A Facebook végre elárulta, hány embert ért el az oroszok választási propagandája

2017.10.03. 08:36

A Facebook becslései szerint az Egyesült Államokban a tavalyi elnökválasztási kampányban és utána tízmillióan követték a gyaníthatóan oroszok által közzétett hirdetéseket – írja az MTI.

A Facebook szeptember elején jelentette be, hogy azonosítottak 470 kamufiókot, amelyeket feltehetően oroszok hoztak létre. Ezek a fiókok összesen 100 ezer dollár értékben vásároltak tőlük hirdetési helyet. A Facebook viszont most először közöl konkrét számokat az orosz politikai reklámok mennyiségéről és hatásáról. 

A cég vezetői hétfőn átadták a washingtoni kongresszusnak a 3 ezer reklámanyag teljes adatbázisát. Ezek között nem csak olyanok szerepelnek, amelyek az amerikai választási folyamat idején kerültek a Facebookra, körülbelül 50 százalékukat már a választások után posztolták. A cég szerint lehet, hogy még mindig nem sikerült az összes ilyen hirdetést azonosítani.

"Reméljük, hogy együttműködésünk a kongresszussal, az iparági partnerekkel és a szakértőkkel segít majd távol tartani platformunktól a rosszindulatú szereplőket" – írja közleményében a cég. Richard Blumenthal connecticuti demokrata párti politikus, a szenátus igazságügyi bizottságának tagja a Wall Street Journalnek azt mondta

az amerikaiaknak van okuk aggódni amiatt, hogy egy ellenséges külföldi hatalom arcátlanul visszaél a közvéleményhez eljuttatandó információkkal.

Hétfő este a Reuters hírügynökség exkluzív információkat közölt arról, hogy a HP informatikai óriás lehetővé tette orosz szakembereknek a betekintést a washingtoni védelmi minisztériumban használt HP-számítógépek kibervédelmi szoftverrendszerének belső működésébe. A hírügynökség meg nem nevezett amerikai volt hírszerzőkre, a HP volt munkatársaira és számítógép-biztonsággal foglalkozó szakemberekre hivatkozva közölte információit.

Múlt héten a Twitter is az orosz befolyást vizsgáló kongresszusi bizottságok elé állt. A céget sokan kritizálják, amiért a platformjuk még a Facebookénál is nagyobb teret enged a propagandának, erre válaszul kétszáz oroszgyanús fiókot azonosítottak, és szintén átadták a bizonyítékokat a bizottságoknak.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM