hogy hol az ördögben van a téren olasz étterem.

gabors 2017.12.07. 23:36:14

@P.Elliot: "folyaman egyet tudott venni, annak baromi igazsagtalansag hogy leegjen..." ilyesmire szoktak biztositast kotni ertelmesebbek, aki ezt nem engedheti meg annak jobb ha haza sincs :-))))

Ami az igazan szar ugy, ha gazdag ha nem, hogy az emlekek es szemelyes dolgok amiket NEM lehet potolni azok egnek el. Mert a csaladi videokat vagy fenykepket ekszereket a gazdagok sem tudjak ujra megvenni :-)

Dikusz 2017.12.07. 23:46:37

@Csodabogár: A fiam két hete volt ott a barátnőjével. Teljesen odavan az étteremért. Az eredeti szakmája szakács, tehát valamilyen szinten ért hozzá.
Azt mondta, hogy a főételeken kívül (az viszont elsőrangú) minden túlárazott. A leves egy csészényi, a limonádé amit kértek meg összecsapott lötty volt, és többe került, mint egy elsőosztályú helyen egy jobbfajta bor. Mondta azt is, hogy ráférne egy felújítás az étteremre.
Nagyon drága hely, azt azért tudni kell, de tényleg ajánlatos jó előre asztalt foglalni. Az egyik főzőműsor egyik részében róluk forgattak, megbízható helyről szerzik be az alapanyagokat, talán egy részét maguk is termelik. Teljesen családi vállalkozás.

Kíváncsi lennék, hogy szerinted melyik az egyetlen hely, ahol garantáltan jó steaket lehet kapni, és az ugyanaz az
étterem-e, ahol mi is jártunk:)

P.Elliot 2017.12.07. 23:53:32

@gabors: Tokeletesen igazad van, ha most leegne a hazam vele egne minden targyi emlek, potolhatatlanul...
Ami a biztositast illeti hat persze hogy van mindenkinek, / remelem/ de kepzeld csak el hogy mekkora lesz a kovetkezo hazra a biztositas ha a biztositonak ki kellett fizetni a kart, / mar amennyit persze es vajon mikor egy ilyen tomeges tuzesetnel/.
Mi lett a paradicsomjaiddal? Nekem most erett be az ablakban az utolso 3 darab vagyis decemberig a sajatot ettuk.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.08. 00:10:27

@gabors: "Ami az igazan szar ugy, ha gazdag ha nem, hogy az emlekek es szemelyes dolgok amiket NEM lehet potolni azok egnek el. Mert a csaladi videokat vagy fenykepket ekszereket a gazdagok sem tudjak ujra megvenni :-)"

Igy van, amikor en pl. tegnapelott osszepakoltam egy borondbe, a lanyom osszes naplojat beleraktam (van neki egy jo par), meg hard drive-okat tele kepekkel. A tobbi dolog potolhato (ruhak stb.)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.08. 00:12:39

@Dikusz: na, steak-re nem faj a fogunk (lanyom vegetarianus, en kb. egy evben egyszer eszem steak-et :). Most eppen probalok korbenezni, mit lehet egy tinedzserrel (15 eves) Szilveszterkor csinalni. A nagyobbik lanyom megy vhova bulizni, de a kisebbel vhova el akarunk menni...Otleteket szivesen fogadok! :)

blackhairlady 2017.12.08. 01:57:08

@Bredpitt Monika: En imadom Becset es a Karacsonyi vasart is. Mint mar tobbszor irtam, engem nem zavar a tomeg, sot, ha valami turistas helyen kevesen vannak az nekem gyanyus, hogy nem a legjobb hely :) Es persze akarhova mesz, a portekek dragak lesznek, ez mar csak igy van. Viszont nem veszed meg az egesz vasart. minden alkalommal vettunk valami kulonleges gombot a fara, a mai napig megvannak, kihoztam ide magammal , par eurot szerintem ra lehet szanni. :D A forraltboros cseszekbol is van vagy ket keszletre valo.
Szerintem hintozzatok a ferjeddel, az olyan romantikus :)

blackhairlady 2017.12.08. 01:58:15

@Zsuzsi65: Vidd el a ferjed abba a reneszansz ettermebe, nem jut eszembe a neve, allitolag jo buli. Mi mindig elfelejtjuk amikor otthon vagyunk:D

gabors 2017.12.08. 03:47:15

@P.Elliot: "Mi lett a paradicsomjaiddal? Nekem most erett be az ablakban az utolso 3 darab vagyis decemberig a sajatot ettuk. "

Egy darabig tartottuk a konnyhaban es par meg is pirosodott de eszrevettuk hogy kezdenek romlani ... Igy vegul fagyasztasra kerultek fozesnyi adagokban ziplockos zacsikban .. azota mar hasznaltam is fel belole nem sok ize van DE a mienk es gondolom van benne hasznos anyag is

gabors 2017.12.08. 04:13:00

@P.Elliot: " Ami a biztositast illeti hat persze hogy van mindenkinek, / remelem/ de kepzeld csak el hogy mekkora lesz a kovetkezo hazra a biztositas ha a biztositonak ki kellett fizetni a kart, / mar amennyit persze es vajon mikor egy ilyen tomeges tuzesetnel/."

Nem tudom nekem fizettek nem is keveset a Sandy miatt es nem ment fel a kovetkezo evben

Hasonloan az auto az total car volt es utanna (ugyanolyan kocsit vettem) es nem ment fel (par szazalek ami ugy normalis) .. de semmi jelentos emelkedes nem volt ...

A biztositas IGY mukodik ... minnel nagyobb a resztvevok szama annal igazsagosabban oszlik meg riziko es kar is

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.08. 04:19:53

@Csodabogár: Köszönöm a válaszod.Biztosan érdekes lehetne manapság az akkori beszéd.De hát ez már csak így van bármelyikkel.Nem is kell feltétlenül 20-30 év, elég lehet már akár 10 is...

somlobodog 2017.12.08. 06:47:12

@Demi78: tehát örülsz hogy leegett egy gazdag ember háza. Wow. Mindig van lejjebb... Ezért kár volt Európába költözni. Ezzel a mentalitassal otthon is sikeres ember lehettel volna.:(

Dikusz 2017.12.08. 07:18:23

@blackhairlady: Nem a Sir Lancelot étteremre gondolsz a VI.kerületi Podmaniczky utcában?

Dikusz 2017.12.08. 08:06:47

@Zsuzsi65: Sejtettem, hogy nem a steak az az étel, amit itthon akarsz enni.

Nagyon szeretek ötleteket adni másnak, mit érdemes megnézni, hova érdemes ellátogatni. Aztán elég gyakran nem egyezik az ízlésünk:)

Van valami elképzelésetek? Úgy könnyebb lenne ötleteket adni. Ha én keresnék magamnak szilveszteri programot, akkor mindenképpen olyan helyre mennék el, ahol műsoros est van. Éttermek, szállodák külön szilveszteri gálaműsort adnak, még az is elképzelhető, hogy több korosztálynak is, neves vendégekkel. Elég gyakran megyek el villamossal a Gellért szálló előtt. Van szilveszteri műsoros estjük, ahogy más szállodáknak, éttermeknek is. Ha ilyen programra gondoltok, akkor igyekezni kell eldönteni hova mennétek, mert nagyon népszerűek már évek óta a szilveszteri vacsorák, még az is lehet, hogy nincs már szabad asztal.

Amit konkrétan ajánlani tudnék -nem csak szilveszteri programként- az a Rudas-fürdő. Pár éve felújították, igen profi módon. A valamikori ásványvíz palackozó helyén alakították ki a fürdő wellness részét. Az épület tetején van egy kis medence termálvízzel, onnan gyönyörű panoráma nyílik Budapestre. Van egy étterem is kialakítva, az panorámás. Ha nem szilveszterkor, de az itt tartózkodásotok alatt érdemes lenne kipróbálni.

A túracsapatunknak a szilveszteri túrája, az biztos érdekes program lett volna:, de már tíz éve nem rendeztük meg.

Ha van valamilyen elképzelésetek szívesen segítek, ha elfogadjátok.

bontottcsirke 2017.12.08. 10:20:31

Tökéletes írás, egyrészt Bécs nem Ausztria, mint ahogy Budapest sem Magyarország és London sem Anglia. Ezek multikulti helyek. Ha utazom a fővárosokba el sem megyek. Minek? Hogy pakisztániakkal utazzam a villamoson meg kínaiakat fotózgassak?

Meg Bécsben afrikai bolta menjek? Az ország az mindig is a vidék életérzése és gasztronómiája. Los Angeles a kínai negyedével nem Amerika. Amerika Texas vidéke meg Montana.

károly szántana 2017.12.08. 11:18:53

@Wien72: Az osztrákok a magyarokat mindig is le fogják nézni. Bécsi szakmai gyakorlaton egészen addig, amí el nem mondtam, hogy magyar vagyok én voltam a "Student aus Dresden", és teljesen normálisan beszéltek velem, de mihelyst megtudták, hogy magyar vagyok, egyböl elkeztek fönévi igeneveket használni, mintha én csak azt érteném. Lehet, hogy kifele megy a jópofizás, de hidd el, ha rendesen tudsz velük kommunikálni, és érted és érzed a hangsúly és hanglejtés jelentését is, nem csak a szavakét, akkor érezheted, hogy ki és mikor néz le. Mondom ezt úgy, hogy amikor osztrákoknak tolmácsoltam itthon, megkérdezték, hogy hol tanultam meg magyarul...

exterminador 2017.12.08. 11:54:47

Egy érv Ausztria ellen, ami minden esetleges pozitívumot felülír:
SORKATONASÁG.

Pernilla 2017.12.08. 13:48:31

@exterminador: és ez az átlag magyar bevándorlót mennyiben érinti?

Wien72 2017.12.08. 14:05:11

@károly szántana: Lètezhet ilyen, de velem eddig nem èreztettèk, meg tojok is rá.Elvègzem a munkámat rendesen, ezt a fönököm èrtèkeli. Nem vagyok hátrányban,mert magyar vagyok. Hagynak èlni. Ennyi.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.08. 15:46:56

@Dikusz: koszi szepen az otleteket!:) meg nem veglegesitettuk, az otthoniakkal is beszelek, es majd meglatjuk, mi sikerul:)

Dikusz 2017.12.08. 16:03:26

@Zsuzsi65: majd hozd a posztot a szuper fotókkal az itthoni élményetekről:)

wien74 2017.12.08. 18:05:01

Kedves Kommentelők!
Még mindig wien74 vagyok és a sok "kukacoskodás" ellenére sem öregedtem két évet.
Mint fentebb említettem, a listám szubjektív, amit az ÉN tapasztalaim és az ÉN életem ihletett. Nekem ezek fontosak, ezek tűntek fel, így közel három év után.
Nem az osztrákok meglátását tükrözik, de nem is ez volt a feladvány.
Se a munkám, se az ügyintézések során nem ért hátrányos megkülönböztetés, nem is értem, hogy miért érne. Ide jöttem, uniós állampolgárként, de nem vagyok osztrák, úgyhogy akárhogy nézzük vendég vagyok ebben az országban. Ezt tudomásul vettem. Viszont a beilleszkedést is komolyan veszem és ha hiszitek ha nem, tényleg multi-kulti a baráti körünk.
Persze lehet, hogy ha kézzel-lábbal mutogató, harsány nagymagyarkodással állnék elő, az nem aratna osztatlan sikert. Ez érthető. Viszont azt sem gondolom, hogy másodrangúként kezelnének, mert külföldi vagyok. Miért? Hiszem, hogy hozzáteszek én is valamit a nagy egészhez. Az adómmal, a hozzáállásommal, munkámmal vagy épp azzal hogy nem pont olyan vagyok, mint az osztrákok.
Szóval kellemes-kényelmes életünk van, amit a fenti tizes listának (is) köszönhetek.

nyuszigonosz 2017.12.08. 19:10:48

@wien74: Szerintem a világon semmi baj nincs a posztoddal. Te így látod, éled meg, és az így van jól. Te érzed jól magad ott, ahol élsz.

Sajnos mindig akadnak mindent jobban tudó, pozitívumokat cáfoló kommentelök - általában nem is az adott országban élnek, esetleg soha nem is voltak ott... :-)

blackhairlady 2017.12.08. 19:54:58

@Dikusz: De igen, koszi , az istenert sem jutott eszembe, googolozni meg lusta voltam :)

közép dunántúli régió 2017.12.08. 20:18:48

@Pernilla: semmiben, de milyen szellemisége van egy ilyen országnak? Beteg.

Matula néne 2017.12.09. 15:46:27

@wien74: Nekem nagyon tetszett, köszi, csak a multikulti részével nem értek egyet, de elhiszem hogy Neked szerencséd van velük.... sajnos túlnyomórészt máshol ez nem így van. Bár nem is a multikulti a gond-, a mindenféle náció aki dolgozni jött ide, a gond azokkal van, akik nem akarnak dolgozni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása