Divabloggernek álltunk, 3. rész: a kegyetlen számok

Újabban mindenki divatblogger szeretne lenni: már képzések is indulnak, ahol ezt a „tudományt” lehet elsajátítani, méghozzá nagy sikerű képzések, ahol túljelentkezés van. De mégis, mi olyan vonzó a divatbloggerségben?

Lassan egy éve, hogy különös kísérletbe kezdtünk: divatbloggernek álltunk. Jobban mondva kreáltunk szerkesztőségileg egy karaktert, akinek blogot indítottunk, egyik kolléganőnk lett a dolog arca és vártuk a csodát – nem csak posztoltunk serényen, hanem bevetettük a követővásárlást is – mint kb. mindenki –, de persze a dolog nem ilyen egyszerű. Az első benyomásokról és arról, mennyire kellemtlen az egész egy olyan embernek, aki nem vágyik különösebben hírnévre, nemrég olvashatott, de mivel hosszú kíséréletünk már véget ért, most rögtön tudjuk is összegezni is a 8 hónapnyi szívás számait!  

Statisztika: tényleg csak kihasználtak minket

Szeptember 5 – október 5.

Az első hónapban összesen 78 fotót posztoltunk, ami azt jelenti, hogy naponta több mint kettőt. Ezekre összesen 2365 lájkot kaptunk, ami azt jelenti, hogy fotónként átlagosan 30 jött. A hozzászólásokat illetően már szerényebb eredményt értünk el – egy híján százat kaptunk. A legtöbb lájkot ez a fotónk kapta (56) és erre is érkezett a legtöbb komment (9).

Az IconoSquare azt is megmutatja, hogy ki a 10 leginkább elkötelezett felhasználó (akitől a legtöbb lájkot kaptuk) és talán nem meglepő, hogy a dobogóra mindkettőnk privát profilja felkerült. Szeptember 8-án mindössze 14 követőnk volt (ezt saját erőnkből szereztük), aztán 11-én arra ébredtünk, hogy ez több mint 500-zal megnőtt (igen, ennyit vettünk pénzért). Ez enyhe ütemben növekedett a hónap során, jelen pillanatban pedig 710-nél járunk (azaz több mint kétszázan önszántukból vagy a tartalmak vagy a follow4follow hashtagek miatt követtek be). Az oldal szerint 790-et mutatna ez a szám, ha időközben nem szabadul meg tőlünk közel 90 ember. Egyébként lehetőség van arra is, hogy lássuk, ki az, aki kikövet minket – velük mi is hasonlóképpen cselekedtünk. A legtöbben (26 fő) szeptember 15-én hagyott el minket. Hozzá kell tenni, hogy az Instagram folyamatosan takarítja a kamu felhasználókat, de nincs könnyű dolga: így fordulhat elő, hogy ugyan néha el-eltűnik 30 pénzért vett emberünk, a nagy részük még midnig megvan!

After the show... *#fashionweek #fashionweekbudapest #use #useunused #lb #beloved #mik #fblogger

Kiss Noémi (@naomyinstyle) által közzétett fénykép,

Talán nem meglepő, de a 2365 lájkból 2200-at még szeptemberben kaptunk. Szintén nem sokkoló hír az sem, hogy ezeknek háromnegyede olyan emberektől érkezett (valószínűleg a #LB, azaz likeback, visszalájkolás kérése) akik nem is követnek minket. A hozzászólásoknál még durvább az arány: a kommentelők 85,9 százaléka nem volt követőnk.

Egyébként onnan is látszik, hogy becsületesen visszakövettük azokat, akiket a #follow4follow-val vonzottunk be, hogy a statisztikában szinte mindig 500 körüli volt azoknak a száma, akik minket követnek, de mi őket nem (ezek voltak a vásárolt profilok).

Október 6 – november 6.

Októberben kicsit lelassultunk: a szeptemberi 78-hoz képest most csak 53 fotót posztoltunk. Követőink lelkesedése azonban ennek ellenére sem tört meg, ugyanis összesen 1250 lájkot zsebeltünk be, ami közel annyi, mint az előző időszakban (30 kedvelés képenkét). Hozzászólások tekintetében már kicsit csendesebbek voltak az illetők, ugyanis harmadannyi komment érkezett a fotóinkra, mint szeptemberben (összesen 25).

Igyekeztünk aktuális dolgokat is posztolni: ilyen volt például az, amikor tököt faragtunk, vagy amikor blogger körökben már-már kötelező módon megemlékeztünk az új hónapról. A legnépszerűbb képünk egyébként egy főzős kép volt.

A követőink száma alig növekedett és – valószínűleg egy tisztogatásnak köszönhetően – vissza is esett: hiába köszöntöttük pár héttel november eleje előtt a 700. követőnket, a 11. hónap első napjaiban már csak 680-an voltak (eltérő okokból) kíváncsiak ránk. A legtöbbet továbbra is szombaton posztoltuk, a lájkok kétharmada, a kommenteknek pedig a közül 90 százaléka olyan emberektől jött, akiket nem követnek minket.

Fél évvel később

Ezután kicsit visszaesett az aktivitásunk, így a havi bontású statisztikának annyira nem lenne értelme, ezért az utolsó fél évet vizsgáljuk. Novembert 680 követővel indítottuk, ehhez időközben vettünk még ezret (!!!), de májusra így is csak 1400 ember maradt – közel háromszáz ilyen-olyan okból (vagy törölték a profilját vagy csak egyszerűen kikövetett minket) megszabadult tőlünk. A follow4follow hasgtagek miatt egész sokan találtak ránk, akiknek a követését illett viszonoznunk is – ez a barátokkal és ismerősökkel, a minket egyébként is érdeklő emberekkel együtt 670-et jelent. Ekkora számnál és az egyébként érdektelen posztokat megosztó felhasználók miatt követhetetlen lett a képfolyamunk, így a vége felé már csak fotómegosztásra használtuk az alkalmazást.

Tendenciaként megfigyelhető, hogy míg fél évvel ezelőtt az #OOTD (napi szettünk) vagy #NOTD (napi manikűrünk) hashtaggel elég sok lájkot be lehetett zsebelni, addig ezek a címkék májusra elkoptak és sokkal inkább a nevesített (körmök, táskák, kitűzők) kulcsszavak angol megfelelői érték el ugyanazt a hatást. Egy időre leálltunk a visszakövetésre és visszalájkolásra utaló hashtatek használatával, ez azonban jelentős visszazuhanást nem okozott egyik mutatónkban sem. Sokat számít, hogy hozzáadjuk-e a fotó készítésének helyszínét a képünkhöz: a Milánóban, Párizsban, Koppenhágában, Malmöben tett párnapos (egyébként magánjellegű) utazásainkra elég sok visszajelzés érkezett ennek köszönhetően.

 

Sajnos a statisztika követésére használt IconoSquare oldal időközben fizetős lett, így a az instagram-stats.com weboldalt használtuk. Ebből kiderült, hogy a 8 hónap alatt összesen 237 képet posztoltunk, amire 6900 lájkot kaptunk (tehát egy képre átlagosan 30 jött), kommentek közül pedig 272 jutott, azaz átlagosan posztonként egy és kettő között. Készítettünk egy grafikont is, ebből kiderül, hogy a lájkok és a hozzászólások száma kéz a kézben jár a posztokéval – egyetlen kivétel van, a december, amikor a nyereményjátékunk miatt sokan szóltak hozzá az egyik képünkhöz.

Más is kipróbálta, nekik jobban ment

Egy francia reklámügynökség, a BETC Paris a miénkhez hasonló projektet vitt véghez, melynek célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok egészségtelen alkoholfogyasztási szokásaira – értesültünk a Creativity-online-tól. Louise Delange accountját augusztusban nyitották és úgy lett villámgyorsan 12 ezer követője, hogy egy algoritmus segítségével a fiatalok körében legnépszerűbb hastagekkel szórták meg minden posztját. Meg persze nagyon menő fotókat posztoltak a lányról, aki mellett minden fotóján feltűnt valamilyen alkohol.

Gyanús, hogy azért a mostani 76 ezer követő nem mind valódi (mégiscsak egy reklámügynökség az oldal üzemeltetője, ők meg tudják, mit hogyan kell csinálni), mert ennyire gyorsan azért nem egyszerű így feltornázni a számokat, de akárhogy is: a nemzetközi sítlusú, angol nyelvű oldal nagyon népszerű lett, így a nemrég megjelent záróposztot már közel 200 ezren látták. És pont ez volt az egésznek a lényege: hogy olyanokhoz jusson el az alkoholfogyasztás veszélyeiről szóló felhívás, akiket érint a probléma, de nem is tudják, milyen veszélyei vannak a fiatalon nagyon menőnek tűnő folyamatos piázásnak.

Like my addiction

Louise Delage (@louise.delage) által közzétett videó,

Oszd meg másokkal is!
Mustra