FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Íme néhány szaftos részlet a Wizz szétültetős szemétségéről

2018.05.05. 22:24 Fillér B. Gusztáv

Nem pár euróval húzza le a Wizz Air azokat, akik nem akarnak szanaszét ülni a gépen, ügyesen megemelték az ülésválasztás díját azt megelőzően, hogy sutyiban átprogramozták az helyosztó rendszert szétültetősre. A kisgyerekeseket legalább nem ültetik szét, de a nagyobbakat simán elszakítják a családjuktól.

Íme az ígért részletek a Wizz múlt héten megénekelt szétültetős húzásáról. De előtte: úgy tűnik, kell fogadjuk, hogy sokkal nagyobb pénzt tudnak így legombolni az utasokról, mint amennyi kiesik azáltal, hogy valamennyien e miatt elpártolnak tőlük. Nyilván milliók rázzák most az öklüket, de a Wizznél röhöghetnek a markukba. Elég sok útvonalon nincs alternatívájuk, ha meg igen, a Ryanair ugyanezt csinálja, ők kezdték a dolgot. Vagyis a legtöbb, amit az utas tehet, hogy eldönti, fizet, vagy csak azért is ellenáll és elücsörög külön a családjától/csapatától, esetleg nekiáll a gépen csereberélni másokkal. Aki azt mondja, hogy neki fontos az egymás mellett ülés, mostantól egész egyszerűen minden Wizzes és Ryanaires jegykeresésnél számolja hozzá az árhoz az ülőhely díját és ezt vesse össze a kulturált cégek ajánlataival.

Mi egy három felnőtt-egy gyerek felállású úton vagyunk épp túl. Ez alapján nem változott a csekkolás folyamata semmit, egyszerűen úgy oszt helyet a rendszer, hogy nem egymás mellé teszi az utasokat. Nálunk a gyereket és apukát egymás mellé ültette, anyukát és nagymamát a gép két legtávolabbi végébe. Kivételesen a lehető legkorábbi időpontban, mínusz 48 óránál becsekkoltunk, volt még bőven egymás mellett három, sőt hat hely is, adhatta volna úgy, ahogy eddig mindig, illetve ahogy a két ultrán túl mindenki más: ABCD, vagy CDEF ülések. E helyett még arra is vigyázott a rendszer, hogy az egymás mellé adott dupla hely melletti ülés foglalt legyen, tehát anyukát csak úgy teleportálhattuk volna magunk mellé, ha három ülést veszünk meg pénzért. Nyilván nem tettük. Már az árazásból sejthető volt, hogy nem lesz tele a járat, kényelmesen egymás mellé tudtunk volna ülni akkor is, ha a sztyuvi nem segít. De persze rákérdeztünk nála. Először is arra, hogy mióta és miért ültet szét a rendszer, erre kaptunk egy elég goromba, hülyének néző választ az egyiküktől: „kábé 15 éve” (a cég 14 éve indult). A másik hölgy viszont szólt, hogy hol van üres sor, ahova átülhetünk, ez nagyon korrekt volt. Valószínűleg ők sem örülnek túlságosan az új rendszernek, az összes-vissza ülést csereberélőknek, de nem mutathatják ki.

Egy, az ez előző poszthoz érkezett komment alapján fontos, hogy a 14 év feletti gyereket már felnőttként kezeli a rendszer, tehát simán szétülteti a szülőtől. Olvasónk egy kicsi gyerekkel és egy tinivel utazott és kénytelen volt három ülőhelyet megvenni, hogy a 14 évest ne a gép túlsó felbe rakják – naná, hogy  nála is foglalt volt a szülő és a kisgyerek melletti hely, nem lehetett oda átültetni a tinit.

Megnéztük az árazást is, ez alapján elég szar duma, hogy fillérekről van itt csak szó. Elég sokféle ár van egy gépen az ülésekre, a Wizznél a legolcsóbb helyek a gép hátsó felében vannak, az ablakosok ezek közül is drágábbak. Egy átlagos járatnál 5 euró ez a legolcsóbb helyjegy, ablakhoz 6, a gép első részére pedig 7. Nagy lábtérnél, első sornál a határ 50 euró, a hivatalos díjlistában ugyanis az szerepel, hogy 1-50 euró az ülőhely díja. Ebből az 1 euróst kitartóan keresve sem leltünk sehol, de még 4 euróst se, pedig kínunkban már az extrém rövid Budapest-Kolozsvárral is kísérleteztünk, de az is 5 eurótól indul. 50-est is kutattunk, az se jött össze, de legalább egy 48 eurós igen, Izlandról Budapestre, vagy akár Londonba is az első sorba például ennyi.

Ha ez túl egyszerű és átlátható lenne, ez az 5-6-7 eurós dolog is csak foglaláskor él és nem a következő hetekben induló járatokra. Azokra ugyanis magasabb az ár, csakúgy, mint azokban az esetekben, ha utólag kapcsol valaki. És ez megint nem túl tisztességes, valljuk be. Az még rendben van, hogy minden szolgáltatás későbbi hozzáadása feláras, de az, hogy most szándékosan kicsesznek az utasokkal, akik most e miatt kénytelen emelt díjat fizetni, elég visszataszító. Mert rengetegen most szembesülnek azzal, hogy sutyiban bevezették a szétültetést. Ha foglaláskor tudják, közülük sokan vettek volna már akkor helyet. De így, hogy most, becsekkoláskor kapnak a fejükhöz, csak az emelt díj marad nekik.

Tehát az 5-6-7 eurós ára csak az alap, ha a következő hetekre foglalunk, ugyanúgy magasabb az ár, mintha hosszabb útvonalakra. Logika nincs benne, hosszúra is láttunk alapárat és közepesre is emeltet, ezt hívják a szakmában dinamikus árazásnak, mi meg az utasok szemszögéből nézve átláthatatlan katyvasznak. A következő, elég népes kategória az, ahol a legolcsóbb helyek 6 euróba kerülnek, az ablakosok 7,5-ba, a gép első részére pedig 8,5 az indulás. Tehát egy olcsó jegy felét simán elviheti az ülőhely, de a 45 eurós átlagjegyárral számolva is jelentős költség az utasnak, illetve bevétel a Wizznek, ha minden második-harmadik utas megveszi a helyét.

Az is érdekes, hogy a Wizz lazán drágábban adja a helyet, mint a Ryanair. Teszteltünk azonos útvonalon azonos napokon járatokat, a jegyárat most nem néztük, viszont 10-ből 8-szor a Wizz volt a drágább (4-szer pedig sokkal drágább) a legolcsóbb helyet tekintve annak ellenére, hogy a Ryanair az ablakos helyekre sem számol felárat. Egyszer majdnem ugyanannyi volt az ár, egyszer a Wizz volt olcsóbb kissé. Az is igaz persze, hogy a Ryanairnél szinte mindig látni akciósnak mondott helyeket, ezek már 2-3 eurótól indulnak, de a legolcsóbb szekció csak pár sor, a 24-28. közöttiek, ezek pedig hamar el is fogynak. Viszont becsekkoláskor is általában vannak 3-4 eurósok, míg a Wizz a legjobb esetben is 6-7-től indítja őket, ha valaki a szétültetést látva próbál változtatni.

Egy tipp: ha már szétültetnek, de nem vagyunk hajlandóak fizetni, minimum kapjunk jó helyet ingyen nem? Ehhez a Ryanairnél régóta az a megoldás, hogy a lehető legkésőbb kell becsekkolni, mi rendszeresen mínusz 5-6 óránál szoktunk az appon. Ilyenkor zsúfolt járatokon általában kellemes ablakos helyeket oszt a gép, de elég sokszor utaztunk nagy lábtérrel, sőt első sort is kaptunk már. De a kedvenc a 3A-4A-5A volt. Ha nem ilyet ad, akkor meg bőven van még üres hely a gépen, át lehet ülni, amikor mindenki elfoglalta a helyét. Valószínűleg a Wizznél is működik majd ez a megoldás.

187 komment

Címkék: szétültetés Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr913894302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ERKA 2018.05.07. 11:02:53

Nem csodálom, hogy nem érted, miről is van szó! A fent említett cikkhez szólunk hozzá, a TÉMÁVAL KAPCSOLATBAN. Biztos vagyok benne, hogy senkinek nem ez a legnagyobb gondja az életben!

the crow 2018.05.07. 11:04:20

Szerintem ez nem kiszúrás, hanem lehetőség hogy új embereket ismerhessenek meg az utasok. Mennyi új barátság és bimbózó kapcsolat alakulhat majd ki :).
A szétültetésnél sokkal bosszantóbb a felvihető, majd mégis elvett törpeméretű kézipoggyász, amibe nyilván azokat a cuccokat rakom, amiket nem akarom hogy elvegyenek - és ne kelljen a kirakodásra várakoznom megérkezéskor.

PanelProli 2018.05.07. 11:21:24

@ergerberger: Az a rossz hírem van, hogy a prolik nem repülnek fapadossal, mert a prolik nem repülnek sűrűn, és ha repülnek, akkor megválogatják, hogy kivel repülnek (nem, nem a fapados légitársaságra gondolok, hanem a fillérbaszó utasokra).

Másfél hete repültem, a Lufthansa járatán 4 féle borból és 2 féle sörből lehetett választani (miután a családdal egymás mellett ültünk, of course :-) )

Persze, ha azt kérded, hogy jó volt-e így a repülés, akkor azt kell mondjam, hogy nem, mert tucatjával jöttek Pestre a 4 napos hétvégére a bulizós német fiatalok, akik már nem szomjasan ültek fel a repülőre :-((

ingyenebed 2018.05.07. 11:54:08

@blöff:

az IC-vel akkor lenne igazad, ha minden IC-n lenne másodosztályú kocsi. de nincs.
van ugye a gyorsvonati pótjegy amit azért fizetsz, hogy gyorsabban menjél. meg van a helyjegy, amit meg azért fizetsz, hogy kényelmesebb fotelben utazz, és/vagy legyen klíma. ha az IC-n nincs másodosztály, akkor ez alapból tiltott árukapcsolás kéne hogy legyen. de mivel az állam csinálja, ezért neki nem az.

de a máv amúgy is rakat szar, és az állam rengeteg olyan igazságtalanságot és lopást elkövet, amiket senki nem vesz észre, mert mindenki államhívő. csak a magáncégeket utáljuk.

ingyenebed 2018.05.07. 12:10:36

ez egy érdekes probléma egyébként.

mert egyfelől az, hogy engem akár 5-15e ft-ért elvisznek Londonba, piaci alapon, az nem semmi, akárhogy is nézzük.
és az hogy a repülés az elit/felső középosztály úri passziójából a tömegek lehetősége lett, a fapadosoknak köszönhető, legalábbis Európában. ez tény. és ennek sok járulékos haszna van, pl a turizmus fellendülése, ami önmagában több %-ot adott hozzá a globális gdp-hez az utóbbi 15 évben.

másfelől valóban, nyilvánvaló a lehúzás jellege a dolognak, mivel nincs valódi hozzáadott érték. az igaz, hogy a szolgáltatás az, hogy elrepítenek A-ból B-be, és nem az, hogy a pároddal egymás mellett ültök.
viszont ilyen alapon egy moziban is bevezethetnék, hogy alapból véletlenszerűen szétültetnek, és fizess, ha nem tetszik. hiszen ott meg az alapszolgáltatás a filmnézés, nem az, hogy az mellett ülve nézed aki neked tetszik.

itt jön az, hogy piaci etika meg jóhiszeműség.

avval lehet érvelni, egy mozi szórakoztatóipari szolgáltató. mivel az ember társas lény, és mivel a mozizás társas szórakozási tevékenység, ezért alapból része, hogy a társam mellett teszem. ha ezért külön pénzt kérnének az rosszhiszemű lenne.
namost a tömegközlekedés az tekinthető-e alapjellegét tekintve társas tevékenységnek? szórakoztat-e egy légitársaság vagy szállít? ez viszont véleményes.

és simán el tudom képzelni, hogy ebből valami eu-s szabályozás lesz a végén.

blöff 2018.05.07. 12:21:08

@ingyenebed: nem teszem tűzbe a kezemet a mávért, sőt. Éb viszont azt látom h a cégeket mindenki elfogadja és nem trendi a visszaéléseiket kifogásoni a hazug alaptétel miatt, miszerint nem kötelező. Sztem meg egy csomó szolgáltatás kikerülhetetlen és de facto kötelező.

joszip 2018.05.07. 12:38:14

Nem tudom mi ebben a szemétség. Ezért fapados, az árban az odajutás garanciája van benne, én csodálkozom, hogy eddig egymás mellé ültetett családtagokat. Ingyen kaját sem ad.

joszip 2018.05.07. 12:41:09

@pali923: "De az miért lenne drágább, akár nekem, akár a légitársaságnak, ha a 60 kilós, gyönyörűséges feleségem mellett ülök"

Ja hát ilyen alapon minden szoftver ingyen legyen elérhető, hisz már úgyis feltöltötték, nem lesz már drágább tőle.

LebensraumamOsten 2018.05.07. 12:48:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Na látod ezért vagy te fideszbirka szavazó!
A túlélőket nem temetik el sehová. Az csak vajdád szokása, hogy előre temetkezik a medve bőrére.

szepipiktor 2018.05.07. 12:53:27

Sokszor próbáltam már megérteni ezt a blogot (szerintem bérblog a wizz ellen...), de soha nem fogtam fel, miért hiszek ennyien, hogy kommunizmus van és nekik JÁR a sok dolog, olyan áron, ami nekik tetszik..?
Szerintem ez egy egyszerű piaci helyzet, megfelel, használom, nem felel meg, nem használom. Ha sokan nem használják, a cég változtat, hogy ne menjen tönkre.
Ez a piac.
De mi értelme van pufogni, károgni? Egy bkv-t lehjet szidni, hiszen mindenki fizeti, az adójából azok is, akik soha nem használták, nem is fogják.
De egy privát légitársaságot?
Miért nem utaztok mással? Ja az jó, de drága!
Tehát legyen jó és olcsó? Miért? Szerintem ezt a cég dönti el, ti csak azt, hogy megveszitek rá a jegyet vagy sem.
Nagyon komcsi (neoliberális) módi az, hogy kikövetelünk számunkra előbnyös dolgokat más kárára.
A blog gazdája ésa fix tábora vélhetően a máv másodosztályán is az elsőosztály követeli meg harmadosztályú áron...
Remélem a ti halmazotok soha nem jut pozícióba,,, Mert azt már ismerik az idősebbek.

joszip 2018.05.07. 12:54:22

Ha meg demagóg akarok lenni akkor azt mondom a magyar családok többségének még a Balaton is egy álom nemhogy a repülés. Nem fog senki könnyeket hullajtani, ha a szerencséseknek ki kell fizetniük plusz 5-10ezer forintot mert nem bírnak ki 2-3 órát külön. Tényleg szörnyű, még a végén máshol száll le a mama mint a papa aztán mi lesz.

joszip 2018.05.07. 12:56:09

@szepipiktor: "kommunizmus van és nekik JÁR a sok dolog, olyan áron, ami nekik tetszik..?"

Hát ez az. És ez megfigyelhető az élet annyi területén. Ez nem kórház vagy kötelezően bankszámlára utalt éhbér, ez REPÜLÉS bémeg, luxus! Mióta jár az alanyi jogon? Tessék csak fizetni, legalább nő a GDP.

ERKA 2018.05.07. 12:57:42

A fapados sem mindenkor igaz már. Több napos ünnepeknél például irreálisan felviszik az árakat, ami messze nem fapados már. pl. Milánó vagy Róma repjegy darabja 48.500-55.000 között volt.

nyúúlacska 2018.05.07. 13:15:23

@ERKA: Alitaliával utaztunk Rómába, 65.900,- volt a retúrjegy/fő. Fapados még így is olcsóbb annak, aki megelégszik vele. Még helyfoglalással is.

1velemeny 2018.05.07. 13:37:33

@joszip: te teljesen hülye vagy

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.05.07. 13:52:27

@szepipiktor: pedig már azt hittem, túl vagyunk a legidiótább kommenteken. De legalább röhögni tudtam, tegnap még Wizz-bérblogozott egy kretén, ma meg ellenük fizetnek. Lassan döntsétek el. És lekommunistázva se voltam még, tényleg elmebaj.

blacklord 2018.05.07. 13:54:43

@Los Alamuszi: 14 év felett ültetik külön a gyereket. Azért kevés tini van, aki addigra elviselhetetlenül viselkedik - szerintem.

2018.05.07. 14:05:06

@Fillér B. Gusztáv:
Ha az érdemi felvetésekre reagálnál, nem csak puffognál, akkor több lenne az értelmes komment a blogodon.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.07. 14:11:45

@LebensraumamOsten:

Azt állítod tehát, hogy aki túlél egy repülőbalesetet, az halhatatlan lesz?

ételizésítő 2018.05.07. 14:14:12

Basszál ki velük.
Utazz hagyományos légitársaságokkal.
Amennyire tudom, nem kötelező a fapadosokat használni. Legalábbis engem még senki nem kényszerített soha.

Ha meg velük utazol, akkor fogadd el, amit csinálnak.

Ennyi.

rny 2018.05.07. 14:16:05

Nem értem a sok ilyesmi fajta nyavalygást.A fapados légitársaság modellje mindig is erről szólt, az alap árért nem kényelmet vagy szolgáltatást kapsz, csak azt hogy elvisznek A-ból B-be minimálba.

schnee 2018.05.07. 14:19:02

Ebből előbb-utóbb EUs vizsgálat és szabályozás lesz. Az Angolok már vizsgálják: www.irishtimes.com/news/consumer/ryanair-seating-policy-under-spotlight-again-as-uk-authorities-investigate-1.3379489

Amikor tavaly megváltozott a csomag szabályzat a Wizznél, az sem teljesen a saját ötletük volt. Azt is vizsgálta az EU és arra jutottak, hogy a kézipoggyászért nem lehet pénzt kérni...

ételizésítő 2018.05.07. 14:19:48

@zsifike:
És ha cseréltél volna az apával, és ő ül külön?
Vagy ahhoz már sokkal nagyobb ész kellett volna, mint ami neked van?

ételizésítő 2018.05.07. 14:23:57

@elvis56:
Miután megtanultál helyesen írni, és nem ejtesz egy szóban 2 hibát, majd "bolykotáljuk" őket.

ételizésítő 2018.05.07. 14:47:33

@Punxsutawney Mormota:
Hát annyira nem volt jó húzás (sőt, nagyon nem), másrészt Orbánnak a legkevesebb köze volt hozzá.

kvp 2018.05.07. 14:54:35

En utoljara Malevvel utaztam (nemsokkal a megszunese elott), de egy fapadosnal szerintem nem a cikkben leirt a nyero strategia, ugyanis egy tarsasag mar azzal is tudna utasokat szerezni, ha annyit mond hogy nincs felar szinte semmiert. Vagy ujabban az is eleg lenne, hogy a tobbiektol elteroen nem szivatna az utasokat. Viszont ahol csak egy-ket tarsasag repul az adott repterrol ott a tarsasagok szinte barmit megengedhetnek maguknak, amig torvenyileg nem kotelezik oket masra.

Cserebe mondjuk a kevesebb szivatasert csokkenthetnek a szolgaltatasokat, tehat a repuloszemelyzet mondhatna el az utasitasokat felszallas elott (ekkor nem kellenek utaskiserok), a rakteri berakodast mindenki maga vegezne a lepcsonel a szallito kontenerekbe rakva a csomagjat, majd leszallaskor onnan venne ki. Azaz minden csomagot kezipoggyaszkent vinne at az ellenorzesen, majd ami mereten feluli azt le kellene adnia. Utasterbe nem viheto cuccot nem is vihetne fel senki sehogy. Az ulesek kiosztasa erkezesi sorrendben tortenne. A pontos jegyar pedig tartalmazna egy adott kilogrammot, ami felett (utas + csomagjai egyutt merve) plusz egy egyseges aru jegyet kellene venni. Par alaszkai es delamerikai kisgepes legitarsasagnal ugyanez a szabaly mar most is, bar ott meg el a just walk on szabalya, tehet indulas elott megjelenik valaki es ha meg van hely, akkor vesz egy jegyet a kapitanytol es felszall a gepre a hona alatt a csomagjaival. Valahova ide kellene eljutnia az europai fapadosoknak is.

Hozzateszem hogy anno a Bulgarian Airlines belfoldi jaratai (antonov 24-esekkel) is igy mukodtek, csak a ket pilota volt a fedelzeten, a csomagokat a fedelzeten egy karamba kellett lerakni es elmondtak, hogy menet kozben az ablakokat es az ajtot tilos kinyitni, tovabba mindenki oda ult ahol talalt helyet. Felszallas utan pedig az egyik pilota hatrajott es mindenki kapott termoszbol egy pohar teat, mert azert megse egy fapados tarsasag volt, viszont olcsobb es gyorsabb volt mint busszal menni Varnaig.

ételizésítő 2018.05.07. 15:03:01

@ergerberger:
Na jó, de úgy túl egyszerű. :-)

@CoolKoon:
Én külvárosban lakom, úgyhogy ez nekem jó lenne.

@nyúúlacska:
Aki ilyet szeretne, menjen moziba. Ott így választhatja ki a jegyet.
Igaz, akkor nem mondhatná el, hogy végigéhezte dobozban lakva, itthonról vitt konzerveket kajálva, csapvízen Európa több nagyvárosát. Ami mindenképpen nagy élmény.

Egyébként ha annyit fizetsz egy jegyért, mint az Emiratesnek, akkor a Vicceren is oda ülsz, ahova akarsz.
Akkor meg nem értem, mi a probléma.

@pali923:
Veszel egy üveg Pitralont 200 Ft-ért, és szagolgatod azt a melletted ülő helyett. Ennyi.

@diszkriminans:
Ugye?
Már szóltam a kertészeknek és a tanároknak is, hogy a szétültetés nem jó.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.05.07. 15:07:39

@diszkriminans: nem puffogok,a fejemet fogom. Értelmes felvetés nem volt, vagy mások megválaszolták.

ételizésítő 2018.05.07. 15:15:10

@FPéter:
Szóval úgy ültetek, hogy a gyerek, a felesége meg te a gép 3 különböző részén?
Mert ha nem, akkor meg kéne tanulnod értelmezni a magyar szöveget, ugyanis most még láthatóan nem megy.

@Fillér B. Gusztáv:
Pedig kurvára igaza van.

@ingyenebed:
A mozikban már annak is örülnek, ha bemegy valaki. :-)
Nem véletlen, hogy falvakban már nincs mozi, és Budapesten is bezárt vagy 100, a Tabán moziban meg lehet nézni a fényképüket egy füzetben.
Nem is tudom, mikor voltam utoljára úgy, hogy 20-nál többen voltunk a teremben. De volt olyan film is, amit a csajommal ketten néztünk végig a Lurdyban (kb. 100-120 fős teremben). Becsületükre legyen mondva, 2 embernek is levetítették, elejétől végig. Fiatalabb koromban 10 fő alatt nem kezdték el a vetítést, inkább visszaadták a pénzt. :-)

Egyébként ami nálunk fapados, az az USA-ban már évtizedek óta sztenderd országon belül. Olcsó jegyek, nulla szolgáltatás azon kívül, hogy elvisznek A-ból B-be. És oda ülsz, ahova a gép sorsol. Senki nem reklamál.

ételizésítő 2018.05.07. 15:28:45

@LebensraumamOsten:
De, előbb-utóbb a túlélőket is eltemetik.
Olyan emberről még a Biblia c. mesekönyv sem tud, aki megúszta volna. Egyről írnak, aki utána kimászott.

Szóval itt most a rossz oldalára álltál a fasznak.

@szepipiktor:
"Remélem a ti halmazotok soha nem jut pozícióba,,, Mert azt már ismerik az idősebbek."

Hát ha Kádárra gondolsz, szerintem Viktornál sokkal jobb volt.
Nem véletlenül van iránta nosztalgia az egész országban azok körében, akik még éltek az idejében felnőttként is.

@ERKA:
Ezt nevezik piacgazdaságnak. Nagy a kereslet - nőnek az árak.
De szerencsére nem kötelező igénybe venni. Mehetsz mással.

@schnee:
Az megvan, hogy Anglia már nem sokáig EU-tag? Keress rá a Brexit szóra.

@kvp:
Sőt, lehetne az, hogy a legmerészebb utas vezetné a gépet, a többiek meg evezőkkel pörgetnék a hajtóművet.

Bulgarian Airlines nem volt, Balkan volt.

"menet kozben az ablakokat es az ajtot tilos kinyitni"
Más kérdés, hogy nem is lehet. Fizikailag. Az ablakokat pl. azért, mert nem nyithatóak.
"Felszallas utan pedig az egyik pilota hatrajott es mindenki kapott termoszbol egy pohar teat"
Ez meg már mese, ezeken a gépeken is volt sztyuvi, és még szendvicset is adtak, elég sokat utaztam velük. An-24-essel meg Jak-40-essel is.

"olcsobb es gyorsabb volt mint busszal menni Varnaig"
Gyorsabbnak gyorsabb volt, de olcsóbbnak nem.

CoolKoon 2018.05.07. 15:28:49

@ételizésítő: Ja, kiváltképp ha épp plázázni támad kedved, és teszem azt kínait akarsz enni, de nincs nálad pénz....

ételizésítő 2018.05.07. 15:32:47

@Teddyke:
5-6 azért kicsit sok átlagnak, lehet, hogy van ilyen gép, de ez ritka. A 3-4 közelebb áll a valósághoz.
Időablakot meg nem kérnek, mert megvan, hogy mikor KELL menniük (meg érkezniük), ha ezt nem sikerül tartani, akkor kell kérni, és az plusz pénzbe kerül, szóval ezt nem nagyon szokták.

"A forduló a betonon 20-30 perc max."
Vagy inkább 1,5-2 óra. De egy minimum. Pont a leírtak miatt.

Egyébként amit a fickó írt, Bulgáriában sem működött.

ételizésítő 2018.05.07. 15:36:28

@CoolKoon:
Kínai van itt is minden sarkon (de jártam már olyan kis faluban is, ahol volt, pedig talán ha 1000-en laktak ott).
Ja, és a kínainál is lehet kártyával fizetni.
Neked nem szóltak, hogy már 2018 van, nem 1999, még ha ugyanaz is a bakter, csak közben geci lett?

De még pláza is van 20 percen belül, tömegközlekedéssel. Autóval kb. 5 perc.

Következő érv?

vizicickány 2018.05.07. 15:46:43

@diszkriminans:
Ott van hiba az érvelésedben, hogy az ültetésért fizetni hajlandó utasoknak sokkal nagyobb időablak áll rendelkezésre az ülőhely kiválasztására, mint a nem fizető utasoknak.
Tehát az ülőhelyért fizető utas jelenleg sem azért van előnyösebb helyzetben, mert egy ügyes algoritmus tetrisz stílusban pakolja össze a helyért nem fizető utasokat, hanem mert már akkor kiválaszthatja és lefoglalhatja az ülőhelyét, amikor a többiek még nem.
Innentől kezdve szvsz korlátozottan van értelme modellt építeni arra vonatkozóan, hogy a valamiért későn becsekkoló, de az ültetésért amúgy fizetni hajlandó utasok melyik ültetési algoritmus mellett járnak jobban.

2018.05.07. 15:56:31

@Fillér B. Gusztáv:
Ok, egyszerűbb leseperni az asztalról minden érvet, és trollkodni a saját blogodon. Valahol megértem...

2018.05.07. 16:03:36

@vizicickány:
Igazad van, ez a későn becsekkoló, helyért fizető utasoknál számít, na de ők nem túlzottan elhanyagolhatóak, mivel közülük kerülhetnek ki a helyszínen csekkoló kényelmesek, valamint azok, akik 0-2 nappal az utazás előtt vettek jegyet, ezek egyike sem annyira árérzékeny réteg, tehát van rá némi esély, hogy a helyért is fizessenek.

ekat 2018.05.07. 16:04:26

@nyúúlacska: Az alapáras jegynél az Emirates-nél sem foglalhatsz helyet már foglaláskor, legalábbis tavaly így volt. Odafele nem volt a legolcsóbb fajta, akkor foglalhattam rögtön, a visszafele legolcsóbb jegyesre viszont csak 1-2 nappal előbb.

ekat 2018.05.07. 16:07:54

@svajcineger: Ezt hogy érted? Hároméves koromban repültem először egyedül. :) Tábla volt a nyakamban, és a stewardess-re voltam bízva.

VT Man 2018.05.07. 16:30:20

A késõm becheckolás viszont nyerõ dolog!

16 órával a felszállás elõtt, ingyen 5. sor RyanAir, ablak mellett! De ez csak akkor megy, ha egyedül repülsz.

Valóban, a jobb helyeket osztja szét utoljára a ryanair, hátha valaki még fizetne érte.

CoolKoon 2018.05.07. 16:49:13

@ételizésítő: "Ja, és a kínainál is lehet kártyával fizetni." - Hát, a múltkor a győri Árkádban úgy rémlik, hogy nem lehetett. Ezért is mentem inkább a Burger King-be. De mindegy, ne aggódj, ha a bankok is elkezdenék ugyanazt csinálni, mint a Wizzair (meg a Ryanair), rendkívül találékony módon tudnák szopatni az embereket. Ebben a bankok igazán verhetetlenek.

vizicickány 2018.05.07. 17:43:43

@diszkriminans:
Az első kategória, a helyszínen csekkoló kényelmesek a helyszínen magáért a becsekkolásért fizetnek vaskos díjat. Erősen kétlem, hogy miután jó pénzért becsekkolták őket a reptéren, felajánlják majd nekik, hogy ha még ráfizetnek egy kicsit az amúgy sem baráti díjra (még jobban becsekkolnak:)), akkor akár egymás mellé is ülhetnek. Ennyire talán még egy fapados cég sem mer pofátlannak lenni. Tehát ennél a csoportnál nincs plusz bevétel, se plusz szolgáltatás értékesítési/vásárlási lehetőség: ha vannak megfelelő üres ülőhelyek, egymás mellé fogják ültetni őket, ha nincsenek, akkor meg nem.
A két napon belül jegyet vásárlók esetében jogos felvetés, hogy legalább is részben egy nem túl árérzékeny ügyfélkörről lehet szó. Nekik elvben előnyös lehet, hogy felár ellenében tudnak egymás melletti jegyeket venni. De erre mondom én azt (oké, konkrét adatok nélkül, empirikus online check-in tapasztalataim, és az azt követő szubjektív repülési élmányeim alapján), hogy ez azért egy meglehetősen szűk szegmense az utazóközönségnek.
Szumma szummárum nagy jóindulattal is azt lehet mondani, hogy egy nagyon szűk kör esetlegesen felmerülő igényét tudja csak bizonyos speciális esetekben segíteni az algoritmus. Azon az áron, hogy az utazóközönség közel teljes körének komoly kényelmetlenséget okoz a szétültetéssel. Ennek alapján jóindulatú megközelítésből sem tűnik hitelesnek, hogy a fenti viszonylag szűk kör támogatása volt a szétültetéses rendszer bevezetésének fő célja.

ételizésítő 2018.05.07. 18:22:44

@vizicickány:
Pénzért több szolgáltatást kapsz, mint ingyen. Milyen meglepő, nem?
Arról hallottál már, hogy egy csomó program ingyenes verziója is sokkal kevesebbet tud, mint a fizetős? Akkor most nekik is a kurva anyjukat, ugye?

@Teddyke:
Ja, hogy így számoltad az 5-6 irányt, hogy 3x oda-vissza. Annyi meg.
De 20 perc alatt nincs meg a kiszállás-beszállás, kipakolás, feltöltés, ellenőrzés. Ráadásul vannak dolgok, amiket nem lehet egyszerre. Minimum 1 órát nyugodtan számolj rá.

Az időablakra szerződése van a légitársaságnak az adott repülőtérrel.

@CoolKoon:
Győrt nem ismerem, de azért elég meglepő, hogy mondjuk Mezőkövesden elfogadja a kínai, Győrben meg nem.

svajcineger 2018.05.07. 18:40:07

@ekat:
Próbáld meg ma ugyanezt a wizzel!

ételizésítő 2018.05.07. 21:37:27

@svajcineger:
Valószínűleg nem is 5 ezer Ft-ot fizettek érte.

Kár, hogy ezt nem fogjátok fel, hogy a szolgáltatásnak ÁRA van.
Ti szolgáltatást akartok, ingyen.
Te ingyen dolgozol?

nyúúúlacska 2018.05.08. 04:36:29

@ekat: Odaútra a most elérhető legolcsóbb (economy flex) jegyeket vettem, twin seatekért fizettem, a sima hármas meg középső négyes helyek majdnem mind ingyen lettek volna, a businessen viszont mindenféle felár választhattam bármilyen helyeket. Mindezt 9 hónappal utazás előtt.

nyúúúlacska 2018.05.08. 04:58:00

@ételizésítő: Nincs probléma. Egyszerűen a viccair nem repül oda ahová én megyek, illetve még soha nem volt olyan uticélom, ahová kizárólag viccairrel lehet eljutni. Ne vedd a szívedre, hogy még nem repültem soha, semmilyen fapadossal. Viszont ettől még megértem azokat, akik kénytelenek ilyen harmadosztályú társaságok "szolgáltatásait" igénybe venni és picikét bosszúsak az eljárásaik miatt. Együttérzek velük, viszont legbelül hálás vagyok amiatt, hogy velem soha nem lesz alkalmuk szórakozni a fapadosoknak.

Punxsutawney Mormota 2018.05.08. 07:29:17

@ételizésítő: Ha a nálunk nagyságrendekkel gazdagabb belgák és svájciak el tudták engedni a Sabenát és a Swissairt, akkor gazdasági racionalitás szempontjából helyes döntés volt.

zsifike 2018.05.08. 07:47:34

@ételizésítő: Nem rémlik, hogy kötözködtem vagy személyeskedtem volna bárkivel, csak leírtam, hogy velünk hogy jártak el, és azt is leírtam, hogy tök normálisak voltak velünk, nem volt gond. Te is erőt vehettél volna magadon, és válaszolhattál volna intelligens ember módjára. Sajnos ez ma nem sikerült.
De úgy látom, itt nem lehet semleges hozzászólást írni, ha nem anyázok valakire, mindjárt beszól valaki. Úgyhogy inkább le is lépek. Sok sikert a további érdemi vitához! :)

ordasbacsi 2018.05.08. 09:59:33

Mikor felkerült ez a poszt, én is hozzá akartam szólni egyből. Aztán gondoltam várok 4-5 kommentig...
Így, talán már a századik hozzászóláson túl is inkább azt érzem, hogy nincs értelme. Az emberek óriási falat húznak mások véleményeik megértésére, elfogadására.

2018.05.08. 14:51:31

@vizicickány:
Nem azt mondtam, hogy ez a fő cél, hanem azt, hogy ez is szempont lehet ennek a megítélésében, nyilván kisebb súllyal, mint az, hogy itt egy eddig jegy árában lévő szolgáltatást tesznek ezzel fizetőssé. Utóbbi alapján kifogásolható ez az üzletpolitika, viszont messze nem valamiféle piaci fölénnyel való visszaélés, mivel valójában nem történt más, mint az árszerkezet átstruktúrálása, ezután aki igényli az együttülést, ezzel is kalkulálnia kell, vagy választhat legacy társaságot, ahol ez benne van az árban.

ételizésítő 2018.05.08. 15:03:53

@nyúúúlacska:
Kénytelenek?
Mióta kötelező repülni? Pláne mióta kötelező fapadossal?

@vizicickány:
Tudod, hogy működnek a nyilvános blogok, te ostoba segg?

ComLo 2018.05.08. 15:54:20

@nyúúúlacska: az Emirates-nél nem az Economy Flex a legolcsóbb jegy hanem az Economy Saver aminél (asszem tavaly és végétől) fizetni kell az előre helyfoglalásért. Én egyébként amióta Budapestről repülnek (asszem 3 év) rendszeresen repültem velük, és a szememben egyre kevésbé szimpatikusak. Kezdődött a veteránkorú A330-asokkal amik Budapestre jártak (hál istennek azokat már lecserélték), aztán ez a szivatás a Economy saver jegyekkel, 2-szer elkavarták, 1-szer összetörték a böröndömet, egyszer a gépen felejtett szemüvegem tünt el örökre, és az utóbbi eseteknél kritikán aluli volt az ügyfélszolgálat. És a sokat repülőknek, igazi szivatás, a senkivel nem közös, iszonyatosan magas küszöböket alkalmazó törzsutasprogram. Meg a Dubai-i reptér sem a szívem csücske: ha övék a reptér, miért kell az A380-as utasait a betonra lépcsőztetni, és 45 percig buszoztatni?

nyúúúlacska 2018.05.08. 16:31:01

@ComLo: Megértelek, de nekem még nem volt velük negatív élményem. Igaz, eddig mindig bécsi indulással repültem, ez az első alkalom, hogy Bp-ről megyek velük. Saver jegyet nekem nem ajánlott fel a rendszer, economy flex volt a legolcsóbb, gondolom a saver jegyeket később ajánlja majd fel, nem 10 hónappal az utazás előtt. Dubai reptér nekem sem a szívem csücske, de százszor inkább ott szállok át a MLE járatomra, mint mondjuk Dohában vagy Colomboban.

vizicickány 2018.05.08. 16:35:39

@diszkriminans:
no hát akkor csak kiderült, hogy tulajdonképpen nagyjából ugyanazt gondoljuk az ügyről.
Az ültelésért fizetni hajlandó utasok jobb kiszolgálása kerül nyilván a marketing kommünikébe az új intézkedés indoklásaként. De az elemzési osztály a Wizzairnél feltehetően inkább a szétültetéssel mesterségesen megszívatott utasokból kipasszírozható plusz bevétel számszerűsítésén dolgozhatott sokat a döntés előkészítésekor. Mivel nagyon úgy tűnik, hogy alapvetően ezt a célt szolgálja az új ülőhelyosztó algoritmus bevezetése.
Valószínűleg mérlegelhették a reputációs kockázatot is, de a kvázi monopol helyzet miatt ezt nem találták túlságosan magasnak az új intézkedés kapcsán.

nyúúúlacska 2018.05.08. 16:35:39

@ételizésítő: Többen írták, hogy vannak olyan városok, ahová kizárólag fapados társaság gépei repülnek. Akiknek ezek közt van az uticéljuk, azok nem tudnak válogatni a légitársaságok között. Gondolom van köztük olyan távoli hely is, ami esetében irreálisan hosszú vagy bonyolult lenne a szárazföldi közlekedés a légivel szemben.

ComLo 2018.05.08. 16:41:10

@nyúúúlacska: Ez már kezd nagyon OFF lenni de Dohával mi a baj? Vadi új reptér, logikus, szép, tiszta, rendezett, gyorsan eljutsz benne A-ból B-be, kedvesek és segítőkészek az emberek. A Qatar nálam minőségben mindig verte az Emirates-et, plusz ők a OneWorld program tagjai. Az egyetlen tényleg erős érv ellenük hogy Budapestről néha fedélzeti elektronika nélküli A320-asokkal járnak. Álítólag, én mindig "rendeset" fogtam eddig ki. De egyébként is Bécsből 787-esekkel járnak, ami Economy szinten szerintem az egyik legkényelmesebb gép.

nyúúúlacska 2018.05.08. 16:50:34

@ComLo: Tényleg OFF ez már, ezért csak egy utolsó mondat, hogy válaszoljak: repültem lepukkant A320 lepukkant business osztályán Dohába, majd onnan egy ugyanolyan lepukkant gép szintén business osztályán Maléba. Nekem a Qatarból ennyi bőven elég volt, nálam több esélyt nem kapnak.

kurvaszatokat 2018.05.08. 16:51:47

A Wizzair mindig is élen járt a cigánykodásban. Szerintem már megrendelték a pénzbedobó automatákat is a klotyókra.

2018.05.08. 16:52:49

@nyúúúlacska:
Azért sokkal gyakoribb, hogy egy hely csak legacy légitársaság járatával közelíthető meg ésszerű keretek között, valamint a fapadosokra eleve kontinensen belüli járatok jellemzőek, amelyeknek sok esetben alternatívája a felszíni közlekedés, esetleg másik légitársaság + földi közlekedés. Jó, lehet hogy akad olyan nyaralósziget, ahová fapados van csak, de mondjuk egy nyaralószigetnek inkább alternatívaja egy másik nyaralósziget, mint nagyvárosok esetében.

Darth Revan 2018.05.08. 17:05:02

@Bodó Twofoot:

"Úgy csináltok, mintha a szétültetés fájna. Súgok, nem fáj."

sugok: nem erted mi a baj a szetultetessel.
a baj az, hogy rejtett koltseg jelentkezik, igy nem tudod osszehasonlitani az arakat.

ket etterem kozul mondjuk az ar alapjan valasztasz es beulsz az olcsobbikba es csak a fizeteskor derul ki, hogy van egy extra szerviz dij is igy viszont mar dragabbra josz ki, mint ha a masik helyen ettel volna. na ez ugyanaz. nem tudod osszehasonlitani az arakat, ha nincs atlathato dijszabas, ha elore megmondjak neked, hogy ezt is kalkulald bele, akkor leszarna mindenki.

nyúúúlacska 2018.05.08. 17:06:09

@diszkriminans: Erre tényleg nem tudok mit mondani, mert a fapados járatokról csak annyi információm van, amennyit mondjuk itt is olvasok. Talán majd egyszer kipróbálom kíváncsiságból valami nagyon rövid útra, hogy legyen saját élményem és érdemben hozzá tudjak szólni a fapados légiközlekedéshez. :))

Darth Revan 2018.05.08. 17:14:27

@samot1:

lenin mondta: tanulni, tanulni, tanulni

nem erted a problema lenyeget

schnee 2018.05.08. 22:58:03

@ételizésítő: "Az megvan, hogy Anglia már nem sokáig EU-tag? Keress rá a Brexit szóra."

A kérdés csak annyi: ha még idén döntést hoznak (illetve jövő március előtt), akkor az egész EUban érvényes lesz. Ha később, akkor meg minden Angliába menő vagy onnan induló járatra...

De mint említettem a csomagoknál is lépett az EU (ezért szűnt meg a kis és nagy kézicsomag) még az is lehet, hogy lép ebben az esetben is (bár ez 1-2 évig el szokott tartani neki....

ételizésítő 2018.05.09. 03:14:38

@ComLo:
És mi van a dubaji reptérrel?

"fedélzeti elektronika nélküli A320-asokkal járnak"
Se egy kurva robotpilóta, se egy villannyal hajtott műszer a pilóták előtt, sőt, a hajtóműben is verebek repkednek, azért repül a gép?

@schnee:
Már hogy lenne az egy országnak a belső döntése?
De még országon belül sem lesz az, a CAA nem szólhat bele a légitársaságok díjszabásába, az ugyanis nem veszélyezteti a repülésbiztonságot.

Ja, mennyivel jobb most, hogy csak kis csomagot vihetsz fel, mi?

@Darth Revan:
Mintha ez az ültetési díj nem utólag derülne ki. Keress másik példát.
Egyébként meg nem kötelező repülni.
Bassz ki velük, menj gyalog.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.05.09. 07:09:31

@ételizésítő: te meg légy szíves hagyd abba a gyakran személyeskedésbe forduló trollkodást, jobb lett volna, ha meg sem szólalsz itt.

Darth Revan 2018.05.09. 09:35:36

@ételizésítő:

legyszives linkeld be a wizzair/ryanair honlapjan ahol elmagyarazzak a kulonultetest es az erre vonatkozo dijszabast.

a ryanair konkretan lehazudja a csillagos eget is es nem ismeri el a kulonultetest, a wizziar sem jelentett meg errol sajtokozlemenyt es a honlapjukon. szoval tsztessegtelen kereskedelmi gyakorlat, rejtett arazas.

Kánikula 2018.05.09. 11:06:02

@vizicickány: monopol helyzet max. Budapesten és debrecenben. Most nyitottak pl. lutoni bázist ahol azért van verseny, de bécsből is van azért kínálat.

30 millió utast szállítottak tavaly, ebből 4.4millió a magyarországot érintő utasok száma.

ételizésítő 2018.05.09. 14:52:35

@Fillér B. Gusztáv:
Persze, hogy jobb lett volna, mert ellentmondok annak a sok ökörségnek, amiket te összehordasz.
Ezt a hozzád hasonló megmondóemberek nyilván nem szokták szeretni.

ételizésítő 2018.05.09. 14:54:41

@Darth Revan:
Mondtam már:
Basszál ki velük, és menjél gyalog.
Repülni nem kötelező. Velük pláne nem. Van ezer másik légitársaság.
Ha meg velük akarsz menni mindenáron, akkor fogadd el, hogy ez van, és ne nyafogj.

Ezek a rohadékok a kaját is pénzért adják a boltban, pedig ingyen mennyivel jobb volna, nem?

malysz ádám 2018.05.09. 15:36:41

Elég nagy indulatokat váltott ki ez az új rendszer úgy látom. Nem kell ezt nagyon túlbonyolítani, plusz bevételt akart a Wizzair, így oldotta meg, a Ryan is csinálja, ergo alternatívája nincs az utasnak, kapitalizmus viszont van és kapitalizmusban nincs ilyen hogy erkölcs, széplelkűség, jófejség stb., csak haszonelvűség.
Kommunikálni hivatalosan persze hogy nem fogja a Wizzair, melyik cég reklámozza a negatív, fogyasztót hátrányosan érintő döntéseit.
Mostanra mindenki tudja szerintem az új módit, így szabadon el lehet dönteni, hogy az ember velük repül, mással repül vagy egyáltalán nem repül. Ez van sajnos.

ételizésítő 2018.05.09. 17:23:21

@Darth Revan:
Ez nagyon komoly érv volt, tőled mondjuk ennyi várható mint maximum.
Érveid ugyanis nincsenek.

schnee 2018.05.09. 21:03:28

@ételizésítő:

"Már hogy lenne az egy országnak a belső döntése?"
Nem tudom ezt hogy keverted ide, de akkor 2 példa:
- úgy ahogy a wizzairnek angliában nincs emeltdíjas ügyfélszolgálata, mert megtiltották.
- 600 EURO kártérítés jár ha a géped késik Európában/ból/ba, ha EUs légitársaságnál vetted a jegyet és EUs cég üzemelteti a járatot. Pl Deltára nem vonatkozik

"De még országon belül sem lesz az, a CAA nem szólhat bele a légitársaságok díjszabásába, az ugyanis nem veszélyezteti a repülésbiztonságot." - az hogy megtiljta a szándékos szétültetést az nem beleszólás a díjszabásba és ez mitől veszélyeztetné a repülés biztonságot?

"Ja, mennyivel jobb most, hogy csak kis csomagot vihetsz fel, mi?" - nekem semmi bajom nem volt vele példaként mondtam. Viszont sokan megszívták sokszor... De mostani rendszer is jó mert sokszor fel tudom adni a checkin pultnál a kézimet (10kg-ig) ingyen és abban fel tudok adni nem reptéran vásárolt sört/bort/pálinkát is (EGyébként az EU nem azt mondta, hogy nem lehet kis vagy nagy csomag, hanem hogy a kézipogyászért nem lehet pénzt kérni és elfogadható méretűnek kell lennie)

Darth Revan 2018.05.10. 00:20:25

@ételizésítő: nem erv volt, hanem tenymegallapitas

M. Péter 2018.05.10. 00:32:48

@schnee: A kártérítési kötelezettség az összes EU-ból, Norvégiából, Svájcból és Izlandból induló járatra is vonatkozik. A 600 euró a maximum,a pontos összeg a távolságtól és a késés mértékétől függ.

vizicickány 2018.05.10. 11:16:02

@Kánikula:
Igazad van, a kvázi monopolhelyzet kifezetés nem túl pontos. Arra gondoltam, hogy jó pár viszonylat esetében egyedül a Wizzair szolgáltat átszállás nélkül (elsősorban a Budapesti és Debreceni bázisokról, de más relációkban is akad ilyen járat, pl. Bukarest-Catania), és számos más vonalon meg egyedüli fapados légitársaságként repül.
Ráadásul ott, ahol a Wizz csak a Ryanair-rel konkurál mint fapados szolgáltató, ott nem is került versenyhátrányba a szétültetés miatt, hiszen a Ryanair ezt a technikát már jó ideje alkalmazza.

Kánikula 2018.05.10. 13:44:06

@vizicickány: van erre is statisztika :). Nem teljesen friss, de kb. a kapacitásuk 30%-a ahol a két cég közvetlenül konkurál.

Gondolom az, hogy Budapest-Catania és Budapest-Palermo az nem konkurens útvonal, miközben azért mégis az.

Aztán ott vannak még a konkurencia nélküli útvonalak is, meg persze ahol van 3. meg 4. cég is a képben.

Gondolom azért jól kiszámolta a Wizz, hogy mennyire érheti meg neki ez a rendszer.

ételizésítő 2018.05.10. 14:43:49

@schnee:
De ezeket valószínűleg nem csak a Wizz Airnek tiltották meg, hanem minden más cégnek is, tehát gondolom, nincs emelt díjas ügyfélszolgálata semmilyen más cégnek sem, nemcsak a légitársaságoknak. És a 600 eurós kártérítés is minden cégre vonatkozik. Kb. mint nálunk a banktörvény, hogy a tranzakciókért 6 ezreléket fizetsz.

Az viszont, hogy miért kér pluszpénzt a légitársaság, nem ilyen. Ezzel ugyanis szabályozhatnák azt is, hogy mondjuk a business class se lehessen drágább, mint a turistaosztály.

@nyúúúlacska:
Ja, milyen szar dolog már, hogy másnak más a véleménye, mi?
Gondolom, te egyébként liberálisnak gondolod magad. A tipikus "liberális" viselkedést mutatod: mindaddig legyen szabad minden, amíg nem áll szemben az én érdekeimmel/véleményemmel. Onnantól viszont TILCSÁKBE!

Darth Revan 2018.05.10. 15:52:52

@ételizésítő:

a tenymagalapitasom tovabbi bizonyitast nem igenyelt, de te tovabbi bizonyitekot szolgaltattal ertelmi kepessegeidet illetoen.

nyúúúlacska 2018.05.10. 19:28:31

@ételizésítő: Nem a véleményeddel van gondom, te szerencsétlen. Csak a stílusod, a személyeskedésed gusztustalan. Nagyon boldogtalan kis lúzer lehetsz, ha rá vagy kényszerülve, hogy itt személyeskedj másokkal. Tulajdonképpen sajnállak, szar egy életed lehet.

Repülős Rozi 2018.05.10. 20:47:34

@ételizésítő: betelt a pohár az utolsokat toroltem is

Kánikula 2018.05.10. 20:56:02

@ételizésítő: ezóta nyomod itt: 2018.05.07. 14:14:12

3 és fél napja.. azóta lehülyéztél, leanyáztál mindenkit aki leállt veled vagy éppen nem állt le..

cardiobascuralis7 2018.05.11. 13:40:06

@Repülős Rozi:
Hát most nagyon kétségbeestem, faszfejkém.
A többi személyeskedést miért is nem?

Ja, még van pár száz nickem. És türelmem is.

@nyúúúlacska:
Nem személyeskedtem veled, te büdös ribanc.
Te viszont igen.

@Darth Revan:
Az is ténymegállapítást, hogy az édesanyád egy büdös kurva.
Ja, és azt írtam már, hogy lúzer a tetves kurva édesanyád?

@Kánikula:
Idéznéd ezeket, faszfejkém? Mármint azokat, amikor nem velem szemben személyeskedtek először?

cardiobascuralis7 2018.05.11. 13:41:27

@Repülős Rozi:
Hát most nagyon kétségbeestem, faszfejkém.
A többi személyeskedést miért is nem?

Ja, még van pár száz nickem. És türelmem is.

@nyúúúlacska:
Nem személyeskedtem veled, te büdös ribanc.
Te viszont igen.

@Darth Revan:
Az is ténymegállapítást, hogy az édesanyád egy büdös kurva.
Ja, és azt írtam már, hogy lúzer a tetves kurva édesanyád?

@Kánikula:
Idéznéd ezeket, faszfejkém? Mármint azokat, amikor nem velem szemben személyeskedtek először?

Kánikula 2018.05.11. 13:56:42

@cardiobascuralis7:

1. "És ha cseréltél volna az apával, és ő ül külön?
Vagy ahhoz már sokkal nagyobb ész kellett volna, mint ami neked van?"

2. "Idéznéd ezeket, faszfejkém?"

A 2. és utolsó hozzászólásod, anélkül, hogy egyikünk is hasonló stílusban írt volna.

Részemről a troll etetése véget ért. Szóval írjál nyugodtan, úgyis mindenki hülye csak te vagy helikopter.

na csá jó hétvégét! FF

diridongo 2018.05.12. 12:43:11

Én Erdélybe szoktam repülni Budapestről és minden évben rettentően bosszankodom, milyen szemétségekkel frusztrálják az utasokat, családokat... Idén már valóban felejtős ez a fapados... :) Vonatozni fogunk, vagy telekocsizni, vagy buszozni... 9 óra zötyögés, kibírjuk :)

diridongo 2018.05.12. 12:46:20

További horror történetek itt : wizzairsucks.com

www.wizzairsucks.com/emergency-exit/index.html

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.13. 01:33:53

Mocskos féreg banda ez mindegyik, a Norwegian is ezt csinálta már tavaly nyáron is...Sz*pjanak le egy lovat...
Kifizetjük, mert gyerekkel azért fontos az, hogy együtt legyünk hárman, így pont egy sort tudunk elfoglalni.De közben káromkodok veszettül, remélem mindegyik rohadék banda ravatalozásra, illetve csődeljárásra költi a hasznot...

H3rold 2018.05.28. 21:06:43

@cardiobascuralis7: ostoba hülyegyerek. Gondolom max 14 éves lehetsz. Vagy valami elbaszott életű lúzer 40-es.

H3rold 2018.05.28. 21:14:03

@joszip: Ez nem olyan dolog, hogy jár-e vagy nem jár. Ez SZÁNDÉKOS szétültetés, a lehúzás érdekében. Ennek a tetves bandának semmivel nem kerül többe az, ha a családok egymás mellé ülnek. Ebből nem keletkezik költsége, tehát díjat sem számíthatna fel érte. Ez szimpla lehúzás, abból is a leggusztustalanabbak egyike.
Célszerű olyan légitársaságot választani, ahol emberszámba veszik az utasokat.

Andrea B. Keleti (törölt) 2018.06.01. 14:20:28

@ergerberger: Hát, ez valami zseniálisan jó hozzászólás a témához. A torkánál ragadtad meg a kérdést. :)

Andrea B. Keleti (törölt) 2018.06.01. 14:46:46

@ergerberger: A parasztot, mint szitokszót a cigányok találták ki azokra a magyarokra, akik dolgoztak és nem lógatták a "büdös proli" patájukat, mint a címeres ingyenélő cigányok. Aztán a városi proletárok ráerősítettek azzal, hogy a vidéki embert, a földművelőt ("szántó-vetőt") a parlagiassággal és műveletlenséggel, ergo értéktelenséggel azonosították. Ez egy az olyan igazi, aljas kommunista hazugságok közül, mint hogy a városi munkás a minden, a paraszt meg egy szükséges rossz, egy feduális maradvány, amit "ki kell gyógyítani" a parasztságból. A paraszt egy keményen dolgozó, földből élő magyar ember volt évszázadokon keresztül. Ne használjuk már szitokszóként!

Andrea B. Keleti (törölt) 2018.06.01. 14:51:10

@mókusfülecske: Bizony, ez egy hatásos és frappáns hozzászólás volt az előbbire.

Anikó Jánosi 2018.06.10. 12:29:10

@elvis56: a vÁRADI AZ NEM goj, ezért volt az, hogy pont izrühelben ragadt lent a Malév utolsó járata.

BéLóg 2018.06.11. 12:42:25

@szepipiktor: Oké, elyühkeregy, hát valóban, akkor a SZÍNHÁZBAN meg a MOZIBAN is azért fizetsz, hogy az ELŐADÁST lássad és hát ha egymás mellett akartok ülni, FIZESS.
Étteremben, b+ ez lenne a legjobb, hát ENNI mész oda, nem azért hogy a partnered MELLETTED üljön, akkor mennyéééé nyugottan a mekibe, azt jóvan.

Lassan ott tartunk, hogy a "fapados" az azt jelenti ALIG fizetsz kevesebbet mint máshol, de kabbeja f....szunkat és örülj hogy elviszünk.

Tudod, NEM VOLT ez mindig így és hát emiatt kapásból bármely logikusan gondolkodó ember rávágja, hogy ez egyértelmű lehúzás.

szepipiktor 2018.06.11. 15:19:38

Ok, "elyühkeregy".
Mondjuk nem válaszoltál, de hát ez ma már alap.
Akkor mégis az a lényeg, hogy full szolgáltatás - olcsóbban?
Mert te ezt várod el ugye a piacon a sütödében, ahol állva pakolsz be egy sülthúst x forintért és azonos áron várod el a belvárosi étteremben is a magasabb nívót. Igaz?
Gondolom életkorodból következik, hogy a "fapados" fogalmat nem ismered, segítek, te "elyühkeregy":
Fapados volt a vonat estében a sokadosztályú vagon. Ugyanoda ment, mint az elsőosztály, de annak árának a töredékért utazhattál.
Te ugye most azt várod, hogy fapados áron kapj elsőosztályt.
Fapados volt a mozi! A külcárosi mozi, a nyekergő székekkel, a kosszal, a mocsokkal. És a filléres jegyárakkal. De elmentél a filmet megnézni, vagy dugni egy jót a csajjal. Mellette meg voltak a belvárosi filmszínházak. Plüss székekkel, gyönyörű környzettel, büfével. De magasabb jegyárakkal és oda nem dugni jártunk.
Tehát EZ a fapados jelentése.
Ha fapados a repülés, akor a cél a puritán, de gyors és olcsó. Fapados a szolgáltatás, ha eldobod a körítést és csak az alapért fizetsz - kevesebbet.
.
Ami gond, és ez téged minősít, az Y generációs, kurva nagy öntudatú genderhalmaz beteges alapja, akik a munkahelyeken is meg akarják határozni a tulajdonosnak a feltételeket. Akik úgy gondolják, hogy "övék a világ" és mindenki tegye azt, ami nekik ideális.
Miközben ez üzlet és a tulaj a bizniszt nézi és nem az aktivista alapú kotkodácsolást.
.
Egyébként visít a tájékozatlanság is a leveledből!
Igen, baszki elvitt egyszer az asszony - meglepetés volt - abba a kézzelevős étterembe. És nem maradtunk, mert a foglaláskor nem mondták, hogy náluk mindenki mindenki mellé ül, ott nincsenek külön részek.
És igen, mi intim estére vágytunk, a kijelölt asztalnál egy másik pár már intim estén volt.
És igen, fizettem volna TÖBBET, hogy intim este legyen, de nem lehetett, mert az ott FAPADOS! Nekem fapados és nem azért, mert fából voltak az asztalok, hanem mert nem volt megfelelő szolgáltatás - pénzért sem.
Ahogy a fapados szolgáltatóknál sincs plusz pluszpénzért sem.
Érted, kiscsibém?
süti beállítások módosítása