oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. április 13. 06:30,  Megyek haza, ha kellek otthon, ha nem 106 komment

2018. április 13. 06:30 Határátkelő

Megyek haza, ha kellek otthon, ha nem

Be kell vallanom, az egész Határátkelőben az egyik legérdekesebb dolog, amikor rendszeresen felbukkannak (ki hosszabb, ki rövidebb időközönként) szerzők, akik elmesélik, éppen hol tart az életük. Ilyen Öreghaver is, aki nagyon régen, több mint öt éve jelentkezett először. Akkor arról írt (itt olvashatjátok el), hogy miért vállalkozott korábban, de már bőven 50 fölött a határátkelésre. Aztán írt tavaly is, amikor a hazaköltözést fontolgatta (ebből a posztból vett hosszabb részlettel kezdődik majd a mai írás), most pedig kiderül, hogy már megtette az első lépéseket.

ferfi_fogja_a_fejet_foto_pixabay_com_photorama_1.jpg

„Magam körül, hazafele, meg vissza a parkolókban, soha nem látott számban hallok magyar hangot. Már gyerekektől is, akik nem magyar rendszámos autókban ülnek. 

Lassan írom össze, mi az, amit majd el kell intézni. Lemondani internetet, ADAC-t, fölmondani a lakást, kijelentkezni, Finanzamtnál, Krankenkasse-nál lezárni, amit le kell. 

Megküldte az itteni nyugdíjfolyósító „mennyi jár”. Hát, lesz majd meglepetés. Én is meglepődtem, de aki megéri ezt a kort, már nem csodálkozik semmin. 

Amikor olvasom a hazatérés, vagy maradás kapcsán az indulatokat, elkeserít a dolog nagyon, mert vannak, akik elfelejtik, ahol most vannak elsősorban nem az ő érdemük (ahogy az enyém se) hanem a hatalmas munkaerő-éhsége az itteni cégeknek. 

Annyira, hogy miután elfogyott a „friss” keleti munkaerő, iszonyatos népvándorlást indítottak el, hogy így csillapítsák a (dolgozó) emberhiányt. 

Azért ne felejtsük el, miért vagyunk itt! Nem hiszem, hogy amikor elkezdtük pakolni a hamuba sült pogácsát, meg faragtuk a vándorbotot, azt mondtuk, na akkor most megyek egy új hazát keresni. És azt se mondja senki, hogy olyan jó volt otthagyni, ami addig életünk része volt." (Itt ér véget a rövid részlet az előző írásból, amit itt olvashatsz el végig.) 

És most lássuk, hol tart most Öreghaver! 

„Bárhol voltam (majd 4 év Szélmalomország és 7 év Oktoberfestország), bármilyen jó sorom volt soha egy pillanatig nem gondoltam arra, hogy ott maradjak. Bárhová mentem, mindig haza „kellett” mennem, pedig soha nem volt honvágyam. 

Piszkosul mélyek a gyökerek és nem engednek. Egyszer-egyszer arra gondoltam, hogy azt a sok tapasztalatot, amit mindenfelé szereztem otthon hasznosítom, de aztán azt mondták, megvoltunk eddig is nélküled, ezután is megleszünk. 

maros_pali.jpgNa, most jön az, ami szinte hihetetlen. Egy szem harag nem volt, van bennem emiatt. Végül, mindig a javamra vált. Inkább azt sajnáltam, nem éltek a lehetőséggel. 

Azt hiszem mindig (na, mondjuk úgy, már jó ideje) megtaláltam a magam helyét. Amikor úgy gondoltam (különböző okok miatt) mennem kell, mentem. 

Amit legjobban fájlalok, hogy a sok (szakmai, emberi) tapasztalást nem adhattam tovább a „mieinknek”, és nem is merek belegondolni abba, hogy mi, akik kicsit hosszabb időt töltöttünk „idegenben” mennyi mindentől fosztottuk meg azokat, akinek szükségük lett volna tapasztalatainkra, segítségünkre, azaz ránk. 

A napokban kaptam ezt az emailt új mukhahelyéről: „Lieber Pal, ich hoffe es geht dir gut. Ich möchte mich bei dir für alles bedanken, für deine Tips und Ratschläge.„ Röviden ennyi volt benne: köszi Pali! 

Pedig csak azt mondtam neki, tanulj gyerek. Tanult, tíz hónap alatt letette a mestervizsgát, most azon gondolkodik főiskolát végezze el vagy a műszaki egyetemet. 

Azt mondta egyszer, miért nem látta senki rajtad kívül, képes vagyok rá, képes vagyok többre, mint amit magamról hittem. 

Hát, a lassan hatvanhat év alatt azért lát az ember olyasmit, amit más nem, és azt is „idegenek” javára teszi, nem a „sajátjainak”. 

Pár napja döntöttem. Lemondtam az egyik leghosszabb lemondási határidős szolgáltatást. Lassan a többit is. 

Megyek, ha kellek otthon, ha nem.”

HÍRMONDÓ 

Rengetegen mennének külföldre, de vannak kérdőjelek

A parlamenti választás óta jelentősen megnőtt a külföldi munkavállalás iránt érdeklődők száma, ám a szakember szerint az nagy kérdés, hogy ez megmarad-e ezen a szinten, vagy sokan tényleg belevágnak a határátkelésbe.

A válságot hozó vasárnap

„Olyan mélységesen csalódott vagyok, és olyan ostobának, naivnak érzem magam… Komolyan eljátszottam a gondolattal, hogy nem akarok egy olyan országban élni, nem akarok olyan helyre gyerekeket szülni, ahol ilyen mértékű a gyűlölet.

Fillérekért dolgozik a magyar

Az nem újdonság, hogy hatalmas különbségek vannak az Európai Unión belül a munkaerő-költségek tekintetében. Az viszont elgondolkodtató, mennyiért dolgoznak a magyarok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

(Fotó: pixabay.com/Photorama)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1113827630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TX7AW 2018.04.13. 08:53:48

@Golf2: Azt hittem. viccelsz a kamerakkal, hat rementem egy hirportalra.

Arthamyr 2018.04.13. 09:13:02

@Golf2: Tud hasznos is lenni a kamera:
index.hu/tech/2018/04/12/60_000_fos_koncerten_is_pontos_a_kinai_arcfelismeres/

A kérdés csak az, hogy mire használják. El tudtuk volna viselni, hogy megtalálják a kis mocskokat, akik ellopták a biciklinket. 2006-ban sem lett volna káros, amikor a tv-székháznál hőbörögtek, vagy akkor, amikor a kopaszok akadályozták az MSZP-s (?) képviselőt, akkor sem, amikor a sípolókat verték össze. Bűnüldözési szempontból kifejezetten hasznos, persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet vele visszaélni. Most akkor GVH, NAV stb. se legyen, csak azért mert visszaél vele a kormány?

sörm 2018.04.13. 09:40:40

Jaj de jó volt! Reméljük van otthon család és jöhet a megérdemelt pihenés.

A tapasztalatot meg azért át lehet adni. Lehet kurzust indítani, ez 2-3 hónap előkészítés, cégalapítás, de nem vészes. Kérdés hogy van-e fizetőképes kereslet. Ha viszont csak a szenvedély hajtja a posztolót fel lehet venni a környék szakiskoláival is a kapcsolatot. Egy nyitott tanár mindig örül ha be tud hozni egy ügyes külsőst 1-2 óra erejéig. Meg lehet próbálni cégeknél is, bár ők nem biztos hogy szívesen vennék, ha az alkalmazottaik kitanuljàk a német-holland módit, aztán másnap elhúznak nyugatra. :)

Csodabogár 2018.04.13. 09:43:17

Hazajönni jó! 30 év után is jó volt és a sok 56-os ismerősömnek is jó, akik az elmult 20 évben szivárogtak haza.
Azzal viszont tisztába kell lenni, hogy a saját örömünkre jövünk haza. Itt tényleg nem kellünk senkinek. 20 évvel ezelőtt minden felé jelentkeztem ingyenes munkára, a leves osztogatáson kívűl sehol máshol nem kellettem, az meg nem az én vonalam. De tavaly jött haza egy barátnőm, az nagy élvezettel és lelkesedéssel vágta vele magát a hajléktalanok megsegítésébe. Gyűjt és oszt mindent, vasárnaponként kaját oszt. Élvezi. Anno én is megtaláltam végül a helyem, amiben nagy örömömet leletem.
Nagyon remélem, hogy a posztoló is élvezni fogja az itthoni életét és kívánom neki, hogy jó sokáig élvezhesse.

Golf2 2018.04.13. 09:45:47

@TX7AW: Az újak neve vérszem-kamera lesz.És építik az új börtönöket is...@tanato:

Rotoxis 2018.04.13. 09:46:56

Először azt hittem, ez egy humoros bejegyzés. Aztán mégegyszer átnéztem, de továbbra sem értem. Azt írja a szerző, hogy az ő önként, dalolva hazaköltözik Magyarországra. Ez kérem szépen legalábbis csúsztatás. Neki nincs választása. Összesen 11 évet dolgozott Nyugat-Európában, azt is két helyen, így egyik országban sem szerzett önálló nyugdíjat, legfeljebb némi kiegészítést, ami néhány száz EUR-ra rúg. Ebből a pénzből még akkor sem tud nyugaton elvegetálni, ha hozzáadjuk a magyar nyugdíját. Ez mindössze arra lesz elég, hogy Magyarországon eléldegéljen. Tehát lehet patetikus hangon hirdetni, hogy "Megyek, ha kellek otthon, ha nem.”, ez csak duma, semmi más.

Amikor elköltözünk Magyarországról, bennünk is megfogalmazódott a gondolat, hogy nyugdíjas korunkra majd visszaköltözünk. Eltelt néhány év és rájöttünk, hogy ez lehetetlen. Hiába jönnénk ki jobban anyagilag Magyarországon az önálló nyugdíjból (amit kiegészít némi magyar folyósítás), egyszerűen kilátástalan.
Vehetnénk majd szép kis kertes házat a Balaton partján, még bejárónőre is futná, bevásárolni meg átjárnánk Ausztriába. Csakhogy a nyugdíjas=idős embernek két dolog mindennél fontosabb. Az egyik a szociális, a másik az egészségügyi ellátás. Sajnos Magyarországon egyik sem közelíti meg a nyugat-európai színvonalat. Hiába járna nekem kiegészítő - magán - biztosítás alapján kiemelt ellátás, ezt Magyarországon nem tudják biztosítani.

Golf2 2018.04.13. 09:48:03

@Csodabogár: A kajaosztást már tiltották pár hónapja...Minden civil kezdeményezést írtani fognak.

Golf2 2018.04.13. 10:03:16

Off.A rengeteg gyalázkodó komment miatt törölte a több ezer megosztást kapó posztját a kivándorláson gondolkodó óvónő...

Golf2 2018.04.13. 10:14:02

Off.Rossz pecsét miatt lett érvénytelen 241 szavazat Marcaliban, ahol a jobbikos jelölt nyert volna...

sörm 2018.04.13. 10:17:29

@Golf2: Nem csodálom. Csak amit itt kapott szegény gyomorforgató volt. És itt még csak nem is azért bántották mert nem gondolja azt, hogy Magyarország tökéletes. Szegény kapott egy leckét emberismeretből, az online társadalom működéséről. Ezután óvatosabb lesz.

Hari Seldon 2 2018.04.13. 10:36:37

@Golf2:
Meglepődél, hogy csalt a maffia? Mit gondolsz, miért nem "hazamegyünk", hanem Magyarországra. Ezt már előre lehtett tudni évekkel ezelőtt.
Másrészt, HA nem így csalnak, akkor a számítógépes rendszeren keresztül. Eleve ők kezelik, azt írnak át benne, amit nem szégyellnek (és egy bűnöző nem szégyell semmit).
Eleve valami ügyük volt a ruszki yandex-el, nem csodálkoznék, hogy a szerver leállás sem véletlen lett volna.
(Na jó, ezt a témát magam részéről lezártam.)

wien74 2018.04.13. 11:13:01

@Hari Seldon 2: Igen, pont így kell nézni! Nem kell ezt túldramatizálni! Én pld. mindig azt mondom: otthonról megyünk haza. Az irány mindegy.
Soha, semmi sem állandó, ezt el kell fogadni. Bár egyvalami talán mégis: a változás. És ez rengeteg pozitivumot hozhat.
A tudást pedig a gyerekeinknek adjuk tovább - elsősorban.
Ez az én meglátásom. Negyvenesként.

Olliék 2018.04.13. 11:15:24

@Golf2: Nem csodálom. Én a fészről is töröltem magam, amikor a lakásban lévő felesleges,e még kifogástalan állapotú bútotokat hirdettem, és hazaáruló lettem.

Csodabogár 2018.04.13. 11:23:47

@Golf2: Nem kell sötétebbnek látni a dolgokat, mint amilyen. Egy bizonyos helyen tiltották a kaja osztást.
Ne érts félre, nem védem a jelenlegi helyzetet, de nem szeretem az eltúlzott dolgokat. Különösen nem jó lemásolni azt amit a másik oldalon a legjobban útálunk.

tanato 2018.04.13. 11:41:32

@Golf2: levadásszák őket,egy kis karaktergyilkossággal egy kis adóellenőrzéssel,esetleg állásvesztéssel vagy pályázati pénzek bukásával stb.

London2009 2018.04.13. 11:41:46

Ha jol emlekszem mar a legutobbi posztja alatt is azt talalgattuk, hogy mibol lesz neki vajon nyugdija? Azt szamolgattuk, hogy ha eladja a hazat Magyarorszagon, akkor abbol talan lesz eleg penze berelni valamit elete vegeig es eleldegelni a nyugdijabol. No nem kell tovabb talalgatni, ezek szerint a hazat nem adta el, inkabb a nyugdijas eveire hazakoltozik. Jol teszi! Ott van a csaladja, haza, lesz eleg penze, mar nyugdijas, remelem sokaig fogja elvezni. Az o helyzeteben ez egy teljesen racionalis dontes. Semmi keseregnivalot nem erzek itt. Foleg ugy, hogy nem hiszem, hogy sajnalja utolso lakhelyet maga mogott hagyni. Azt irja ugye, hogy mindig visszavagyott. Ez igy inkabb egy sikersztori. Jott, latott, gyozott, nyugdijba megy…

Golf2 2018.04.13. 11:41:47

@Olliék: De bolsevik még nem voltál mint a vásárhelyi polgármester,lézer-fácán-jani szerint.

Golf2 2018.04.13. 11:44:56

@tanato: "Levadásszák"...Hullanak a fácánok,rénszarvasok,ellenzékiek.

Auralianus 2018.04.13. 12:13:54

Ha nem akarta(d) volna megmondani a tutit az ügyben, hogy ki és miért is indul el... még jobb lett volna :)

Nem vagyunk egyformák, ezerféle ok, indok és élethelyzet létezik.

Az írás így sem rossz, tetszik a hozzáállás, sok sikert odahaza! :)

2018.04.13. 12:39:03

@Arthamyr:

"persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet vele visszaélni."

Ez igaz minden más, a privát szférát sértő dologra is. Magánbeszélgetésre, levéltitokra meg hasonlókra nyilván nincs szükség -- hiszen aki nem rossz fiú, annak nincs félnivalója. Nem igaz?

Végtelenül naív hozzállás, hogy ezekkel senki nem fog visszaélni.

London2009 2018.04.13. 12:48:53

@swing gitan: meg mindig itt tartasz dear? Inkabb meg fekudj vissza aludni, azzal tobbre mesz. : )
Ismered a mondast biztosan, hogy it's no use crying over spilt milk...

Arthamyr 2018.04.13. 12:58:00

@Nagy kámpics: Mondok egy őrültséget: engem nem zavarna, ha csak elektronikusan lehetne fizetni az országban, ahol élek, és minden számla publikusan látható lenne. :)
Még egy: engem az sem zavarna, ha az összes közterület be van kamerázva (leszámítva a helyeket ahol ez pl. természetvédelmi okokból nem praktikus), és publikusan elérhetőek a felvételek.

A golf2 által említett kamerákkal vissza fognak élni? Magyarországon? Hogynepersze. Nem vagyok én naiv, csak ebben is igyekszem meglátni a pozitívumot, még akkor is, ha nincs. :D Mert ugye bűnüldözésre - egyelőre - nem nagyon fogják használni. Mondjuk nem olvastam el a cikket, de nem hinném, hogy bármit rontana a helyzeten.

Shaktee 2018.04.13. 13:07:24

@London2009: Meglelted már a szavazócédulád szivem?

Akkor meg ne hápogj :)

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.04.13. 13:07:24

Akkor már külföldről is kapsz nyugdijat

2018.04.13. 13:10:36

@Arthamyr:

"Mondok egy őrültséget: engem nem zavarna, ha csak elektronikusan lehetne fizetni az országban, ahol élek, és minden számla publikusan látható lenne"

Ez olyasmi, mint amikor valaki azt mondja, a globális felmelegedés nem probléma, hiszen legalább jobban lehet majd strandolni az északi-tengerben.

Ne haragudj, hogy ezt mondom, de ez egyszerűen a nem értése a problémának. ¯\_(ツ)_/¯

(Gondolatkísérlet: megtennéd, hogy megosztod itt a lakcímedet, a telefonszámodat, a feleséged fényképét, plusz az útvonalat és időpontokat, amikor munkába jár? Hogy mennyit kerestek, milyen értékeket vásároltatok az elmúlt évben, és mikor nem vagytok otthon?

Ha ezeket nem osztanád meg, akkor valahol mélyen mégiscsak érted a problémát, innen már csak össze kell kötni a pontokat.

FONTOS! Csak gondolatkísérlet volt! Isten őrizz, hogy tényleg megossz itt (vagy bárhol) ilyesmit. :)

tanato 2018.04.13. 13:15:34

Szóval újabb ellenblog a virtuális csatatéren.

Arthamyr 2018.04.13. 13:28:37

@Nagy kámpics: "Gondolatkísérlet: megtennéd, hogy megosztod itt a lakcímedet, a telefonszámodat, a feleséged fényképét, plusz az útvonalat és időpontokat, amikor munkába jár? Hogy mennyit kerestek, milyen értékeket vásároltatok az elmúlt évben, és mikor nem vagytok otthon?" - A magamra vonatkozó információkat igen. Akkor, ha cserében én is elérhetem ezt az infot bárki másról. Yes please! :) A feleségemre vonatkozó információ felett nem én rendelkezem.
Természetesen egyoldalúan nem fogom megosztani, mert az információ (erőforrás) felesleges feladása volna, és jelenleg ez ritka információ, mivel senki sem fér hozzá sok emberéhez, így értékes.
Értem az aggodalmakat, de a magam részéről úgy gondolom, sokkal többet profitálnék belőle, mint amekkora kárt szenvednék.
Nagy híve vagyok a transzparenciának.

A globális felmelegedés meg tényleg nem biztos, hogy mindenkinek rossz lesz (félre ne érts: nem tagadom, hogy van, és nem tartom jónak sem, csak biztosra senki sem tudja a hatását). Apropó globális felmelegedés: Írországban hideg van, és finom a steak, szóval a hétvégén megtámogatom majd a globális felmelegedést, mert a tököm tele van azzal, áprilisban is 5 fok van és fagyos szél fúj. De ha hoznak egy szabályt, hogy legyen a steak 100x ilyen drága (mondjuk 10000%-os áfa a marhahúsra), akkor támogatom, és nem eszek több steaket, pedig nagyon szeretem.

Arthamyr 2018.04.13. 13:31:13

@tanato: ellenblog? Miért lenne "ellen"? A virtuális tér végtelen, elfér benne zavartalanul...

2018.04.13. 13:41:31

@Arthamyr:

"A feleségemre vonatkozó információ felett nem én rendelkezem."

Tényleg láthatóan nem érted. Ez nagyon furcsa.
Pedig a részletek ott vannak, te is írod.

Oké, szóval a feleséged információjával nem te rendelkezel. Akkor ki?

Ő, igaz? Erre gondolsz?

Namost, ha mindenhol kamerák vannak meg nyilvános számlák meg a satöbbi, akkor hoppácska, nem ő rendelkezik vele. Érted ezt a kapcsolatot?

Vagy ez:
"és jelenleg ez ritka információ, mivel senki sem fér hozzá sok emberéhez, így értékes."

Ember, előtte linkeled be az arcfelismerő kínai szoftvert, meg a múltkor beszélgettünk a facebookos poszt alatt. Cambridge Analytica, Edward Snowden, NSA -- ezekről hallottál?

Még hogy ritka információ, és senki nem fér hozzá sok emberéhez. Elképesztő, amit írsz.

tanato 2018.04.13. 13:47:53

@Arthamyr: Egyértelmű hogy a HÁ-re hajaz,mint a többi utódblog.

Golf2 2018.04.13. 13:48:09

@tanato: a Fidesz-KDNP elképesztő pénzügyi, jogi és médiafölénye ellenére csak a magyarok harmada szavazott a Fideszre, az ellenzék több szavazatot kapott náluk, és a kétharmad gyakorlatilag 4000 szavazaton múlt, a határon túli levélszavazatok nélkül pedig biztosan nem lett volna meg, hogy a töredékszavazatokról ne is beszéljünk...

Soulimerika (törölt) 2018.04.13. 13:48:52

@tanato: huuuuu nagyon tanulsagos, mielott a haza menest fontolgatnam, ujra el olvasom mit es milyen stilusban irnak az otthoniak es elotte meg fogok nezni par otthoni hiradast vagy riportot is, es mint e riport utan, valoszinuleg maradok, es megint halas leszek az orszagnak ahol vagyok, hogy kint lehetek es jol elek.

Taxomükke (UK) 2018.04.13. 14:13:04

@Golf2: Hat akkor most mar nem kell gondolkodni, csak koltozni.

Olliék 2018.04.13. 14:21:03

@Golf2: Ö.ö.ö. Asszem nem. De ne kiabáljuk el. :)

wrstjnethn 2018.04.13. 14:26:18

@Rotoxis: "Neki nincs választása. Összesen 11 évet dolgozott Nyugat-Európában, azt is két helyen, így egyik országban sem szerzett önálló nyugdíjat, legfeljebb némi kiegészítést, ami néhány száz EUR-ra rúg." Csak szólok, hogy az uniós országokban végzett munkaviszony beleszámít a munkaviszony hosszába, akárhol dolgozott az illető.

London2009 2018.04.13. 14:26:41

@tanato: ez nem ellenblog, ez koppintas. Rendkivul eredeti otlet! Ettol fuggetlenul szerintem az nem baj, ha minel tobben foglalkoznak ezzel a temaval. Hadd blogoljanak ok is!
Elotte viszont belinkelted a hataratkelot. Feltetelezem, hogy neked is tul koverek az ujjaid. : )

Olliék 2018.04.13. 14:30:39

@Hari Seldon 2: Nem tudom a te gyerköceid mekkorák. Nekem a nagy 15 volt a kiköltözéskor, 0 nyelvtudással. Rettegtem, hogy nehéz lesz neki,pláne a haverozós,csavargós korszak legelején. De csoda történt. Imád itt lenni, az osztálya mindenben segíti, pont a héten jött haza egy 3 napos kirándulásról. A nyáron szeretném a szünetben hazaküldeni őket mamázni, de nem akarnak. Még nincs egy éve,hogy itt vagyunk, de ők már itthon vannak. És ez a fontos,hisz a nyugalomért, a kényelmesebb,élhető életért jöttünk ide a hanyatló nyugatra.

Hari Seldon 2 2018.04.13. 14:37:56

@Olliék:
Most nyolc - nyolc és a legkisebb 5,5 éves.
Johanna 11 hónapos volt, amikor kijöttünk.

tanato 2018.04.13. 14:42:36

@London2009: Igen az elsőt elrontottam.De igazad van inkább egy ötlet ellopásáról,vagy inkább másolásáról van szó.

Olliék 2018.04.13. 15:03:48

@Hari Seldon 2: De gyönyörű neve van. Johanna. Jaj,nagyon tetszik!!!
Ők apróságok voltak, könnyen beszoktak mindenhova. (gondolom) én a félkamasztól (13) és a fullkamasztól (15) picit féltem,de nagyon jól sült el.
Örülök nektek.
Rohanok, megyek dolgozni.

London2009 2018.04.13. 15:05:16

@swing gitan: nem, de kaptam levelet, ismet pocsettel ellatva. Pocsetelgetni nyilvan raernek. Abban leirjak, hogy ok mindent megtettek, feladtak es biztos rossz a cimem, frissitsem. Hmmm... :D

Dikusz 2018.04.13. 15:29:13

@Rotoxis: nagyon-nagyon sok kérdésem lenne ezzel a komenttel kapcsolatban. Fel is tenném, ha csak egy hangyaf*sznyi reményem lenne a válaszra.

London2009 2018.04.13. 15:38:19

@Dikusz: kerdezz engem, majd en valaszolok! :D

Dikusz 2018.04.13. 15:40:24

@tanato: lehet, én keresgélek rossz helyen. A blog, amit belinkeltél 10 éve írta az első posztját. Nem értem, mitől lenne ellenblog. Ezen a néven fut már 10 éve egy blog, más-más témával.

Arthamyr 2018.04.13. 15:45:19

@Nagy kámpics:
"Tényleg láthatóan nem érted. Ez nagyon furcsa.
Pedig a részletek ott vannak, te is írod." - Én értem, csak mást gondolok róla, mint te, és ezt nem biztos, hogy el tudom magyarázni úgy, hogy megértsed. :) Másrészt mások vagyunk, másban látjuk a veszélyforrásokat, és jó eséllyel másfajta világban szeretnénk élni. És mindketten vagyunk annyira értelmesek is, hogy elfogadjuk, hogy ebben fogunk. :)

"Oké, szóval a feleséged információjával nem te rendelkezel. Akkor ki?

Ő, igaz? Erre gondolsz?
Namost, ha mindenhol kamerák vannak meg nyilvános számlák meg a satöbbi, akkor hoppácska, nem ő rendelkezik vele. Érted ezt a kapcsolatot?" - Nem gondolom, hogy baj lenne, ha ez az információ publikus lenne. Azt gondolom, előnyös lenne, ha mindenkiét látnám, és mindenki látná az enyémet. Viszont valószínűleg a nagytöbbség meg azt gondolja, hogy igen, szóval nem lesz. Ez nekem olyan, mint a populizmus térhódítása: nem szeretem, de elfogadom, és igyekszem belőle a kihozni a legtöbbet/legkevesebbet bukni miatta.

"és jelenleg ez ritka információ, mivel senki sem fér hozzá sok emberéhez, így értékes." - Amint publikussá válik, sokkal kevésbé lesz értékes az egyedre vonatkozó információ, mert mindenki rendelkezik vele mindenkiről.

"Ember, előtte linkeled be az arcfelismerő kínai szoftvert, meg a múltkor beszélgettünk a facebookos poszt alatt. Cambridge Analytica, Edward Snowden, NSA -- ezekről hallottál?" - Hallottam, és írtam is a múltkori facebookos alatt, hogy nem zavar a CA különösebben. :) Azzal, hogy ezek az információk publikusak, elveszed attól az előnyt, aki már rendelkezik vele, lecsökkented az információja értékét, aki meg nem rendelkezik ezzel, annak előnyt adsz.

"Még hogy ritka információ, és senki nem fér hozzá sok emberéhez. Elképesztő, amit írsz." - Gondolom neked sincsenek olyan illúzióid, hogy ezeket az adatokat meg lehet védeni. Pont azok az entitások már rég rendelkeznek az információval, akit nem szeretnél. És rendelkezni is fognak, ez ellen nem igazán van orvosság. Nem fogják megsemmisíteni az információt. Ez előnyt jelent nekik azokkal szemben, aki nem rendelkeznek az információval.
De nem kell ilyen titkosszolgálati meg adatmágus cégekkel jönni, egy egyszerű random munkáltató, akihez beadod a CV-d, is információs előnnyel rendelkezik veled szemben, és az esetek többségében emiatt szuboptimális munkahelyen fogsz kikötni.

Dikusz 2018.04.13. 15:48:18

@Dikusz: még jó, hogy mindent kétszer mondok el, mondok el...

Dikusz 2018.04.13. 15:56:21

@London2009: Remélem lesz rá alkalmam:)
Az egészségüggyel lennének kapcsolatosak a kérdéseim. Rotoxis általam nagyrabecsült hozzászóló, hasznos tanácsokat adott nekem, és másoknak is egy másik -azóta jobblétre szenderült- blogon.
Kérdéseim hozzászólásának ezzel a részével kapcsolatban lennének:
"Csakhogy a nyugdíjas=idős embernek két dolog mindennél fontosabb. Az egyik a szociális, a másik az egészségügyi ellátás. Sajnos Magyarországon egyik sem közelíti meg a nyugat-európai színvonalat. Hiába járna nekem kiegészítő - magán - biztosítás alapján kiemelt ellátás, ezt Magyarországon nem tudják biztosítani."

London2009 2018.04.13. 15:59:12

@Dikusz: ezzel te feltetelezem, hogy nem ertesz egyet. Jol gondolom?

Shaktee 2018.04.13. 16:03:41

@London2009: Makes no sense if you received their mail

London2009 2018.04.13. 16:12:09

@swing gitan: az emailben jott titankam egy pdf csatolmanyban. Nyilvan szavazolapot nem lehetett emailben kapni sorszammal, akarmivel azonositoval ellatva. Tul egyszeru lett volna! Maradt a galambposta, a galambot meg elteritettek a migrancsok. Ez tortent. Egyre biztosabb vagyok benne.

Arthamyr 2018.04.13. 16:19:53

@Dikusz: @London2009: Játék és spamelés 10 percben. Aki kérdez: Dikusz, aki válaszol:..

2018.04.13. 16:25:56

@Arthamyr:

"Nem gondolom, hogy baj lenne, ha ez az információ publikus lenne. Azt gondolom, előnyös lenne, ha mindenkiét látnám, és mindenki látná az enyémet. "

Nem gondolod, hogy baj lenne, ha a feleséged pucér képei publikusak lennének, feltéve, hogy mindenki máséi is azok?

Az átlagembernek van igénye privát szférára. Például én nem szeretnék másokkal együtt kakálni. Sem azt nem akarom, hogy én kakáljak előttük, sem azt, hogy ők előttem.

Szeretjük, ha a leveleinket mások nem olvassák el. Vannak beszélgetések, amikről nem akarjuk, hogy mások hallják. Akár mert intimek, akár más okból. Nem szeretjük, ha mások beleolvasnak a személyes naplónkba.

A másik privát szférájának ignorálása abúzus, pszichológiai problémákat okoz.

Ezt érted? Ha nem is érted meg, van róla tudomásod, hogy az emberek így működnek, ugye?

Ez az egyik.

A másik, hogy az, hogy milyen világban élünk, az változik, méghozzá pont most változik.

Egyelőre nem elég rákattintanom a nikkedre, hogy lássam, milyen betegségeid vannak. Ha publikussá válnak a vásárlások például, máris tudni fogom (a gyógyszervásárlásaidból).

Ez az infó egyébként már most is elérhető rólad, össze van gyűjtve, adják-veszik, és ha téged ez nem zavar, akkor nem úgy működsz, mint egy normális emberi lény. Ezt most nem bántásból meg negatív éllel írom, de felismered ezt a tényt magadról, ugye?

De oké, még ha az érzelmi részét nem is sikerül megfogni, mi lesz a biztonsági szempontokkal? Identitáslopásról nyilván hallottál. Hogy véd meg ettől, vagy a betörőktől, vagy a zaklatóktól az a tény, ha te is hozzáférhetsz minden információhoz, és a transzparencia kölcsönös?

"Pont azok az entitások már rég rendelkeznek az információval, akit nem szeretnél."

Mit jelent az, hogy "rég"? Ez a dolog most, ezekben az években történik. És még egyszer, tudom, hogy intelligens ember vagy, és nem személyeskedésből vagy rosszindulatból írom, de ha téged nem zavar, hogy a CA például választásokat hekkel, vagy hogy mások olvassák a levelezésedet, vagy hogy a feleségeddel az intim összebújásaitok publikusak legyenek satöbbi, akkor nem az van, hogy máshogy látjuk a világot, hanem hogy ezt a problémát te valamiért nem értetted meg. És még egyszer elnézést, nem arrogánskodni akarok itt.

gabors 2018.04.13. 16:28:10

@Arthamyr: " Apropó globális felmelegedés: Írországban hideg van," ezt amugy a gyengulo Golf aramlatra fogjak manapsag a hozzaertobbek annak a csokkeneset pedig a globalis felmelegedes okozza ... ha ezek felgyorsulnak EU nyugati/eszak-nyugati reszen es foleg a Britt szigeteken joval huvosebb lesz akar evtizedeken belul is (lehet mar nem erint teged meg amugy is a valoban felmelegdo Mo-r mindig mehetsz ..).

gabors 2018.04.13. 16:36:25

@swing gitan: "@London2009: Makes no sense if you received their mail "

email-ben kapta meg minden bizonnyal beszkenneltek :-) (bar lehet olyan allattomos is hogy megadott nekik Fax szamot :-)

Nekem is megjott a pecsettel ellatott hatarozat pdf-ben emailben...

tanato 2018.04.13. 16:38:46

@Dikusz: Én nem blogot linkekltem be hanem egy cikket amiben a blogról van szó.Egyébként én nem ismertem ezt a blogot.

Arthamyr 2018.04.13. 16:51:39

@Nagy kámpics: "Nem gondolod, hogy baj lenne, ha a feleséged pucér képei publikusak lennének, feltéve, hogy mindenki máséi is azok?" - Nincsenek pucér képek a feleségemről (tudtommal). Mindig jót nevetek, amikor valami okos celebről felkerül a netre, és bánkódik. :D

"Az átlagembernek van igénye privát szférára. Például én nem szeretnék másokkal együtt kakálni. Sem azt nem akarom, hogy én kakáljak előttük, sem azt, hogy ők előttem." - Ezzel nincs semmi gond. A kérdés, hogy hol húzódjanak a privát szféra határai. Én pl. a közterületet és az ott szabad szemmel is látható tevékenységet nem tartom a privát szféra részének most sem, ezért nem lenne gondom a kamerákkal pl. Ha valaki az utcán szarik, azt látni fogják.

"Szeretjük, ha a leveleinket mások nem olvassák el. Vannak beszélgetések, amikről nem akarjuk, hogy mások hallják. Akár mert intimek, akár más okból. Nem szeretjük, ha mások beleolvasnak a személyes naplónkba." - A levelinket elolvassák. A beszélgetéseket nem hallják, ez nem változna meg feltétlenül, bár ki tudja, ha a nép megszokja a kamerákat, lehet utána tovább lehet lépni a hangrögzítés irányába is. :)

"Ha publikussá válnak a vásárlások például, máris tudni fogom (a gyógyszervásárlásaidból)." - Ez engem megint csak nem zavar. Most jöhetsz azzal, hogy pl. a gonosz biztosító visszaél vele, hát barátom, így is visszaél vele, csak így van aki azt hiszi, hogy nem. :)

"Ez az infó egyébként már most is elérhető rólad, össze van gyűjtve, adják-veszik, és ha téged ez nem zavar, akkor nem úgy működsz, mint egy normális emberi lény. Ezt most nem bántásból meg negatív éllel írom, de felismered ezt a tényt magadról, ugye?" - Ez így van, jól látod. És szerintem így is marad, akárhogy lázadsz ellene, milliárd társaddal együtt. Zavar, mert asszimetrikus az információ hozzáférhetősége, és emiatt információs hátrányban vagyok. Ahogy abban is igazad van, hogy nem úgy működök, mint egy normális emberi lény, ezt már 20 éve is megállapították rólam, tisztában vagyok vele, sosem zavart, nem célom, hogy úgy működjek.

"De oké, még ha az érzelmi részét nem is sikerül megfogni, mi lesz a biztonsági szempontokkal? Identitáslopásról nyilván hallottál. Hogy véd meg ettől, vagy a betörőktől, vagy a zaklatóktól az a tény, ha te is hozzáférhetsz minden információhoz, és a transzparencia kölcsönös? " - Ha minden be van kamerázva, mégis hogy tudnak betörni? Amint hazaérek, jelzem a megfelelő szerveknek, ők meg egyből tudják, hogy kit hol kell megfogni, mit honnan kell visszahozni. Mindennek nyoma van. Az identitáslopás nem értem, hogy menne, kicserélik a testemet, mint az álarcban? :D Istentelen nehezen hamisítható biometrikus azonosítókkal azonosítom magam bárhol.

"Mit jelent az, hogy "rég"? Ez a dolog most, ezekben az években történik. És még egyszer, tudom, hogy intelligens ember vagy, és nem személyeskedésből vagy rosszindulatból írom, de ha téged nem zavar, hogy a CA például választásokat hekkel, vagy hogy mások olvassák a levelezésedet, vagy hogy a feleségeddel az intim összebújásaitok publikusak legyenek satöbbi, akkor nem az van, hogy máshogy látjuk a világot, hanem hogy ezt a problémát te valamiért nem értetted meg. És még egyszer elnézést, nem arrogánskodni akarok itt. " - A választásokat mindenki hekkeli, a kampány maga a hekkelés, az USA-ban intézményesített korrupció van, csak lobbizásnak meg kampánytámogatásnak hívják. A feleségemmel való intim összebújás akkor publikus, ha "okosan" azzá teszem. Nem azt mondtam, hogy mindenki lakását, fürdőszobáját be kell kamerázni, csak a közterületet.

Ami közterületre megy, a publikus internetre megy, már most is elérhető. A különbség csak az, hogy van akinek megvan ez az információ (annak most nagyon jó), van akinek meg nincs (annak nem annyira jó, csak sok közülük nem is tudja :)).

Rég: hát gondolom amióta komolyabban van internet, amióta vannak óriási cégek, akik sok országban sok embernek szolgáltatnak.

Ezt nem lehet visszacsinálni, de persze ha úgy érzed, nyugodtan küzdj ellene, lázadj ellene. Amíg még teheted. :) Ez (félig) vicc volt.

Dikusz 2018.04.13. 17:04:33

@London2009: Csak az itthoni körülményeket ismerem (jobban, mint szeretném) az egészségügyben. Azt, hogy más országban milyen, azt valóban nem, éppen ezért tényleg nem állíthatom, hogy nincs igaza. Sőt, biztos vagyok benne, hogy igaza van.

Olyan kérdéseim lettek volna csak, hogy itthon-, és külföldön praktizáló orvosként miért látja úgy a dolgokat, ahogy írta a hozzászólásában.

Csodabogár 2018.04.13. 17:06:01

@Dikusz: Én szívesen válaszolok. Ráadásul én már tudom mi milyen, mert kipróbáltam.

Dikusz 2018.04.13. 17:07:14

@Arthamyr: össze tudom én kavircolni a kérdéseimet úgy, hogy már magam sem tudom (tulajdonképpen a kérdések feltevésekor sem tudtam), hogy mi is az, amit tudni szerettem volna.

Egyetlen reményem, hogy sikerül a többieket is úgy összezavarnom, hogy ők sem tételezik fel rólam, hogy komplett h***e vagyok...

Arthamyr 2018.04.13. 17:10:24

@Dikusz: A rádióműsorban is kérdeztek néha meredekeket, volt, amit anyukám sem tudott, pedig ő nagy komolyzene-rajongó.

Csodabogár 2018.04.13. 17:18:59

Sajnos az egészségügy tényleg pocsék. Persze privátban majdnem mindent megkapsz, gyorsan és a legmodernebb felszerelésü rendelőkben, ami nyilván nincs rendjén. Viszont azt tapasztalom, hogy ezekre a privát helyekre komoly igény van, mert még soha nem ültem egyedül egy ilyen helyen, sőt néha még 1-2 hetet várnom is kellett egy kontroll szem vizsgálatra. Ami engem nagyon érint, hogy nincs egyetlen tisztességes privát kórház sem. A Telki remek volt, de ugye bezárták, mert állami EÜ-ből semmi támogatás nem érkezett és a tulajdonos nem egy jótékonysági intézmény volt.
A télen megtapasztalt privát u.n. kórháztól meg mentsen meg engem a jövőben a jóisten.
Ettől függetlenül én a hozzászólást kifejezetten fölényeskedő rosszindulatnak éreztem, de nem volt kedvem belemenni egy vitába. Nekem egy harmadik személy nem mondja meg, hogy nekem mi az egyetlen lehetőségem.

sörm 2018.04.13. 17:26:14

@Arthamyr: Hát, nekem 4-5 évig volt egy stalkerem. Volt kolléga aki munkahelyen hajtott rám, én voltam 25, ő 50 és házas. Pl kilopta a telefont a táskámból és az smsekből derítette ki kivel járok (akkor még butatelefon kód nélkül). Aztán miután felmondtam évekig fel-felbukkant a lakásom előtt, nem csengetett be csak ott állt. Miatta megszakítottam egy csomó kedves ismerőssel a kapcsolatot, hogy ne tudja meg hogy hova költözöm. Ez Magyaroszágon sikerült is. Aztán pár hónappal azután h külföldre költöztem, becsengetett egy közös ismerőshöz, akivel felvettem a kapcsolatot amikor kiderült hogy abba a városba költözöm ahol ő is van. A rohadék itteni transzparenciája, hogy beütöd a nevem a gogliba és kidobja a címem, autóm, mennyit ér a lakásom, kikkel élek együtt és mennyi az átlagfizetés ahol lakom... Sejtette hogy külföldre mentem, tudta hogy ezt az országot nagyon szerettem, ennyi kellett összesen hogy megtaláljon. Autóval felvezetett ide Magyaroszágról azután h 5 éve nem kommunikáltam vele. Soha nem volt erőszakos, nem volt félnivalóm. Itt is elfogadta hogy nem akarom látni. De ez finoman szólva is creepy.

Ennél hétköznapibb példa amikor vasárnap délután a szülő becsenget a kollégához, hogy tudja hogy a lánya péntekig kellett volna leadja a leadandót, de most lett kész. Beüti a tanár nevét gogliba, beül a kocsiba és ennyi. Ez megtörtént. Ennél persze rosszabb is lehetne ha megbuktatja a gyereket és cserébe a teljes férfirokonság felbukkan az udvaron meggyőzni arról, hogy ötöst érdemel a gyerek. Erről nem tudok hogy megtörtént volna. Arról viszont igen, hogy a munkanélküli segélyt megítélő vagy elutasító ügyintézőt kereste fel otthon 4 férfi. Szóval transzparencia hivatalos szerveznél abszolút, magánszemélyeknél nagyon korlátoltan.

Muscari 2018.04.13. 17:42:23

@Olliék: nem minden idosebb ember vagyik azert haza. Van ugyanis egy nagy elonyuk a huszonevesekkel szemben, sokan rendelkeznek otthon ingatlannal. Ezek az ingatlanok vagy mar tehermentesek, vagy az ertekehez kepest nincs tul sok hitel rajtuk. Ha eladjak az otthoni lakast, hazat, akkor lesz annyi penzuk, hogy kint befizessek az onreszt es kint vegyenek sajatot maguknak.

Mire nyugdijba mennek, addigra lesz egy sajat ingatlanjuk egy nyugati orszagban, ami eleg jelentos toke es sok mindent lehet vele kezdeni. Mi is ezt tettuk es meg rengeteg ismerosunk ugyanugy.

Arthamyr 2018.04.13. 17:52:26

@sörm: És hol lenne a probléma? Ha lenne ilyen "big brother", akkor 1 perc lenne kideríteni és bizonyítani a hatóságoknak, hogy átmegy 4 férfi megkeresni, aztán megfelelően szankcionálni. Sőt, pl. ha valakinek túl sok ilyen "átmenős" ismerőse lenne vagy ő maga ilyen, azt prevenciós jelleggel lehetne monitorozni, és már az odaúton rákérdezni, hogy barátom, ugyan már, hova mész, és miért?

"Pl kilopta a telefont a táskámból és az smsekből derítette ki kivel járok (akkor még butatelefon kód nélkül)." - Ez magántulajdon megsértése, lopás. Ha publikus helyen történik, egyből látszana, gyors szankció, game over. Ha az "ő területén", akkor minek mentél oda. Ha a "te területeden", akkor meg oda jogod van nem beengedni. Ha mégis bemegy, szankcionálás, game over ismét.

Az is látszana, hogy valaki sumák módon adta le a leadandót, aztán el lehet dönteni, hogy mi legyen/legyen-e bünti. Nyilván ha nyomásgyakorlással próbálkozik a tanárnál, akkor automatikus bünti. :)

Arthamyr 2018.04.13. 17:53:57

@Muscari: Jó gyakorlat, megfogadandó annak, akinek módja van rá. :)

Arthamyr 2018.04.13. 18:01:27

@Csodabogár: "Nekem egy harmadik személy nem mondja meg, hogy nekem mi az egyetlen lehetőségem." - Van olyan, hogy ez csak egy egyszerű tényközlés.

2018.04.13. 18:08:40

@Arthamyr:

Először is, fantasztikus érzelemmentességgel nyilatkozol (nem csak most, más témákban is). Mint egy robot asimovtól.

Ne nevess azon, hogy celebek pucér képei felkerülnek a netre.

Hallottál a bosszúpornóról, nyilván. Súlyos sérülést okoz annak, akivel megtörténik, holott már jelenleg is annyi pornó van a neten, amit te meg én nem tudnánk az életünk alatt végignézni, tehát gyakorlati szempontól nézve _végtelen_, mégis hazavágja azt akivel történik. Tehét amit írsz, hogy ha sok információ érhető el, az majd megvédi az egyént, nem igaz.

Az irreleváns, hogy te személy szerint csinálsz-e magadról pucér képeket. Lehet tudni, hogy a fiatalok mittomén, 30%-a csinál.
Az nem igaz, hogy ezek a képek már rég megvannak például az amerikai/magyar/akármilyen kormánynak meg az alkalmazásfejlesztőknek, de valószínű, hogy most már megvannak, és ha tovább megyünk ebbe az irányba, akkor neked meg nekem is meglesznek, meg az új munkáltatódnak is.

De még ha robot is vagy, nem létezik, hogy nem látod problémának, hogy ha például jelentkezik munkára valaki, gyorsan végiggörgetem a pucér képeit, megnézem, volt-e abortusza, milyen a vérképe, és kire szavaz.

A privát adatokat védő törvények mindenhol léteznek. Gyónási titok, orvosi titok, titoktartási szerződés, levéltitok -- ha már ennyire kockán nézed, ha mást nem is, az üzleti titkot csak kell értened, ugye? A titkos szavazást?

Realizálod, hogy ezeknek a megszűnéséről beszélgetünk?

"Ha minden be van kamerázva, mégis hogy tudnak betörni? "

Ne viccelj. Pont a múltkor beszélgettünk róla a bűncselekmények büntetési tétele kapcsán, hogy szokás elkövetni úgy is bűncselekményeket, hogy az nem teljesen racionális. Már most is vannak kamerák az utcán, és mégis lopnak el kocsikat alatta. A kamera nem védi meg az embert. Duh.

Ha nyilvánosan, két gombnyomással elérhető lesz egy keresés, hogy hol laknak 70 éves anyókák egyedül, akkor ez nagyon hirtelen egy nem vénasszonyoknak való vidék lesz, és nem fogja kárpótolni őket, ha az elkövetőt is könnyebb elkapni. Megint csak: a kölcsönös transzparencia nem véd.

"A beszélgetéseket nem hallják" "Nem azt mondtam, hogy mindenki lakását, fürdőszobáját be kell kamerázni, csak a közterületet."

Ez most komoly? Google alexa meg hasonlókról hallottál? Tudsz róla, hogy a telefonodban van mikrofon, ugye? A kamerák meg a mikrofonok már most is ott vannak a hálószobákban meg a fürdőszobákban, és pont ez a lényeg, hogy ez nem egy eldőlt dolog még, és nem igaz, hogy nem lehet visszacsinálni, vagy más irányba fordítani.

Ez _most_ zajlik, pontosan most, és most dől el, hogy akarunk-e rá szabályozást, hogy a telefon ne rögzítse, ahogy kakálok, meg az asszonnyal kupakolok, meg hogy árusíthatja-e egy magáncég 1 millió felhasználó pártpreferenciáját demográfiai adatokkal párosítva.

sörm 2018.04.13. 18:18:06

@Arthamyr: Hmm, nem is értetted meg hogy mi a három általam felhozott esetben a zavaró. Nem a lopás, hiszen visszaadta, nem az értéket akarta. Semmi baj nincs egy elkésett dolgozattal, kb több van belőle mint időben leadottal. De mindegy, nem akarjuk mi meggyőzni egymást. :)

Arthamyr 2018.04.13. 18:47:05

@Nagy kámpics: "Hallottál a bosszúpornóról, nyilván. Súlyos sérülést okoz annak, akivel megtörténik, holott már jelenleg is annyi pornó van a neten, amit te meg én nem tudnánk az életünk alatt végignézni, tehát gyakorlati szempontól nézve _végtelen_, mégis hazavágja azt akivel történik. " - Nem kell felvételt készíteni. Nem zavar, ha a butaság visszaüt. Nekem még ésszerűen nem indokolta meg senki, hogy minek kellene privát pornót készíteni. Egyébként szerzői jog kéne, hogy legyen a házipornóra is (meg a simára is természetesen). Aztán ha megnézed ingyé, amit nem szabadott volna, akkor leugrana egy kis pénzike a számládról. :D

"Az irreleváns, hogy te személy szerint csinálsz-e magadról pucér képeket. Lehet tudni, hogy a fiatalok mittomén, 30%-a csinál. " - Nem tehetek róla, hogy a fiatalok mittomén, 30%-a (finoman szólva) nem okos, és hülyeségeket csinál. Bár támogatom az oktatás fejlesztését ez ellen.

"De még ha robot is vagy, nem létezik, hogy nem látod problémának, hogy ha például jelentkezik munkára valaki, gyorsan végiggörgetem a pucér képeit, megnézem, volt-e abortusza, milyen a vérképe, és kire szavaz." - Nem látnám gondnak, főleg akkor, ha én meg látnám, hogy mennyit fizet az alkalmazottainak, mennyit töltenek benn az irodában, milyen ügyfelei vannak stb. Számomra ez jó trade lenne, én örülnék neki, hogy mindent tudok a cégről, és ő is mindent tudhat rólam. Bár szerintem nem a nem létező pucér képeimre lennének kíváncsiak elsősorban, mivel nem pornó-/szépségiparban dolgozom, hanem mondjuk arra, hogy tényleg olyan frankón sikerült-e az előző munkám, ahogy beleírtam a cv-be. :)

"Ne viccelj. Pont a múltkor beszélgettünk róla a bűncselekmények büntetési tétele kapcsán, hogy szokás elkövetni úgy is bűncselekményeket, hogy az nem teljesen racionális. Már most is vannak kamerák az utcán, és mégis lopnak el kocsikat alatta. A kamera nem védi meg az embert. Duh." - Azt már akkor is megállapítottuk, hogy a lebukás kockázata nagy visszatartó erővel bír, és ezt igazolták tanulmányokkal. Milyen visszatartó erővel bírna a 100%-os lebukási esély, megfelelő szankciókkal társítva?

"Ha nyilvánosan, két gombnyomással elérhető lesz egy keresés, hogy hol laknak 70 éves anyókák egyedül, akkor ez nagyon hirtelen egy nem vénasszonyoknak való vidék lesz, és nem fogja kárpótolni őket, ha az elkövetőt is könnyebb elkapni. Megint csak: a kölcsönös transzparencia nem véd." - Nem értek egyet. Már amikor a sáros csávók a 70 éves anyóka területe felé mennek, tudni lehetne. Úgy gondolom (bár nem ismerek erről statisztikát, így lehet, hogy helytelenül), hogy a bűnözői karrierek nem egy rablógyilkossággal vesznek repülőrajtot. Sőt, jó eséllyel aki erre vetemedik, az már régóta problémás alak, régóta figyelni kellene. Pl. kimaradt az iskolából, amit szintén lehetne kontrollálni, mert pontos info lenne róla, hogy x. gyerek nem jár iskolába, meg arról is, hogy esetleg kést visz az iskolába (anyámra egyszer elővette a kést az egyik diákja órán).

"Ez most komoly? Google alexa meg hasonlókról hallottál? Tudsz róla, hogy a telefonodban van mikrofon, ugye? A kamerák meg a mikrofonok már most is ott vannak a hálószobákban meg a fürdőszobákban, és pont ez a lényeg, hogy ez nem egy eldőlt dolog még, és nem igaz, hogy nem lehet visszacsinálni, vagy más irányba fordítani." - Mekkora ezeknek a penetrációja? Valamilyen szinten techbuzi meg hacker vagyok, így érdekelnek ezek a dolgok, de mégsincs okosotthonom kamerákkal, mert kicsi a hozzáadott értéke. A telefonom benn van a sötét fürdőszobában, ahol a szarás után hagytam. Ha valaki az erőlködéstől vörös fejemet akarja nézni, esetleg a porcelánmikrofon hangjait rögzíteni, hát egészségére, bár meglepődnék, ha a bármi menne, mert ki van kapcsolva a net alapból rajta, és nincsen.
Egyébként ez már az általam vázolt koncepcióban is privát szféra lenne.
Viszont pl. teljesen tisztán látszana, hogy a CA alkalmazottai hol, merre jártak, kitől mennyi pénzt kaptak, mit csináltak, kivel kommunikáltak. Most ezeket az információkat elég nehéz megszerezni. Sőt, azt sem tudjuk, mihez fértek hozzá.

"Ez _most_ zajlik, pontosan most, és most dől el, hogy akarunk-e rá szabályozást, hogy a telefon ne rögzítse, ahogy kakálok, meg az asszonnyal kupakolok, meg hogy árusíthatja-e egy magáncég 1 millió felhasználó pártpreferenciáját demográfiai adatokkal párosítva. " - Ennek eldöntését, ugyanúgy, mint pl. a nemrég megtörtént magyarországi választásokat, másra hagyom. Bármi is az eredmény, én felkészülten fogom várni, és egy vállrándítással elfogadom, vagy esetleg koccintok valakivel, és örülök neki.
Ha megengedik, hogy megmondjam, mi legyen, szívesen megmondom, de még sose kérdeztek. :)

És még1x, nem írtam, hogy az emberek privát életét kell rögzíteni, hanem a _publikus térben_ való viselkedésüket, egymással való interakciójukat. Ezt sem kell részletesen, csak pl. nem árt, ha arról megdönthetetlen bizonyíték van, hogy az orosz kém beszélt a CA-s csávóval, meg esetleg pénzt is adott neki. Nem kell tudni, mit beszélt.

Arthamyr 2018.04.13. 18:50:47

"Nem a lopás, hiszen visszaadta, nem az értéket akarta." - Volt miatta szankcionálva? Teljesen mindegy, hogy mit akart, meg azt, hogy visszaadta, egyáltalán nem kellene ellopni egy telefont (semmit sem kéne ellopni).

"Semmi baj nincs egy elkésett dolgozattal, kb több van belőle mint időben leadottal." - Ezért írtam, hogy "aztán el lehet dönteni, hogy mi legyen/legyen-e bünti", ahelyett, hogy "sittre vele", mert én is így éreztem, hogy ez azért nem a világ vége. :) Bár az erőszakos nyomásgyakorlás esetén belefér a "sittre vele" is.

Golf2 2018.04.13. 19:13:56

Exmacsek kiháborúzta magát tegnap,a mait megúszta...Péntek13.

Olliék 2018.04.13. 19:52:50

@Muscari: Ha kifizetjük az otthoni hitelt,mi is adjuk el, és itt önerőnek felhasználjuk. A férjem is örökölt egy házat, azt még januárban eladtuk, elég jó áron. Most pihen már kinti számlán. A kettő ára jó indulásnak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.13. 20:14:21

@Golf2:
Amig mindenki politizalt, bekesebb volt a hangulat :D :D :D

puhacica 2018.04.13. 20:22:56

@Golf2: miert, lenne ertelme barmit is irni? tegnap sem volt, ahogy elnezegetem, ma sincs. :) szombat14!

tanato 2018.04.13. 20:29:45

@Dikusz: Ja megnéztem újra,ez egy új blog lesz,csak a név azonos arégivel.

Dikusz 2018.04.13. 20:37:26

@tanato: vagy a régi blog, új irányvonallal:)

tanato 2018.04.13. 20:40:36

@Dikusz: HA utódblog,volt már néhány ilyen próbálkozás,egyedül Diggeré maradt életben.

2018.04.13. 20:45:50

@Arthamyr:

Hűha, te ezt a robotságot tényleg nagyon keményen tolod.

"Nekem még ésszerűen nem indokolta meg senki, hogy minek kellene privát pornót készíteni. "

Mert felizgatja az embereket. A kiberszex is. Jó reggelt.

"Bár támogatom az oktatás fejlesztését ez ellen."

Lásd az előzőt. Szerintem nem kell oktatni senkit arra, hogy ne izgassa a kiberszex. Sőt. A szex az jó, csinálják csak.

"Bár szerintem nem a nem létező pucér képeimre lennének kíváncsiak elsősorban [..] hanem mondjuk arra, hogy tényleg olyan frankón sikerült-e az előző munkám, ahogy beleírtam a cv-be."

De igen, a pucér képeidre lennének kíváncsiak. Jézus Mária, neked tényleg semmi fogalmad az emberi lényekről, most szarok be, de tényleg. :D

Arthamyr, bemutatom neked, ők itt az emberi lények.
Emberi lények, ő itt Arthamyr.

Na mindegy, túlbeszéltük. Kellemes hétvégét! :)

gabors 2018.04.13. 20:49:13

@Olliék: "@Muscari: Ha kifizetjük az otthoni hitelt,mi is adjuk el, " ha eldontottek akkor minek tovabb fizetni ? Az arabol lejon a tartozas azt annyi ... csak akkor erdemes a tartozast fizetni ha a kamatoknal jelentosen jobban emelkedik az erteke (nem tudom) de amugy semmi erteleme mert allagot kell fenntartani ami penz (mondjuk ott nincs ra ado de valami rezsi biztos ...)

Nem ertem itt legalabbis ez teljesen normalis dolog marmint eladni torelesztes vege elott. A megallapodott vetelarbol a bank kap annyit amennyi az aznapi toke hatralek a tobbit meg kapja az elado, es persze ha vannak hejjak is az uzletben azokat fizeti aki szerzodott veluk elado/vevo ahogy eppen.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.13. 20:53:19

@Arthamyr: "A globális felmelegedés meg tényleg nem biztos, hogy mindenkinek rossz lesz"

Ezt uri korokben mar ugy hivjak, hogy globalis klimavaltozas (climate change) :)) mert ebben a hidegben a "felmelegedesre" hivatkozni mar ciki :)))

2018.04.13. 20:54:26

Uhh de kar, hogy nincs idom vegigolvani hogyan jutottatok el a mindenkeppen hazamegyektol a hazipornoig, de az az erzesem este jokat fogok rohogni :)

Shaktee 2018.04.13. 21:04:27

@Golf2: felmosta a blogot a locsi-fecsi Artival :P

Olliék 2018.04.13. 21:04:39

@gabors: Ez egy szép álom. Csakhogy vagy fixen egyeztetett időben kifizetjük ( ami vállalhatatlan, mert vagy jön vevő vagy nem) vagypedig 5%-os büntit fizetek.
A magam részéről már leszarom. Még 11 hónap, aztán vége. Eladom,kifizetem az illetéket,aztán kihozom azt a pénzt is.

gabors 2018.04.13. 21:13:51

@tanato: "@Dikusz: HA utódblog,volt már néhány ilyen próbálkozás,egyedül Diggeré maradt életben. "

Digger blogja es a HA annyiban hasonlit hogy mindketto blog ott Digger ir arrol amirol o akar nem sok koze van a HA alap temajahoz

ja es nincs moderalas meg en is irhatok amit akarok persze ertelmes vita nincs altalaban lezarja azzal hogy KESZ ...

gabors 2018.04.13. 21:20:52

@Olliék: " Még 11 hónap, aztán vége. Eladom,kifizetem az illetéket,aztán kihozom azt a pénzt is. " akkor tenyleg mindegy :-) csak mondom nem ertem mert itt az ugy van ahogy irtam .... a bankot nem erdekli hogy hogyan vagy miert akarok kifizetni (igy van ez autonal is)

Nyilvan elobb vevo kell itt altalaban 30 nap van a vegso lezarasig ami eleg a bankkal valo papir munkakra is sot a kolcsonzo bank is kuld kepviselot a zarasra ez nekik is erdekuk nyilvan. Eddig csak egyszer voltam ilyennek reszese meg ugyved is volt de eleg siman ment.

Par honapja csinaltam az autoval kertem vegtorlesztesi osszeget online, azt elkuldik ha jol emlekszem 5 napom volt arra hogy azt az osszeget befizessem semmi tobb. Ez par dollarral tobb volt mint az elozo havi szamlan .. szoval nincs bunti. Es par het mulva jot a papir hogy a "jelzalogot" leveheti az ember (ezt kuldik automatikusan ahhoz a szervhez ahol az autokat regisztraljak DMV)

gabors 2018.04.13. 21:21:55

@swing gitan: lattam mar de egy eppen orvoshoz megyunk holnap ketto szabadnapon azert ha lehet nem megyek be a varosba eleg heti otszor :-)) (na jo a valasztas az mas volt)

gabors 2018.04.13. 21:23:09

@swing gitan: "@Golf2: felmosta a blogot a locsi-fecsi Artival :P " de olyan jo olvasni 8-10x ugyanazt mindket oldalrol ... es meg anyazas sem volt mas blogon ez elkepzelhetetlen :-)))

Shaktee 2018.04.13. 21:54:12

@gabors: adok neked doktor papert, igyá otthon :-)

Arthamyr 2018.04.13. 22:54:47

@Nagy kámpics: Neked is kellemes hétvégét! :)

kék madár 2018.04.14. 01:28:01

@Zsuzsi65: hat az elmult 5 evbol mindegyik melegebb volt mint az elozo :(

gabors 2018.04.14. 03:07:50

Hello WAR ...

Nem hiszem el hogy Trump mit csinal ebbol igazi haboru lehet ..

montroyal ( CAN qc) 2018.04.14. 03:35:50

Mo-ra? direct nem irtam hogy haza..... ha mindent eladnak itt még akkor se..
munka nelkul se nyugdijasnak ...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.04.14. 08:18:02

@gabors:
Veszek is gyorsan par Lockheed reszvenyt, hatha kisul belole valami jo :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása