Egészen érdekes ötlettel állt elő a Porsche, amely úgy döntött, bevezeti a havi előfizetési díjat. Ennek lényege, hogy bizonyos (elég izmos) összeg letétele esetén kedvünkre cserélgethetjük az autót. Nem is hangzik olyan rosszul, nem?
Kezdjük a jó hírrel: a Cadillac után a Porsche is jó ötletnek találta az előfizetéses rendszert, úgyhogy mostantól megfelelő összeg befizetése mellett nyitva áll a lehetőség arra, hogy akár naponta más és más autóval furikázzunk.
Folytassuk a rossz hírekkel: a havidíj 2000 dollár, és egyelőre csak az Egyesült Államokban található Atlantában érhető el a mobilapplikációs útlevélrendszer, persze ha bejön, nyilván terjed majd tovább.
Az atlantai próbaszolgáltatás novemberben indul, az, hogy máshol is elérhető lesz-e később, ennek a sikerén múlik.
Mit kapunk ezért a pénzért?
Nos, a 2000 dolláros előfizetés fedezi a gyakori járműcserét, korlátlan futásteljesítményt, biztosítást, regisztrációs díjakat, karbantartást és adókat. Ha a gyerekeket egy Cayenne-nel akarod iskolába hajózni, de a hétvégére már egy Caymannal akarsz elugrani, csak megérinted a képernyődet és már meg is történik.
Viszont sokba kerül ez a sok privilégium és nem minden autót lehet vele használni a Porsche-istállóból. A havi 2000-es alapdíj 8 autóra érvényes, ezekből a típusokból: Boxter, Cayman S, Cayene és a Macan S.
Ha a teljes, 22 autós palettát szeretnéd használni, az már 3000-be fáj. Viszont bekerül a választható típusok közé a 911 Carrera S és a Panamera 4S is, de szuper különleges autókra nem elég és nem is kérhetsz személyre szabott autót, csak az alapmodelleket.
Ár-érték arányban akár jobb is lehet a konstrukció, mint az eddigi bérleti lehetőségek. Például, ha egy Cayman S-t bérelsz, a havi díj 1200 dollár, limitálják az éves futásteljesítményt és nem tartalmaz fedezetet a másodlagos költségekre sem. Nyilván nem lehet igény szerint járművet sem váltani vele.
Az útlevél viszont nem való azoknak, akik érzelmi kapcsolatba szoktak kerülni álmaik autójával.
Miért jó a Porschénak?
A Porschénak egyértelműen megéri, hiszen egyrészt folyamatos bevételt biztosít az autók használatának mértékétől függetlenül: az ügyfél ugyanannyit fizet, ha munkába jár a kocsikkal a városban, vagy ha hobbiból tolja a 100 kilométereket nap, mint nap.
Másrészt felkészülhet a cég az autóvásárlások visszaesésére is. Sportautót tartani már most is luxus, hiszen nem használható minden vezetési célra, kell mellé legalább egy családi autó is. A Porsche-útlevél ezt a dilemmát is megoldhatja.
Az ötlet egyébként nem rossz, kíváncsian várjuk, más, olcsóbb márka is tervezi-e a bevezetését a Cadillacen kívül.
(Fotó: porsche.com)
Utolsó kommentek